Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia

An investigation led by two professors from the EAFIT School of Administration describes the way in which multi-business companies in the country design and adapt their corporate strategies from top management. The most important finding has to do with when companies become multi-businesses and top...

Full description

Autores:
Ramírez H., Diana Milena
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/31047
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/31047
Palabra clave:
Multibusinesses
Senior management
Latin American companies
Colombia
Multinegocios
Alta dirección
Empresas latinoamericanas
Colombia
Rights
License
Copyright © 2021 Diana Milena Ramírez H.
id REPOEAFIT2_1aa918cce4f5191ee972ecd4a96abbe2
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/31047
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2021-12-062022-03-23T16:59:36Z2021-12-062022-03-23T16:59:36Z0120-341Xhttp://hdl.handle.net/10784/31047An investigation led by two professors from the EAFIT School of Administration describes the way in which multi-business companies in the country design and adapt their corporate strategies from top management. The most important finding has to do with when companies become multi-businesses and top management must define corporate strategy: how it will reconfigure its portfolios (invest and divest) and how it will jointly manage those businesses.Una investigación liderada por dos profesoras de la Escuela de Administración de EAFIT describe la forma en que empresas multinegocios del país diseñan y adaptan sus estrategias corporativas desde la alta dirección. El hallazgo más importante tiene que ver con el momento en que las empresas pasan a ser multinegocios y la alta dirección debe definir la estrategia corporativa: cómo reconfigurará sus portafolios (invertir y desinvertir) y cómo administrará esos negocios de manera conjunta.application/pdfspaUniversidad EAFIThttps://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-universidad-eafit/article/view/7153https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-universidad-eafit/article/view/7153Copyright © 2021 Diana Milena Ramírez H.Acceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista Universidad EAFIT, Vol. 56, Núm. 177 (2021)Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombiainfo:eu-repo/semantics/articlearticleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpublishedVersionArtículohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85http://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1MultibusinessesSenior managementLatin American companiesColombiaMultinegociosAlta direcciónEmpresas latinoamericanasColombiaRamírez H., Diana MilenaColaboradoraRevista Universidad EAFIT56177767910784/31047oai:repository.eafit.edu.co:10784/310472022-03-23 11:59:36.942metadata.onlyhttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.co
dc.title.spa.fl_str_mv Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia
title Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia
spellingShingle Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia
Multibusinesses
Senior management
Latin American companies
Colombia
Multinegocios
Alta dirección
Empresas latinoamericanas
Colombia
title_short Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia
title_full Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia
title_fullStr Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia
title_full_unstemmed Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia
title_sort Estudio explora las estrategias corporativas de empresas multinegocios en Colombia
dc.creator.fl_str_mv Ramírez H., Diana Milena
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Ramírez H., Diana Milena
dc.contributor.affiliation.spa.fl_str_mv Colaboradora
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv Multibusinesses
Senior management
Latin American companies
Colombia
topic Multibusinesses
Senior management
Latin American companies
Colombia
Multinegocios
Alta dirección
Empresas latinoamericanas
Colombia
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Multinegocios
Alta dirección
Empresas latinoamericanas
Colombia
description An investigation led by two professors from the EAFIT School of Administration describes the way in which multi-business companies in the country design and adapt their corporate strategies from top management. The most important finding has to do with when companies become multi-businesses and top management must define corporate strategy: how it will reconfigure its portfolios (invest and divest) and how it will jointly manage those businesses.
publishDate 2021
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2021-12-06
dc.date.available.none.fl_str_mv 2022-03-23T16:59:36Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2022-03-23T16:59:36Z
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-06
dc.type.eng.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
publishedVersion
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.local.spa.fl_str_mv Artículo
status_str publishedVersion
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv 0120-341X
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/31047
identifier_str_mv 0120-341X
url http://hdl.handle.net/10784/31047
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.isversionof.none.fl_str_mv https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-universidad-eafit/article/view/7153
dc.relation.uri.none.fl_str_mv https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-universidad-eafit/article/view/7153
dc.rights.eng.fl_str_mv Copyright © 2021 Diana Milena Ramírez H.
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Copyright © 2021 Diana Milena Ramírez H.
Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
dc.publisher.spa.fl_str_mv Universidad EAFIT
dc.source.spa.fl_str_mv Revista Universidad EAFIT, Vol. 56, Núm. 177 (2021)
institution Universidad EAFIT
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1814110504417755136