Historia del programa radial “pedagógicamente”

This article is a review that aims to reveal the experience that has been carried out since the beginning of the radio program that belongs to the Bachelor in Basic Edu- cation with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies at Universidad Pe...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
http://purl.org/coar/resource_type/c_6644
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Repositorio:
RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16408
Acceso en línea:
https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9944
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16408
Palabra clave:
Programa radial
Pedagógicamente
Comunicación
Construcción y divulgación
conocimiento
Radio program
pedagogically
Communication
Construction and dissemination
knowledge
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf145
id REPOUPTC2_0e02ab0ceb52ea9b44530fcd2c9106b1
oai_identifier_str oai:repositorio.uptc.edu.co:001/16408
network_acronym_str REPOUPTC2
network_name_str RiUPTC: Repositorio Institucional UPTC
repository_id_str
spelling 2019-08-262024-07-08T14:38:46Z2024-07-08T14:38:46Zhttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9944https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16408This article is a review that aims to reveal the experience that has been carried out since the beginning of the radio program that belongs to the Bachelor in Basic Edu- cation with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies at Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, which is called “Pedagogically”. This program recognizes the several possibilities of the radio as an opportunity that provides the social appropriation of knowledge by means of dissemination and continuous communication about topics of edu- cational and formative interest. This radial space has been an important input to generate reflection about environmental issues, to rescue academic processes as an opportunity to enrich, highlight, portrait meaningful experiences and proposals of students, graduates of the degree and experts in several subjects concerning education; in this way it has been possible to make a contribution to the pedagogical construction for the program.El presente artículo, es una reseña que tiene como objeto dar a conocer la expe- riencia que se ha llevado a cabo desde la creación e inicio del programa radial de la Licenciatura en Educación Básica con énfasis en Matemáticas, Humanidades y Lengua Castellana de la Facultad de Estudios a Distancia de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia denominado “Pedagógicamente”, el cual reconoce las múltiples posibilidades de la radio como recurso que aporta a la apropiación social del conocimiento a través de la divulgación y comunicación per- manente sobre temas de interés educativo y formativo. Este espacio radial ha sido una oportunidad importante para generar reflexión acerca de las problemáticas del entorno, rescatar los procesos académicos como una oportunidad para enriquecer, destacar, visibilizar experiencias y propuestas significativas de los estudiantes, egresados de la licenciatura y expertos en diversos temas concernientes a la edu- cación; de esta manera se logra hacer un aporte a la construcción pedagógica del programa.application/pdfspaspaUniversidad Pedagógica y Tecnológica de Colombiahttps://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9944/8267FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-922539-3324Programa radialPedagógicamenteComunicaciónConstrucción y divulgaciónconocimientoRadio programpedagogicallyCommunicationConstruction and disseminationknowledgeHistoria del programa radial “pedagógicamente”info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6644http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a228http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/access_right/c_abf145http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Galindo Mendoza, Myriam CristinaAragón Bueno, María Gracia001/16408oai:repositorio.uptc.edu.co:001/164082025-07-18 11:45:36.487metadata.onlyhttps://repositorio.uptc.edu.coRepositorio Institucional UPTCrepositorio.uptc@uptc.edu.co
dc.title.es-ES.fl_str_mv Historia del programa radial “pedagógicamente”
title Historia del programa radial “pedagógicamente”
spellingShingle Historia del programa radial “pedagógicamente”
Programa radial
Pedagógicamente
Comunicación
Construcción y divulgación
conocimiento
Radio program
pedagogically
Communication
Construction and dissemination
knowledge
title_short Historia del programa radial “pedagógicamente”
title_full Historia del programa radial “pedagógicamente”
title_fullStr Historia del programa radial “pedagógicamente”
title_full_unstemmed Historia del programa radial “pedagógicamente”
title_sort Historia del programa radial “pedagógicamente”
dc.subject.es-ES.fl_str_mv Programa radial
Pedagógicamente
Comunicación
Construcción y divulgación
conocimiento
topic Programa radial
Pedagógicamente
Comunicación
Construcción y divulgación
conocimiento
Radio program
pedagogically
Communication
Construction and dissemination
knowledge
dc.subject.en-US.fl_str_mv Radio program
pedagogically
Communication
Construction and dissemination
knowledge
description This article is a review that aims to reveal the experience that has been carried out since the beginning of the radio program that belongs to the Bachelor in Basic Edu- cation with emphasis on Mathematics, Humanities and Spanish Language of the Faculty of Distance Studies at Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, which is called “Pedagogically”. This program recognizes the several possibilities of the radio as an opportunity that provides the social appropriation of knowledge by means of dissemination and continuous communication about topics of edu- cational and formative interest. This radial space has been an important input to generate reflection about environmental issues, to rescue academic processes as an opportunity to enrich, highlight, portrait meaningful experiences and proposals of students, graduates of the degree and experts in several subjects concerning education; in this way it has been possible to make a contribution to the pedagogical construction for the program.
publishDate 2019
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:38:46Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-07-08T14:38:46Z
dc.date.none.fl_str_mv 2019-08-26
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6644
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a228
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6644
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9944
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16408
url https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9944
https://repositorio.uptc.edu.co/handle/001/16408
dc.language.none.fl_str_mv spa
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uptc.edu.co/index.php/rastrosyrostros/article/view/9944/8267
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf145
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf145
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es-ES.fl_str_mv Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
dc.source.en-US.fl_str_mv FACES AND FACES OF KNOWLEDGE; Vol. 3 No. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92
dc.source.es-ES.fl_str_mv Rastros y Rostros del Saber; Vol. 3 Núm. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92
dc.source.fr-FR.fl_str_mv FACES ET FACES DE CONNAISSANCE; Vol. 3 No 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92
dc.source.it-IT.fl_str_mv VOLTI E VOLTI DI CONOSCENZA; V. 3 N. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92
dc.source.pt-BR.fl_str_mv CARAS E CARAS DO CONHECIMENTO; v. 3 n. 5 (2019): Julio - Diciembre 2018; 83-92
dc.source.none.fl_str_mv 2539-3324
institution Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional UPTC
repository.mail.fl_str_mv repositorio.uptc@uptc.edu.co
_version_ 1839633888182272000