El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral
Of reflection and description, this article aims to give a new meaning the practice of physical education from an inclusive perspective for teacher training; where this is actually participate in physical activities that teach in the classroom, creating a culture of learning from...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- http://purl.org/coar/resource_type/c_6515
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16376
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9188
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16376
- Palabra clave:
- Prácticas
Actividad Física
Cultura de Cuidado
Integral
Practices
Physical Activity
Culture of Ethic
Inclusive
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf16
id |
REPOUPTC2_33f3ffec2a308bba9965e2d1fbce7808 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16376 |
network_acronym_str |
REPOUPTC2 |
network_name_str |
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC |
repository_id_str |
|
spelling |
2019-04-082024-07-08T14:38:43Z2024-07-08T14:38:43Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9188https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16376Of reflection and description, this article aims to give a new meaning the practice of physical education from an inclusive perspective for teacher training; where this is actually participate in physical activities that teach in the classroom, creating a culture of learning from their own knowledge. Within the theoretical considera- tions, arose the review of different authors related to the topic of work as well as a descriptive methodology - interpretation that allowed the structured analysis of the information collected in the work of field. As important finding, refers to the indispensable need to relate theoretical knowledge concerning physical education with the daily lives of teachers in training for the degree course in basic education (LËB), and the practice of physical activity aiming to create the culture of ethics and professional authority.El presente artículo de reflexión y descripción, tiene por objetivo resignificar la práctica de la educación física desde una perspectiva integral para el maestro en formación; en donde este, sea realmente partícipe de las actividades físicas que enseña en el aula de clase, creando una cultura de aprendizaje a partir de sus propios conocimientos adquiridos. Dentro de las consideraciones teóricas, se planteó la revisión de diferentes autores relacionados con el tema de trabajo así como también una metodología descriptiva - interpretativa que permitió el análisis estructurado de la información recolectada en el trabajo de campo. Como hallazgo importante, se refiere a la necesidad indispensable de relacionar la práctica de actividad física y los conocimientos teóricos referentes a la educación física con el cotidiano de los maestros en formación de la Licenciatura en Educación Básica (LEB), apuntando a crear la cultura de ética y autoridad profesional.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9188/7646FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 4 (2018): January - June 2018; 41-55Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 4 (2018): Enero - junio 2018; 41-55FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 4 (2018): Enero - junio 2018; 41-55VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 4 (2018): Enero - junio 2018; 41-55CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 4 (2018): Enero - junio 2018; 41-552539-3324PrácticasActividad FísicaCultura de CuidadoIntegralPracticesPhysical ActivityCulture of EthicInclusiveEl maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integralinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6515http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a99http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf16http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Guzmán-Sierra, Andrés Julián001/16376oai:repositorio.uptc.edu.co:001/163762025-07-18 11:45:24.21metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral |
title |
El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral |
spellingShingle |
El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral Prácticas Actividad Física Cultura de Cuidado Integral Practices Physical Activity Culture of Ethic Inclusive |
title_short |
El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral |
title_full |
El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral |
title_fullStr |
El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral |
title_full_unstemmed |
El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral |
title_sort |
El maestro en formación y la práctica de actividad física: una perspectiva integral |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Prácticas Actividad Física Cultura de Cuidado Integral |
topic |
Prácticas Actividad Física Cultura de Cuidado Integral Practices Physical Activity Culture of Ethic Inclusive |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Practices Physical Activity Culture of Ethic Inclusive |
description |
Of reflection and description, this article aims to give a new meaning the practice of physical education from an inclusive perspective for teacher training; where this is actually participate in physical activities that teach in the classroom, creating a culture of learning from their own knowledge. Within the theoretical considera- tions, arose the review of different authors related to the topic of work as well as a descriptive methodology - interpretation that allowed the structured analysis of the information collected in the work of field. As important finding, refers to the indispensable need to relate theoretical knowledge concerning physical education with the daily lives of teachers in training for the degree course in basic education (LËB), and the practice of physical activity aiming to create the culture of ethics and professional authority. |
publishDate |
2019 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:38:43Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:38:43Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6515 |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a99 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6515 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9188 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16376 |
url |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9188 https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16376 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9188/7646 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf16 |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf16 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 4 (2018): January - June 2018; 41-55 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 4 (2018): Enero - junio 2018; 41-55 |
dc.source.fr-FR.fl_str_mv |
FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 4 (2018): Enero - junio 2018; 41-55 |
dc.source.it-IT.fl_str_mv |
VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 4 (2018): Enero - junio 2018; 41-55 |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 4 (2018): Enero - junio 2018; 41-55 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2539-3324 |
institution |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UPTC |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.uptc@uptc.edu.co |
_version_ |
1839633791856934912 |