Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias
In this article, presented as the final report of the research “Juvenile Audiences’ Education: a pedagogical proposal before media consumption habits,” there is a phenomenological analysis of social communication media consumptions such as: television, radio, press, and Internet. In this analysis, w...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2005
- Institución:
- Universidad de Medellín
- Repositorio:
- Repositorio UDEM
- Idioma:
- spa
eng
- OAI Identifier:
- oai:repository.udem.edu.co:11407/1501
- Acceso en línea:
- http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110
http://hdl.handle.net/11407/1501
- Palabra clave:
- Consumption
Media
Education
Audiences
Youngsters
Bogotá
Consumo
Medios
Educación
Audiencias
Jóvenes
Bogotá
- Rights
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
id |
REPOUDEM2_73a185ad11f5d96c6a771b20865658d6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.udem.edu.co:11407/1501 |
network_acronym_str |
REPOUDEM2 |
network_name_str |
Repositorio UDEM |
repository_id_str |
|
spelling |
2015-12-16T23:14:44Z2015-12-16T23:14:44Z2005-12-311692-2522http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110http://hdl.handle.net/11407/15012248-4086reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellíninstname:Universidad de MedellínIn this article, presented as the final report of the research “Juvenile Audiences’ Education: a pedagogical proposal before media consumption habits,” there is a phenomenological analysis of social communication media consumptions such as: television, radio, press, and Internet. In this analysis, we call the attention about the need for educating audiences as a reply to the needs of juvenile population’s criterion formation, where despite the evidenced critical sense there has been established factors which participate in the full execution of freedom.En el presente artículo se realiza un análisis fenomenológico del consumo de medios de comunicación social a saber, televisión, radio, prensa e Internet. En el análisis se advierte la necesidad de educar las audiencias como respuesta a las necesidades de formación del criterio en la población juvenil, donde a pesar del sentido crítico evidenciado se establecen factores que intervienen en la ejecución plena de la libertad.p.51-80Electrónicoapplication/pdfPDFspaengUniversidad de MedellínFacultad de Comunicaciónhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110/1082http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110/1083Anagramas; Vol. 4, núm. 7 (2005)Anagramas; Vol. 4, núm. 7 - julio/diciembre 2005475180Anagramashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Anagramas; Vol. 4, núm. 7 (2005); 51-802248-40861692-2522ConsumptionMediaEducationAudiencesYoungstersBogotáConsumoMediosEducaciónAudienciasJóvenesBogotáLectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audienciasReading means. Audience ignored the power of hearingsArtículoArticleinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Comunidad Universidad de MedellínLat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degreesMedellínLópez Jiménez, Daniel Fernando; Universidad de La SabanaTHUMBNAILAnagramas_200.pdf.jpgAnagramas_200.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg7223http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1501/3/Anagramas_200.pdf.jpg0e2ae6386c5575878a6e8a73aa0947afMD53ORIGINALArticulo.htmltext/html493http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1501/1/Articulo.htmlb2957c0d82bd25893ddff7597c2e16e3MD51Anagramas_200.pdfAnagramas_200.pdfapplication/pdf1927946http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1501/2/Anagramas_200.pdf86f3eccdf66f88946cc1638a9a54c30bMD5211407/1501oai:repository.udem.edu.co:11407/15012020-05-27 15:55:22.333Repositorio Institucional Universidad de Medellinrepositorio@udem.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias |
dc.title.alternativees.spa.fl_str_mv |
Reading means. Audience ignored the power of hearings |
title |
Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias |
spellingShingle |
Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias Consumption Media Education Audiences Youngsters Bogotá Consumo Medios Educación Audiencias Jóvenes Bogotá |
title_short |
Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias |
title_full |
Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias |
title_fullStr |
Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias |
title_full_unstemmed |
Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias |
title_sort |
Lectura de medios. De la audiencia ignorada al poder de las audiencias |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Consumption Media Education Audiences Youngsters Bogotá Consumo Medios Educación Audiencias Jóvenes Bogotá |
topic |
Consumption Media Education Audiences Youngsters Bogotá Consumo Medios Educación Audiencias Jóvenes Bogotá |
description |
In this article, presented as the final report of the research “Juvenile Audiences’ Education: a pedagogical proposal before media consumption habits,” there is a phenomenological analysis of social communication media consumptions such as: television, radio, press, and Internet. In this analysis, we call the attention about the need for educating audiences as a reply to the needs of juvenile population’s criterion formation, where despite the evidenced critical sense there has been established factors which participate in the full execution of freedom. |
publishDate |
2005 |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2005-12-31 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2015-12-16T23:14:44Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2015-12-16T23:14:44Z |
dc.type.eng.fl_str_mv |
Artículo Article |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
1692-2522 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110 http://hdl.handle.net/11407/1501 |
dc.identifier.eissn.none.fl_str_mv |
2248-4086 |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellín |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad de Medellín |
identifier_str_mv |
1692-2522 2248-4086 reponame:Repositorio Institucional Universidad de Medellín instname:Universidad de Medellín |
url |
http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110 http://hdl.handle.net/11407/1501 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.spa.fl_str_mv |
http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110/1082 http://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1110/1083 |
dc.relation.ispartofseries.spa.fl_str_mv |
Anagramas; Vol. 4, núm. 7 (2005) |
dc.relation.haspart.spa.fl_str_mv |
Anagramas; Vol. 4, núm. 7 - julio/diciembre 2005 |
dc.relation.citationvolume.spa.fl_str_mv |
4 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
7 |
dc.relation.citationstartpage.spa.fl_str_mv |
51 |
dc.relation.citationendpage.spa.fl_str_mv |
80 |
dc.relation.ispartofes.spa.fl_str_mv |
Anagramas |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
p.51-80 |
dc.format.medium.spa.fl_str_mv |
Electrónico |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.spa.fl_str_mv |
Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degreesLong: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad de Medellín |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Comunicación |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Anagramas; Vol. 4, núm. 7 (2005); 51-80 2248-4086 1692-2522 |
institution |
Universidad de Medellín |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1501/3/Anagramas_200.pdf.jpg http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1501/1/Articulo.html http://repository.udem.edu.co/bitstream/11407/1501/2/Anagramas_200.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0e2ae6386c5575878a6e8a73aa0947af b2957c0d82bd25893ddff7597c2e16e3 86f3eccdf66f88946cc1638a9a54c30b |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad de Medellin |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@udem.edu.co |
_version_ |
1814159121786601472 |