Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe

his research presents an internal and external analysis of the company Industria Cruz del Caribe Ltda., With the objective of presenting a diagnosis determining which are the influencing factors in the decrease of sales that the company has presented in the last five years. For the adequate developm...

Full description

Autores:
Labrada Quintero, Karina
Lambraño Rodríguez, Diana Carolina
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Autónoma de Occidente
Repositorio:
RED: Repositorio Educativo Digital UAO
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:red.uao.edu.co:10614/10908
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10614/10908
Palabra clave:
Mercadeo y Negocios Internacionales
Ventas
Sales
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidente
id REPOUAO2_4b7f14389a29d9991b079c525a6160c4
oai_identifier_str oai:red.uao.edu.co:10614/10908
network_acronym_str REPOUAO2
network_name_str RED: Repositorio Educativo Digital UAO
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe
title Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe
spellingShingle Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe
Mercadeo y Negocios Internacionales
Ventas
Sales
title_short Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe
title_full Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe
title_fullStr Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe
title_full_unstemmed Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe
title_sort Descripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del Caribe
dc.creator.fl_str_mv Labrada Quintero, Karina
Lambraño Rodríguez, Diana Carolina
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv Valenzuela Reinoso, Héctor Orlando
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Labrada Quintero, Karina
Lambraño Rodríguez, Diana Carolina
dc.subject.spa.fl_str_mv Mercadeo y Negocios Internacionales
Ventas
topic Mercadeo y Negocios Internacionales
Ventas
Sales
dc.subject.eng.fl_str_mv Sales
description his research presents an internal and external analysis of the company Industria Cruz del Caribe Ltda., With the objective of presenting a diagnosis determining which are the influencing factors in the decrease of sales that the company has presented in the last five years. For the adequate development of this work, a type of exploratory research design was applied where quantitative and qualitative aspects were considered for the extraction of the information. In the first instance, internal data were analyzed to determine the traceability of sales behavior and the number of customers served. After this analysis, an in-depth interview was conducted with the company's executives to know the activities that were carried out during these five years. Finally, a survey was carried out to the company's clients in order to understand the perception of purchase and thus relate all the variables and being able to conclude the factors that impacted the behavior of sales in the last five years and thus, to generate sound recommendations. about what activities should be done to improve the indicators.
publishDate 2019
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv 2019-05-24T16:54:08Z
dc.date.available.spa.fl_str_mv 2019-05-24T16:54:08Z
dc.date.issued.spa.fl_str_mv 2019-02-14
dc.type.spa.fl_str_mv Trabajo de grado - Pregrado
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv https://purl.org/redcol/resource_type/TP
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10614/10908
url http://hdl.handle.net/10614/10908
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.spa.fl_str_mv Derechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidente
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
rights_invalid_str_mv Derechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidente
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 68 páginas
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad Autónoma de Occidente
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv Mercadeo y Negocios Internacionales
dc.publisher.department.spa.fl_str_mv Departamento de Ciencias Administrativa
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv Facultad de Ciencias Administrativas
dc.source.spa.fl_str_mv instname:Universidad Autónoma de Occidente
reponame:Repositorio Institucional UAO
instname_str Universidad Autónoma de Occidente
institution Universidad Autónoma de Occidente
reponame_str Repositorio Institucional UAO
collection Repositorio Institucional UAO
dc.source.bibliographiccitation.spa.fl_str_mv Alderete, E., Vega, W. A., Kolody, B., y Aguilar-Gaxiola, S. (april 2000). Lifetime prevalence of and risk factors for psychiatric disorders among Mexican migrant farmworkers in California. American Journal of Public Health (90) pp. 608 – 614. Recovered from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1446194/ American Psychological Association. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (6a. ed.). (M. G. Frías, Trad.) México, México: El Manual Moderno. Augen, J. (2005). Bioinformatics in the post-genomic era: Genome, transcriptome, proteome, and information-based medicine. Addison-Wesley Professional. Blankenberg, D., Kuster, G. V., Coraor, N., Ananda, G., Lazarus, R., Mangan, M. & Taylor, J. (2010). Galaxy: a web‐based genome analysis tool for experimentalists. Current protocols in molecular biology pp.19-10. Recovered from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20069535 Bolger, A., & Giorgi, F. (2003) Trimmomatic: A Flexible Read Trimming Tool for Illumina NGS Data. Bioinformatics. 30 (15) pp. 2114–2120. doi: 10.1093/bioinformatics/btu170 Brunet, C.A, Turck, V.P. (mayo, 2003) Plan de exportación de talavera a España (proyecto de grado). Universidad de las Américas Pueblas. Cholula, Puebla, México. Recuperado de: http://catarina.udlap.mx/u_dl_a/tales/documentos/bad/brunet_ca/capitulo3.pdf. Chisnall, P.M. (1996) La Esencia de la Investigación de Mercados. México: Prentice-Hall. Dirección de Impuestos y Aduanas Nacionales. (2005) Consulta por estructura arancelaria. Recuperado de : https://muisca.dian.gov.co/WebArancel/DefConsultaEstructuraArancelaria.faces Embajada Argentina en Colombia. (Julio, 2013) Perfil de Mercado de Muebles en Colombia. Docplayer. Recuperado de : http://www.academia.edu/27603094/PERFIL_DE_MERCADO_DE_MUEBLES_EN _COLOMBIAEnfoques de las teorías organizacionales. (2012). Recuperado de https://www.academia.edu/23327462/Enfoques_de_la_Teoria_Organizacional Euromonitor Internacional. Passport (enero, 2016) Leon's furniture ltd in. consumer appliances (Canada.) p. 2. Giardine, B., Riemer, C., Hardison, R. C., Burhans, R., Elnitski, L., Shah, P. & Nekrutenko, A. (2005). Galaxy: a platform for interactive large-scale genome analysis. Genome research, 15 (10) pp.1451-1455. doi: 10.1101/gr.4086505 Harwood, A. (1981). Ethnicity and medical care. Cambridge, MA: Harvard University Press. Kotler, P y Armstrong, G. (2008). Fundamentos de Marketing (8a. ed.). México: Editorial Pearson Educación. Kotler, P. & Keller, K. L. (2009). Marketing Management. New Jersey: Pearson Education, Inc. Lambraño C. (13 de marzo de 2016) Entrevista a empresario exitoso. Emprendimiento [archivo de video]. Recuperado de : https://www.youtube.com/watch?v=qUvChelsAhU Legiscomex.com (2016). Mobiliario en Colombia. [Archivo PDF]. Recuperado de : https://www.legiscomex.com/BancoMedios/Documentos%20PDF/informe-sectorialmobiliario-colombia-2016-completo-rci306.pdf Mad comunicación S.. todo sobre márketing. (2013) Capítulo 1: Introducción a los Fundamentos y Conceptos Principales de Márketing. Madrid, España: Fundación Confemetal. Malhotra, N.K. (2008). Investigación de mercados (5a. ed.). México: Pearson Educación. Martinez, O. J. (1994). Border people: Life and society in the U. S.–Mexico borderlands. Tucson: University of Arizona Press. Parkinson, S. T., Baker, M. J. & Moller, K. (1986). Organizational buying behaviour: purchasing and marketing implications. the macmillan press ltd.Pérez, H. y Villalobos, B. (2010) Análisis Competitivo del Sector Madera y Muebles de la ciudad de Barranquilla. Revista Inge-CUC. (6) pp.195 - 211 Prentice Hall, K.P. (2002). Dirección de Marketing Conceptos Esenciales (1a. ed.) p. 65. México: Pearson Educación, México Ramirez, M. (1991). Psychotherapy and counseling with minorities: A cognitive approach to individual and cultural differences. New York: Pergamon Press. Ruiz, P. A. (junio, 2010) Muebles Metálicos: De Fríos a Cálidos, en la conquista del mercado. Revista M&M (68) pp. 58 – 64. Recuperado de: https://revistamm.com/blog/ediciones/edicion-68/muebles-metalico-frios-calidos-conquistamercado/ Saavedra, B. (2014, 2 de junio). Comportamiento del consumidor: definición y teorías [publicación del blog]. Obtenido de http://brighitie.blogspot.com/2014/06/comportamiento-del-consumidor.html Salas Navarro, K. y Cortobarría, L. (2014) Análisis competitivo del sector madera y muebles de la región Caribe de Colombia. Prospectiva 12 (1) pp. 79-89 Recuperado de: http://www.scielo.org.co/scielo.php?pid=S1692- 82612014000100010&script=sci_abstract&tlng=es Salazar Coronel, A., Aceves López, J.N., Valdez Pineda, D.I. (2010). Importancia de una investigación de mercados [Archivo PDF]. Recuperado de http://www.itson.mx/publicaciones/pacioli/Documents/no71/49a.- _importancia_de_la_investigacion_de_mercado_nx.pdf Sandhusen, R.L. (2002). Mercadotecnia (1a. ed.). México: Compañía Editorial Continental. Torres, J. B. (1998). Masculinity and gender roles among Puerto Rican men: Machismo on the U.S. mainland. American Journal of Orthopsychiatry, 68 (1) pp. 6 –26. Recovered from https://psycnet.apa.org/record/1998-00033-002 WordPress (2011, 23 de junio). Consumer: Buscando tiempo del consumidor [publicación de blog]. Obtenido de https://cconsumer.wordpress.com/ Zikmund, W.G. (1998). Investigación de mercados. México, D.F.: Prentice Hall, UNID.
bitstream.url.fl_str_mv https://red.uao.edu.co/bitstreams/ae5dab14-3939-4851-9316-87aacc9bdcc5/download
https://red.uao.edu.co/bitstreams/9fd99ca2-e208-4ead-b1bf-3cc373406d0a/download
https://red.uao.edu.co/bitstreams/25f1cd2a-8365-4663-b28a-9b7582fdaed9/download
https://red.uao.edu.co/bitstreams/bdf923b6-7938-4e31-8d5d-c5de69878e8d/download
https://red.uao.edu.co/bitstreams/5d1decf3-57ba-49da-8477-a55afa6c9666/download
https://red.uao.edu.co/bitstreams/d44890d7-de46-4d29-b467-03ff03a411b8/download
https://red.uao.edu.co/bitstreams/018e4e19-1aa4-4aab-a025-0217b172a741/download
https://red.uao.edu.co/bitstreams/f0ea4cac-3ec6-4c26-b37b-fcc4a3c5c024/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 7cf3b3b0cba67db9ea61c3d517a7930d
e1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9
b2c3cc9156b529b1a53a0f74968f28e6
53edb3cf344f4c8572bb2231a0249b66
4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347
20b5ba22b1117f71589c7318baa2c560
6585ceaf13128210a1c4f65b42c95545
aa1d6b40caf528bf24ea60731ac78937
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Digital Universidad Autonoma de Occidente
repository.mail.fl_str_mv repositorio@uao.edu.co
_version_ 1814260212735934464
spelling Valenzuela Reinoso, Héctor Orlandovirtual::5012-1Labrada Quintero, Karina58add0f6fb4aafd5eb1b4a8460201cfe-1Lambraño Rodríguez, Diana Carolina7074c7332f422c32321af041d34d54b5-1Profesional en Mercadeo y Negocios Internacionales2019-05-24T16:54:08Z2019-05-24T16:54:08Z2019-02-14http://hdl.handle.net/10614/10908his research presents an internal and external analysis of the company Industria Cruz del Caribe Ltda., With the objective of presenting a diagnosis determining which are the influencing factors in the decrease of sales that the company has presented in the last five years. For the adequate development of this work, a type of exploratory research design was applied where quantitative and qualitative aspects were considered for the extraction of the information. In the first instance, internal data were analyzed to determine the traceability of sales behavior and the number of customers served. After this analysis, an in-depth interview was conducted with the company's executives to know the activities that were carried out during these five years. Finally, a survey was carried out to the company's clients in order to understand the perception of purchase and thus relate all the variables and being able to conclude the factors that impacted the behavior of sales in the last five years and thus, to generate sound recommendations. about what activities should be done to improve the indicators.Esta investigación presenta un análisis interno y externo de la empresa Industrias Cruz del Caribe Ltda., con el objetivo de presentar un diagnóstico determinando, cuales son los factores que influyen en el decrecimiento de las ventas que ha presentado la empresa en los últimos cinco años. Para el desarrollo de este trabajo se aplicó un tipo de diseño de investigación exploratoria donde se tuvieron en cuenta aspectos cuantitativos y cualitativos para la extracción de la información. En primera instancia se analizaron datos internos para determinar la trazabilidad del comportamiento de las ventas y el número de clientes atendidos. Posterior a dicho análisis se realizó una entrevista en profundidad a los directivos de la compañía para conocer las actividades que se llevaron a cabo durante estos cinco años. Por último, se realizó una encuesta a los clientes de la compañía para poder entender la percepción de compra y así relacionar todas las variables y poder concluir los factores que impactaron en el comportamiento de las ventas en los últimos cinco años y poder generar recomendaciones acertadas sobre qué actividades se deben realizar para mejorar los indicadoresProyecto de grado (Mercadeo y Negocios Internacionales )-- Universidad Autónoma de Occidente, 2019PregradoProfesional en Mercadeo y Negocios Internacionalesapplication/pdf68 páginasspaUniversidad Autónoma de OccidenteMercadeo y Negocios InternacionalesDepartamento de Ciencias AdministrativaFacultad de Ciencias AdministrativasDerechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidentehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad Autónoma de Occidentereponame:Repositorio Institucional UAOAlderete, E., Vega, W. A., Kolody, B., y Aguilar-Gaxiola, S. (april 2000). Lifetime prevalence of and risk factors for psychiatric disorders among Mexican migrant farmworkers in California. American Journal of Public Health (90) pp. 608 – 614. Recovered from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1446194/ American Psychological Association. (2010). Manual de Publicaciones de la American Psychological Association (6a. ed.). (M. G. Frías, Trad.) México, México: El Manual Moderno. Augen, J. (2005). Bioinformatics in the post-genomic era: Genome, transcriptome, proteome, and information-based medicine. Addison-Wesley Professional. Blankenberg, D., Kuster, G. V., Coraor, N., Ananda, G., Lazarus, R., Mangan, M. & Taylor, J. (2010). Galaxy: a web‐based genome analysis tool for experimentalists. Current protocols in molecular biology pp.19-10. Recovered from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20069535 Bolger, A., & Giorgi, F. (2003) Trimmomatic: A Flexible Read Trimming Tool for Illumina NGS Data. Bioinformatics. 30 (15) pp. 2114–2120. doi: 10.1093/bioinformatics/btu170 Brunet, C.A, Turck, V.P. (mayo, 2003) Plan de exportación de talavera a España (proyecto de grado). Universidad de las Américas Pueblas. Cholula, Puebla, México. Recuperado de: http://catarina.udlap.mx/u_dl_a/tales/documentos/bad/brunet_ca/capitulo3.pdf. Chisnall, P.M. (1996) La Esencia de la Investigación de Mercados. México: Prentice-Hall. Dirección de Impuestos y Aduanas Nacionales. (2005) Consulta por estructura arancelaria. Recuperado de : https://muisca.dian.gov.co/WebArancel/DefConsultaEstructuraArancelaria.faces Embajada Argentina en Colombia. (Julio, 2013) Perfil de Mercado de Muebles en Colombia. Docplayer. Recuperado de : http://www.academia.edu/27603094/PERFIL_DE_MERCADO_DE_MUEBLES_EN _COLOMBIAEnfoques de las teorías organizacionales. (2012). Recuperado de https://www.academia.edu/23327462/Enfoques_de_la_Teoria_Organizacional Euromonitor Internacional. Passport (enero, 2016) Leon's furniture ltd in. consumer appliances (Canada.) p. 2. Giardine, B., Riemer, C., Hardison, R. C., Burhans, R., Elnitski, L., Shah, P. & Nekrutenko, A. (2005). Galaxy: a platform for interactive large-scale genome analysis. Genome research, 15 (10) pp.1451-1455. doi: 10.1101/gr.4086505 Harwood, A. (1981). Ethnicity and medical care. Cambridge, MA: Harvard University Press. Kotler, P y Armstrong, G. (2008). Fundamentos de Marketing (8a. ed.). México: Editorial Pearson Educación. Kotler, P. & Keller, K. L. (2009). Marketing Management. New Jersey: Pearson Education, Inc. Lambraño C. (13 de marzo de 2016) Entrevista a empresario exitoso. Emprendimiento [archivo de video]. Recuperado de : https://www.youtube.com/watch?v=qUvChelsAhU Legiscomex.com (2016). Mobiliario en Colombia. [Archivo PDF]. Recuperado de : https://www.legiscomex.com/BancoMedios/Documentos%20PDF/informe-sectorialmobiliario-colombia-2016-completo-rci306.pdf Mad comunicación S.. todo sobre márketing. (2013) Capítulo 1: Introducción a los Fundamentos y Conceptos Principales de Márketing. Madrid, España: Fundación Confemetal. Malhotra, N.K. (2008). Investigación de mercados (5a. ed.). México: Pearson Educación. Martinez, O. J. (1994). Border people: Life and society in the U. S.–Mexico borderlands. Tucson: University of Arizona Press. Parkinson, S. T., Baker, M. J. & Moller, K. (1986). Organizational buying behaviour: purchasing and marketing implications. the macmillan press ltd.Pérez, H. y Villalobos, B. (2010) Análisis Competitivo del Sector Madera y Muebles de la ciudad de Barranquilla. Revista Inge-CUC. (6) pp.195 - 211 Prentice Hall, K.P. (2002). Dirección de Marketing Conceptos Esenciales (1a. ed.) p. 65. México: Pearson Educación, México Ramirez, M. (1991). Psychotherapy and counseling with minorities: A cognitive approach to individual and cultural differences. New York: Pergamon Press. Ruiz, P. A. (junio, 2010) Muebles Metálicos: De Fríos a Cálidos, en la conquista del mercado. Revista M&M (68) pp. 58 – 64. Recuperado de: https://revistamm.com/blog/ediciones/edicion-68/muebles-metalico-frios-calidos-conquistamercado/ Saavedra, B. (2014, 2 de junio). Comportamiento del consumidor: definición y teorías [publicación del blog]. Obtenido de http://brighitie.blogspot.com/2014/06/comportamiento-del-consumidor.html Salas Navarro, K. y Cortobarría, L. (2014) Análisis competitivo del sector madera y muebles de la región Caribe de Colombia. Prospectiva 12 (1) pp. 79-89 Recuperado de: http://www.scielo.org.co/scielo.php?pid=S1692- 82612014000100010&script=sci_abstract&tlng=es Salazar Coronel, A., Aceves López, J.N., Valdez Pineda, D.I. (2010). Importancia de una investigación de mercados [Archivo PDF]. Recuperado de http://www.itson.mx/publicaciones/pacioli/Documents/no71/49a.- _importancia_de_la_investigacion_de_mercado_nx.pdf Sandhusen, R.L. (2002). Mercadotecnia (1a. ed.). México: Compañía Editorial Continental. Torres, J. B. (1998). Masculinity and gender roles among Puerto Rican men: Machismo on the U.S. mainland. American Journal of Orthopsychiatry, 68 (1) pp. 6 –26. Recovered from https://psycnet.apa.org/record/1998-00033-002 WordPress (2011, 23 de junio). Consumer: Buscando tiempo del consumidor [publicación de blog]. Obtenido de https://cconsumer.wordpress.com/ Zikmund, W.G. (1998). Investigación de mercados. México, D.F.: Prentice Hall, UNID.Mercadeo y Negocios InternacionalesVentasSalesDescripción de los factores que influencian el decrecimiento de las ventas de la línea metálica de la empresa Industrias Cruz del CaribeTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTextinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttps://purl.org/redcol/resource_type/TPinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Publicationc35464a1-0fb5-4728-b29c-4f9fd71f43bdvirtual::5012-1c35464a1-0fb5-4728-b29c-4f9fd71f43bdvirtual::5012-1TEXTT08438.pdf.txtT08438.pdf.txtExtracted texttext/plain105765https://red.uao.edu.co/bitstreams/ae5dab14-3939-4851-9316-87aacc9bdcc5/download7cf3b3b0cba67db9ea61c3d517a7930dMD57TA8438.pdf.txtTA8438.pdf.txtExtracted texttext/plain2https://red.uao.edu.co/bitstreams/9fd99ca2-e208-4ead-b1bf-3cc373406d0a/downloade1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9MD59THUMBNAILT08438.pdf.jpgT08438.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7799https://red.uao.edu.co/bitstreams/25f1cd2a-8365-4663-b28a-9b7582fdaed9/downloadb2c3cc9156b529b1a53a0f74968f28e6MD58TA8438.pdf.jpgTA8438.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg15180https://red.uao.edu.co/bitstreams/bdf923b6-7938-4e31-8d5d-c5de69878e8d/download53edb3cf344f4c8572bb2231a0249b66MD510CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8805https://red.uao.edu.co/bitstreams/5d1decf3-57ba-49da-8477-a55afa6c9666/download4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347MD53LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81665https://red.uao.edu.co/bitstreams/d44890d7-de46-4d29-b467-03ff03a411b8/download20b5ba22b1117f71589c7318baa2c560MD54ORIGINALT08438.pdfT08438.pdfapplication/pdf1125155https://red.uao.edu.co/bitstreams/018e4e19-1aa4-4aab-a025-0217b172a741/download6585ceaf13128210a1c4f65b42c95545MD55TA8438.pdfTA8438.pdfapplication/pdf641857https://red.uao.edu.co/bitstreams/f0ea4cac-3ec6-4c26-b37b-fcc4a3c5c024/downloadaa1d6b40caf528bf24ea60731ac78937MD5610614/10908oai:red.uao.edu.co:10614/109082024-03-18 09:17:36.212https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Derechos Reservados - Universidad Autónoma de Occidenteopen.accesshttps://red.uao.edu.coRepositorio Digital Universidad Autonoma de Occidenterepositorio@uao.edu.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