La influencia del estilo parental en las intenciones de compra en el consumidor infantil

This article aims to analyse the relationship between parental style and purchasing intentions in infants, based on aspects such as communication and influ-ence. A quantitative correlational study was carried out with the participation of 90 children living in an intermediate city in Colombia, whose...

Full description

Autores:
Giraldo Pérez, Wilson
OTERO GÓMEZ, MARÍA CRISTINA
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
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Palabra clave:
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description This article aims to analyse the relationship between parental style and purchasing intentions in infants, based on aspects such as communication and influ-ence. A quantitative correlational study was carried out with the participation of 90 children living in an intermediate city in Colombia, whose data were processed in the SPSS software. The results of the correlations show that in general the independent variable parental style has a positive relationship with the dependent variable purchase intention of minors. When the analysis is performed exclusively for the authoritarian style, a negative correlation is presented.
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spelling Giraldo Pérez, Wilson4852c2f9dd7e53cc44c1e4ce519c4489OTERO GÓMEZ, MARÍA CRISTINA57adf9f95dda1fb4deefb97c8556752c2020-06-05T15:36:07Z2020-06-05T15:36:07Z2019-08-23Giraldo Pérez, W., & Otero Gómez, M. (2019). La influencia del estilo parental en las intenciones de compra en el consumidor infantil. ECONÓMICAS CUC, 40(2), 139-152. https://doi.org/10.17981/econcuc.40.2.2019.090120-3932, 2382-3860 electrónicohttps://hdl.handle.net/11323/6337https://doi.org/10.17981/econcuc.40.2.2019.0910.17981/econcuc.40.2.2019.092382-3860Corporación Universidad de la Costa0120-3932REDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/This article aims to analyse the relationship between parental style and purchasing intentions in infants, based on aspects such as communication and influ-ence. A quantitative correlational study was carried out with the participation of 90 children living in an intermediate city in Colombia, whose data were processed in the SPSS software. The results of the correlations show that in general the independent variable parental style has a positive relationship with the dependent variable purchase intention of minors. When the analysis is performed exclusively for the authoritarian style, a negative correlation is presented.Este artículo tiene como objetivo analizar las relaciones entre el estilo parental con las intenciones de compra en infantes, a partir de aspectos como la comunicación y la influencia. Se realizó un estudio cuantitativo correlacional, que contó con la participación de 90 niños y niñas residentes en una ciudad intermedia de Colombia, cuyos datos fueron procesados en el software SPSS. Los resultados de las correlaciones demuestran que en general la variable independiente estilo parental, tiene una relación positiva con la variable dependiente intención de compra de los menores. Cuando se realiza el análisis exclusiva-mente para el estilo autoritario, se presenta una correlación negativa.application/pdfspaCorporación Universidad de la CostaECONÓMICAS CUC; Vol. 40, Núm. 2 (2019)ECONÓMICAS CUCECONÓMICAS CUCAsociación Latinoamericana de Profesores de medicina Familiar. (2005). Conceptos básicos para el estudio de las familias. Archivos en Medicina Familiar, 7(1), 15–19. recuperado de http://www. redalyc.org/pdf/507/50712789003.pdfBaumrind, D. (1967). Child care practices anteceding three patterns of preschool behavior. Genetic Psychology Mono- graphs, 75(1), 43–88.Baumrind, D. (1966). Effects of authoritative parental control on child behavior. Child Development, 37(4), 887–907. https://doi. org/10.2307/1126611Bertol, K. E., Broilo, P. L., Espartel, L. B. & Basso, K. (2017). Young children’s influence on family consumer behavior. 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