Fuel measurement method on a river boat

A way of improving the method of measuring fuel in a river boat, specifically in a tugboat, is discussed. The reference framework on which this article is based is the strategy used to establish the amount of fuel present in the vessels of the vessel. The method that has been used so far, produces a...

Full description

Autores:
Pardo González, Mauricio
Manotas Angulo, Vïctor
Campanella Pineda, Humberto
Páez Saavedra, Javier
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2006
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/14559
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/14559
Palabra clave:
Medición De Niveles
Centroide
Punto De Sondeo
Sensores De Presión
Medición De Niveles
Centroide
Punto De Sondeo
Sensores De Presión
Rights
License
Acceso abierto
id REPOEAFIT2_3ff37a1e7359e1c198b094356b04d23a
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/14559
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2006-06-012019-11-22T19:18:49Z2006-06-012019-11-22T19:18:49Z2256-43141794-9165http://hdl.handle.net/10784/14559A way of improving the method of measuring fuel in a river boat, specifically in a tugboat, is discussed. The reference framework on which this article is based is the strategy used to establish the amount of fuel present in the vessels of the vessel. The method that has been used so far, produces an error influenced by perturbation factors, such as the tilt and the way of tugging the tug. It was sought to develop an alternative method that would reduce the error between the fuel delivered and that measured on the boat. This new method managed to be independent of the inclination without using an inclinometer or angle measuring instrument.Se expone una forma de mejorar el método de medición de combustible en una embarcación fluvial, específicamente en un remolcador. El marco de referencia sobre el que se basa este artículo, es la estrategia utilizada para establecer la cantidad de combustible presente en los tanques de la embarcación. El método que hasta el momento se viene utilizando, produce un error influenciado por factores de perturbación, como la inclinación y la forma de tanqueo del remolcador. Se buscó desarrollar un método alternativo que redujera el error entre el combustible entregado y el medido en la embarcación. Este nuevo método logró ser independiente de la inclinación sin necesidad de utilizar un inclinómetro o instrumento de medida de ángulos.application/pdfspaUniversidad EAFIThttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ingciencia/article/view/476http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ingciencia/article/view/476Copyright (c) 2006 Mauricio Pardo González, Vïctor Manotas Angulo, Humberto Campanella Pineda, Javier Páez SaavedraAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITIngeniería y Ciencia; Vol 2, No 3 (2006)Fuel measurement method on a river boatMétodo de medicíon de combustible en una embarcacíon fluvialarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Medición De NivelesCentroidePunto De SondeoSensores De PresiónMedición De NivelesCentroidePunto De SondeoSensores De PresiónPardo González, MauricioManotas Angulo, VïctorCampanella Pineda, HumbertoPáez Saavedra, JavierUniversidad del NorteIngeniería y Ciencia23527ing.cienc.ORIGINALdocument (2).pdfdocument (2).pdfTexto completo PDFapplication/pdf326344https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/bdb14b45-c7b0-4a14-b88e-d79ed26e5a13/download0c3f5ae5bebbca0dce9a5a0dc46ea20aMD51THUMBNAILminaitura-ig_Mesa de trabajo 1.jpgminaitura-ig_Mesa de trabajo 1.jpgimage/jpeg265796https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/95bab4cc-3b92-427c-aa79-4b9463e3edae/downloadda9b21a5c7e00c7f1127cef8e97035e0MD5210784/14559oai:repository.eafit.edu.co:10784/145592020-02-15 09:10:26.601open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.eng.fl_str_mv Fuel measurement method on a river boat
dc.title.spa.fl_str_mv Método de medicíon de combustible en una embarcacíon fluvial
title Fuel measurement method on a river boat
spellingShingle Fuel measurement method on a river boat
Medición De Niveles
Centroide
Punto De Sondeo
Sensores De Presión
Medición De Niveles
Centroide
Punto De Sondeo
Sensores De Presión
title_short Fuel measurement method on a river boat
title_full Fuel measurement method on a river boat
title_fullStr Fuel measurement method on a river boat
title_full_unstemmed Fuel measurement method on a river boat
title_sort Fuel measurement method on a river boat
dc.creator.fl_str_mv Pardo González, Mauricio
Manotas Angulo, Vïctor
Campanella Pineda, Humberto
Páez Saavedra, Javier
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Pardo González, Mauricio
Manotas Angulo, Vïctor
Campanella Pineda, Humberto
Páez Saavedra, Javier
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Universidad del Norte
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv Medición De Niveles
Centroide
Punto De Sondeo
Sensores De Presión
topic Medición De Niveles
Centroide
Punto De Sondeo
Sensores De Presión
Medición De Niveles
Centroide
Punto De Sondeo
Sensores De Presión
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Medición De Niveles
Centroide
Punto De Sondeo
Sensores De Presión
description A way of improving the method of measuring fuel in a river boat, specifically in a tugboat, is discussed. The reference framework on which this article is based is the strategy used to establish the amount of fuel present in the vessels of the vessel. The method that has been used so far, produces an error influenced by perturbation factors, such as the tilt and the way of tugging the tug. It was sought to develop an alternative method that would reduce the error between the fuel delivered and that measured on the boat. This new method managed to be independent of the inclination without using an inclinometer or angle measuring instrument.
publishDate 2006
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2006-06-01
dc.date.available.none.fl_str_mv 2019-11-22T19:18:49Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2019-11-22T19:18:49Z
dc.date.none.fl_str_mv 2006-06-01
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2256-4314
1794-9165
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/14559
identifier_str_mv 2256-4314
1794-9165
url http://hdl.handle.net/10784/14559
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ingciencia/article/view/476
dc.relation.uri.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ingciencia/article/view/476
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.none.fl_str_mv instname:Universidad EAFIT
reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv Ingeniería y Ciencia; Vol 2, No 3 (2006)
instname_str Universidad EAFIT
institution Universidad EAFIT
reponame_str Repositorio Institucional Universidad EAFIT
collection Repositorio Institucional Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/bdb14b45-c7b0-4a14-b88e-d79ed26e5a13/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/95bab4cc-3b92-427c-aa79-4b9463e3edae/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 0c3f5ae5bebbca0dce9a5a0dc46ea20a
da9b21a5c7e00c7f1127cef8e97035e0
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1808498894344028160