Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge
In 2011, children and young people participating in Expeditions to Knowledge formed teams to develop research projects related to their own questions. But what does it really mean to work as a team?, how to achieve it?, what role do mentors play in this kind of work? Although Expeditions to Knowledg...
- Autores:
-
Arango Uribe, María Adelaida
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Universidad EAFIT
- Repositorio:
- Repositorio EAFIT
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.eafit.edu.co:10784/24222
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10784/24222
- Palabra clave:
- EAFIT Children's University
Questions
workshops
experience
account
school teacher
Expeditions to Knowledge
¿Qué significa realmente el trabajo en equipo?
¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento"
- Rights
- License
- Copyright (c) 2011 María Adelaida Arango
id |
REPOEAFIT2_fa608ce1af4aededa1159e478bf80734 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.eafit.edu.co:10784/24222 |
network_acronym_str |
REPOEAFIT2 |
network_name_str |
Repositorio EAFIT |
repository_id_str |
|
spelling |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2011-11-012020-10-23T14:16:43Z2011-11-012020-10-23T14:16:43Z2322-8687http://hdl.handle.net/10784/24222In 2011, children and young people participating in Expeditions to Knowledge formed teams to develop research projects related to their own questions. But what does it really mean to work as a team?, how to achieve it?, what role do mentors play in this kind of work? Although Expeditions to Knowledge is not a formal collaborative learning practice, we share a constructivist position of teaching and learning.En 2011, niños y jóvenes llegaron a Expediciones al conocimiento para realizar proyectos de investigación a partir de sus preguntas, en un ambiente de trabajo en equipo. Pero, ¿qué significa realmente trabajar en equipo?, ¿cómo lograrlo?, ¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Aunque Expediciones al conocimiento no es una práctica formal de aprendizaje colaborativo, compartimos una posición constructivista de la enseñanza y el aprendizaje.application/pdfspaUniversidad EAFITCopyright (c) 2011 María Adelaida ArangoAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Catalejo, Núm. 4 (2011)Collaborative Learning in Expeditions to KnowledgeEl aprendizaje colaborativo en Expediciones al conocimientoarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1EAFIT Children's UniversityQuestionsworkshopsexperienceaccountschool teacherExpeditions to Knowledge¿Qué significa realmente el trabajo en equipo?¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento"Arango Uribe, María Adelaida78c32374-13f8-4a14-9a7c-90bf2f388b00-1Equipo Universidad de los niñosRevista Catalejo44446THUMBNAILpiezas_catalejo-02.jpgpiezas_catalejo-02.jpgimage/jpeg51211https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/8f4294b1-8e31-4c81-86cf-9b4952772d2e/downloadee345952ad97990f7dc45a5c05525c95MD51ORIGINAL6685-Texto del artículo-22477-1-10-20201024.pdf6685-Texto del artículo-22477-1-10-20201024.pdfTexto completo PDFapplication/pdf1169173https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/37127bbd-8db6-48c6-97d2-6f239cea330d/downloadc92d9107e8d725a34736d829458aef70MD52articulo - copia (22).htmlarticulo - copia (22).htmlTexto completo HTMLtext/html381https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/7463eb16-f579-4820-8c5e-f655e9a06613/download9db9ff8f666fe5abc8468171d912c749MD5310784/24222oai:repository.eafit.edu.co:10784/242222024-12-04 11:47:48.367open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co |
dc.title.eng.fl_str_mv |
Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge |
dc.title.spa.fl_str_mv |
El aprendizaje colaborativo en Expediciones al conocimiento |
title |
Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge |
spellingShingle |
Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge EAFIT Children's University Questions workshops experience account school teacher Expeditions to Knowledge ¿Qué significa realmente el trabajo en equipo? ¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento" |
title_short |
Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge |
title_full |
Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge |
title_fullStr |
Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge |
title_full_unstemmed |
Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge |
title_sort |
Collaborative Learning in Expeditions to Knowledge |
dc.creator.fl_str_mv |
Arango Uribe, María Adelaida |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Arango Uribe, María Adelaida |
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv |
Equipo Universidad de los niños |
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv |
EAFIT Children's University Questions workshops experience account school teacher Expeditions to Knowledge |
topic |
EAFIT Children's University Questions workshops experience account school teacher Expeditions to Knowledge ¿Qué significa realmente el trabajo en equipo? ¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento" |
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv |
¿Qué significa realmente el trabajo en equipo? ¿cómo se logra el trabajo en equipo?¿qué papel juegan los mentores en este tipo de trabajo? Abordaje del trabajo en equipo desde el programa "expediciones al conocimiento" |
description |
In 2011, children and young people participating in Expeditions to Knowledge formed teams to develop research projects related to their own questions. But what does it really mean to work as a team?, how to achieve it?, what role do mentors play in this kind of work? Although Expeditions to Knowledge is not a formal collaborative learning practice, we share a constructivist position of teaching and learning. |
publishDate |
2011 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2011-11-01 |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2020-10-23T14:16:43Z |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2020-10-23T14:16:43Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-11-01 |
dc.type.eng.fl_str_mv |
article info:eu-repo/semantics/article publishedVersion info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2322-8687 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10784/24222 |
identifier_str_mv |
2322-8687 |
url |
http://hdl.handle.net/10784/24222 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.eng.fl_str_mv |
Copyright (c) 2011 María Adelaida Arango |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.local.spa.fl_str_mv |
Acceso abierto |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2011 María Adelaida Arango Acceso abierto http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad EAFIT |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Revista Catalejo, Núm. 4 (2011) |
institution |
Universidad EAFIT |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/8f4294b1-8e31-4c81-86cf-9b4952772d2e/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/37127bbd-8db6-48c6-97d2-6f239cea330d/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/7463eb16-f579-4820-8c5e-f655e9a06613/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
ee345952ad97990f7dc45a5c05525c95 c92d9107e8d725a34736d829458aef70 9db9ff8f666fe5abc8468171d912c749 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@eafit.edu.co |
_version_ |
1818102391277355008 |