Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas

This work seeks to establish the factors that impact on the changes of state between types of companies, following the Boston Consulting Group’s Growth- Share Matrix. Estimations have been performed using a Multinomial Logit Model using data from Superintendencia de Sociedades de Colombia. Results i...

Full description

Autores:
Ramírez Hassan, Andrés
García Peláez, Santiago
Garcés Ceballos, José David
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad EAFIT
Repositorio:
Repositorio EAFIT
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.eafit.edu.co:10784/585
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10784/585
Palabra clave:
Growth-Share Matrix
financial constraints
market concentration
Market power
Matriz crecimiento-participación
restricciones financieras
concentración de mercado
poder de mercado.
Rights
License
Acceso abierto
id REPOEAFIT2_015283885424d023391c14f71e8a8719
oai_identifier_str oai:repository.eafit.edu.co:10784/585
network_acronym_str REPOEAFIT2
network_name_str Repositorio EAFIT
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas
title Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas
spellingShingle Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas
Growth-Share Matrix
financial constraints
market concentration
Market power
Matriz crecimiento-participación
restricciones financieras
concentración de mercado
poder de mercado.
title_short Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas
title_full Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas
title_fullStr Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas
title_full_unstemmed Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas
title_sort Cambios en la posición de mercado de las empresas Colombianas
dc.creator.fl_str_mv Ramírez Hassan, Andrés
García Peláez, Santiago
Garcés Ceballos, José David
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Ramírez Hassan, Andrés
García Peláez, Santiago
Garcés Ceballos, José David
dc.subject.keyword.eng.fl_str_mv Growth-Share Matrix
financial constraints
market concentration
Market power
topic Growth-Share Matrix
financial constraints
market concentration
Market power
Matriz crecimiento-participación
restricciones financieras
concentración de mercado
poder de mercado.
dc.subject.keyword.spa.fl_str_mv Matriz crecimiento-participación
restricciones financieras
concentración de mercado
poder de mercado.
description This work seeks to establish the factors that impact on the changes of state between types of companies, following the Boston Consulting Group’s Growth- Share Matrix. Estimations have been performed using a Multinomial Logit Model using data from Superintendencia de Sociedades de Colombia. Results indicate that financial variables affect in similar ways all categories of companies, while industrial organization variables have different effects that depend on the categories. The outcomes suggest that there is a wide spectrum that can be used to formulate economic policies.
publishDate 2011
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2011-07-25
dc.date.available.none.fl_str_mv 2013-03-08
2013-03-11T14:16:35Z
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2013-03-11T14:16:35Z
dc.type.eng.fl_str_mv workingPaper
info:eu-repo/semantics/workingPaper
dc.type.coarversion.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_8042
dc.type.local.spa.fl_str_mv Documento de trabajo de investigación
dc.type.hasVersion.eng.fl_str_mv draft
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10784/585
dc.identifier.jel.none.fl_str_mv L22
L25
url http://hdl.handle.net/10784/585
identifier_str_mv L22
L25
dc.language.iso.eng.fl_str_mv spa
language spa
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso abierto
rights_invalid_str_mv Acceso abierto
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.coverage.spatial.eng.fl_str_mv Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees
institution Universidad EAFIT
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/f92f5967-31b5-426e-a846-979e828b1ac5/download
https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/57b781f4-59a3-47a1-a462-8b534ed0d276/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 9b4284b5cbf4e046bb813e1dc4cdb611
8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad EAFIT
repository.mail.fl_str_mv repositorio@eafit.edu.co
_version_ 1814110553009815552
spelling Medellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degrees2013-03-082013-03-11T14:16:35Z2011-07-252013-03-11T14:16:35Zhttp://hdl.handle.net/10784/585L22L25This work seeks to establish the factors that impact on the changes of state between types of companies, following the Boston Consulting Group’s Growth- Share Matrix. Estimations have been performed using a Multinomial Logit Model using data from Superintendencia de Sociedades de Colombia. Results indicate that financial variables affect in similar ways all categories of companies, while industrial organization variables have different effects that depend on the categories. The outcomes suggest that there is a wide spectrum that can be used to formulate economic policies.En este trabajo se hace una investigación empírica sobre los cambios en la posición de mercado de las empresas colombianas, según la Matriz Crecimiento- Participación desarrollada por la firma Boston Consulting Group. Para ello se utilizan datos de la Superintendencia de Sociedades de Colombia y se aplican modelos Logit Multinomiales. Los resultados indican que en términos generales, variables financieras afectan de manera similar a todas las empresas, mientras que variables de organización industrial tienen efectos distintos dependiendo del tipo de empresa. Las conclusiones del trabajo sugieren que hay amplio campo de acción para los responsables de política con el fin de estimular el éxito empresarial.Introducción; 1. Marco de referencia; 2. Datos; 3. Metodología; 4. Modelo y resultados; 5. Conclusiones; Bibliografía; Anexo.spaCambios en la posición de mercado de las empresas ColombianasworkingPaperinfo:eu-repo/semantics/workingPaperDocumento de trabajo de investigacióndrafthttp://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bccehttp://purl.org/coar/resource_type/c_8042Acceso abiertohttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Growth-Share Matrixfinancial constraintsmarket concentrationMarket powerMatriz crecimiento-participaciónrestricciones financierasconcentración de mercadopoder de mercado.Ramírez Hassan, AndrésGarcía Peláez, SantiagoGarcés Ceballos, José Davidaramir21@eafit.edu.cosgarcia5@eafit.edu.cojgarces3@eafit.edu.coORIGINAL2011-10 Andres Ramirez Hassan.pdf2011-10 Andres Ramirez Hassan.pdfapplication/pdf867746https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/f92f5967-31b5-426e-a846-979e828b1ac5/download9b4284b5cbf4e046bb813e1dc4cdb611MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repository.eafit.edu.co/bitstreams/57b781f4-59a3-47a1-a462-8b534ed0d276/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5210784/585oai:repository.eafit.edu.co:10784/5852024-03-05 14:06:33.33open.accesshttps://repository.eafit.edu.coRepositorio Institucional Universidad EAFITrepositorio@eafit.edu.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