Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas

This work seeks to establish the factors that impact on the changes of state between types of companies, following the Boston Consulting Group’s Growth- Share Matrix. Estimations have been performed using a Multinomial Logit Model using data from Superintendencia de Sociedades de Colombia. Results i...

Full description

Autores:
Ramírez Hassan, Andrés
García Peláez, Santiago
Garcés Ceballos, José David
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/585
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/585
Palabra clave:
Growth-Share Matrix
financial constraints
market concentration
Market power
Matriz crecimiento-participación
restricciones financieras
concentración de mercado
poder de mercado.
Rights
License
Acceso abierto
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description This work seeks to establish the factors that impact on the changes of state between types of companies, following the Boston Consulting Group’s Growth- Share Matrix. Estimations have been performed using a Multinomial Logit Model using data from Superintendencia de Sociedades de Colombia. Results indicate that financial variables affect in similar ways all categories of companies, while industrial organization variables have different effects that depend on the categories. The outcomes suggest that there is a wide spectrum that can be used to formulate economic policies.
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spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2013-03-082013-03-11T14:16:35Z2011-07-252013-03-11T14:16:35Zhttp://hdl.handle.net/10784/585L22L25This work seeks to establish the factors that impact on the changes of state between types of companies, following the Boston Consulting Group’s Growth- Share Matrix. Estimations have been performed using a Multinomial Logit Model using data from Superintendencia de Sociedades de Colombia. Results indicate that financial variables affect in similar ways all categories of companies, while industrial organization variables have different effects that depend on the categories. The outcomes suggest that there is a wide spectrum that can be used to formulate economic policies.En este trabajo se hace una investigación empírica sobre los cambios en la posición de mercado de las empresas colombianas, según la Matriz Crecimiento- Participación desarrollada por la firma Boston Consulting Group. Para ello se utilizan datos de la Superintendencia de Sociedades de Colombia y se aplican modelos Logit Multinomiales. Los resultados indican que en términos generales, variables financieras afectan de manera similar a todas las empresas, mientras que variables de organización industrial tienen efectos distintos dependiendo del tipo de empresa. Las conclusiones del trabajo sugieren que hay amplio campo de acción para los responsables de política con el fin de estimular el éxito empresarial.Introducción; 1. Marco de referencia; 2. Datos; 3. Metodología; 4. Modelo y resultados; 5. Conclusiones; Bibliografía; Anexo.spaCambios en la posición de mercado de las empresas ColombianasworkingPaperinfo:eu-repo/semantics/workingPaperDocumento de trabajo de investigacióndrafthttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccehttp://purl.org/coar/resource_type/c_8042Acceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Growth-Share Matrixfinancial constraintsmarket concentrationMarket powerMatriz crecimiento-participaciónrestricciones financierasconcentración de mercadopoder de mercado.Ramírez Hassan, AndrésGarcía Peláez, SantiagoGarcés Ceballos, José Davidaramir21@eafit.edu.cosgarcia5@eafit.edu.cojgarces3@eafit.edu.coORIGINAL2011-10 Andres Ramirez Hassan.pdf2011-10 Andres Ramirez Hassan.pdfapplication/pdf867746https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/f92f5967-31b5-426e-a846-979e828b1ac5/download9b4284b5cbf4e046bb813e1dc4cdb611MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/57b781f4-59a3-47a1-a462-8b534ed0d276/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5210784/585oai:repository.eafit.edu.co:10784/5852024-03-05 14:06:33.33open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.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