Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge

In 2011, children and young people participating in Expeditions to Knowledge formed teams to develop research projects related to their own questions. But what does it really mean to work as a team?, how to achieve it?, what role do mentors play in this kind of work? Although Expeditions to Knowledg...

Full description

Autores:
Arango Uribe, María Adelaida
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/24222
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/24222
Palabra clave:
EAFIT Children's University
Questions
workshops
experience
account
school teacher
Expeditions to Knowledge
¿Qué significa realmente el trabajo en equipo?
¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento"
Rights
License
Copyright (c) 2011 María Adelaida Arango
id REPOEAFIT2_fa608ce1af4aededa1159e478bf80734
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/24222
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2011-11-012020-10-23T14:16:43Z2011-11-012020-10-23T14:16:43Z2322-8687http://hdl.handle.net/10784/24222In 2011, children and young people participating in Expeditions to Knowledge formed teams to develop research projects related to their own questions. But what does it really mean to work as a team?, how to achieve it?, what role do mentors play in this kind of work? Although Expeditions to Knowledge is not a formal collaborative learning practice, we share a constructivist position of teaching and learning.En 2011, niños y jóvenes llegaron a Expediciones al conocimiento para realizar proyectos de investigación a partir de sus preguntas, en un ambiente de trabajo en equipo. Pero, ¿qué significa realmente trabajar en equipo?, ¿cómo lograrlo?, ¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Aunque Expediciones al conocimiento no es una práctica formal de aprendizaje colaborativo, compartimos una posición constructivista de la enseñanza y el aprendizaje.application/pdfspaUniversidad EAFITCopyright (c) 2011 María Adelaida ArangoAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Catalejo, Núm. 4 (2011)Collaborative Learning in Expeditions to KnowledgeEl aprendizaje colaborativo en Expediciones al conocimientoarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1EAFIT Children's UniversityQuestionsworkshopsexperienceaccountschool teacherExpeditions to Knowledge¿Qué significa realmente el trabajo en equipo?¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento"Arango Uribe, María Adelaida78c32374-13f8-4a14-9a7c-90bf2f388b00-1Equipo Universidad de los niñosRevista Catalejo44446THUMBNAILpiezas_catalejo-02.jpgpiezas_catalejo-02.jpgimage/jpeg51211https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/8f4294b1-8e31-4c81-86cf-9b4952772d2e/downloadee345952ad97990f7dc45a5c05525c95MD51ORIGINAL6685-Texto del artículo-22477-1-10-20201024.pdf6685-Texto del artículo-22477-1-10-20201024.pdfTexto completo PDFapplication/pdf1169173https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/37127bbd-8db6-48c6-97d2-6f239cea330d/downloadc92d9107e8d725a34736d829458aef70MD52articulo - copia (22).htmlarticulo - copia (22).htmlTexto completo HTMLtext/html381https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/7463eb16-f579-4820-8c5e-f655e9a06613/download9db9ff8f666fe5abc8468171d912c749MD5310784/24222oai:repository.eafit.edu.co:10784/242222024-12-04 11:47:48.367open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.eng.fl_str_mv Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
dc.title.spa.fl_str_mv El aprendizaje colaborativo en Expediciones al conocimiento
title Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
spellingShingle Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
EAFIT Children's University
Questions
workshops
experience
account
school teacher
Expeditions to Knowledge
¿Qué significa realmente el trabajo en equipo?
¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento"
title_short Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
title_full Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
title_fullStr Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
title_full_unstemmed Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
title_sort Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
dc.creator.fl_str_mv Arango Uribe, María Adelaida
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Arango Uribe, María Adelaida
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Equipo Universidad de los niños
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv EAFIT Children's University
Questions
workshops
experience
account
school teacher
Expeditions to Knowledge
topic EAFIT Children's University
Questions
workshops
experience
account
school teacher
Expeditions to Knowledge
¿Qué significa realmente el trabajo en equipo?
¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento"
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv ¿Qué significa realmente el trabajo en equipo?
¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento"
description In 2011, children and young people participating in Expeditions to Knowledge formed teams to develop research projects related to their own questions. But what does it really mean to work as a team?, how to achieve it?, what role do mentors play in this kind of work? Although Expeditions to Knowledge is not a formal collaborative learning practice, we share a constructivist position of teaching and learning.
publishDate 2011
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2011-11-01
dc.date.available.none.fl_str_mv 2020-10-23T14:16:43Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2020-10-23T14:16:43Z
dc.date.none.fl_str_mv 2011-11-01
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2322-8687
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/24222
identifier_str_mv 2322-8687
url http://hdl.handle.net/10784/24222
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright (c) 2011 María Adelaida Arango
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2011 María Adelaida Arango
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Catalejo, Núm. 4 (2011)
institution Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/8f4294b1-8e31-4c81-86cf-9b4952772d2e/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/37127bbd-8db6-48c6-97d2-6f239cea330d/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/7463eb16-f579-4820-8c5e-f655e9a06613/download
bitstream.checksum.fl_str_mv ee345952ad97990f7dc45a5c05525c95
c92d9107e8d725a34736d829458aef70
9db9ff8f666fe5abc8468171d912c749
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1818102391277355008