Hacia la comprensión de la naturaleza transnacional de las audiencias televisivas: Imaginarios, desterritorialización, hibridación, globalización

This text proposes a second thought to television audiencetransnational nature assuming that this exceeds a specificcircumstance of migrants and that due to economy globalizationof communication it installs on the nature of communicationprocesses. In the first part, .a conceptualization of what istr...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad de Medellín
Repositorio:
Repositorio UDEM
Idioma:
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Acceso en línea:
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description This text proposes a second thought to television audiencetransnational nature assuming that this exceeds a specificcircumstance of migrants and that due to economy globalizationof communication it installs on the nature of communicationprocesses. In the first part, .a conceptualization of what istransnational applied to audiences will be proposed, and inthe second part, the argument that this transnational characterhas been originated in the development and massification ofdigital technology and the processes of economy globalizationwhich have allowed the consolidation of media translationalcorporations is developed. In this sense, transnationality ofaudiences exceeds specific circumstances linked to migrationsand is installed on the nature of communication developed insociety
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In this sense, transnationality ofaudiences exceeds specific circumstances linked to migrationsand is installed on the nature of communication developed insocietyEl presente texto propone repensar el carácter trasnacional de la audiencia televisiva, asumiendo que este excede la circunstancia particular de los migrantes y que debido a la globalización de la economía y a la digitalización de la comunicación se instala en la naturaleza misma de los procesos de comunicación. Así, en la primera parte del presente artículo se propondrá una conceptualización de lo trasnacional, aplicado a las audiencias, y en la segunda parte se desarrollará el argumento de que este carácter trasnacional se origina en el desarrollo y masificación de la tecnología digital y en los procesos de globalización de la economía, que han permitido la consolidación de corporaciones transnacionales de medios. En ese sentido la trasnacionalidad de las audiencias sobrepasa circunstancias puntuales ligadas con las migraciones y se instala en la naturaleza misma de la comunicación que se desarrolla hoy en la sociedad.p.137-157Electrónicoapplication/pdfPDFspaUniversidad de MedellínFacultad de Comunicaciónhttp://revistas.udem.edu.co/index.php/anagramas/article/view/1186/1145Anagramas; Vol. 13, núm. 26 (2015)Anagramas; Vol. 13, núm. 26 - enero/junio 201513261737157AnagramasAlbarran, A., Chan-Olmstead, S., & Wirth, M. (2006). Handbook of Media Management and Economics. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates LEA.Anderson, B. (1993). Comunidades Imaginadas. Mexico: FCE.Anderson, C. (2006). The long tail: Why the future of business is selling less of more. New York: Hyperion.Appadurai, A. (1990). disjuncture and difference in the global cultural economy. Theory Culture Society, 7, 295–310.Castells, M. (2008). La era de la información: Economía, sociedad y cultura. La sociedad red. 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