Asociación entre legitimidad organizacional y desempeño organizacional. Caso: Escuela administración de empresas
This article is derived from the research project "Association between organizational legitimacy and organizational performance, case School of Business Administration", whose objective is to publicize the results obtained in the execution of the project, which was worked under a qualitati...
- Autores:
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FONSECA PINTO, DORA ESTHER
Herrera Rodriguez, Jenny Mairena
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2018
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
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- OAI Identifier:
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- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/6406
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- Palabra clave:
- Organizational legitimacy
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This article is derived from the research project "Association between organizational legitimacy and organizational performance, case School of Business Administration", whose objective is to publicize the results obtained in the execution of the project, which was worked under a qualitative methodology using the case study method under the technique of the application of interviews to the actors and bibliographic review in order to understand and interpret the degree of legitimacy of the School and its organizational performance. It was possible to theoretically confront the relationship of the concepts in the first instance, and then ratify it in the practical study. |
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FONSECA PINTO, DORA ESTHERHerrera Rodriguez, Jenny Mairena2020-06-25T16:06:05Z2020-06-25T16:06:05Z2018-12-25Fonseca Pinto, D., & Herrera Rodríguez, J. (2018). Asociación entre legitimidad organizacional y desempeño organizacional. Caso: Escuela administración de empresas. 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It was possible to theoretically confront the relationship of the concepts in the first instance, and then ratify it in the practical study.El presente artículo se deriva del proyecto de investigación “Asociación entre legitimidad organizacional y desempeño organizacional, caso Escuela de Administración de Empresas”, cuyo objetivo es dar a conocer los resultados obtenidos en la ejecución del proyecto, el cual se trabajó bajo una metodología cualitativa usando el método estudio de caso bajo la técnica de la aplicación de entrevistas a los actores y revisión bibliográfica para de esta manera comprender e interpretar el grado de legitimidad de la Escuela y su desempeño organizacional. Se pudo confrontar teóricamente la relación de los conceptos en primera instancia, para luego ratificarla en el estudio práctico.FONSECA PINTO, DORA ESTHER-will be generated-orcid-0000-0002-8361-2648-600Herrera Rodriguez, Jenny Mairena-will be generated-orcid-0000-0002-9809-5604-600application/pdfspaCorporación Universidad de la CostaECONÓMICAS CUC; Vol. 39, Núm. 2 (2018)ECONÓMICAS CUCECONÓMICAS CUCAckoff, R. (2000). Recreación de las corporaciones: un diseño organizacional para el siglo XXI. México DF: Oxford University Press.Alcantara, L., Mitsuhashi, H. y Hoshino, Y. (2006). Legitimacy in international joint ventures: It is still needed. Journal of International Management, 12(4), 389–407. https://doi.org/10. 1016/j.int- man.2006.08.002Aldrich, H. & Fiol, C. (1994). Fools rush in? The institutional context of industry creation. Academy of Management Review, 19(4). 645–670. https://doi.org/ 10.2307/258740Andrews, A. (1996). 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