Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo

Inside the notion of ‘consuming experiences’, it is important to consider traditional celebrations as an appropriate setting to understand the marketing of the concept of hedonic consumption experiences. Analizing the bull running experience in San Fermin, Spain, we seek to understand the meaning th...

Full description

Autores:
Yaromir Muñoz Molina
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/14084
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/14084
Palabra clave:
Hedonic Consumption Experiences
Experiences Marketing
Pleasure
Crowding Effect
Openess
Vitality
Motion
Limit Absence.
Consumo hedonista
Mercadeo de experiencias
Riesgo
Emoción
Placer
Efecto de la masa
Apertura
Vitalidad
Movimiento
Ausencia de límites
Rights
License
Copyright © 2005 Yaromir Muñoz Molina
id REPOEAFIT2_27a8ac1ba355976e6c2ef7da4d2db811
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/14084
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees01/06/20052019-10-04T14:40:51Z01/06/20052019-10-04T14:40:51Z2256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14084Inside the notion of ‘consuming experiences’, it is important to consider traditional celebrations as an appropriate setting to understand the marketing of the concept of hedonic consumption experiences. Analizing the bull running experience in San Fermin, Spain, we seek to understand the meaning this experience has to the participating individuals in terms of the effects of risk and crowding over their pleasure. We used qualitative data in this study. The results have shown the emergence of four notions: openess, vitality, motion, and absence of limits; we have also found that tradition is a central dimension to enjoy this experience.Dentro de la noción de Consumo de Experiencias se considera la importancia de las celebraciones culturales en la ciudad como un escenario apropiado para comprender el concepto de mercadeo de experiencias de consumo hedonista. Con base en la experiencia de los encierros en San Fermín, España, se busca comprender el sentido que tienen éstos para los individuos analizando el efecto del riesgo y de la masa sobre el placer que buscan. Los datos de este estudio fueron de naturaleza cualitativa. Los resultados del análisis muestran la emergencia de cuatro nociones significativas: la apertura, la vitalidad, el movimiento y la ausencia de límites, además se encontró que la tradición es un elemento central en el disfrute de esta experiencia.text/htmlspaUniversidad EAFIThttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/661http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/661Copyright © 2005 Yaromir Muñoz MolinaAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2instname:Universidad EAFITreponame:Repositorio Institucional Universidad EAFITAD-minister: No 06 (2005)Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismoarticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Hedonic Consumption ExperiencesExperiences MarketingPleasureCrowding EffectOpenessVitalityMotionLimit Absence.Consumo hedonistaMercadeo de experienciasRiesgoEmociónPlacerEfecto de la masaAperturaVitalidadMovimientoAusencia de límitesYaromir Muñoz MolinaUniversidad EAFITAD-minister62848THUMBNAILminiatura-administer.jpgminiatura-administer.jpgimage/jpeg8755https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/f1304a4c-28a9-4ef9-801f-0600fd26d883/download87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8MD51ORIGINALLas Corridas de Toros en San Fermín El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo.pdfLas Corridas de Toros en San Fermín El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo.pdfTexto completo PDFapplication/pdf359615https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/3ac43293-8970-4d90-bfb8-f9b230d2e436/download0efe3808a2cd718f50b20c1c526c110aMD52articulo.htmlarticulo.htmlTexto completo HTMLtext/html373https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/00278400-9218-4ea1-995a-5d3a3ca4eda3/download7366a70338e305005cd018bb10eeec79MD5310784/14084oai:repository.eafit.edu.co:10784/140842019-11-28 08:09:12.947open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo
title Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo
spellingShingle Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo
Hedonic Consumption Experiences
Experiences Marketing
Pleasure
Crowding Effect
Openess
Vitality
Motion
Limit Absence.
Consumo hedonista
Mercadeo de experiencias
Riesgo
Emoción
Placer
Efecto de la masa
Apertura
Vitalidad
Movimiento
Ausencia de límites
title_short Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo
title_full Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo
title_fullStr Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo
title_full_unstemmed Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo
title_sort Las Corridas de Toros en San Fermín: El Riesgo, La Muchedumbre y el Hedonismo
dc.creator.fl_str_mv Yaromir Muñoz Molina
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Yaromir Muñoz Molina
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv Hedonic Consumption Experiences
Experiences Marketing
Pleasure
Crowding Effect
Openess
Vitality
Motion
Limit Absence.
topic Hedonic Consumption Experiences
Experiences Marketing
Pleasure
Crowding Effect
Openess
Vitality
Motion
Limit Absence.
Consumo hedonista
Mercadeo de experiencias
Riesgo
Emoción
Placer
Efecto de la masa
Apertura
Vitalidad
Movimiento
Ausencia de límites
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Consumo hedonista
Mercadeo de experiencias
Riesgo
Emoción
Placer
Efecto de la masa
Apertura
Vitalidad
Movimiento
Ausencia de límites
description Inside the notion of ‘consuming experiences’, it is important to consider traditional celebrations as an appropriate setting to understand the marketing of the concept of hedonic consumption experiences. Analizing the bull running experience in San Fermin, Spain, we seek to understand the meaning this experience has to the participating individuals in terms of the effects of risk and crowding over their pleasure. We used qualitative data in this study. The results have shown the emergence of four notions: openess, vitality, motion, and absence of limits; we have also found that tradition is a central dimension to enjoy this experience.
publishDate 2019
dc.date.issued.none.fl_str_mv 01/06/2005
dc.date.available.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:40:51Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2019-10-04T14:40:51Z
dc.date.none.fl_str_mv 01/06/2005
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2256-4322
1692-0279
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/14084
identifier_str_mv 2256-4322
1692-0279
url http://hdl.handle.net/10784/14084
dc.language.iso.spa.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/661
dc.relation.uri.none.fl_str_mv http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/661
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright © 2005 Yaromir Muñoz Molina
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright © 2005 Yaromir Muñoz Molina
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.none.fl_str_mv instname:Universidad EAFIT
reponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv AD-minister: No 06 (2005)
instname_str Universidad EAFIT
institution Universidad EAFIT
reponame_str Repositorio Institucional Universidad EAFIT
collection Repositorio Institucional Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/f1304a4c-28a9-4ef9-801f-0600fd26d883/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/3ac43293-8970-4d90-bfb8-f9b230d2e436/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/00278400-9218-4ea1-995a-5d3a3ca4eda3/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8
0efe3808a2cd718f50b20c1c526c110a
7366a70338e305005cd018bb10eeec79
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1814110300778004480