Business stories in case studies

This article reviews the educational relevance of using the case methodof teaching from the perspective of teachers in the Academic Divisionof Economic and Administrative Sciences (DACEA) of the UniversidadJuarez Autonoma de Tabasco (UJAT). The research objective was to determinethe feasibility of g...

Full description

Autores:
Manuela Camacho Gómez
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad del Norte
Repositorio:
Repositorio Uninorte
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:manglar.uninorte.edu.co:10584/4895
Acceso en línea:
http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/view/3666
http://hdl.handle.net/10584/4895
Palabra clave:
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id REPOUNORT2_bb8cc8c29d2f70f2e9201ce1a18e678e
oai_identifier_str oai:manglar.uninorte.edu.co:10584/4895
network_acronym_str REPOUNORT2
network_name_str Repositorio Uninorte
repository_id_str
spelling Manuela Camacho GómezMexico2013-08-31T23:15:24Z2013-08-31T23:15:24Z2011-12-16http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/view/3666http://hdl.handle.net/10584/4895This article reviews the educational relevance of using the case methodof teaching from the perspective of teachers in the Academic Divisionof Economic and Administrative Sciences (DACEA) of the UniversidadJuarez Autonoma de Tabasco (UJAT). The research objective was to determinethe feasibility of generating a database of case studies which contextualizethe local and regional realities of business and thus contributeto the graduate management students develop managerial competencies.According to the results of the investigation, confirmed the usefulnessof case studies in graduate student training in management, toachieve an efficient and effective business management in a local contextbut with a global vision.En este artículo se revisa la relevancia didáctica del uso del métodode casos en la enseñanza, desde la óptica de profesores de la División Académicade Ciencias Económico Administrativas (DACEA) de la UniversidadJuárez Autónoma de Tabasco (UJAT). El objetivo de la investigaciónfue conocer la factibilidad de generar una base de datos con estudios decasos que contextualizaran la realidad local y regional de las empresas ycoadyuvar así a que los estudiantes de posgrado en administración desarrollencompetencias gerenciales.De acuerdo con los resultados de la investigación, se confirmó la utilidadde estudios de caso en la formación del estudiante de posgradoen administración, para el logro de una dirección empresarial eficaz yeficiente en un contexto local pero con visión global.application/pdfspaRevista científica Pensamiento y GestiónRevista científica Pensamiento y Gestión; No 31: Jul-Dic 2011instname:Universidad del Nortereponame:Repositorio Digital de la Universidad del NorteBusiness stories in case studiesHistorias empresariales en los estudios de caso.articlepublishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/access_right/c_abf210584/4895oai:172.16.14.36:10584/48952015-10-07 01:49:58.484Repositorio Digital de la Universidad del Nortemauribe@uninorte.edu.co
dc.title.none.fl_str_mv Business stories in case studies
Historias empresariales en los estudios de caso.
title Business stories in case studies
spellingShingle Business stories in case studies
title_short Business stories in case studies
title_full Business stories in case studies
title_fullStr Business stories in case studies
title_full_unstemmed Business stories in case studies
title_sort Business stories in case studies
dc.creator.fl_str_mv Manuela Camacho Gómez
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Manuela Camacho Gómez
description This article reviews the educational relevance of using the case methodof teaching from the perspective of teachers in the Academic Divisionof Economic and Administrative Sciences (DACEA) of the UniversidadJuarez Autonoma de Tabasco (UJAT). The research objective was to determinethe feasibility of generating a database of case studies which contextualizethe local and regional realities of business and thus contributeto the graduate management students develop managerial competencies.According to the results of the investigation, confirmed the usefulnessof case studies in graduate student training in management, toachieve an efficient and effective business management in a local contextbut with a global vision.
publishDate 2011
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2011-12-16
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2013-08-31T23:15:24Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2013-08-31T23:15:24Z
dc.type.none.fl_str_mv article
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.hasVersion.none.fl_str_mv publishedVersion
dc.identifier.other.none.fl_str_mv http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/view/3666
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10584/4895
url http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/view/3666
http://hdl.handle.net/10584/4895
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartof.none.fl_str_mv Revista científica Pensamiento y Gestión; No 31: Jul-Dic 2011
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv Mexico
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista científica Pensamiento y Gestión
publisher.none.fl_str_mv Revista científica Pensamiento y Gestión
dc.source.none.fl_str_mv instname:Universidad del Norte
reponame:Repositorio Digital de la Universidad del Norte
instname_str Universidad del Norte
institution Universidad del Norte
reponame_str Repositorio Digital de la Universidad del Norte
collection Repositorio Digital de la Universidad del Norte
repository.name.fl_str_mv Repositorio Digital de la Universidad del Norte
repository.mail.fl_str_mv mauribe@uninorte.edu.co
_version_ 1818112428972441600