Enseñanza de las normas internacionales de contabilidad sector público en los programas de contaduría pública acreditados internacionalmente en Colombia
The accounting profession has had significant changes in the homogenization of international standards, and therefore accounting education has been seen as a necessity to reflect on these contexts and seek how to trigger the constant evolution in the training of future Public Accountants, so that th...
- Autores:
-
Viloria De La Torre, María Isabel
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/7123
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/7123
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- International public sector accounting standards
Public sector
Public accounting
Teaching
Didactics
Education
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The accounting profession has had significant changes in the homogenization of international standards, and therefore accounting education has been seen as a necessity to reflect on these contexts and seek how to trigger the constant evolution in the training of future Public Accountants, so that the problems and updates in the field are applicable. Therefore, the question arises in relation to the teaching of International Public Sector Accounting Standards (IPSAS) in the process of academic training, taking into account the thematic content and methodologies taught in Universities with Internationally Accredited Accounting Programs in Colombia. This research allows us to be a tool to analyze the approach to the teaching of standards within the Public Accounting programs and constitutes a contribution to a better understanding of the current situation of the subject plans offered and to be offered, having elements of judgment in their application. |
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Alvear Montoya, LuisArteta Ramos, AnaViloria De La Torre, María Isabel2020-09-23T21:32:26Z2020-09-23T21:32:26Z2020Viloria, M. (2020). Enseñanza de las normas internacionales de contabilidad sector público en los programas de contaduría pública acreditados internacionalmente en Colombia. Trabajo de pregrado. Recuperado de https://hdl.handle.net/11323/7123https://hdl.handle.net/11323/7123Corporación Universidad de la CostaREDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/The accounting profession has had significant changes in the homogenization of international standards, and therefore accounting education has been seen as a necessity to reflect on these contexts and seek how to trigger the constant evolution in the training of future Public Accountants, so that the problems and updates in the field are applicable. Therefore, the question arises in relation to the teaching of International Public Sector Accounting Standards (IPSAS) in the process of academic training, taking into account the thematic content and methodologies taught in Universities with Internationally Accredited Accounting Programs in Colombia. This research allows us to be a tool to analyze the approach to the teaching of standards within the Public Accounting programs and constitutes a contribution to a better understanding of the current situation of the subject plans offered and to be offered, having elements of judgment in their application.La profesión contable ha teniendo cambios significativos en la homogenización de la normatividad internacional, y por ende la educación contable se ha visto en la necesidad de reflexionar en estos contextos y buscar el cómo accionar la evolución constante en la formación de los futuros Contadores Públicos, de tal manera, que las problemáticas y actualizaciones del campo sean aplicables. Por tanto, surge el cuestionamiento en relación a la enseñanza de las Normas Internacionales de Contabilidad Sector Público (NICSP) en el proceso de formación académica, teniendo en cuenta el contenido temático y las metodologías impartidas en las Universidades con Programas de Contaduría Acreditados Internacionalmente en Colombia. La presente investigación permite ser una herramienta para analizar el abordaje de la enseñanza de las normas dentro de los programas de Contaduría Pública y constituye una contribución a un mejor entendimiento de la situación actual de los planes de asignaturas ofertados y por ofertar, teniendo elementos de juicio en su aplicación.spaCorporación Universidad de la CostaContaduría PúblicaAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2International public sector accounting standardsPublic sectorPublic accountingTeachingDidacticsEducationNormas internacionales de contabilidad del sector públicoSector públicoContabilidad públicaEnseñanzaDidácticaEducaciónEnseñanza de las normas internacionales de contabilidad sector público en los programas de contaduría pública acreditados internacionalmente en ColombiaTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTextinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TPinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAACSB. 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