Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura

When observing all the current dynamics of the Georges Pompidou Centre building, its relationship with the city of Paris, its machinistic aesthetics and the development of contemporary architecture, the question arises about the design of iconic buildings as formal essays, and whether these are a se...

Full description

Autores:
Danies Echeverria, Benny Edelberto
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6252
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/6252
https://doi.org/10.17981/mod.arq.cuc.23.1.2020.03
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Centro Pompidou
Flexibilidad
Estética
Estilo maquinisista
Contesto urbano
Centre Pompidou
Flexibility
Aesthetic
Machinisit style
Urban context
Rights
openAccess
License
CC0 1.0 Universal
id RCUC2_87bc8ad2da263f25101300448ebd83a1
oai_identifier_str oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/6252
network_acronym_str RCUC2
network_name_str REDICUC - Repositorio CUC
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura
dc.title.translated.spa.fl_str_mv The Centre Pompidou building in París: a waste of technology or a masterpiece of architecture
title Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura
spellingShingle Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura
Centro Pompidou
Flexibilidad
Estética
Estilo maquinisista
Contesto urbano
Centre Pompidou
Flexibility
Aesthetic
Machinisit style
Urban context
title_short Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura
title_full Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura
title_fullStr Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura
title_full_unstemmed Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura
title_sort Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura
dc.creator.fl_str_mv Danies Echeverria, Benny Edelberto
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Danies Echeverria, Benny Edelberto
dc.subject.proposal.spa.fl_str_mv Centro Pompidou
Flexibilidad
Estética
Estilo maquinisista
Contesto urbano
topic Centro Pompidou
Flexibilidad
Estética
Estilo maquinisista
Contesto urbano
Centre Pompidou
Flexibility
Aesthetic
Machinisit style
Urban context
dc.subject.proposal.eng.fl_str_mv Centre Pompidou
Flexibility
Aesthetic
Machinisit style
Urban context
description When observing all the current dynamics of the Georges Pompidou Centre building, its relationship with the city of Paris, its machinistic aesthetics and the development of contemporary architecture, the question arises about the design of iconic buildings as formal essays, and whether these are a sensible or coherent response to the surround-ing environment or are just elements that contribute to a personal aesthetic experience. Following this questioning, this article aims to analyse their aesthetics, the relation-ship with their surrounding environment and the experi-ential sense of the building designed by architects Renzo Piano and Richard Rogers in central Paris, emphasising the architectural concept of the former. The analysis fo-cuses on the physical, sensory and spatial characteristics of this building and how these characteristics make this building one of the most visited in the world, starting with the dimensions, the program and its implementation. High-lighting the strengths and weaknesses of the building and somehow manages to conclude how this project contributes positively to the development and evolution of architecture.
publishDate 2020
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2020-05-06T02:36:51Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2020-05-06T02:36:51Z
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2020-03-01
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str acceptedVersion
dc.identifier.citation.spa.fl_str_mv Damies, B. (2020). Edificio del Centro Pompidou, París: Un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura, MODULO ARQUITECTURA CUC, no. 24, pp. 49-66, 2020. DOI: http://doi.org/10.17981/mod.arq.cuc.24.1.2020.03
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv https://hdl.handle.net/11323/6252
dc.identifier.url.spa.fl_str_mv https://doi.org/10.17981/mod.arq.cuc.23.1.2020.03
dc.identifier.doi.spa.fl_str_mv 10.17981/mod.arq.cuc.23.1.2020.03
dc.identifier.eissn.spa.fl_str_mv 2389-7732
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv Corporación Universidad de la Costa
dc.identifier.pissn.spa.fl_str_mv 0124-6542
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv REDICUC - Repositorio CUC
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv https://repositorio.cuc.edu.co/
identifier_str_mv Damies, B. (2020). Edificio del Centro Pompidou, París: Un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura, MODULO ARQUITECTURA CUC, no. 24, pp. 49-66, 2020. DOI: http://doi.org/10.17981/mod.arq.cuc.24.1.2020.03
10.17981/mod.arq.cuc.23.1.2020.03
2389-7732
Corporación Universidad de la Costa
0124-6542
REDICUC - Repositorio CUC
url https://hdl.handle.net/11323/6252
https://doi.org/10.17981/mod.arq.cuc.23.1.2020.03
https://repositorio.cuc.edu.co/
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartofseries.spa.fl_str_mv MÓDULO ARQUITECTURA CUC; Vol. 24 (2020)
dc.relation.ispartofjournal.spa.fl_str_mv MÓDULO ARQUITECTURA CUC
MÓDULO ARQUITECTURA CUC
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Barbosky, M. (2002). Arquitectura Siglo XX. Milan: Electa.
Brizotti, G. (2011). Museus, cidades, cultura: o centro Pompidou, o Macba e o Guggenheim. Oculum ensaios, 14, 52–63.
Baudrillard, J. (1978). Cultura y Simulacro. Barcelona: Kairós
Camargo, L. & Tenorio, G. (2017). Piano at ground level. The journal of public space, 2(1), 57–68. https://doi.org/10.5204/jps. v2i1.50
Domínguez, E. (enero 29, 2017). 40 años del Pompidou de París: El desafío 'irreverente' de Richard Rogers y Renzo Piano. Elmundo.es. Disponible en https://www.elmundo.es/grafico/cultura/2017/01/27/588b4a48268e3e2c49 8b4675.html
Hernández, R. (1992). Centro Georges Pompidou 1992. 20 años de ilusión. RE, Revista de Edificación, 12, 61–64. Disponible en http://hdl.handle.net/10171/16510
Jodidio, P. (2016). Renzo Piano Building Workshop. La poesia al vuelo. Colonia: Taschen.
Moruno, L. (2019). Arquitectura y maquinas de movimiento para el nuevo siglo: Renzo Piano en espacio-evento. N20, Proyecto Progreso Arquitectura, (20), 120–139. http://dx.doi.org/10.12795/ppa.2019.i20.07
Muñoz, O. (2014). El Centro Pompidou, sin titulo. Teatro Marittimo, (14), 27–37.
Murtinho, V. (2015). Centro Pompidou: um espetaculo de luz, cor e aco. Metalica, (40), 18–29.
Navarrete, D. (2017). Museos y urbanismo en la ciudad turistica: Centro Pompidou, Quai Branly y Fundacion Louis Vuittonen París como casos de estudio. Arte y ciudad, (11), 157–184.
Peñin, A. (2011). “Mas gruseo que el papel”. Investigacion y procesos de realización. En, 4IAU, 4ª Jornadas Internacionales sobre Investigación en Arquitectura y Urbanismo, Valencia, España. Disponible en http://hdl.handle.net/10251/15012
Porto, F. (2005). The Pompidou Centre: or the hidden kernel of desmaterialisation. The Journal of Architecture, 10(5), 573–589. https://doi. org/10.1080/13602360500463156
Psilopoulos, A. (2018). “Le geste architctural” Symbolism and authority in the case of Centre Beaubourg. Architecture_MPS, 13(1), 1–30. https://doi. org/10.14324/111.444.amps.2018v13i1.001 rd-rogers
Sainz, J. (1990). El oficio mas bello del mundo. Renzo Piano y la pasion por construir. Monografias de Arquitectura y Vivienda, (3), 4–5.
Sission, P. (january 23, 2017). Centre Pompidou, a monument to modernity: 8 things you didn’t know. A new book explores the secrets of this revolutionary building. Available from: https://www.curbed.com/ platform/amp/2017/1/23/14365014/centrepompidou-París-museum-renzo-piano-richa
dc.relation.citationendpage.spa.fl_str_mv 66
dc.relation.citationstartpage.spa.fl_str_mv 49
dc.relation.citationvolume.spa.fl_str_mv 23
dc.relation.ispartofjournalabbrev.spa.fl_str_mv Módulo Arquitectura CUC
dc.rights.spa.fl_str_mv CC0 1.0 Universal
CC Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv CC0 1.0 Universal
CC Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 15 páginas
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Corporación Universidad de la Costa
dc.publisher.place.spa.fl_str_mv Barranquilla
dc.source.spa.fl_str_mv MÓDULO ARQUITECTURA CUC
institution Corporación Universidad de la Costa
dc.source.url.spa.fl_str_mv https://revistascientificas.cuc.edu.co/moduloarquitecturacuc/article/view/2869
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/636325d9-9784-4ec3-8f55-7bf460545a20/download
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/7da886e5-1a35-4603-98e0-b0634bcf5746/download
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/4d2214aa-25a7-44c4-bbc7-98b9f44f4df1/download
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/0fad7705-ceae-440b-8059-628484284bf1/download
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/cf20588b-2920-4fe1-a15b-bc0a8fc8ccfb/download
bitstream.checksum.fl_str_mv e6ce05521e32ef0fce2c926a78ea5a8f
42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c
8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33
052d2a52f970d70795ed4f96c24e822f
c508c1a09183af7f23994085d4ee9f19
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio de la Universidad de la Costa CUC
repository.mail.fl_str_mv repdigital@cuc.edu.co
_version_ 1828166878245158912
spelling Danies Echeverria, Benny Edelberto2020-05-06T02:36:51Z2020-05-06T02:36:51Z2020-03-01Damies, B. (2020). Edificio del Centro Pompidou, París: Un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitectura, MODULO ARQUITECTURA CUC, no. 24, pp. 49-66, 2020. DOI: http://doi.org/10.17981/mod.arq.cuc.24.1.2020.03https://hdl.handle.net/11323/6252https://doi.org/10.17981/mod.arq.cuc.23.1.2020.0310.17981/mod.arq.cuc.23.1.2020.032389-7732Corporación Universidad de la Costa0124-6542REDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/When observing all the current dynamics of the Georges Pompidou Centre building, its relationship with the city of Paris, its machinistic aesthetics and the development of contemporary architecture, the question arises about the design of iconic buildings as formal essays, and whether these are a sensible or coherent response to the surround-ing environment or are just elements that contribute to a personal aesthetic experience. Following this questioning, this article aims to analyse their aesthetics, the relation-ship with their surrounding environment and the experi-ential sense of the building designed by architects Renzo Piano and Richard Rogers in central Paris, emphasising the architectural concept of the former. The analysis fo-cuses on the physical, sensory and spatial characteristics of this building and how these characteristics make this building one of the most visited in the world, starting with the dimensions, the program and its implementation. High-lighting the strengths and weaknesses of the building and somehow manages to conclude how this project contributes positively to the development and evolution of architecture.Al observar toda la dinámica actual del edificio del centro Georges Pompidou, su relación con la ciudad de París, su estética maquinisista y el desarrollo de la arquitectura contemporánea, surge la pregunta acerca del diseño de edificios icónicos como ensayos formales, y si estos son una respuesta sensata o coherente al entorno circundante o solo son elementos que contribuyen a una experiencia estética personal. A raíz de este cuestionamiento, este artículo tiene como objetivo analizar su estética, la relación con su entor-no circundante y el sentido experiencial del edificio diseña-do por los arquitectos Renzo Piano y Richard Rogers en el centro de París, haciendo énfasis en el concepto arquitectónico del primero. El análisis se enfoca en las características físicas, sensoriales y espaciales de este edificio y como estas características hacen de este edificio uno de los más visitados en todo el mundo, iniciando con las dimensiones, el programa y su implantación. Destacando las fortalezas y debilidades del edificio y de cierta manera logra concluir como este proyecto contribuye de forma positiva al desarrollo y evolución de la arquitectura.Danies Echeverria, Benny Edelberto15 páginasapplication/pdfspaCorporación Universidad de la CostaBarranquillaMÓDULO ARQUITECTURA CUC; Vol. 24 (2020)MÓDULO ARQUITECTURA CUCMÓDULO ARQUITECTURA CUCBarbosky, M. (2002). Arquitectura Siglo XX. Milan: Electa.Brizotti, G. (2011). Museus, cidades, cultura: o centro Pompidou, o Macba e o Guggenheim. Oculum ensaios, 14, 52–63.Baudrillard, J. (1978). Cultura y Simulacro. Barcelona: KairósCamargo, L. & Tenorio, G. (2017). Piano at ground level. The journal of public space, 2(1), 57–68. https://doi.org/10.5204/jps. v2i1.50Domínguez, E. (enero 29, 2017). 40 años del Pompidou de París: El desafío 'irreverente' de Richard Rogers y Renzo Piano. Elmundo.es. Disponible en https://www.elmundo.es/grafico/cultura/2017/01/27/588b4a48268e3e2c49 8b4675.htmlHernández, R. (1992). Centro Georges Pompidou 1992. 20 años de ilusión. RE, Revista de Edificación, 12, 61–64. Disponible en http://hdl.handle.net/10171/16510Jodidio, P. (2016). Renzo Piano Building Workshop. La poesia al vuelo. Colonia: Taschen.Moruno, L. (2019). Arquitectura y maquinas de movimiento para el nuevo siglo: Renzo Piano en espacio-evento. N20, Proyecto Progreso Arquitectura, (20), 120–139. http://dx.doi.org/10.12795/ppa.2019.i20.07Muñoz, O. (2014). El Centro Pompidou, sin titulo. Teatro Marittimo, (14), 27–37.Murtinho, V. (2015). Centro Pompidou: um espetaculo de luz, cor e aco. Metalica, (40), 18–29.Navarrete, D. (2017). Museos y urbanismo en la ciudad turistica: Centro Pompidou, Quai Branly y Fundacion Louis Vuittonen París como casos de estudio. Arte y ciudad, (11), 157–184.Peñin, A. (2011). “Mas gruseo que el papel”. Investigacion y procesos de realización. En, 4IAU, 4ª Jornadas Internacionales sobre Investigación en Arquitectura y Urbanismo, Valencia, España. Disponible en http://hdl.handle.net/10251/15012Porto, F. (2005). The Pompidou Centre: or the hidden kernel of desmaterialisation. The Journal of Architecture, 10(5), 573–589. https://doi. org/10.1080/13602360500463156Psilopoulos, A. (2018). “Le geste architctural” Symbolism and authority in the case of Centre Beaubourg. Architecture_MPS, 13(1), 1–30. https://doi. org/10.14324/111.444.amps.2018v13i1.001 rd-rogersSainz, J. (1990). El oficio mas bello del mundo. Renzo Piano y la pasion por construir. Monografias de Arquitectura y Vivienda, (3), 4–5.Sission, P. (january 23, 2017). Centre Pompidou, a monument to modernity: 8 things you didn’t know. A new book explores the secrets of this revolutionary building. Available from: https://www.curbed.com/ platform/amp/2017/1/23/14365014/centrepompidou-París-museum-renzo-piano-richa664923Módulo Arquitectura CUCCC0 1.0 UniversalCC Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2MÓDULO ARQUITECTURA CUChttps://revistascientificas.cuc.edu.co/moduloarquitecturacuc/article/view/2869Edificio del Centro Pompidou, París: un derroche de tecnología o una pieza maestra de arquitecturaThe Centre Pompidou building in París: a waste of technology or a masterpiece of architectureArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Textinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionCentro PompidouFlexibilidadEstéticaEstilo maquinisistaContesto urbanoCentre PompidouFlexibilityAestheticMachinisit styleUrban contextPublicationORIGINALEdificio del Centro Pompidou, París.pdfEdificio del Centro Pompidou, París.pdfapplication/pdf2754956https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/636325d9-9784-4ec3-8f55-7bf460545a20/downloade6ce05521e32ef0fce2c926a78ea5a8fMD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8701https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/7da886e5-1a35-4603-98e0-b0634bcf5746/download42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708cMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/4d2214aa-25a7-44c4-bbc7-98b9f44f4df1/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53THUMBNAILEdificio del Centro Pompidou, París.pdf.jpgEdificio del Centro Pompidou, París.pdf.jpgimage/jpeg82562https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/0fad7705-ceae-440b-8059-628484284bf1/download052d2a52f970d70795ed4f96c24e822fMD54TEXTEdificio del Centro Pompidou, París.pdf.txtEdificio del Centro Pompidou, París.pdf.txttext/plain30696https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/cf20588b-2920-4fe1-a15b-bc0a8fc8ccfb/downloadc508c1a09183af7f23994085d4ee9f19MD5511323/6252oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/62522024-09-17 14:21:04.059http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/CC0 1.0 Universalopen.accesshttps://repositorio.cuc.edu.coRepositorio de la Universidad de la Costa CUCrepdigital@cuc.edu.coTk9URTogUExBQ0UgWU9VUiBPV04gTElDRU5TRSBIRVJFClRoaXMgc2FtcGxlIGxpY2Vuc2UgaXMgcHJvdmlkZWQgZm9yIGluZm9ybWF0aW9uYWwgcHVycG9zZXMgb25seS4KCk5PTi1FWENMVVNJVkUgRElTVFJJQlVUSU9OIExJQ0VOU0UKCkJ5IHNpZ25pbmcgYW5kIHN1Ym1pdHRpbmcgdGhpcyBsaWNlbnNlLCB5b3UgKHRoZSBhdXRob3Iocykgb3IgY29weXJpZ2h0Cm93bmVyKSBncmFudHMgdG8gRFNwYWNlIFVuaXZlcnNpdHkgKERTVSkgdGhlIG5vbi1leGNsdXNpdmUgcmlnaHQgdG8gcmVwcm9kdWNlLAp0cmFuc2xhdGUgKGFzIGRlZmluZWQgYmVsb3cpLCBhbmQvb3IgZGlzdHJpYnV0ZSB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gKGluY2x1ZGluZwp0aGUgYWJzdHJhY3QpIHdvcmxkd2lkZSBpbiBwcmludCBhbmQgZWxlY3Ryb25pYyBmb3JtYXQgYW5kIGluIGFueSBtZWRpdW0sCmluY2x1ZGluZyBidXQgbm90IGxpbWl0ZWQgdG8gYXVkaW8gb3IgdmlkZW8uCgpZb3UgYWdyZWUgdGhhdCBEU1UgbWF5LCB3aXRob3V0IGNoYW5naW5nIHRoZSBjb250ZW50LCB0cmFuc2xhdGUgdGhlCnN1Ym1pc3Npb24gdG8gYW55IG1lZGl1bSBvciBmb3JtYXQgZm9yIHRoZSBwdXJwb3NlIG9mIHByZXNlcnZhdGlvbi4KCllvdSBhbHNvIGFncmVlIHRoYXQgRFNVIG1heSBrZWVwIG1vcmUgdGhhbiBvbmUgY29weSBvZiB0aGlzIHN1Ym1pc3Npb24gZm9yCnB1cnBvc2VzIG9mIHNlY3VyaXR5LCBiYWNrLXVwIGFuZCBwcmVzZXJ2YXRpb24uCgpZb3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgdGhlIHN1Ym1pc3Npb24gaXMgeW91ciBvcmlnaW5hbCB3b3JrLCBhbmQgdGhhdCB5b3UgaGF2ZQp0aGUgcmlnaHQgdG8gZ3JhbnQgdGhlIHJpZ2h0cyBjb250YWluZWQgaW4gdGhpcyBsaWNlbnNlLiBZb3UgYWxzbyByZXByZXNlbnQKdGhhdCB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gZG9lcyBub3QsIHRvIHRoZSBiZXN0IG9mIHlvdXIga25vd2xlZGdlLCBpbmZyaW5nZSB1cG9uCmFueW9uZSdzIGNvcHlyaWdodC4KCklmIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uIGNvbnRhaW5zIG1hdGVyaWFsIGZvciB3aGljaCB5b3UgZG8gbm90IGhvbGQgY29weXJpZ2h0LAp5b3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgeW91IGhhdmUgb2J0YWluZWQgdGhlIHVucmVzdHJpY3RlZCBwZXJtaXNzaW9uIG9mIHRoZQpjb3B5cmlnaHQgb3duZXIgdG8gZ3JhbnQgRFNVIHRoZSByaWdodHMgcmVxdWlyZWQgYnkgdGhpcyBsaWNlbnNlLCBhbmQgdGhhdApzdWNoIHRoaXJkLXBhcnR5IG93bmVkIG1hdGVyaWFsIGlzIGNsZWFybHkgaWRlbnRpZmllZCBhbmQgYWNrbm93bGVkZ2VkCndpdGhpbiB0aGUgdGV4dCBvciBjb250ZW50IG9mIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uLgoKSUYgVEhFIFNVQk1JU1NJT04gSVMgQkFTRUQgVVBPTiBXT1JLIFRIQVQgSEFTIEJFRU4gU1BPTlNPUkVEIE9SIFNVUFBPUlRFRApCWSBBTiBBR0VOQ1kgT1IgT1JHQU5JWkFUSU9OIE9USEVSIFRIQU4gRFNVLCBZT1UgUkVQUkVTRU5UIFRIQVQgWU9VIEhBVkUKRlVMRklMTEVEIEFOWSBSSUdIVCBPRiBSRVZJRVcgT1IgT1RIRVIgT0JMSUdBVElPTlMgUkVRVUlSRUQgQlkgU1VDSApDT05UUkFDVCBPUiBBR1JFRU1FTlQuCgpEU1Ugd2lsbCBjbGVhcmx5IGlkZW50aWZ5IHlvdXIgbmFtZShzKSBhcyB0aGUgYXV0aG9yKHMpIG9yIG93bmVyKHMpIG9mIHRoZQpzdWJtaXNzaW9uLCBhbmQgd2lsbCBub3QgbWFrZSBhbnkgYWx0ZXJhdGlvbiwgb3RoZXIgdGhhbiBhcyBhbGxvd2VkIGJ5IHRoaXMKbGljZW5zZSwgdG8geW91ciBzdWJtaXNzaW9uLgo=