Listening is the Key
Although there have been numerous scientific and technologic developments, deep social problems persists. How can science and society relate in favor of equality and social wellfare? That was the main topic in the Seminar on Social Appropriation of Science and Technology, hosted by Universidad EAFIT...
- Autores:
-
Uribe Dorado, José Ignacio
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2010
- Institución:
- Universidad EAFIT
- Repositorio:
- Repositorio EAFIT
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.eafit.edu.co:10784/24189
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10784/24189
- Palabra clave:
- EAFIT Children's University
Science
Technogloy
Society
STS studies
Social appropriation of science and technology
seminar
reflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Ciencia
socieadad
escuchar
comunicación
foro
espacios de encuentros y conversacion
solucion
niños
equipo Universidad de los Niños
- Rights
- License
- Copyright (c) 2010 José Ignacio Uribe
id |
REPOEAFIT2_1bbfa6ce52889cdb265d06503f621fe1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.eafit.edu.co:10784/24189 |
network_acronym_str |
REPOEAFIT2 |
network_name_str |
Repositorio EAFIT |
repository_id_str |
|
spelling |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2010-11-012020-10-23T14:13:47Z2010-11-012020-10-23T14:13:47Z2322-8687http://hdl.handle.net/10784/24189Although there have been numerous scientific and technologic developments, deep social problems persists. How can science and society relate in favor of equality and social wellfare? That was the main topic in the Seminar on Social Appropriation of Science and Technology, hosted by Universidad EAFIT in 2010. This article reccounts the principal reflections that took place in the event.Aunque ha habido numerosos avances científicos y tecnológicos, persisten profundos problemas sociales. ¿Cómo pueden la ciencia y la sociedad relacionarse a favor de la igualdad y el bienestar social? Ese fue el tema central del Seminario sobre Apropiación Social de la Ciencia y la Tecnología, organizado por la Universidad EAFIT en 2010. En este artículo se relatan las principales reflexiones que tuvieron lugar en el evento.application/pdfspaUniversidad EAFITCopyright (c) 2010 José Ignacio UribeAcceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Catalejo, Núm. 3 (2010)Listening is the KeyLa clave está en escuchararticleinfo:eu-repo/semantics/articlepublishedVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1EAFIT Children's UniversityScienceTechnogloySocietySTS studiesSocial appropriation of science and technologyseminarreflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Cienciasocieadadescucharcomunicaciónforoespacios de encuentros y conversacionsolucionniñosequipo Universidad de los NiñosUribe Dorado, José Ignacio84db8e90-64a0-4d32-a30c-fb64f198b6fa-1Equipo Universidad de los niñosRevista Catalejo32223THUMBNAILpiezas_catalejo-02.jpgpiezas_catalejo-02.jpgimage/jpeg51211https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/cbaf3176-40fc-4170-8539-d34edcc342a5/downloadee345952ad97990f7dc45a5c05525c95MD51ORIGINALdocument - 2020-12-10T134227.526.pdfdocument - 2020-12-10T134227.526.pdfTexto completo PDFapplication/pdf111514https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/3b6199b8-dd57-4ab1-ac0e-66b709b2c64f/download1a5e4956a5d2328703f73a98d4a94079MD52articulo - copia (7).htmlarticulo - copia (7).htmlTexto completo HTMLtext/html381https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/bc8e5a09-dbfc-4ead-a54f-b6c42f08a854/download35ce569cbc13816b540cf3de17bc9a64MD5310784/24189oai:repository.eafit.edu.co:10784/241892024-12-04 11:48:38.005open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co |
dc.title.eng.fl_str_mv |
Listening is the Key |
dc.title.spa.fl_str_mv |
La clave está en escuchar |
title |
Listening is the Key |
spellingShingle |
Listening is the Key EAFIT Children's University Science Technogloy Society STS studies Social appropriation of science and technology seminar reflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Ciencia socieadad escuchar comunicación foro espacios de encuentros y conversacion solucion niños equipo Universidad de los Niños |
title_short |
Listening is the Key |
title_full |
Listening is the Key |
title_fullStr |
Listening is the Key |
title_full_unstemmed |
Listening is the Key |
title_sort |
Listening is the Key |
dc.creator.fl_str_mv |
Uribe Dorado, José Ignacio |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Uribe Dorado, José Ignacio |
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv |
Equipo Universidad de los niños |
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv |
EAFIT Children's University Science Technogloy Society STS studies Social appropriation of science and technology seminar |
topic |
EAFIT Children's University Science Technogloy Society STS studies Social appropriation of science and technology seminar reflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Ciencia socieadad escuchar comunicación foro espacios de encuentros y conversacion solucion niños equipo Universidad de los Niños |
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv |
reflexión sobre la apropiación social del conocimiento. Ciencia socieadad escuchar comunicación foro espacios de encuentros y conversacion solucion niños equipo Universidad de los Niños |
description |
Although there have been numerous scientific and technologic developments, deep social problems persists. How can science and society relate in favor of equality and social wellfare? That was the main topic in the Seminar on Social Appropriation of Science and Technology, hosted by Universidad EAFIT in 2010. This article reccounts the principal reflections that took place in the event. |
publishDate |
2010 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2010-11-01 |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2020-10-23T14:13:47Z |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2020-10-23T14:13:47Z |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-11-01 |
dc.type.eng.fl_str_mv |
article info:eu-repo/semantics/article publishedVersion info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
2322-8687 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10784/24189 |
identifier_str_mv |
2322-8687 |
url |
http://hdl.handle.net/10784/24189 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.eng.fl_str_mv |
Copyright (c) 2010 José Ignacio Uribe |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.local.spa.fl_str_mv |
Acceso abierto |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2010 José Ignacio Uribe Acceso abierto http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv |
Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad EAFIT |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Revista Catalejo, Núm. 3 (2010) |
institution |
Universidad EAFIT |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/cbaf3176-40fc-4170-8539-d34edcc342a5/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/3b6199b8-dd57-4ab1-ac0e-66b709b2c64f/download https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/bc8e5a09-dbfc-4ead-a54f-b6c42f08a854/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
ee345952ad97990f7dc45a5c05525c95 1a5e4956a5d2328703f73a98d4a94079 35ce569cbc13816b540cf3de17bc9a64 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad EAFIT |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@eafit.edu.co |
_version_ |
1818102406045499392 |