Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería
This study seeks to determine the adequacy of supply and demand for support services to start-ups in the city of Monteria. The work was framed by the network theory and institutional economic theory, these to create a framework that identifies the factors or elements involved in the creation of comp...
- Autores:
-
Llanos Ayola, Jones Rafael
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/1392
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/1392
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Creación de empresas
Oferta y demanda de los servicios de apoyo
Emprendimiento
Creation of companies
Supply and demand of support services
Entrepreneurship
- Rights
- openAccess
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
id |
RCUC2_b72dfb1c936fe430973e73401a04c21c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/1392 |
network_acronym_str |
RCUC2 |
network_name_str |
REDICUC - Repositorio CUC |
repository_id_str |
|
dc.title.eng.fl_str_mv |
Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería |
dc.title.translated.eng.fl_str_mv |
Analysis of bid and asked for support services for the creation of companies: Monteria case |
title |
Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería |
spellingShingle |
Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería Creación de empresas Oferta y demanda de los servicios de apoyo Emprendimiento Creation of companies Supply and demand of support services Entrepreneurship |
title_short |
Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería |
title_full |
Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería |
title_fullStr |
Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería |
title_full_unstemmed |
Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería |
title_sort |
Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería |
dc.creator.fl_str_mv |
Llanos Ayola, Jones Rafael |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Llanos Ayola, Jones Rafael |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Creación de empresas Oferta y demanda de los servicios de apoyo Emprendimiento Creation of companies Supply and demand of support services Entrepreneurship |
topic |
Creación de empresas Oferta y demanda de los servicios de apoyo Emprendimiento Creation of companies Supply and demand of support services Entrepreneurship |
description |
This study seeks to determine the adequacy of supply and demand for support services to start-ups in the city of Monteria. The work was framed by the network theory and institutional economic theory, these to create a framework that identifies the factors or elements involved in the creation of companies. The information was obtained from primary and secondary sources, where two types of surveys applied, one for support agencies (6 surveys) and other entrepreneurs (100 surveys). At the end of the work is evident through the disruption of both parties, and the short chain and support each other |
publishDate |
2011 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2011-12-31 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2018-11-20T13:31:27Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2018-11-20T13:31:27Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
acceptedVersion |
dc.identifier.citation.spa.fl_str_mv |
Llanos Ayola, J. (2011). Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería. REVISTA ECONÓMICAS CUC, 32(1), 143-155. Recuperado a partir de https://revistascientificas.cuc.edu.co/economicascuc/article/view/1162 |
dc.identifier.issn.spa.fl_str_mv |
0120-3932, 2382-3860 electrónico |
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/11323/1392 |
dc.identifier.eissn.spa.fl_str_mv |
2382-3860 |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
Corporación Universidad de la Costa |
dc.identifier.pissn.spa.fl_str_mv |
0120-3932 |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
REDICUC - Repositorio CUC |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
https://repositorio.cuc.edu.co/ |
identifier_str_mv |
Llanos Ayola, J. (2011). Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería. REVISTA ECONÓMICAS CUC, 32(1), 143-155. Recuperado a partir de https://revistascientificas.cuc.edu.co/economicascuc/article/view/1162 0120-3932, 2382-3860 electrónico 2382-3860 Corporación Universidad de la Costa 0120-3932 REDICUC - Repositorio CUC |
url |
https://hdl.handle.net/11323/1392 https://repositorio.cuc.edu.co/ |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.ispartofseries.spa.fl_str_mv |
ECONÓMICAS CUC; Vol. 32, Núm. 1 (2011) |
dc.relation.ispartofjournal.spa.fl_str_mv |
ECONÓMICAS CUC ECONÓMICAS CUC |
dc.relation.references.spa.fl_str_mv |
Alburquerque, F. (2004). El enfoque del desarrollo económico local. Serie: Desarrollo económico local y empleabilidad, programa AREA - OIT. Argentina. Banco de la República (2006). Informe de Coyuntura Económica Regional. Departamento de Córdoba. Primer semestre de 2006. Borgatti, S. (2003). Conceptos Básicos de Redes Sociales. Cancún: Boston College. Caballero, G. (2004). Instituciones e historia económica: enfoques y teorías institucionales. En: Revista de economía institucional primer semestre, año/vol. 6. No. 010, Bogotá, Colombia: Universidad Externado de Colombia. Castillo, A. (1999). Estado del Arte en la Enseñanza del Emprendimiento. Chile: Universidad de Tarapacá y Servicio de Cooperación Técnica (SERCOTEC). Formichella, M. (2004). El concepto de emprendimiento y su relación con la educación, el empleo y el desarrollo local. Provincia de Buenos Aires: Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria. Convenio INTA - Ministerio de Asuntos Agrarios y Producción. Gómez, L. (2004). Marco institucional formal de la creación de empresas en el Caribe Colombiano y Antioquia. Trabajo de investigación. Universidad Autónoma de Barcelona. Gómez, L., Veciana, J., & Urbano, D. (2004). Medidas de apoyo a la creación de empresas en el Caribe Colombiano. Análisis de la oferta y la demanda de servicios. En: Investigación y desarrollo, diciembre, año/vol. 12. Número 002. Barranquilla: Universidad del Norte. Guzmán, J., Huenchuan, S., & Montes de Oca, V. (2002). Redes de apoyo social de personas mayores: marco teórico conceptual. Chile: Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL). Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (1999). Metodología de la investigación. México: Editorial McGraw-Hill. Jiménez, J. Características culturales y redes de empresarios. Cali: Universidad Javeriana. Kantis, H. (2003). Componente: Creación y fortalecimiento de nuevas empresas. Oficina de la CEPAL-ONU en Bs As, a solicitud de la Secretaría de Política Económica, Ministerio de Economía de la Nación. Kostova, T. (1997). Country institutional profiles: Concept and measurement. California: Academy of Management Proceedings. Martínez, J., & Arzuza, M. (2004). Marco institucional formal de la creación de empresas en Barranquilla y Cartagena. Trabajo de grado. Barranquilla: Universidad del Norte. Mellizo, C. (2005). Hume y la teoría institucional. Revista de economía institucional, segundo semestre, año/vol. 7. Número 13. Bogotá, Colombia: Universidad Externado de Colombia. North, D. (1993). Instituciones, cambio institucional y desempeño económico, México: Fondo de Cultura Económica. North, D. (1998). La teoría económica neo-institucionalista y el desarrollo latinoamericano. En: Proyecto PNUD “Red para la Gobernabilidad y el Desarrollo en América Latina”. Barcelona: Instituto Internacional de Gobernabilidad. Scott, R. (2005). Organizaciones: características duraderas y cambiantes. En: Gestión y Política Pública. Volumen XIV, número 3, II semestre de 2005. México, D.F. Silva, I. (2003). Metodología para la elaboración de estrategias de desarrollo local. En: Instituto Latinoamericano y del Caribe de Planificación Económica y Social (ILPES). Dirección de Gestión del Desarrollo Local y Regional. Serie gestión pública 42. Santiago de Chile. Urbano, D., & Veciana, J. (2001). Marco institucional formal de la creación de empresas en Catalunya: oferta y demanda de servicios de apoyo. Barcelona, España: Departament d'economia del'empresa. Vásquez, A. (1998). Desarrollo económico local y descentralización: aproximación a un marco conceptual, España: Universidad Autónoma de Madrid. Veciana, J. M. (1999). Creación de empresas como programa de investigación científica. En: Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 8, No. 3. España: Editorial Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa - AEDEM. |
dc.relation.ispartofjournalabbrev.spa.fl_str_mv |
Revista Económicas CUC |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Corporación Universidad de la Costa |
dc.source.spa.fl_str_mv |
ECONÓMICAS CUC |
institution |
Corporación Universidad de la Costa |
dc.source.url.spa.fl_str_mv |
https://revistascientificas.cuc.edu.co/economicascuc/article/view/1162 |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/17ce31c7-b767-4943-9777-0d2059841043/download https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/d748678b-9b96-494c-9d04-a3f0b7f5c44b/download https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/1a3e1f5b-f6c0-4185-9a56-4178d8021738/download https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/0d6233ac-9e7f-4677-a61f-04207cbdd9c6/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
ba896f159e856e799b940cce8e8b3a87 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 29c1fb760bb54f9acde5b3eaa909038e d9b35df2edd393b8459b24493f577a12 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio de la Universidad de la Costa CUC |
repository.mail.fl_str_mv |
repdigital@cuc.edu.co |
_version_ |
1811760747212963840 |
spelling |
Llanos Ayola, Jones Rafael2018-11-20T13:31:27Z2018-11-20T13:31:27Z2011-12-31Llanos Ayola, J. (2011). Análisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso Montería. REVISTA ECONÓMICAS CUC, 32(1), 143-155. Recuperado a partir de https://revistascientificas.cuc.edu.co/economicascuc/article/view/11620120-3932, 2382-3860 electrónicohttps://hdl.handle.net/11323/13922382-3860Corporación Universidad de la Costa0120-3932REDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/This study seeks to determine the adequacy of supply and demand for support services to start-ups in the city of Monteria. The work was framed by the network theory and institutional economic theory, these to create a framework that identifies the factors or elements involved in the creation of companies. The information was obtained from primary and secondary sources, where two types of surveys applied, one for support agencies (6 surveys) and other entrepreneurs (100 surveys). At the end of the work is evident through the disruption of both parties, and the short chain and support each otherEn el presente trabajo se busca determinar el grado de adecuación de la oferta y la demanda de los servicios de apoyo a la creación de empresas en el municipio de Montería. Dicho trabajo fue enmarcado por la teoría de redes y la teoría económica institucional, con el fin de generar un marco que identifique los factores o elementos que intervienen en la creación de empresas. La información se obtuvo de fuentes primarias y secundarias, en donde se aplicaron dos tipos de encuestas, una para organismos de apoyo (6 encuestas) y otras a empresarios (100 encuestas). Al final del trabajo se evidenció la desarticulación de ambas partes, y el poco encadenamiento y apoyo entre ellasLlanos Ayola, Jones Rafael-a1117f28-8ff2-4d11-b2f3-49d23e53d657-0application/pdfspaCorporación Universidad de la CostaECONÓMICAS CUC; Vol. 32, Núm. 1 (2011)ECONÓMICAS CUCECONÓMICAS CUCAlburquerque, F. (2004). El enfoque del desarrollo económico local. Serie: Desarrollo económico local y empleabilidad, programa AREA - OIT. Argentina. Banco de la República (2006). Informe de Coyuntura Económica Regional. Departamento de Córdoba. Primer semestre de 2006. Borgatti, S. (2003). Conceptos Básicos de Redes Sociales. Cancún: Boston College. Caballero, G. (2004). Instituciones e historia económica: enfoques y teorías institucionales. En: Revista de economía institucional primer semestre, año/vol. 6. No. 010, Bogotá, Colombia: Universidad Externado de Colombia. Castillo, A. (1999). Estado del Arte en la Enseñanza del Emprendimiento. Chile: Universidad de Tarapacá y Servicio de Cooperación Técnica (SERCOTEC). Formichella, M. (2004). El concepto de emprendimiento y su relación con la educación, el empleo y el desarrollo local. Provincia de Buenos Aires: Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria. Convenio INTA - Ministerio de Asuntos Agrarios y Producción. Gómez, L. (2004). Marco institucional formal de la creación de empresas en el Caribe Colombiano y Antioquia. Trabajo de investigación. Universidad Autónoma de Barcelona. Gómez, L., Veciana, J., & Urbano, D. (2004). Medidas de apoyo a la creación de empresas en el Caribe Colombiano. Análisis de la oferta y la demanda de servicios. En: Investigación y desarrollo, diciembre, año/vol. 12. Número 002. Barranquilla: Universidad del Norte. Guzmán, J., Huenchuan, S., & Montes de Oca, V. (2002). Redes de apoyo social de personas mayores: marco teórico conceptual. Chile: Comisión Económica para América Latina y el Caribe (CEPAL). Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (1999). Metodología de la investigación. México: Editorial McGraw-Hill. Jiménez, J. Características culturales y redes de empresarios. Cali: Universidad Javeriana. Kantis, H. (2003). Componente: Creación y fortalecimiento de nuevas empresas. Oficina de la CEPAL-ONU en Bs As, a solicitud de la Secretaría de Política Económica, Ministerio de Economía de la Nación. Kostova, T. (1997). Country institutional profiles: Concept and measurement. California: Academy of Management Proceedings. Martínez, J., & Arzuza, M. (2004). Marco institucional formal de la creación de empresas en Barranquilla y Cartagena. Trabajo de grado. Barranquilla: Universidad del Norte. Mellizo, C. (2005). Hume y la teoría institucional. Revista de economía institucional, segundo semestre, año/vol. 7. Número 13. Bogotá, Colombia: Universidad Externado de Colombia. North, D. (1993). Instituciones, cambio institucional y desempeño económico, México: Fondo de Cultura Económica. North, D. (1998). La teoría económica neo-institucionalista y el desarrollo latinoamericano. En: Proyecto PNUD “Red para la Gobernabilidad y el Desarrollo en América Latina”. Barcelona: Instituto Internacional de Gobernabilidad. Scott, R. (2005). Organizaciones: características duraderas y cambiantes. En: Gestión y Política Pública. Volumen XIV, número 3, II semestre de 2005. México, D.F. Silva, I. (2003). Metodología para la elaboración de estrategias de desarrollo local. En: Instituto Latinoamericano y del Caribe de Planificación Económica y Social (ILPES). Dirección de Gestión del Desarrollo Local y Regional. Serie gestión pública 42. Santiago de Chile. Urbano, D., & Veciana, J. (2001). Marco institucional formal de la creación de empresas en Catalunya: oferta y demanda de servicios de apoyo. Barcelona, España: Departament d'economia del'empresa. Vásquez, A. (1998). Desarrollo económico local y descentralización: aproximación a un marco conceptual, España: Universidad Autónoma de Madrid. Veciana, J. M. (1999). Creación de empresas como programa de investigación científica. En: Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 8, No. 3. España: Editorial Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa - AEDEM.Revista Económicas CUCECONÓMICAS CUChttps://revistascientificas.cuc.edu.co/economicascuc/article/view/1162Creación de empresasOferta y demanda de los servicios de apoyoEmprendimientoCreation of companiesSupply and demand of support servicesEntrepreneurshipAnálisis de la oferta y la demanda de servicios de apoyo para la creación de empresas: Caso MonteríaAnalysis of bid and asked for support services for the creation of companies: Monteria caseArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Textinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2PublicationORIGINAL10. Análisis de oferta y demanda.pdf10. Análisis de oferta y demanda.pdfapplication/pdf896815https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/17ce31c7-b767-4943-9777-0d2059841043/downloadba896f159e856e799b940cce8e8b3a87MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/d748678b-9b96-494c-9d04-a3f0b7f5c44b/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52THUMBNAIL10. Análisis de oferta y demanda.pdf.jpg10. Análisis de oferta y demanda.pdf.jpgimage/jpeg48295https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/1a3e1f5b-f6c0-4185-9a56-4178d8021738/download29c1fb760bb54f9acde5b3eaa909038eMD54TEXT10. Análisis de oferta y demanda.pdf.txt10. Análisis de oferta y demanda.pdf.txttext/plain40108https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/0d6233ac-9e7f-4677-a61f-04207cbdd9c6/downloadd9b35df2edd393b8459b24493f577a12MD5511323/1392oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/13922024-09-17 10:56:53.724open.accesshttps://repositorio.cuc.edu.coRepositorio de la Universidad de la Costa CUCrepdigital@cuc.edu.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 |