Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional
This article explores the meaning of thinking from an artistic practice which opens a dialogue with the truth that the production of the work presents. Based on two texts by Heidegger "What is called thinking" and "The origin of the work of art" this process of thought is analyze...
- Autores:
-
Machado Penso, María Verónica
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6894
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/6894
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Heidegger
Obra de arte
Pensamiento
Frontera
Límite
Heidegger
Artwork
Thinking
Borderland
Borderline
- Rights
- openAccess
- License
- CC0 1.0 Universal
id |
RCUC2_edd3708cf948f01149de3e9b8294a679 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6894 |
network_acronym_str |
RCUC2 |
network_name_str |
REDICUC - Repositorio CUC |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional |
dc.title.translated.spa.fl_str_mv |
Meaning of thinking during the artwork production in borderland series of international political guide-line |
title |
Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional |
spellingShingle |
Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional Heidegger Obra de arte Pensamiento Frontera Límite Heidegger Artwork Thinking Borderland Borderline |
title_short |
Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional |
title_full |
Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional |
title_fullStr |
Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional |
title_full_unstemmed |
Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional |
title_sort |
Qué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional |
dc.creator.fl_str_mv |
Machado Penso, María Verónica |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Machado Penso, María Verónica |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Heidegger Obra de arte Pensamiento Frontera Límite Heidegger Artwork Thinking Borderland Borderline |
topic |
Heidegger Obra de arte Pensamiento Frontera Límite Heidegger Artwork Thinking Borderland Borderline |
description |
This article explores the meaning of thinking from an artistic practice which opens a dialogue with the truth that the production of the work presents. Based on two texts by Heidegger "What is called thinking" and "The origin of the work of art" this process of thought is analyzed, during the production of the series "Borderland Guide-line. This analysis shows the way of thinking, during the production of the work, disassemble the representation of concepts such as limit, edge, border, and margin, and allows the truth of these concepts, as a work, it is going to be revealed, as the artist has aesthetic experiences with what the work will be. |
publishDate |
2020 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2020-08-10T18:01:04Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2020-08-10T18:01:04Z |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2020 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
acceptedVersion |
dc.identifier.issn.spa.fl_str_mv |
2477-9555 1316-5216 |
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/11323/6894 |
dc.identifier.doi.spa.fl_str_mv |
DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.3931050 |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
Corporación Universidad de la Costa |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
REDICUC - Repositorio CUC |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
https://repositorio.cuc.edu.co/ |
identifier_str_mv |
2477-9555 1316-5216 DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.3931050 Corporación Universidad de la Costa REDICUC - Repositorio CUC |
url |
https://hdl.handle.net/11323/6894 https://repositorio.cuc.edu.co/ |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
ABC. (22 de junio de 2018). Estas son las fronteras más peligrosas del mundo. ABC Internacional. Recuperado de: https://www.abc.es/internacional/abci-estas-fronteras-mas-peligrosas-mundo-201806211345_noticia.html. BAUMAN, Z. (2004) “Modernidad líquida”. Primera edición. Fondo de Cultura Económica, México. CAMPILLO, A. (2015). “Tierra de nadie: Cómo pensar (en) la sociedad global”. Herder Editorial, Barcelona. CAMPILLO, A. (2018). “Mundo, nosotros y yo. Ensayos cosmopoliéticos”. Herder Editorial, Barcelona. CAO, Mingkui, and WOODWARD F. "Dynamic responses of terrestrial ecosystem carbon cycling to global climate change." Nature 393, no. 6682 (1998): 249-252. CASAS-CORTES, M., ET AL. (2015). “New keywords: migration and borders”. Cultural Studies, 29(1), 55-87. doi: 10.1080/09502386.2014.891630 COROMINAS, J., & Pascual, J. A. (1980). “Diccionario crítico etimológico castellano e hispánico”. 1. C-F. Gredos, Madrid. CORTINA, A. (2007). Ethica cordis. Isegoría. Revista de Filosofía, Moral y Política. Número 37. Junio-Diciembre. Instituto de Filosofía CSIC. Madrid. España. Pp 113-126. doi: 10.3989/isegoria.2007.i37.112 DELEUZE, G. y GUATTARI, F. (2003). “Rizoma. (Introducción)”. Traducción de José Vázquez Pérez y Umbelina Larraceleta. Editorial PRE-TEXTOS, Valencia. DIDI-HEBERMAN, G y GIANNARI, N. (2018). “Pasar cueste lo que cueste”. Shangrila, Santander. HABERMAS, J. (2000). “La constelación posnacional”. Paidós, Buenos Aires. HAN, B. C. (2018). “Hiperculturalidad”. Herder Editorial, Barcelona. HEIDEGGER, M. (1996). “El origen de la obra de arte”. Caminos de bosque, 11-62. Alianza, Madrid. HEIDEGGER, M. (2005) “¿Qué significa pensar?” Traducción de Raúl Gabás. Editorial Trotta, Madrid. KONRAD, V. (2015). “Toward a theory of borders in motion”. Journal of Borderlands Studies, 30(1), 1-17. doi: 10.1080/08865655.2015.1008387 LIPOVETSKY, G., CHARLES, S., & MOYA, A. P. (2006). “Los tiempos hipermodernos”. Anagrama, Barcelona LIPOVETSKY, G. (2016). “De la ligereza” (Vol. 501). Anagrama, Barcelona. MACHADO, M. (Mayo, 2019). “Deshacernos del límite. Abolir las fronteras”. En Zarur, X (Presidencia). Visión 2019. XIII Versión. Impactos Sociales, Económicos y Ambientales de los Fenómenos Migratorios. Universidad de la Costa, Barranquilla VELASCO, J. C. (2016). “El azar de las fronteras: Políticas migratorias, justicia y ciudadanía”. Fondo de Cultura Económica Ciudad de México. VILLAFUERTE, D. (2009). “La centralidad de las fronteras en tiempos de mundialización”. Comercio Exterior, vol. 59, N° 9, pp. 693-703. Recuperado de: http://revistas.bancomext.gob.mx/rce/magazines/130/2/693_Villafuerte.pdf |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
CC0 1.0 Universal |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
CC0 1.0 Universal http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Corporación Universidad de la Costa |
dc.source.spa.fl_str_mv |
Utopía y Praxis Latinoamericana |
institution |
Corporación Universidad de la Costa |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/5e8c9caf-d944-4478-86ff-a5abefd979b2/download https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/cc4ccc68-3cc1-469e-9846-542a5eaf7bc0/download https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/4ae7adf1-6d2d-4d12-869d-62eab99f2fe1/download https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/2b57ff1e-998c-4dc7-a723-82acffa628a8/download https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/d95af849-cbf0-4d48-acb2-df634ee34c2c/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
3e3d52daf9d1f324557224749505ed59 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c e30e9215131d99561d40d6b0abbe9bad ada87cef3f90f6ce994e0cde5764149e e67bd4fa703831fbc84fa6bc989fddaf |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio de la Universidad de la Costa CUC |
repository.mail.fl_str_mv |
repdigital@cuc.edu.co |
_version_ |
1811760665884360704 |
spelling |
Machado Penso, María Verónica2020-08-10T18:01:04Z2020-08-10T18:01:04Z20202477-95551316-5216https://hdl.handle.net/11323/6894DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.3931050Corporación Universidad de la CostaREDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/This article explores the meaning of thinking from an artistic practice which opens a dialogue with the truth that the production of the work presents. Based on two texts by Heidegger "What is called thinking" and "The origin of the work of art" this process of thought is analyzed, during the production of the series "Borderland Guide-line. This analysis shows the way of thinking, during the production of the work, disassemble the representation of concepts such as limit, edge, border, and margin, and allows the truth of these concepts, as a work, it is going to be revealed, as the artist has aesthetic experiences with what the work will be.Este artículo incursiona en el significado del pensar desde una práctica artística, abierta al diálogo con la verdad, que la producción de la obra va presentando. Se analiza este proceso de pensamiento, a partir de dos textos de Heidegger “Qué significa pensar” y “El origen de la obra de arte”, durante la producción de la serie “Línea-miento de política territorial internacional”. Este análisis evidencia un camino al pensar durante la producción de la obra, desmontando la representación de conceptos como límite, borde, frontera y margen para permitir que la verdad de estos conceptos, se vayan develando a medida que el artista va teniendo experiencias estéticas con lo que será la obra.Machado Penso, María VerónicaspaCorporación Universidad de la CostaCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Utopía y Praxis LatinoamericanaHeideggerObra de artePensamientoFronteraLímiteHeideggerArtworkThinkingBorderlandBorderlineQué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacionalMeaning of thinking during the artwork production in borderland series of international political guide-lineArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Textinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionABC. (22 de junio de 2018). Estas son las fronteras más peligrosas del mundo. ABC Internacional. Recuperado de: https://www.abc.es/internacional/abci-estas-fronteras-mas-peligrosas-mundo-201806211345_noticia.html.BAUMAN, Z. (2004) “Modernidad líquida”. Primera edición. Fondo de Cultura Económica, México.CAMPILLO, A. (2015). “Tierra de nadie: Cómo pensar (en) la sociedad global”. Herder Editorial, Barcelona.CAMPILLO, A. (2018). “Mundo, nosotros y yo. Ensayos cosmopoliéticos”. Herder Editorial, Barcelona.CAO, Mingkui, and WOODWARD F. "Dynamic responses of terrestrial ecosystem carbon cycling to global climate change." Nature 393, no. 6682 (1998): 249-252.CASAS-CORTES, M., ET AL. (2015). “New keywords: migration and borders”. Cultural Studies, 29(1), 55-87. doi: 10.1080/09502386.2014.891630COROMINAS, J., & Pascual, J. A. (1980). “Diccionario crítico etimológico castellano e hispánico”. 1. C-F. Gredos, Madrid.CORTINA, A. (2007). Ethica cordis. Isegoría. Revista de Filosofía, Moral y Política. Número 37. Junio-Diciembre. Instituto de Filosofía CSIC. Madrid. España. Pp 113-126. doi: 10.3989/isegoria.2007.i37.112DELEUZE, G. y GUATTARI, F. (2003). “Rizoma. (Introducción)”. Traducción de José Vázquez Pérez y Umbelina Larraceleta. Editorial PRE-TEXTOS, Valencia.DIDI-HEBERMAN, G y GIANNARI, N. (2018). “Pasar cueste lo que cueste”. Shangrila, Santander.HABERMAS, J. (2000). “La constelación posnacional”. Paidós, Buenos Aires.HAN, B. C. (2018). “Hiperculturalidad”. Herder Editorial, Barcelona.HEIDEGGER, M. (1996). “El origen de la obra de arte”. Caminos de bosque, 11-62. Alianza, Madrid.HEIDEGGER, M. (2005) “¿Qué significa pensar?” Traducción de Raúl Gabás. Editorial Trotta, Madrid.KONRAD, V. (2015). “Toward a theory of borders in motion”. Journal of Borderlands Studies, 30(1), 1-17. doi: 10.1080/08865655.2015.1008387LIPOVETSKY, G., CHARLES, S., & MOYA, A. P. (2006). “Los tiempos hipermodernos”. Anagrama, BarcelonaLIPOVETSKY, G. (2016). “De la ligereza” (Vol. 501). Anagrama, Barcelona.MACHADO, M. (Mayo, 2019). “Deshacernos del límite. Abolir las fronteras”. En Zarur, X (Presidencia). Visión 2019. XIII Versión. Impactos Sociales, Económicos y Ambientales de los Fenómenos Migratorios. Universidad de la Costa, BarranquillaVELASCO, J. C. (2016). “El azar de las fronteras: Políticas migratorias, justicia y ciudadanía”. Fondo de Cultura Económica Ciudad de México.VILLAFUERTE, D. (2009). “La centralidad de las fronteras en tiempos de mundialización”. Comercio Exterior, vol. 59, N° 9, pp. 693-703. Recuperado de: http://revistas.bancomext.gob.mx/rce/magazines/130/2/693_Villafuerte.pdfPublicationORIGINALQué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional.pdfQué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional.pdfapplication/pdf570175https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/5e8c9caf-d944-4478-86ff-a5abefd979b2/download3e3d52daf9d1f324557224749505ed59MD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8701https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/cc4ccc68-3cc1-469e-9846-542a5eaf7bc0/download42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708cMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-83196https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/4ae7adf1-6d2d-4d12-869d-62eab99f2fe1/downloade30e9215131d99561d40d6b0abbe9badMD53THUMBNAILQué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional.pdf.jpgQué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional.pdf.jpgimage/jpeg32400https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/2b57ff1e-998c-4dc7-a723-82acffa628a8/downloadada87cef3f90f6ce994e0cde5764149eMD54TEXTQué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional.pdf.txtQué significa pensar durante la producción de la obra de arte en la serie Línea-miento de política territorial internacional.pdf.txttext/plain48916https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/d95af849-cbf0-4d48-acb2-df634ee34c2c/downloade67bd4fa703831fbc84fa6bc989fddafMD5511323/6894oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/68942024-09-16 16:38:55.77http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/CC0 1.0 Universalopen.accesshttps://repositorio.cuc.edu.coRepositorio de la Universidad de la Costa CUCrepdigital@cuc.edu.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 |