Towards a pedagogical foundation for the teaching of law.
The Right a discipline it inserts in the Social Sciences Whose study should clarify notions like education, integral formation, teaching, didactics, methodology and evaluation. To educate for the WORTHY LIFE, it is a foundation axiológico that gainers in a single face Pedagogy and Right,. The human...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2003
- Institución:
- Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- Repositorio:
- RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15861
- Acceso en línea:
- https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13574
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15861
- Palabra clave:
- Education
Integral formation
Didactics
Evaluation
Pedagogic in right
Construction of the knowledge
Educación
Formación integral
Enseñanza
Didáctica
Metodología
Evaluación
Pedagogía en derecho
Construcción del saber
Educación
Formación integral
Enseñanza
Didáctica
Metodología
Evaluación
Pedagogía en derecho
Construcción del saber
- Rights
- License
- Derechos de autor 2003 Derecho y realidad
id |
REPOUPTC2_1ab9d631cc376b5ff84b5b929520a691 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/15861 |
network_acronym_str |
REPOUPTC2 |
network_name_str |
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC |
repository_id_str |
|
spelling |
2003-12-032024-07-08T14:28:44Z2024-07-08T14:28:44Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13574https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15861The Right a discipline it inserts in the Social Sciences Whose study should clarify notions like education, integral formation, teaching, didactics, methodology and evaluation. To educate for the WORTHY LIFE, it is a foundation axiológico that gainers in a single face Pedagogy and Right,. The human being is the starting point and thee arrival of the Education in general and in particular, in the Right. The educational of this area, in their educational practice preponderadamente goes to the Masterful Class and it is forged in the classroom of class in an empiric way starting from the imitation of styl observed in its own educational experience as student. To the abilities of Right it corresponds them to be endowed of a technical of a technical body that mates the Pedagogy with the Right.El derecho es una disciplina inserta en las ciencias sociales, cuyo estudio debe esclarecer nociones como educación, formación in tegral, enseñanza, didáctica, metodologia y evaluación. Educar para la vida digna es un fundamento axiológico que reúne, en un solo haz, pedagogia y derecho. El ser humano es el punto de partida y de llegada de la educación en general y, en particular, del derecho. El docente de esta áres acude, en su práctica educativa, de manera preponderante a la catedra magistral, y se forja en el aula de clase de manera empirica, a partir de la imitación de estilos observados en su propia experiencia como alumno. A las facultades de derecho les corresponde dotarse de un cuerpo técnico que hermane la pedagogía con el derecho.El derecho es una disciplina inserta en las ciencias sociales, cuyo estudio debe esclarecer nociones como educación, formación in tegral, enseñanza, didáctica, metodologia y evaluación. Educar para la vida digna es un fundamento axiológico que reúne, en un solo haz, pedagogia y derecho. El ser humano es el punto de partida y de llegada de la educación en general y, en particular, del derecho. El docente de esta áres acude, en su práctica educativa, de manera preponderante a la catedra magistral, y se forja en el aula de clase de manera empirica, a partir de la imitación de estilos observados en su propia experiencia como alumno. A las facultades de derecho les corresponde dotarse de un cuerpo técnico que hermane la pedagogía con el derecho.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13574/11070Derechos de autor 2003 Derecho y realidadhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 18-22Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 18-22Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 18-222619-56071692-3936EducationIntegral formationDidacticsEvaluationPedagogic in rightConstruction of the knowledgeEducaciónFormación integralEnseñanzaDidácticaMetodologíaEvaluaciónPedagogía en derechoConstrucción del saberEducaciónFormación integralEnseñanzaDidácticaMetodologíaEvaluaciónPedagogía en derechoConstrucción del saberTowards a pedagogical foundation for the teaching of law.Hacia una fundamentación pedagógica de la enseñanza del derecho.Hacia una fundamentación pedagógica de la enseñanza del derecho.info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Fajardo Bernal, Iván Alfredo001/15861oai:repositorio.uptc.edu.co:001/158612025-07-18 11:09:26.505metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co |
dc.title.en-US.fl_str_mv |
Towards a pedagogical foundation for the teaching of law. |
dc.title.es-ES.fl_str_mv |
Hacia una fundamentación pedagógica de la enseñanza del derecho. |
dc.title.pt-BR.fl_str_mv |
Hacia una fundamentación pedagógica de la enseñanza del derecho. |
title |
Towards a pedagogical foundation for the teaching of law. |
spellingShingle |
Towards a pedagogical foundation for the teaching of law. Education Integral formation Didactics Evaluation Pedagogic in right Construction of the knowledge Educación Formación integral Enseñanza Didáctica Metodología Evaluación Pedagogía en derecho Construcción del saber Educación Formación integral Enseñanza Didáctica Metodología Evaluación Pedagogía en derecho Construcción del saber |
title_short |
Towards a pedagogical foundation for the teaching of law. |
title_full |
Towards a pedagogical foundation for the teaching of law. |
title_fullStr |
Towards a pedagogical foundation for the teaching of law. |
title_full_unstemmed |
Towards a pedagogical foundation for the teaching of law. |
title_sort |
Towards a pedagogical foundation for the teaching of law. |
dc.subject.en-US.fl_str_mv |
Education Integral formation Didactics Evaluation Pedagogic in right Construction of the knowledge |
topic |
Education Integral formation Didactics Evaluation Pedagogic in right Construction of the knowledge Educación Formación integral Enseñanza Didáctica Metodología Evaluación Pedagogía en derecho Construcción del saber Educación Formación integral Enseñanza Didáctica Metodología Evaluación Pedagogía en derecho Construcción del saber |
dc.subject.es-ES.fl_str_mv |
Educación Formación integral Enseñanza Didáctica Metodología Evaluación Pedagogía en derecho Construcción del saber |
dc.subject.pt-BR.fl_str_mv |
Educación Formación integral Enseñanza Didáctica Metodología Evaluación Pedagogía en derecho Construcción del saber |
description |
The Right a discipline it inserts in the Social Sciences Whose study should clarify notions like education, integral formation, teaching, didactics, methodology and evaluation. To educate for the WORTHY LIFE, it is a foundation axiológico that gainers in a single face Pedagogy and Right,. The human being is the starting point and thee arrival of the Education in general and in particular, in the Right. The educational of this area, in their educational practice preponderadamente goes to the Masterful Class and it is forged in the classroom of class in an empiric way starting from the imitation of styl observed in its own educational experience as student. To the abilities of Right it corresponds them to be endowed of a technical of a technical body that mates the Pedagogy with the Right. |
publishDate |
2003 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:28:44Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-07-08T14:28:44Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-12-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13574 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15861 |
url |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13574 https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/15861 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/derecho_realidad/article/view/13574/11070 |
dc.rights.es-ES.fl_str_mv |
Derechos de autor 2003 Derecho y realidad http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2003 Derecho y realidad http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
dc.source.en-US.fl_str_mv |
Derecho y Realidad; Vol. 1 No. 1 (2003): Julio - Diciembre; 18-22 |
dc.source.es-ES.fl_str_mv |
Derecho y Realidad; Vol. 1 Núm. 1 (2003): Julio - Diciembre; 18-22 |
dc.source.pt-BR.fl_str_mv |
Derecho y Realidad; v. 1 n. 1 (2003): Julio - Diciembre; 18-22 |
dc.source.none.fl_str_mv |
2619-5607 1692-3936 |
institution |
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UPTC |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.uptc@uptc.edu.co |
_version_ |
1839633897965486080 |