Listening is the Key

Although there have been numerous scientific and technologic developments, deep social problems persists. How can science and society relate in favor of equality and social wellfare? That was the main topic in the Seminar on Social Appropriation of Science and Technology, hosted by Universidad EAFIT...

Full description

Autores:
Uribe Dorado, José Ignacio
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/24189
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/24189
Palabra clave:
EAFIT Children's University
Science
Technogloy
Society
STS studies
Social appropriation of science and technology
seminar
reflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Ciencia
socieadad
escuchar
comunicación
foro
espacios de encuentros y conversacion
solucion
niños
equipo Universidad de los Niños
Rights
License
Copyright (c) 2010 José Ignacio Uribe
id REPOEAFIT2_1bbfa6ce52889cdb265d06503f621fe1
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/24189
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2010-11-012020-10-23T14:13:47Z2010-11-012020-10-23T14:13:47Z2322-8687http://hdl.handle.net/10784/24189Although there have been numerous scientific and technologic developments, deep social problems persists. How can science and society relate in favor of equality and social wellfare? That was the main topic in the Seminar on Social Appropriation of Science and Technology, hosted by Universidad EAFIT in 2010. This article reccounts the principal reflections that took place in the event.Aunque ha habido numerosos avances científicos y tecnológicos, persisten profundos problemas sociales. ¿Cómo pueden la ciencia y la sociedad relacionarse a favor de la igualdad y el bienestar social? Ese fue el tema central del Seminario sobre Apropiación Social de la Ciencia y la Tecnología, organizado por la Universidad EAFIT en 2010. En este artículo se relatan las principales reflexiones que tuvieron lugar en el evento.application/pdfspaUniversidad EAFITCopyright (c) 2010 José Ignacio UribeAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Catalejo, Núm. 3 (2010)Listening is the KeyLa clave está en escuchararticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1EAFIT Children's UniversityScienceTechnogloySocietySTS studiesSocial appropriation of science and technologyseminarreflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Cienciasocieadadescucharcomunicaciónforoespacios de encuentros y conversacionsolucionniñosequipo Universidad de los NiñosUribe Dorado, José Ignacio84db8e90-64a0-4d32-a30c-fb64f198b6fa-1Equipo Universidad de los niñosRevista Catalejo32223THUMBNAILpiezas_catalejo-02.jpgpiezas_catalejo-02.jpgimage/jpeg51211https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/cbaf3176-40fc-4170-8539-d34edcc342a5/downloadee345952ad97990f7dc45a5c05525c95MD51ORIGINALdocument - 2020-12-10T134227.526.pdfdocument - 2020-12-10T134227.526.pdfTexto completo PDFapplication/pdf111514https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/3b6199b8-dd57-4ab1-ac0e-66b709b2c64f/download1a5e4956a5d2328703f73a98d4a94079MD52articulo - copia (7).htmlarticulo - copia (7).htmlTexto completo HTMLtext/html381https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/bc8e5a09-dbfc-4ead-a54f-b6c42f08a854/download35ce569cbc13816b540cf3de17bc9a64MD5310784/24189oai:repository.eafit.edu.co:10784/241892024-12-04 11:48:38.005open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.eng.fl_str_mv Listening is the Key
dc.title.spa.fl_str_mv La clave está en escuchar
title Listening is the Key
spellingShingle Listening is the Key
EAFIT Children's University
Science
Technogloy
Society
STS studies
Social appropriation of science and technology
seminar
reflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Ciencia
socieadad
escuchar
comunicación
foro
espacios de encuentros y conversacion
solucion
niños
equipo Universidad de los Niños
title_short Listening is the Key
title_full Listening is the Key
title_fullStr Listening is the Key
title_full_unstemmed Listening is the Key
title_sort Listening is the Key
dc.creator.fl_str_mv Uribe Dorado, José Ignacio
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Uribe Dorado, José Ignacio
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Equipo Universidad de los niños
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv EAFIT Children's University
Science
Technogloy
Society
STS studies
Social appropriation of science and technology
seminar
topic EAFIT Children's University
Science
Technogloy
Society
STS studies
Social appropriation of science and technology
seminar
reflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Ciencia
socieadad
escuchar
comunicación
foro
espacios de encuentros y conversacion
solucion
niños
equipo Universidad de los Niños
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv reflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Ciencia
socieadad
escuchar
comunicación
foro
espacios de encuentros y conversacion
solucion
niños
equipo Universidad de los Niños
description Although there have been numerous scientific and technologic developments, deep social problems persists. How can science and society relate in favor of equality and social wellfare? That was the main topic in the Seminar on Social Appropriation of Science and Technology, hosted by Universidad EAFIT in 2010. This article reccounts the principal reflections that took place in the event.
publishDate 2010
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2010-11-01
dc.date.available.none.fl_str_mv 2020-10-23T14:13:47Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2020-10-23T14:13:47Z
dc.date.none.fl_str_mv 2010-11-01
dc.type.eng.fl_str_mv article
info:eu-repo/semantics/article
publishedVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 2322-8687
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/24189
identifier_str_mv 2322-8687
url http://hdl.handle.net/10784/24189
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright (c) 2010 José Ignacio Uribe
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2010 José Ignacio Uribe
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Catalejo, Núm. 3 (2010)
institution Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/cbaf3176-40fc-4170-8539-d34edcc342a5/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/3b6199b8-dd57-4ab1-ac0e-66b709b2c64f/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/bc8e5a09-dbfc-4ead-a54f-b6c42f08a854/download
bitstream.checksum.fl_str_mv ee345952ad97990f7dc45a5c05525c95
1a5e4956a5d2328703f73a98d4a94079
35ce569cbc13816b540cf3de17bc9a64
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1818102406045499392