Meeting Questions: a New Season

These are the questions posed by participating children of the EAFIT Children's University that inspire the workshops of the 2013-2014 season of Encounters with the Question, first stage of the program: Why do mathematics exist? How does a ship float, how does a robot work?, Why is there scienc...

Full description

Autores:
Equipo Universidad de los niños
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/24240
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/24240
Palabra clave:
EAFIT Children's University
questions
annual schedule
imágenes
¿Cómo flota un barco?
¿Cómo funciona un robot?
¿Por qué existe la ciencia?
¿Por qué sentimos miedo?
¿Por qué invnetaron las monedas y los billetes?,
Rights
License
Copyright (c) 2013 Universidad de los niños
id REPOEAFIT2_851627cb76eda3d7c22f1e2c153d4848
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/24240
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2013-11-012020-10-23T14:19:03Z2013-11-012020-10-23T14:19:03Z2322-8687http://hdl.handle.net/10784/24240These are the questions posed by participating children of the EAFIT Children's University that inspire the workshops of the 2013-2014 season of Encounters with the Question, first stage of the program: Why do mathematics exist? How does a ship float, how does a robot work?, Why is there science?, Why are we afraid,, Why were coins and banknotes invented?Siete preguntas formuladas por niños participantes de la Universidad de los niños EAFIT, inspiran los talleres de la temporada 2013-2014 de Encuentros con la pregunta, primera etapa del programa.application/pdfspaUniversidad EAFITCopyright (c) 2013 Universidad de los niñosAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Catalejo, Núm. 6 (2013)Meeting Questions: a New SeasonEncuentros con la pregunta Una nueva termporadaarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1EAFIT Children's Universityquestionsannual scheduleimágenes¿Cómo flota un barco?¿Cómo funciona un robot?¿Por qué existe la ciencia?¿Por qué sentimos miedo?¿Por qué invnetaron las monedas y los billetes?,Equipo Universidad de los niñosEquipo Universidad de los niñosRevista Catalejo6818410784/24240oai:repository.eafit.edu.co:10784/242402020-10-23 09:19:03.393metadata.onlyhttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.eng.fl_str_mv Meeting Questions: a New Season
dc.title.spa.fl_str_mv Encuentros con la pregunta Una nueva termporada
title Meeting Questions: a New Season
spellingShingle Meeting Questions: a New Season
EAFIT Children's University
questions
annual schedule
imágenes
¿Cómo flota un barco?
¿Cómo funciona un robot?
¿Por qué existe la ciencia?
¿Por qué sentimos miedo?
¿Por qué invnetaron las monedas y los billetes?,
title_short Meeting Questions: a New Season
title_full Meeting Questions: a New Season
title_fullStr Meeting Questions: a New Season
title_full_unstemmed Meeting Questions: a New Season
title_sort Meeting Questions: a New Season
dc.creator.fl_str_mv Equipo Universidad de los niños
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Equipo Universidad de los niños
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Equipo Universidad de los niños
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv EAFIT Children's University
questions
annual schedule
topic EAFIT Children's University
questions
annual schedule
imágenes
¿Cómo flota un barco?
¿Cómo funciona un robot?
¿Por qué existe la ciencia?
¿Por qué sentimos miedo?
¿Por qué invnetaron las monedas y los billetes?,
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv imágenes
¿Cómo flota un barco?
¿Cómo funciona un robot?
¿Por qué existe la ciencia?
¿Por qué sentimos miedo?
¿Por qué invnetaron las monedas y los billetes?,
description These are the questions posed by participating children of the EAFIT Children's University that inspire the workshops of the 2013-2014 season of Encounters with the Question, first stage of the program: Why do mathematics exist? How does a ship float, how does a robot work?, Why is there science?, Why are we afraid,, Why were coins and banknotes invented?
publishDate 2013
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2013-11-01
dc.date.available.none.fl_str_mv 2020-10-23T14:19:03Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2020-10-23T14:19:03Z
dc.date.none.fl_str_mv 2013-11-01
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2322-8687
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/24240
identifier_str_mv 2322-8687
url http://hdl.handle.net/10784/24240
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright (c) 2013 Universidad de los niños
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2013 Universidad de los niños
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Catalejo, Núm. 6 (2013)
institution Universidad EAFIT
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1814110261801385984