Crisis of values and education as a result of postmodernism

This paper sets out an analysis of the relation-ship between Education and Postmodernism, and enquires about the impossibility to edu-cate citizens with defined values towards so-ciety’s co-existence in a postmodern culture. In order to understand postmodernism, the concept of modernism was revised...

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Autores:
Bernal Higuita, Faisal Yamil
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2013
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/5724
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/5724
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Palabra clave:
Education
Postmodernism
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Relativism
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description This paper sets out an analysis of the relation-ship between Education and Postmodernism, and enquires about the impossibility to edu-cate citizens with defined values towards so-ciety’s co-existence in a postmodern culture. In order to understand postmodernism, the concept of modernism was revised and impli-cations of postmodern conception in education, environment and other areas of knowledge were studied. In conclusion, postmodern con-ceptions lead to a society with high levels of uncertainty regarding which way to follow in order to solve daily life problems, something which, from a psychological perspective, gen-erates anxiety, nihilism, and makes social sus-tainability unfeasible
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spelling Bernal Higuita, Faisal Yamil2019-12-03T16:40:53Z2019-12-03T16:40:53Z2013-09-23Bernal Higuita, F. (2013). Crisis de los valores y de la educación: Fruto de la posmodernidad. CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD, 4(2). Recuperado a partir de https://revistascientificas.cuc.edu.co/culturaeducacionysociedad/article/view/9852145-9258, 2389-7724 electrónicohttps://hdl.handle.net/11323/57242389-7724Corporación Universidad de la Costa2145-9258REDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/This paper sets out an analysis of the relation-ship between Education and Postmodernism, and enquires about the impossibility to edu-cate citizens with defined values towards so-ciety’s co-existence in a postmodern culture. In order to understand postmodernism, the concept of modernism was revised and impli-cations of postmodern conception in education, environment and other areas of knowledge were studied. In conclusion, postmodern con-ceptions lead to a society with high levels of uncertainty regarding which way to follow in order to solve daily life problems, something which, from a psychological perspective, gen-erates anxiety, nihilism, and makes social sus-tainability unfeasibleEn el presente artículo se hace un análisis de la relación entre los conceptos de Educación y Posmodernidad, y del porqué en una cultura posmoderna, es imposible lograr la formación de ciudadanos con valores definidos para la convivencia en sociedad. Para entender la posmodernidad se revisó el concepto de modernidad, se analizan las implicaciones de las concepciones posmodernas en la educación, en lo ambiental y en otras áreas del saber. En conclusión, las concepciones posmodernas generan una sociedad con alto nivel de incertidumbre o duda ante qué camino tomar en la búsqueda de la solución a los problemas de la vida, lo cual desde el punto de vista psicológico genera angustia, nihilismo y hace imposible la sostenibilidad social.Bernal Higuita, Faisal Yamilapplication/pdfspaCorporación Universidad de la CostaCULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD; Vol. 4, Núm. 2 (2013)CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDADCULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDADAlpízar, I. (2006). La concepción nietzs-cheana de la justicia en la genealogía de la moral confrontada desde Rawls y Habermas. Revista De Filosofía De La Universidad De Costa Rica, 44(111/112), 25-35.Ardila, R., Gouveia, V., & de Medeiros, E. (2012). Human values of Colombian people. Evidence for the functionalist theory of values. Re-vista Latinoamericana De Psicología, 44(3), 105-117.Balderrama, J. (2000). Ética y educación en el periodismo mexicano. 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