When the Questions Breaks the Mold

Researchers and children have gathered for ten years to develop science communication workshops. It is an experience that also transforms the eyes of experts. Findings reflected in this year's presentation at the Congress of the Network for the Popularization of Science and Technology, RedPop

Autores:
Abad Restrepo, Ana Cristina
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/24262
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/24262
Palabra clave:
EAFIT Children's University
researchers
methodology trasnference
pedagogy
knowledge
children
formative research
participation
investigadores
estudiantes
conocimiento
Universidad de los Niños
transferencia metodologica
pedagogía
alfabetizacion cientifica
Universidad de los Niños
conversaciones,
Rights
License
Copyright (c) 2015 Ana Cristina Adab Restrepo
id REPOEAFIT2_47290849c44bd5dcb3fbd66351f48774
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/24262
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2015-11-012020-10-23T16:13:05Z2015-11-012020-10-23T16:13:05Z2322-8687http://hdl.handle.net/10784/24262Researchers and children have gathered for ten years to develop science communication workshops. It is an experience that also transforms the eyes of experts. Findings reflected in this year's presentation at the Congress of the Network for the Popularization of Science and Technology, RedPopInvestigadores y niños se han reunido durante diez años para desarrollar talleres de comunicación de la ciencia. Se trata de una experiencia que también transforma la mirada de los expertos. Hallazgos plasmados en la ponencia presentada este año en el Congreso de la Red de Popularización de la Ciencia y la Tecnología, RedPopapplication/pdfspaUniversidad EAFIThttps://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-catalejo/article/view/5636https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-catalejo/article/view/5636Copyright (c) 2015 Ana Cristina Adab RestrepoAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Catalejo, Núm. 8 (2015)When the Questions Breaks the MoldCuando la pregunta rompe el moldearticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1EAFIT Children's Universityresearchersmethodology trasnferencepedagogyknowledgechildrenformative researchparticipationinvestigadoresestudiantesconocimientoUniversidad de los Niñostransferencia metodologicapedagogíaalfabetizacion cientificaUniversidad de los Niñosconversaciones,Abad Restrepo, Ana CristinaEquipo Universidad de los niñosRevista Catalejo81014THUMBNAILpiezas_catalejo-02.jpgpiezas_catalejo-02.jpgimage/jpeg51211https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/8b7540ca-d11b-41ca-924a-a8f117f25551/downloadee345952ad97990f7dc45a5c05525c95MD51ORIGINALdocument - 2020-11-17T140048.989.pdfdocument - 2020-11-17T140048.989.pdfTexto completo PDFapplication/pdf2282240https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/c6d174dd-8a06-4b3a-9419-1bd02da3721f/download7f843239ac9e8f2fa4bded8e4f1776f0MD52articulo.htmlarticulo.htmlTexto completo HTMLtext/html381https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/66b4ac90-ac5e-4d1e-93c5-339b366be545/download88d3eecf46ca8b15fb5f1b9950b744c9MD5310784/24262oai:repository.eafit.edu.co:10784/242622020-11-17 14:02:28.694open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.eng.fl_str_mv When the Questions Breaks the Mold
dc.title.spa.fl_str_mv Cuando la pregunta rompe el molde
title When the Questions Breaks the Mold
spellingShingle When the Questions Breaks the Mold
EAFIT Children's University
researchers
methodology trasnference
pedagogy
knowledge
children
formative research
participation
investigadores
estudiantes
conocimiento
Universidad de los Niños
transferencia metodologica
pedagogía
alfabetizacion cientifica
Universidad de los Niños
conversaciones,
title_short When the Questions Breaks the Mold
title_full When the Questions Breaks the Mold
title_fullStr When the Questions Breaks the Mold
title_full_unstemmed When the Questions Breaks the Mold
title_sort When the Questions Breaks the Mold
dc.creator.fl_str_mv Abad Restrepo, Ana Cristina
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Abad Restrepo, Ana Cristina
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Equipo Universidad de los niños
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv EAFIT Children's University
researchers
methodology trasnference
pedagogy
knowledge
children
formative research
participation
topic EAFIT Children's University
researchers
methodology trasnference
pedagogy
knowledge
children
formative research
participation
investigadores
estudiantes
conocimiento
Universidad de los Niños
transferencia metodologica
pedagogía
alfabetizacion cientifica
Universidad de los Niños
conversaciones,
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv investigadores
estudiantes
conocimiento
Universidad de los Niños
transferencia metodologica
pedagogía
alfabetizacion cientifica
Universidad de los Niños
conversaciones,
description Researchers and children have gathered for ten years to develop science communication workshops. It is an experience that also transforms the eyes of experts. Findings reflected in this year's presentation at the Congress of the Network for the Popularization of Science and Technology, RedPop
publishDate 2015
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2015-11-01
dc.date.available.none.fl_str_mv 2020-10-23T16:13:05Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2020-10-23T16:13:05Z
dc.date.none.fl_str_mv 2015-11-01
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2322-8687
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/24262
identifier_str_mv 2322-8687
url http://hdl.handle.net/10784/24262
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-catalejo/article/view/5636
dc.relation.uri.none.fl_str_mv https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-catalejo/article/view/5636
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Ana Cristina Adab Restrepo
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Ana Cristina Adab Restrepo
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Catalejo, Núm. 8 (2015)
institution Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/8b7540ca-d11b-41ca-924a-a8f117f25551/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/c6d174dd-8a06-4b3a-9419-1bd02da3721f/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/66b4ac90-ac5e-4d1e-93c5-339b366be545/download
bitstream.checksum.fl_str_mv ee345952ad97990f7dc45a5c05525c95
7f843239ac9e8f2fa4bded8e4f1776f0
88d3eecf46ca8b15fb5f1b9950b744c9
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1814110563515498496