Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context

AbstractThe promotion of bilingualism since the beginning of schooling has become one of the major goals of the Educational Policies in Colombia. Therefore the differenteducative Institutions around the country should go hand in hand towards that goal, through the training of their administrative an...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11342
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/748
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11342
Palabra clave:
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id REPOUPTC2_3343e8a5b57d7552f85d73efa99fc222
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/11342
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2011-11-292024-07-05T18:24:04Z2024-07-05T18:24:04Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/74810.19053/01207105.748https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11342AbstractThe promotion of bilingualism since the beginning of schooling has become one of the major goals of the Educational Policies in Colombia. Therefore the differenteducative Institutions around the country should go hand in hand towards that goal, through the training of their administrative and teaching staff. That training should involve all implications that the implementation of bilingualism in the different levels of Basic Education entails. This article tackles some issues which canlight and contribute to such implementation in the Colombian context. Key Words: Bilingualism, Early and Late Bilingualism, Play-Based Activities, Interactional Spaces, Multilingualism. ResumenLa promoción y desarrollo del bilingüismo desde los primeros grados de básica primaria se ha convertido en una de las mayores metas de las políticas educacionales en Colombia. Por esta razón, las diferentes Instituciones educativas a lo largo del país deben ir a la par con dicho fin a través da la capacitación de su personal administrativoy de enseñanza en este tema. Dicho entrenamiento debe involucrar todas lasimplicaciones que abarca la implementación del bilingüismo en los diferentes niveles de básica primaria.  Este artículo aborda algunos aspectos que pueden contribuir  a dicha implementación en el contexto colombiano. Palabras clave: Bilingüismo, Bilingüismo temprano y tardío, Actividades basadas en el juego, Espacios interactivos,Multilingüismo.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/748/2731Educación y Ciencia; Núm. 12 (2010)2805-6655Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Contextinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Rojas Barreto, Lisseth001/11342oai:repositorio.uptc.edu.co:001/113422025-07-18 11:11:43.894metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context
title Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context
spellingShingle Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context
title_short Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context
title_full Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context
title_fullStr Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context
title_full_unstemmed Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context
title_sort Towards the Development of Bilingualism in the Colombian Context
description AbstractThe promotion of bilingualism since the beginning of schooling has become one of the major goals of the Educational Policies in Colombia. Therefore the differenteducative Institutions around the country should go hand in hand towards that goal, through the training of their administrative and teaching staff. That training should involve all implications that the implementation of bilingualism in the different levels of Basic Education entails. This article tackles some issues which canlight and contribute to such implementation in the Colombian context. Key Words: Bilingualism, Early and Late Bilingualism, Play-Based Activities, Interactional Spaces, Multilingualism. ResumenLa promoción y desarrollo del bilingüismo desde los primeros grados de básica primaria se ha convertido en una de las mayores metas de las políticas educacionales en Colombia. Por esta razón, las diferentes Instituciones educativas a lo largo del país deben ir a la par con dicho fin a través da la capacitación de su personal administrativoy de enseñanza en este tema. Dicho entrenamiento debe involucrar todas lasimplicaciones que abarca la implementación del bilingüismo en los diferentes niveles de básica primaria.  Este artículo aborda algunos aspectos que pueden contribuir  a dicha implementación en el contexto colombiano. Palabras clave: Bilingüismo, Bilingüismo temprano y tardío, Actividades basadas en el juego, Espacios interactivos,Multilingüismo.
publishDate 2011
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-05T18:24:04Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-05T18:24:04Z
dc.date.none.fl_str_mv 2011-11-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/748
10.19053/01207105.748
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11342
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/748
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/11342
identifier_str_mv 10.19053/01207105.748
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/educacion_y_ciencia/article/view/748/2731
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.es-ES.fl_str_mv Educación y Ciencia; Núm. 12 (2010)
dc.source.none.fl_str_mv 2805-6655
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633867255840768