Entrepreneurial Use of Gamification for Knowledge Sharing inside Organization; A Public Service Media from Middle East
Knowledge as an organizational resource in media businesses has become increasingly important in a competitive environment. There is a growing interest in developing new techniques to enhance knowledge sharing between people, that is conducive to media entrepreneurs. One of the main barriers to know...
- Autores:
-
Soltani, Tohid
Labafi, Somayeh
Moghadamzadeh, Hadi
Salavatian, Siavash
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad EAFIT
- Repositorio:
- Repositorio EAFIT
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repository.eafit.edu.co:10784/30980
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10784/30980
- Palabra clave:
- Organizational entrepreneurship
Corporate entrepreneurship
Media entrepreneurship
Gamification, Knowledge sharing
Emprendimiento Organizacional
Emprendimiento Corporativo
Emprendimiento de Medios
Gamificación
Intercambio de Conocimiento
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- License
- Copyright © 2021 Tohid Soltani, Somayeh Labafi, Hadi Moghadamzadeh, Siavash Salavatian
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Knowledge as an organizational resource in media businesses has become increasingly important in a competitive environment. There is a growing interest in developing new techniques to enhance knowledge sharing between people, that is conducive to media entrepreneurs. One of the main barriers to knowledge sharing in communicating entrepreneurs is the lack of motivation which can be improved by using gamification. The aim of this research is to achieve a better understanding of the gamified knowledge sharing process to improve organizational entrepreneurship among TV employees. We conducted semi-structured interviews with 15 employees and managers of the IRIB organization. Qualitative analysis of the research data was conducted in three steps: transcribing data, coding and organizing categories. Most of IRIB’s employees inspired by intrinsic motivations include status, power, learning, autonomy, and community. Security is the only and most critical extrinsic motivation in IRIB organization. Moreover, we have found four categories of user types, namely achiever, socializer, discoverer, and survivor. Our study identified the main motivators of media staff that create a sense of happiness and motivation to participate in organizational entrepreneurship via knowledge sharing. Finally, we offer new insights about the media employees’ user types in the gamified knowledge sharing system. |
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Qualitative analysis of the research data was conducted in three steps: transcribing data, coding and organizing categories. Most of IRIB’s employees inspired by intrinsic motivations include status, power, learning, autonomy, and community. Security is the only and most critical extrinsic motivation in IRIB organization. Moreover, we have found four categories of user types, namely achiever, socializer, discoverer, and survivor. Our study identified the main motivators of media staff that create a sense of happiness and motivation to participate in organizational entrepreneurship via knowledge sharing. Finally, we offer new insights about the media employees’ user types in the gamified knowledge sharing system.El conocimiento como recurso organizativo en las empresas de medios se ha vuelto cada vez más importante en un entorno competitivo. Hay un interés creciente en el desarrollo de nuevas técnicas para mejorar el intercambio de conocimientos entre las personas, lo que es propicio para los empresarios de los medios. Una de las principales barreras para el intercambio de conocimientos en la comunicación de los empresarios es la falta de motivación que se puede mejorar mediante el uso de la gamificación. El objetivo de esta investigación es lograr una mejor comprensión del proceso de intercambio de conocimiento gamificado para mejorar el espíritu empresarial organizacional entre los empleados de televisión. Realizamos entrevistas semiestructuradas con 15 empleados y gerentes de la organización IRIB. El análisis cualitativo de los datos de la investigación se realizó en tres pasos: transcripción de datos, codificación y organización de categorías. La mayoría de los empleados de IRIB inspirados por motivaciones intrínsecas incluyen estatus, poder, aprendizaje, autonomía y comunidad. La seguridad es la única y más crítica motivación extrínseca en la organización de IRIB. Además, hemos encontrado cuatro categorías de tipos de usuarios, a saber, triunfador, socializador, descubridor y sobreviviente. Nuestro estudio identificó los principales motivadores del personal de los medios que crean una sensación de felicidad y motivación para participar en el emprendimiento organizacional a través del intercambio de conocimientos. Finalmente, ofrecemos nuevos conocimientos sobre los tipos de usuarios de los empleados de los medios en el sistema de intercambio de conocimientos gamificado. Nuestro estudio identificó los principales motivadores del personal de los medios que crean una sensación de felicidad y motivación para participar en el emprendimiento organizacional a través del intercambio de conocimientos. Finalmente, ofrecemos nuevos conocimientos sobre los tipos de usuarios de los empleados de los medios en el sistema de intercambio de conocimientos gamificado. Nuestro estudio identificó los principales motivadores del personal de los medios que crean una sensación de felicidad y motivación para participar en el emprendimiento organizacional a través del intercambio de conocimientos. Finalmente, ofrecemos nuevos conocimientos sobre los tipos de usuarios de los empleados de los medios en el sistema de intercambio de conocimientos gamificado.application/pdfengUniversidad EAFIThttps://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/7177https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/7177Copyright © 2021 Tohid Soltani, Somayeh Labafi, Hadi Moghadamzadeh, Siavash SalavatianAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2AD-minister, Núm. 39 (2021)Entrepreneurial Use of Gamification for Knowledge Sharing inside Organization; A Public Service Media from Middle EastUso empresarial de la gamificación para compartir conocimientos dentro de la organización; Un medio de comunicación de servicio público de Oriente Medioinfo:eu-repo/semantics/articlearticleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpublishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Organizational entrepreneurshipCorporate entrepreneurshipMedia entrepreneurshipGamification, Knowledge sharingEmprendimiento OrganizacionalEmprendimiento CorporativoEmprendimiento de MediosGamificaciónIntercambio de ConocimientoSoltani, TohidLabafi, SomayehMoghadamzadeh, HadiSalavatian, SiavashUniversidad IRIB, IránIntituto Iraní para la información, la Ciencia y la Tecnología, IránUniversidad de Teherán, Aras Internacional Campues, IránUniversidad IRIB, IránAD-minister39121142ORIGINALEntrepreneurial Use of Gamification for Knowledge Sharing inside Organization.pdfEntrepreneurial Use of Gamification for Knowledge Sharing inside Organization.pdfTexto completo PDFapplication/pdf976100https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/0fa7824e-7af6-42f7-b945-beacd1a16412/download58e830b3208a2c3e6ed10f7b50e65480MD51Entrepreneurial Use of Gamification for Knowledge Sharing inside Organization.htmlEntrepreneurial Use of Gamification for Knowledge Sharing inside Organization.htmlTexto completo HTMLtext/html292https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/7ec6b7dc-2e1f-4c51-b8c3-143c8ee0f791/download633a697d662f57d817c4f55fe85b75dcMD52THUMBNAILminiatura-administer (1).jpgminiatura-administer (1).jpgimage/jpeg8755https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/9322b5e4-b878-4a6d-b839-f4d2c629d111/download87c28d32b620f3408b1c70a3c505fbd8MD5310784/30980oai:repository.eafit.edu.co:10784/309802022-06-17 20:56:54.825open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co |