Strengthening life skills : life proyect.

The life project is the tool through which a medium- and long-term per- sonal plan is established, oriented to personal growth, self-knowledge and the projection of goals that generate a personal and social realization. Working on the life project from the development of skills, will allow the stude...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6518
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16434
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14591
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16434
Palabra clave:
Proyecto de vida
Habilidades para la vida
Secuencia didáctica
Life project
Life skills
Didactic sequence
Projeto de vida
Habilidades de vida
Sequência didática
Rights
License
Derechos de autor 2020 Alba Lorena Medina Gómez
id REPOUPTC2_59e093a8b42ef19335fa7a910df1ace3
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16434
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2022-07-112024-07-08T14:38:48Z2024-07-08T14:38:48Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14591https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16434The life project is the tool through which a medium- and long-term per- sonal plan is established, oriented to personal growth, self-knowledge and the projection of goals that generate a personal and social realization. Working on the life project from the development of skills, will allow the student to be directed to a personal realization, through their strengths, generating personal satisfaction and the satisfaction of occupying an important place in society. When such a project is established in the initial stage of the school cycle, it generates a great advantage, which guides the student to establish plans and become the executor of great projects for life, which is why this study came to life and generated a great impact in the field of application.El proyecto de vida es la herramienta por medio de la cual se establece un plan personal a mediano y largo plazo, orientando al crecimiento personal, al conocimiento de sí mismo y a la proyección de metas que generan una realización a nivel personal y social. Trabajar el proyecto de vida a partir del desarrollo de las habilidades, permitirá que el estudiante sea direccionado a una realización personal, a través de sus fortalezas, generando la satisfacción personal y la satisfacción de ocupar un lugar importante en la sociedad. Cuando dicho proyecto se establece en la etapa inicial del ciclo escolar, genera una gran ventaja, que orienta al estudiante a establecer unos planes y a convertirse en el ejecutor de grandes proyectos para la vida, es por ello que el presente estudio cobró vida y generó un gran impacto en el campo de aplicación.O projeto de vida é a ferramenta através da qual se estabelece um projeto pessoal de médio e longo prazo, orientando o crescimento pessoal, o autoconhecimento e a projeção de objetivos que geram realizações a nível pessoal e social. Trabalhar o projeto de vida a partir do desenvolvimento de competências permitirá que o aluno seja direcionado á realização pes- soal, por meio de suas fortalezas, gerando satisfação pessoal e a satisfação de ocupar um lugar importante na sociedade. Quando este projeto se concretiza na primeira infância assume um papel fundamental que orienta o aluno a concretizar sonhos e se tornar o executor de grandes projetos de vida, por isso este estudo ganhou vida e gerou grande impacto na área de aplicativo.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14591/11928Derechos de autor 2020 Alba Lorena Medina Gómezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf19http://purl.org/coar/access_right/c_abf2FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 5 No. 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39Rastros y Rostros del Saber; Vol. 5 Núm. 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 5 No 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 5 N. 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 5 n. 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-392539-3324Proyecto de vidaHabilidades para la vidaSecuencia didácticaLife projectLife skillsDidactic sequenceProjeto de vidaHabilidades de vidaSequência didáticaStrengthening life skills : life proyect.Fortaleciendo las habilidades para la vida : proyecto de vida.Fortalecimento de habilidades de vida : projeto de vida.info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6518http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a102http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Medina Gómez, Alba LorenaMora Sarmiento, Yency Yamile001/16434oai:repositorio.uptc.edu.co:001/164342025-07-18 11:45:24.216metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv Strengthening life skills : life proyect.
dc.title.es-ES.fl_str_mv Fortaleciendo las habilidades para la vida : proyecto de vida.
dc.title.pt-BR.fl_str_mv Fortalecimento de habilidades de vida : projeto de vida.
title Strengthening life skills : life proyect.
spellingShingle Strengthening life skills : life proyect.
Proyecto de vida
Habilidades para la vida
Secuencia didáctica
Life project
Life skills
Didactic sequence
Projeto de vida
Habilidades de vida
Sequência didática
title_short Strengthening life skills : life proyect.
title_full Strengthening life skills : life proyect.
title_fullStr Strengthening life skills : life proyect.
title_full_unstemmed Strengthening life skills : life proyect.
title_sort Strengthening life skills : life proyect.
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Proyecto de vida
Habilidades para la vida
Secuencia didáctica
topic Proyecto de vida
Habilidades para la vida
Secuencia didáctica
Life project
Life skills
Didactic sequence
Projeto de vida
Habilidades de vida
Sequência didática
dc.subject.en-US.fl_str_mv Life project
Life skills
Didactic sequence
dc.subject.pt-BR.fl_str_mv Projeto de vida
Habilidades de vida
Sequência didática
description The life project is the tool through which a medium- and long-term per- sonal plan is established, oriented to personal growth, self-knowledge and the projection of goals that generate a personal and social realization. Working on the life project from the development of skills, will allow the student to be directed to a personal realization, through their strengths, generating personal satisfaction and the satisfaction of occupying an important place in society. When such a project is established in the initial stage of the school cycle, it generates a great advantage, which guides the student to establish plans and become the executor of great projects for life, which is why this study came to life and generated a great impact in the field of application.
publishDate 2022
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:38:48Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:38:48Z
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6518
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a102
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6518
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14591
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16434
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14591
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16434
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/14591/11928
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Alba Lorena Medina Gómez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf19
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Alba Lorena Medina Gómez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf19
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 5 No. 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39
dc.source.es-ES.fl_str_mv Rastros y Rostros del Saber; Vol. 5 Núm. 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39
dc.source.fr-FR.fl_str_mv FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 5 No 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39
dc.source.it-IT.fl_str_mv VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 5 N. 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39
dc.source.pt-BR.fl_str_mv CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 5 n. 9 (2020): Julio - Diciembre; 7-39
dc.source.none.fl_str_mv 2539-3324
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633794659778560