Student Perceptions on CBI.

Ample studies on content-based instruction (CBI) provide strong evidence as to the effectiveness of this methodology in developing language and content knowledge in students; however, there is much less information as to why this methodology is so effective. This paper discusses the results of a qua...

Full description

Autores:
Kathleen Anne Corrales; Instituto de Idiomas, Universidad del Norte
César Maloof; Instituto de Idiomas, Universidad del Norte
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad del Norte
Repositorio:
Repositorio Uninorte
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:manglar.uninorte.edu.co:10584/4535
Acceso en línea:
http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/zona/article/view/1236
http://hdl.handle.net/10584/4535
Palabra clave:
Linguistica aplicada
Instrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas.
Enseñanza de lengua extranjera
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
Description
Summary:Ample studies on content-based instruction (CBI) provide strong evidence as to the effectiveness of this methodology in developing language and content knowledge in students; however, there is much less information as to why this methodology is so effective. This paper discusses the results of a qualitative study to see how CBI supports language development. These results revealed that the exposure to authentic material that was meaningful, interesting, and relevant to students present and future needs, activation of prior knowledge, and the specific methodology used in class were the most important factors which supported language and content development. Key words: Content-based instruction (CBI), EFL/ESL, language-teaching methodology, language learning.Amplios estudios sobre la Enseñanza Basada en Contenidos (EBC) evidencian la efectividad de este modelo en el desarrollo de la lengua y conocimiento de contenido; sin embargo, hay poca explicación sobre el por qué de esta efectividad. Este artículo presenta los resultados de un estudio cualitativo con el objetivo de ver cómo este modelo apoya el avance lingüístico. Estos resultados revelaron que el uso del material auténtico que era significativo, interesante y relevante a las necesidades actuales y futuros de los estudiantes, la activación del conocimiento previo y la metodología específica utilizada en clase se demostró de gran utilidad al ayudar a los estudiantes a desarrollar el idioma. Palabras claves: Instrucción Basada en Contenidos (CBI), ESL/ESL, metodología de la enseñanza de una lengua, aprendizaje de lenguas. Kathleen Corrales, Instituto de Idiomas, Universidad del Norte (kwade@uninorte.edu.co) César Maloof, Instituto de Idiomas, Universidad del Norte(cesar_maloof@gmail.com)