Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica
The collaborative workshop turns into a space for communication amongst the Pares (teachers in Elementary and higher Education) in order to acknowledge themselves and the others with the precise purpose of formulating proposals that would positively affect the Education. For such a case, the worksho...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2006
- Institución:
- Universidad de Medellín
- Repositorio:
- Repositorio UDEM
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.udem.edu.co:11407/1438
- Acceso en línea:
- http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1123
http://hdl.handle.net/11407/1438
- Palabra clave:
- Comunicación
taller
currículo
- Rights
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
id |
REPOUDEM2_78ac79419431ea941b9353519915d6a8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.udem.edu.co:11407/1438 |
network_acronym_str |
REPOUDEM2 |
network_name_str |
Repositorio UDEM |
repository_id_str |
|
spelling |
2015-12-16T23:14:33Z2015-12-16T23:14:33Z2006-06-301692-2522http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1123http://hdl.handle.net/11407/14382248-4086reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellíninstname:Universidad de MedellínThe collaborative workshop turns into a space for communication amongst the Pares (teachers in Elementary and higher Education) in order to acknowledge themselves and the others with the precise purpose of formulating proposals that would positively affect the Education. For such a case, the workshop –because of the communicational condition itself– allows the proposing of an integration model that would take into consideration not only the areas of knowledge, but rather other institutional levels that should sustain a permanent communication.El taller colaborativo se convierte en un espacio de comunicación entre pares (docentes de la educación básica y superior) para reconocerse a sí mismo, a lo otro y a los otros, con el objetivo preciso de formular propuestas que afecten positivamente la educación. Para el caso, el taller permite, por la misma condición comunicacional, proponer un modelo de integración que tenga en cuenta no solamente las áreas de conocimiento, sino otros estamentos institucionales que deben mantener una comunicación permanente.p.103-124Electrónicoapplication/pdfPDFspaUniversidad de MedellínFacultad de Comunicaciónhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1123/1092Anagramas; Vol. 4, núm. 8 (2006)Anagramas; Vol. 4, núm. 8 - enero/junio 200648103124Anagramashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Anagramas; Vol. 4, núm. 8 (2006); 103-1242248-40861692-2522ComunicacióntallercurrículoTaller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básicaCollaborative workshop: how communication integration strategy in basic education curriculumArtículoArticleinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Comunidad Universidad de MedellínLat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degreesMedellínEcheverri Álvarez, Juan Carlos; Universidad Pontificia BolivarianaEcheverri Jiménez, Guillermo; Universidad Pontificia BolivarianaTHUMBNAILAnagramas_207.pdf.jpgAnagramas_207.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg5078http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1438/3/Anagramas_207.pdf.jpg8efd90b60d122a66fd81caf201e81d5aMD53ORIGINALArticulo.htmltext/html493http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1438/1/Articulo.htmlf65a5ae13e77f2d4a184478781026f1bMD51Anagramas_207.pdfAnagramas_207.pdfapplication/pdf323869http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1438/2/Anagramas_207.pdffdba69d48fa8181d0e18053d142601ffMD5211407/1438oai:repository.udem.edu.co:11407/14382020-05-27 17:49:40.299Repositorio Institucional Universidad de Medellinrepositorio@udem.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica |
dc.title.alternativees.spa.fl_str_mv |
Collaborative workshop: how communication integration strategy in basic education curriculum |
title |
Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica |
spellingShingle |
Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica Comunicación taller currículo |
title_short |
Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica |
title_full |
Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica |
title_fullStr |
Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica |
title_full_unstemmed |
Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica |
title_sort |
Taller colaborativo: la comunicación como estrategia de integración curricular en la educación básica |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Comunicación taller currículo |
topic |
Comunicación taller currículo |
description |
The collaborative workshop turns into a space for communication amongst the Pares (teachers in Elementary and higher Education) in order to acknowledge themselves and the others with the precise purpose of formulating proposals that would positively affect the Education. For such a case, the workshop –because of the communicational condition itself– allows the proposing of an integration model that would take into consideration not only the areas of knowledge, but rather other institutional levels that should sustain a permanent communication. |
publishDate |
2006 |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2006-06-30 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2015-12-16T23:14:33Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2015-12-16T23:14:33Z |
dc.type.eng.fl_str_mv |
Artículo Article |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
1692-2522 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1123 http://hdl.handle.net/11407/1438 |
dc.identifier.eissn.none.fl_str_mv |
2248-4086 |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellín |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad de Medellín |
identifier_str_mv |
1692-2522 2248-4086 reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellín instname:Universidad de Medellín |
url |
http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1123 http://hdl.handle.net/11407/1438 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1123/1092 |
dc.relation.ispartofseries.spa.fl_str_mv |
Anagramas; Vol. 4, núm. 8 (2006) |
dc.relation.haspart.spa.fl_str_mv |
Anagramas; Vol. 4, núm. 8 - enero/junio 2006 |
dc.relation.citationvolume.spa.fl_str_mv |
4 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
8 |
dc.relation.citationstartpage.spa.fl_str_mv |
103 |
dc.relation.citationendpage.spa.fl_str_mv |
124 |
dc.relation.ispartofes.spa.fl_str_mv |
Anagramas |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
p.103-124 |
dc.format.medium.spa.fl_str_mv |
Electrónico |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.spa.fl_str_mv |
Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad de Medellín |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Comunicación |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Anagramas; Vol. 4, núm. 8 (2006); 103-124 2248-4086 1692-2522 |
institution |
Universidad de Medellín |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1438/3/Anagramas_207.pdf.jpg http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1438/1/Articulo.html http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1438/2/Anagramas_207.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
8efd90b60d122a66fd81caf201e81d5a f65a5ae13e77f2d4a184478781026f1b fdba69d48fa8181d0e18053d142601ff |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad de Medellin |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@udem.edu.co |
_version_ |
1814159184260759552 |