Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior

This paper aims to describe Relational Marketing for strengthening the Internationalization in Higher Education Institutions (HEIs) of the Colombian Caribbean, using a quantitative paradigm and a nonexperimental field design. Population under study was approached through a questionnaire addressed to...

Full description

Autores:
Palacio De La Cruz, Stefany
Rondón Rodríguez, Carlos Andrés
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/1162
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/11323/1162
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Marketing relacional
Internacionalización
Instituciones de educación superior
Relational marketing
Internationalization
Higher education institutions
Rights
openAccess
License
Atribución – No comercial – Compartir igual
id RCUC2_a55c2bbb13d460bf8d698213a167fd73
oai_identifier_str oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/1162
network_acronym_str RCUC2
network_name_str REDICUC - Repositorio CUC
repository_id_str
dc.title.eng.fl_str_mv Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior
dc.title.translated.eng.fl_str_mv Relational marketing for internationalization in higher education institutions
title Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior
spellingShingle Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior
Marketing relacional
Internacionalización
Instituciones de educación superior
Relational marketing
Internationalization
Higher education institutions
title_short Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior
title_full Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior
title_fullStr Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior
title_full_unstemmed Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior
title_sort Marketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior
dc.creator.fl_str_mv Palacio De La Cruz, Stefany
Rondón Rodríguez, Carlos Andrés
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Palacio De La Cruz, Stefany
Rondón Rodríguez, Carlos Andrés
dc.subject.eng.fl_str_mv Marketing relacional
Internacionalización
Instituciones de educación superior
Relational marketing
Internationalization
Higher education institutions
topic Marketing relacional
Internacionalización
Instituciones de educación superior
Relational marketing
Internationalization
Higher education institutions
description This paper aims to describe Relational Marketing for strengthening the Internationalization in Higher Education Institutions (HEIs) of the Colombian Caribbean, using a quantitative paradigm and a nonexperimental field design. Population under study was approached through a questionnaire addressed to 26 heads of International Relations Office. The results evidenced the inclusion of phases, elements and strategies of Relational Marketing, strength in the Internationalization of Teaching, and in contrast there was evidence of weakness in the Internationalization of Extension.
publishDate 2018
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2018-11-16T21:04:26Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2018-11-16T21:04:26Z
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2018-02-20
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str acceptedVersion
dc.identifier.issn.spa.fl_str_mv 0798-1015
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv http://hdl.handle.net/11323/1162
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv Corporación Universidad de la Costa
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv REDICUC - Repositorio CUC
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv https://repositorio.cuc.edu.co/
identifier_str_mv 0798-1015
Corporación Universidad de la Costa
REDICUC - Repositorio CUC
url http://hdl.handle.net/11323/1162
https://repositorio.cuc.edu.co/
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Berry, L. (1983). Relationship Marketing in emerging perspectives on services marketing. . Chigalo, IL: American Marketing Asociation. Boateng, S. L., & Narteh, B. (2016). Online relationship marketing and affective customer commitment – The mediating role of trust . Journal of Financial Services Marketing, 21(2), 127-140. Brunet, M. F. (2016). El concepto de internacionalización en enseñanza superior universitaria y su marco de referencia a educación médica. Educación Médica. Burgos, E. (2007). Marketing Relacional. Cree un plan de incentivos eficaz. La Coruña, España: Gesbiblo, S.L. Consejo Nacional de Educacion Superior CESU . (16 de 12 de 2014). https://www.cna.gov.co/1741/channel.html. Obtenido de https://www.cna.gov.co/1741/article-186359.html: https://www.cna.gov.co/1741/articles186359_Acuerdo_3_2014_Lin_Acr_IES.pdf Corti, A., Oliva, D. L., & de la Cruz, S. (2015). La internacionalización y el mercado universitario. Revista de Educación Superior, XLIV (2) (74), 47-60. Espinoza, R. (2011). Redes de investigación y desarrollo. Estructuras organizacionales. Multiciencias, III(11), 235-243. Frasquet, M., Calderón, H., & Cervera, A. (2012). University–industry collaboration from a relationship marketing perspective: an empirical analysis in a Spanish University. High Educ, 64(85), 85-98. doi:/0.1007/s10734-011-9482-3 Gholami, H., Saman , M., Sharif, S., & Zakuan, N. (2015). A CRM strategic leadership towards sustainable development in student relationship management: SD in higher education. Procedia Manufacturing, 2, 51-60. doi:10.1016/j.promfg.2015.07.010 GÓMEZ, L. T., & URIBE, J. (2016). Marketing Relacional: La evolución del concepto. Revista Espacios, 37(25), 11. Recuperado de http://www.revistaespacios.com/a16v37n25/16372511.html Grönroos, C. (1996). Relationship marketing: strategic and tactical implications. Management Decision, 34(3), 5-14. doi:https://doi.org/10.1108/00251749610113613. Grönroos, C. (2017). Relationship marketing readiness: theoretical background and measurement directions. Journal of Services Marketing, 31(3), 218-225. doi:https://doi.org/10.1108/JSM-02-2017-0056 Guadarrama Tavira, E., & Rosales Estrada, E. (2015). Marketing relacional: valor, satisfacción, lealtad y retención del cliente. análisis y reflexión teórica. Ciencia y Sociedad, 40(2), 307-340. Recuperado el 12 de Diciembre de 2017, de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=87041161004 Gummesson, E. (2008). Total Relationship Marketing (Third Edition ed.). Elsevier Ltd. doi:0750686332 Jones, E., Coelen, R., Beelen, J., & de Wit, H. (2016). Global and Local Internationalization (Vol. 34). Rotterdam, Netherlands: Sense Publishers. doi:978-94-6300-301-8 Keller, K., & Kotler, P. (2012). Dirección de Marketing. México: Pearson Education, Inc. Kern, A. (25 de julio de 2014). : <http://web.isanet.org/Web/Conferences/FLACSOISA%20BuenosAires%202014/Ar. Obtenido de : <http://web.isanet.org/Web/Conferences/FLACSOISA%20BuenosAires%202014/Ar: Knight, J. (1994). Internationalization: Elements and checkpoints (Research Monograph, No. 7). Ottawa, Canada: Canadian Bureau for International. Lechini, G. (2012). Reflexiones en torno a la cooperación sus-sur. Argentina y Brasil proyecciones internacionales, cooperación sur-sur e integración, 13-26. ISBN. Lopez, M., Origioni, M., & Taborga, A. (2010). ¿Cooperacion internacional o Internacionalizacion de la universidad? El caso de la Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. ESOCITE, 297-314. Obtenido de http://www.esocite2010.escyt.org/sesion_ampliada.php?id_Sesion=297 Luu, T. T. (2017). CSR and Customer Value Co-creation Behavior: The Moderation Mechanisms of Servant Leadership and Relationship Marketing Orientation. Journal of Business Ethics, 1-20. doi:10.1007/s10551-017-3493-7. Ministerio de Educación Nacional MEN. (2014). Fomento a la internacionalizacion de la educacion superior; aprendizajes desde la experiencia de Colombia. 91. Ministerio de Educación Nacional MEN. (2009). Internacionalización de la educación superior. Recuperado de http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-196472.html Montoya, L., y Bolívar, M. (2015). Guías para la Internacionalización/ Gestión de la Internacionalización. Bogotá: Ministerio de Educación Nacional. Oregioni, M. (2011). Gestión de la Cooperación Internacional en la Universidad Argentina, El caso del papel de los investigadores locales y del Área de Relaciones Internacionales. El caso de la Universidad Nacional del Centro de Buenos Aires (1999-2010)”. Revista Argentina de Educación Superior N° 3,, 49-72. Perrotta, D. (2011). Integración, Estado y mercado en la política regional de la educación del MERCOSUR. Puente Europa,, IX(2), 44-57. doi: 1669-7147 PRATA, J., & DA SILVA, M. (2016). Marketing de Relacionamento: Influenciando Clientes. Revista Espacios, 37(36), 25. Obtenido de http://www.revistaespacios.com/a16v37n36/16373625.html Renart, L., y Cabré, C. (2005). Las claves del marketing relacional bien hecho. (I. B.-U. Navarra, Ed.). Ocassional Paper, 5(16), 1-21. Reinartz, W., Krafft, M., y Hoyer, W. (2004). The Customer Relationship Management Process: Its Measurement and Impact on Performance. Journal of Marketing Research, 41, 293-305. Salazar, C. (2014). Modelo para determinar el nivel de adopción y operatividad del marketing de relaciones: caso de las empresas colombianas (Tesis de doctorado). Universidad de León: León, España. Salmi, J. (2014). El desafío de pensar una política de internacionalización de la Educación Superior en Colombia. En Ministerio de Educación Nacional. (1 Ed.), Reflexiones para la política de internacionalización de educación superior en Colombia (pp. 17-25). Bogotá: Observatorio Colombiano de Ciencia y Tecnología (OCyT). Solanas, F. (2014). intercambio comparativo versus mercantilizacion competitiva: las practicas de la movilidad academica en el Mercosur y la union europea. Revista iberoamericana de educacion superior, 5(12), 3-22. Obtenido de http://ries.universia.net/index.php/ries/article/ Wakabayashi, J. L. (2012). Relational marketing in mass marketing. Theory or actual practice? Revista Brasileira de Marketing , 11(1), 148-161. Recuperado el 12 de Diciembre de 2017, de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=471747527009 Wilkins, S. a. (2011). International student destination choice: the influence of home campus experience on the decision to consider branch campuses. Journal of Marketing for Higher Education, I(21), 61-83. doi:10.1080/08841241.2011.573592
dc.rights.spa.fl_str_mv Atribución – No comercial – Compartir igual
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Atribución – No comercial – Compartir igual
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.spa.fl_str_mv Espacios
institution Corporación Universidad de la Costa
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/1162/1/Marketing%20relacional%20para%20la%20internacionalizaci%c3%b3n%20en%20instituciones%20de%20educaci%c3%b3n%20superior.pdf
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/1162/2/license.txt
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/1162/4/Marketing%20relacional%20para%20la%20internacionalizaci%c3%b3n%20en%20instituciones%20de%20educaci%c3%b3n%20superior.pdf.jpg
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/1162/5/Marketing%20relacional%20para%20la%20internacionalizaci%c3%b3n%20en%20instituciones%20de%20educaci%c3%b3n%20superior.pdf.txt
bitstream.checksum.fl_str_mv 221a64088ca6db76785b556cffb0d0f7
8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33
b32be5aa9970eb3aff0055d73adbd219
06e73fdf12c6ffc8cc2672f7d05453a5
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Universidad de La Costa
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1808400040619671552
spelling Palacio De La Cruz, Stefanyb646c8c628275941811661fc762adb26Rondón Rodríguez, Carlos Andrés50acaee4e841ec7e8b1e24c8ab0bdf4f2018-11-16T21:04:26Z2018-11-16T21:04:26Z2018-02-200798-1015http://hdl.handle.net/11323/1162Corporación Universidad de la CostaREDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/This paper aims to describe Relational Marketing for strengthening the Internationalization in Higher Education Institutions (HEIs) of the Colombian Caribbean, using a quantitative paradigm and a nonexperimental field design. Population under study was approached through a questionnaire addressed to 26 heads of International Relations Office. The results evidenced the inclusion of phases, elements and strategies of Relational Marketing, strength in the Internationalization of Teaching, and in contrast there was evidence of weakness in the Internationalization of Extension.El objetivo del artículo es describir el Marketing Relacional para fortalecer la Internacionalización en las Instituciones de Educación Superior (IES) del Caribe colombiano, a través de una investigación de paradigma cuantitativo y con diseño no experimental de campo. Se abordó la población objeto de estudio con cuestionarios aplicados a 26 jefes de Oficina de Relaciones Internacionales. Los resultados evidenciaron inclusión de fases, elementos y estrategias de Marketing Relacional, fortalezas en Internacionalización de la Docencia, y debilidad en Extensión.spaEspaciosAtribución – No comercial – Compartir igualinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Marketing relacionalInternacionalizaciónInstituciones de educación superiorRelational marketingInternationalizationHigher education institutionsMarketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superiorRelational marketing for internationalization in higher education institutionsArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Textinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionBerry, L. (1983). Relationship Marketing in emerging perspectives on services marketing. . Chigalo, IL: American Marketing Asociation. Boateng, S. L., & Narteh, B. (2016). Online relationship marketing and affective customer commitment – The mediating role of trust . Journal of Financial Services Marketing, 21(2), 127-140. Brunet, M. F. (2016). El concepto de internacionalización en enseñanza superior universitaria y su marco de referencia a educación médica. Educación Médica. Burgos, E. (2007). Marketing Relacional. Cree un plan de incentivos eficaz. La Coruña, España: Gesbiblo, S.L. Consejo Nacional de Educacion Superior CESU . (16 de 12 de 2014). https://www.cna.gov.co/1741/channel.html. Obtenido de https://www.cna.gov.co/1741/article-186359.html: https://www.cna.gov.co/1741/articles186359_Acuerdo_3_2014_Lin_Acr_IES.pdf Corti, A., Oliva, D. L., & de la Cruz, S. (2015). La internacionalización y el mercado universitario. Revista de Educación Superior, XLIV (2) (74), 47-60. Espinoza, R. (2011). Redes de investigación y desarrollo. Estructuras organizacionales. Multiciencias, III(11), 235-243. Frasquet, M., Calderón, H., & Cervera, A. (2012). University–industry collaboration from a relationship marketing perspective: an empirical analysis in a Spanish University. High Educ, 64(85), 85-98. doi:/0.1007/s10734-011-9482-3 Gholami, H., Saman , M., Sharif, S., & Zakuan, N. (2015). A CRM strategic leadership towards sustainable development in student relationship management: SD in higher education. Procedia Manufacturing, 2, 51-60. doi:10.1016/j.promfg.2015.07.010 GÓMEZ, L. T., & URIBE, J. (2016). Marketing Relacional: La evolución del concepto. Revista Espacios, 37(25), 11. Recuperado de http://www.revistaespacios.com/a16v37n25/16372511.html Grönroos, C. (1996). Relationship marketing: strategic and tactical implications. Management Decision, 34(3), 5-14. doi:https://doi.org/10.1108/00251749610113613. Grönroos, C. (2017). Relationship marketing readiness: theoretical background and measurement directions. Journal of Services Marketing, 31(3), 218-225. doi:https://doi.org/10.1108/JSM-02-2017-0056 Guadarrama Tavira, E., & Rosales Estrada, E. (2015). Marketing relacional: valor, satisfacción, lealtad y retención del cliente. análisis y reflexión teórica. Ciencia y Sociedad, 40(2), 307-340. Recuperado el 12 de Diciembre de 2017, de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=87041161004 Gummesson, E. (2008). Total Relationship Marketing (Third Edition ed.). Elsevier Ltd. doi:0750686332 Jones, E., Coelen, R., Beelen, J., & de Wit, H. (2016). Global and Local Internationalization (Vol. 34). Rotterdam, Netherlands: Sense Publishers. doi:978-94-6300-301-8 Keller, K., & Kotler, P. (2012). Dirección de Marketing. México: Pearson Education, Inc. Kern, A. (25 de julio de 2014). : <http://web.isanet.org/Web/Conferences/FLACSOISA%20BuenosAires%202014/Ar. Obtenido de : <http://web.isanet.org/Web/Conferences/FLACSOISA%20BuenosAires%202014/Ar: Knight, J. (1994). Internationalization: Elements and checkpoints (Research Monograph, No. 7). Ottawa, Canada: Canadian Bureau for International. Lechini, G. (2012). Reflexiones en torno a la cooperación sus-sur. Argentina y Brasil proyecciones internacionales, cooperación sur-sur e integración, 13-26. ISBN. Lopez, M., Origioni, M., & Taborga, A. (2010). ¿Cooperacion internacional o Internacionalizacion de la universidad? El caso de la Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. ESOCITE, 297-314. Obtenido de http://www.esocite2010.escyt.org/sesion_ampliada.php?id_Sesion=297 Luu, T. T. (2017). CSR and Customer Value Co-creation Behavior: The Moderation Mechanisms of Servant Leadership and Relationship Marketing Orientation. Journal of Business Ethics, 1-20. doi:10.1007/s10551-017-3493-7. Ministerio de Educación Nacional MEN. (2014). Fomento a la internacionalizacion de la educacion superior; aprendizajes desde la experiencia de Colombia. 91. Ministerio de Educación Nacional MEN. (2009). Internacionalización de la educación superior. Recuperado de http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-196472.html Montoya, L., y Bolívar, M. (2015). Guías para la Internacionalización/ Gestión de la Internacionalización. Bogotá: Ministerio de Educación Nacional. Oregioni, M. (2011). Gestión de la Cooperación Internacional en la Universidad Argentina, El caso del papel de los investigadores locales y del Área de Relaciones Internacionales. El caso de la Universidad Nacional del Centro de Buenos Aires (1999-2010)”. Revista Argentina de Educación Superior N° 3,, 49-72. Perrotta, D. (2011). Integración, Estado y mercado en la política regional de la educación del MERCOSUR. Puente Europa,, IX(2), 44-57. doi: 1669-7147 PRATA, J., & DA SILVA, M. (2016). Marketing de Relacionamento: Influenciando Clientes. Revista Espacios, 37(36), 25. Obtenido de http://www.revistaespacios.com/a16v37n36/16373625.html Renart, L., y Cabré, C. (2005). Las claves del marketing relacional bien hecho. (I. B.-U. Navarra, Ed.). Ocassional Paper, 5(16), 1-21. Reinartz, W., Krafft, M., y Hoyer, W. (2004). The Customer Relationship Management Process: Its Measurement and Impact on Performance. Journal of Marketing Research, 41, 293-305. Salazar, C. (2014). Modelo para determinar el nivel de adopción y operatividad del marketing de relaciones: caso de las empresas colombianas (Tesis de doctorado). Universidad de León: León, España. Salmi, J. (2014). El desafío de pensar una política de internacionalización de la Educación Superior en Colombia. En Ministerio de Educación Nacional. (1 Ed.), Reflexiones para la política de internacionalización de educación superior en Colombia (pp. 17-25). Bogotá: Observatorio Colombiano de Ciencia y Tecnología (OCyT). Solanas, F. (2014). intercambio comparativo versus mercantilizacion competitiva: las practicas de la movilidad academica en el Mercosur y la union europea. Revista iberoamericana de educacion superior, 5(12), 3-22. Obtenido de http://ries.universia.net/index.php/ries/article/ Wakabayashi, J. L. (2012). Relational marketing in mass marketing. Theory or actual practice? Revista Brasileira de Marketing , 11(1), 148-161. Recuperado el 12 de Diciembre de 2017, de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=471747527009 Wilkins, S. a. (2011). International student destination choice: the influence of home campus experience on the decision to consider branch campuses. Journal of Marketing for Higher Education, I(21), 61-83. doi:10.1080/08841241.2011.573592ORIGINALMarketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior.pdfMarketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior.pdfapplication/pdf747715https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/1162/1/Marketing%20relacional%20para%20la%20internacionalizaci%c3%b3n%20en%20instituciones%20de%20educaci%c3%b3n%20superior.pdf221a64088ca6db76785b556cffb0d0f7MD51open accessLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/1162/2/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52open accessTHUMBNAILMarketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior.pdf.jpgMarketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior.pdf.jpgimage/jpeg91470https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/1162/4/Marketing%20relacional%20para%20la%20internacionalizaci%c3%b3n%20en%20instituciones%20de%20educaci%c3%b3n%20superior.pdf.jpgb32be5aa9970eb3aff0055d73adbd219MD54open accessTEXTMarketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior.pdf.txtMarketing relacional para la internacionalización en instituciones de educación superior.pdf.txttext/plain41254https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/1162/5/Marketing%20relacional%20para%20la%20internacionalizaci%c3%b3n%20en%20instituciones%20de%20educaci%c3%b3n%20superior.pdf.txt06e73fdf12c6ffc8cc2672f7d05453a5MD55open access11323/1162oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/11622023-12-14 12:10:42.489open accessRepositorio Universidad de La Costabdigital@metabiblioteca.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