La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación

This article is based on a research project carried out on big and medium companies in Colombia. The size of the sample was designed following the statistics methodology. Four hundred salespeople in big and medium Colombian companies were interviewed in order to establish the relevant aspects for th...

Full description

Autores:
Gabriel Jaime Soto Jaramillo
Jaime Alberto Raigosa Bohórquez
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/14042
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/14042
Palabra clave:
Motivation
incentives
compensation
research
qualitative
quantitative
physical
psychological
testimonies
salary
plan
Motivación
incentivos
compensación
investigación
cualitativa
cuantitativa
físicos
psicológicos
testimonios
salario
plan
Rights
License
Copyright © 2008 Gabriel Jaime Soto Jaramillo, Jaime Alberto Raigosa Bohórquez
id REPOEAFIT2_70de471dd7e4e471d1b5e70972e9b16c
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/14042
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees15/06/20082019-10-04T14:36:54Z15/06/20082019-10-04T14:36:54Z2256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14042This article is based on a research project carried out on big and medium companies in Colombia. The size of the sample was designed following the statistics methodology. Four hundred salespeople in big and medium Colombian companies were interviewed in order to establish the relevant aspects for the design of a motivational plan. Based on the results obtained, a design of a motivational plan is proposed by the authors, along with its objectives, elements to be taken into account, different types of motivation, and the appropriate methodology to implement such a plan.El presente artículo está basado en la investigación titulada “Los planes de incentivos a la fuerza de ventas y su impacto en los vendedores de las empresas grandes y medianas en Colombia, 2004”, en la cual, siguiendo la metodología estadística, se consultaron cuatrocientos vendedores de grandes y medianas empresas colombianas con el fin de establecer los factores relevantes para el diseño de un plan de motivación. Con base en los resultados de la investigación los autores proponen el diseño de un plan de motivación, sus objetivos, los factores a tener en cuenta, las diferentes clases de motivación y la metodología para implementar dicho plan.text/htmlspaUniversidad EAFIThttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/550http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/550Copyright © 2008 Gabriel Jaime Soto Jaramillo, Jaime Alberto Raigosa BohórquezAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITAD-minister: No 12 (2008)La motivación en equipos de ventas .Plan de motivaciónarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1MotivationincentivescompensationresearchqualitativequantitativephysicalpsychologicaltestimoniessalaryplanMotivaciónincentivoscompensacióninvestigacióncualitativacuantitativafísicospsicológicostestimoniossalarioplanGabriel Jaime Soto JaramilloJaime Alberto Raigosa BohórquezUniversidad EAFITAD-minister123152THUMBNAILminiatura-administer.jpgminiatura-administer.jpgimage/jpeg8755https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/40ebaa56-cccd-41e6-84d2-a1375b5fe2e3/download87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8MD51ORIGINALLa motivación en equipos de ventas. Plan de motivación.pdfLa motivación en equipos de ventas. Plan de motivación.pdfTexto completo PDFapplication/pdf1896809https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/3e0008d7-8aa4-4a08-b15c-ffb1196dbc9c/downloadcae6787434266206660b46c18f67c044MD52articulo.htmlarticulo.htmlTexto completo HTMLtext/html373https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/f4ed5816-1651-4782-bfa6-05451adfaa2c/download9655661ed6dfbef273ae943cbb2e50cbMD5310784/14042oai:repository.eafit.edu.co:10784/140422019-11-29 06:48:26.28open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación
title La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación
spellingShingle La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación
Motivation
incentives
compensation
research
qualitative
quantitative
physical
psychological
testimonies
salary
plan
Motivación
incentivos
compensación
investigación
cualitativa
cuantitativa
físicos
psicológicos
testimonios
salario
plan
title_short La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación
title_full La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación
title_fullStr La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación
title_full_unstemmed La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación
title_sort La motivación en equipos de ventas .Plan de motivación
dc.creator.fl_str_mv Gabriel Jaime Soto Jaramillo
Jaime Alberto Raigosa Bohórquez
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Gabriel Jaime Soto Jaramillo
Jaime Alberto Raigosa Bohórquez
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv Motivation
incentives
compensation
research
qualitative
quantitative
physical
psychological
testimonies
salary
plan
topic Motivation
incentives
compensation
research
qualitative
quantitative
physical
psychological
testimonies
salary
plan
Motivación
incentivos
compensación
investigación
cualitativa
cuantitativa
físicos
psicológicos
testimonios
salario
plan
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Motivación
incentivos
compensación
investigación
cualitativa
cuantitativa
físicos
psicológicos
testimonios
salario
plan
description This article is based on a research project carried out on big and medium companies in Colombia. The size of the sample was designed following the statistics methodology. Four hundred salespeople in big and medium Colombian companies were interviewed in order to establish the relevant aspects for the design of a motivational plan. Based on the results obtained, a design of a motivational plan is proposed by the authors, along with its objectives, elements to be taken into account, different types of motivation, and the appropriate methodology to implement such a plan.
publishDate 2019
dc.date.issued.none.fl_str_mv 15/06/2008
dc.date.available.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:36:54Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:36:54Z
dc.date.none.fl_str_mv 15/06/2008
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2256-4322
1692-0279
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/14042
identifier_str_mv 2256-4322
1692-0279
url http://hdl.handle.net/10784/14042
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/550
dc.relation.uri.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/550
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright © 2008 Gabriel Jaime Soto Jaramillo, Jaime Alberto Raigosa Bohórquez
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright © 2008 Gabriel Jaime Soto Jaramillo, Jaime Alberto Raigosa Bohórquez
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.none.fl_str_mv instname:Universidad EAFIT
reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv AD-minister: No 12 (2008)
instname_str Universidad EAFIT
institution Universidad EAFIT
reponame_str Repositorio Institucional Universidad EAFIT
collection Repositorio Institucional Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/40ebaa56-cccd-41e6-84d2-a1375b5fe2e3/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/3e0008d7-8aa4-4a08-b15c-ffb1196dbc9c/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/f4ed5816-1651-4782-bfa6-05451adfaa2c/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8
cae6787434266206660b46c18f67c044
9655661ed6dfbef273ae943cbb2e50cb
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1814110595651207168