Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.

From the concept of juridical field as a discursive field, the author makes questions to teachers role in the process of teaching leaming in law; explains three levels of relations between law and language to be developed and studied by the professors in lawyers education: Language as a way to "...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2003
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15860
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15860
Palabra clave:
Language and right
discourse
Improvement of the teaching
Citizenship
Lenguaje y derecho
Discursividad
Mejoramiento de la enseñanza
Ciudadanía
Lenguaje y derecho
Discursividad
Mejoramiento de la enseñanza
Ciudadanía
Rights
License
Derechos de autor 2003 Derecho y realidad
id REPOUPTC2_3020e4d92fae7b86305591df92b35f4a
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15860
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2003-12-032024-07-08T14:28:44Z2024-07-08T14:28:44Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15860From the concept of juridical field as a discursive field, the author makes questions to teachers role in the process of teaching leaming in law; explains three levels of relations between law and language to be developed and studied by the professors in lawyers education: Language as a way to "build" the individual and law language as a way to make a citizen. Skills and dexterities of lawyers with the language. Law language and social reality. Specific links.Partiendo del campo juridico como campo esencialmente discursivo, la autora formula preguntas al rol de los profesores en el proceso. de enseñanza-aprendizaje del derecho. Propone entonces tres niveles de relaciones entre derecho y lenguaje, que deberían ser desarrollados e investigados por los docentes en la formación de abogados: Lenguaje como posibilidad estructurante del sujeto, y lenguaje del derecho como constitutivo de la condición de ciudadano. Formación, habilidades y destrezas del abogado en el lenguaje. Relaciones entre lenguaje del derecho y realidad social.Partiendo del campo juridico como campo esencialmente discursivo, la autora formula preguntas al rol de los profesores en el proceso. de enseñanza-aprendizaje del derecho. Propone entonces tres niveles de relaciones entre derecho y lenguaje, que deberían ser desarrollados e investigados por los docentes en la formación de abogados: Lenguaje como posibilidad estructurante del sujeto, y lenguaje del derecho como constitutivo de la condición de ciudadano. Formación, habilidades y destrezas del abogado en el lenguaje. Relaciones entre lenguaje del derecho y realidad social.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572/11069Derechos de autor 2003 Derecho y realidadhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-18Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-18Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-182619-56071692-3936Language and rightdiscourseImprovement of the teachingCitizenshipLenguaje y derechoDiscursividadMejoramiento de la enseñanzaCiudadaníaLenguaje y derechoDiscursividadMejoramiento de la enseñanzaCiudadaníaTeachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.Profesores y estudiantes de derecho: discursividades en la educación.Profesores y estudiantes de derecho: discursividades en la educación.info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Espinosa Pérez , Beatriz001/15860oai:repositorio.uptc.edu.co:001/158602025-07-18 11:09:20.892metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.en-US.fl_str_mv Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
dc.title.es-ES.fl_str_mv Profesores y estudiantes de derecho: discursividades en la educación.
dc.title.pt-BR.fl_str_mv Profesores y estudiantes de derecho: discursividades en la educación.
title Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
spellingShingle Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
Language and right
discourse
Improvement of the teaching
Citizenship
Lenguaje y derecho
Discursividad
Mejoramiento de la enseñanza
Ciudadanía
Lenguaje y derecho
Discursividad
Mejoramiento de la enseñanza
Ciudadanía
title_short Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
title_full Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
title_fullStr Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
title_full_unstemmed Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
title_sort Teachers and Students of Righteousness: Discursivities in Education.
dc.subject.en-US.fl_str_mv Language and right
discourse
Improvement of the teaching
Citizenship
topic Language and right
discourse
Improvement of the teaching
Citizenship
Lenguaje y derecho
Discursividad
Mejoramiento de la enseñanza
Ciudadanía
Lenguaje y derecho
Discursividad
Mejoramiento de la enseñanza
Ciudadanía
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Lenguaje y derecho
Discursividad
Mejoramiento de la enseñanza
Ciudadanía
dc.subject.pt-BR.fl_str_mv Lenguaje y derecho
Discursividad
Mejoramiento de la enseñanza
Ciudadanía
description From the concept of juridical field as a discursive field, the author makes questions to teachers role in the process of teaching leaming in law; explains three levels of relations between law and language to be developed and studied by the professors in lawyers education: Language as a way to "build" the individual and law language as a way to make a citizen. Skills and dexterities of lawyers with the language. Law language and social reality. Specific links.
publishDate 2003
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:28:44Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:28:44Z
dc.date.none.fl_str_mv 2003-12-03
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15860
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15860
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13572/11069
dc.rights.es-ES.fl_str_mv Derechos de autor 2003 Derecho y realidad
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2003 Derecho y realidad
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-18
dc.source.es-ES.fl_str_mv Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-18
dc.source.pt-BR.fl_str_mv Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 14-18
dc.source.none.fl_str_mv 2619-5607
1692-3936
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633890491236352