El efecto del e-learning en la competencia comunicativa: producción oral en inglés
This research seeks to determine the effect of e-learning on oral English production (speaking), in terms of fluency, pronunciation and accent, vocabulary, accuracy grammar and details, of the undergraduate students of the Multidiomas Institute, a language learning center attached to the Universidad...
- Autores:
-
Ochoa Carmona, Sandra
Quiroz Jassin, Tammys
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
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- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/6377
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- Palabra clave:
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Competencia comunicativa
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This research seeks to determine the effect of e-learning on oral English production (speaking), in terms of fluency, pronunciation and accent, vocabulary, accuracy grammar and details, of the undergraduate students of the Multidiomas Institute, a language learning center attached to the Universidad de la Costa. The approach of this research contemplates a quantitative design and a correlational scope with a quasi-experimental pre-test/post-test design, focused on the positivist paradigm. The sample selected was made up of a total of 21 beginner level students from the Multidiomas Institute, who developed their virtual language learning through 3 stages intervention during six progressive months. The analysis process is performed using a T- student statistic test. The main results conclude that the performance in the dimensions corresponding to pronunciation accent and accuracy were statistically and significantly lower before the intervention. |
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Avello Martínez, Raidell, & Duart, Josep M. (2016). Nuevas tendencias de aprendizaje colaborativo en e-learning: Claves para su implementación efectiva. Estudios pedagógicos (Valdivia), 42(1), 271-282. https://dx.doi.org/10.4067/S0718- 07052016000100017 Amelia, R. (2014, octubre 2). Psychological Approaches to Language and Learning Stern 1983. Recuperado de https://es.slideshare.net/rizkyaaldiano/psychologicalapproaches-to-language-and-learning-stern-1983 BBC News Mundo. (2018, noviembre 1). Los países que mejor y peor hablan inglés como lengua extranjera (y en qué lugar queda América Latina). BBC News Mundo. Recuperado de https://www.bbc.com Beltrán, J. (2002). Procesos, Estrategias y Técnicas de Aprendizaje. Recuperado de https://revistas.ucm.es/index.php/RCED/article/view/18543 Blake, J. (2008). Creativity: Theory, History, Practice. English in Education, 42(1), 102-106. https://doi.org/10.1111/j.1754-8845.2007.00007_2.x Blanco, M. (s. f.). E learning Factores. 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Miranda Acosta, RoberOrtiz Zaccaro, ZulmaOchoa Carmona, SandraQuiroz Jassin, Tammys2020-06-17T23:01:00Z2020-06-17T23:01:00Z2020https://hdl.handle.net/11323/6377Corporación Universidad de la CostaREDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/This research seeks to determine the effect of e-learning on oral English production (speaking), in terms of fluency, pronunciation and accent, vocabulary, accuracy grammar and details, of the undergraduate students of the Multidiomas Institute, a language learning center attached to the Universidad de la Costa. The approach of this research contemplates a quantitative design and a correlational scope with a quasi-experimental pre-test/post-test design, focused on the positivist paradigm. The sample selected was made up of a total of 21 beginner level students from the Multidiomas Institute, who developed their virtual language learning through 3 stages intervention during six progressive months. The analysis process is performed using a T- student statistic test. The main results conclude that the performance in the dimensions corresponding to pronunciation accent and accuracy were statistically and significantly lower before the intervention.La presente investigación busca determinar el efecto del e-learning en la habilidad de producción oral en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera, en términos de fluidez, pronunciación-acento, vocabulario, gramática y precisión lingüística, de los estudiantes de pregrado del Instituto Multidiomas adscrito a la Universidad de la Costa de la ciudad de Barranquilla. La investigación es de tipo cuantitativo, con un alcance correlacional y un diseño cuasi experimental pre test-post test, enfocada en el paradigma positivista y contempla una muestra compuesta por un total de 21 estudiantes en nivel inicial de un curso de inglés ofertado por el Instituto Multidiomas, los cuales fueron intervenidos en tres fases sistemáticas durante un periodo de seis meses continuos de aprendizaje virtual en la lengua extranjera. El análisis se realiza mediante una prueba T de Student. Los principales resultados concluyen que el desempeño en las dimensiones correspondientes a pronunciación, acento y precisión lingüística fueron estadísticamente y significativamente menores antes de la intervención.Ochoa Carmona, SandraQuiroz Jassin, TammysspaUniversidad de la CostaMaestría en EducaciónAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2E-learningCommunicative competenceOral productionCompetencia comunicativaProducción oralEl efecto del e-learning en la competencia comunicativa: producción oral en inglésTrabajo de grado - MaestríaTextinfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TMinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAvello Martínez, Raidell, & Duart, Josep M. (2016). Nuevas tendencias de aprendizaje colaborativo en e-learning: Claves para su implementación efectiva. Estudios pedagógicos (Valdivia), 42(1), 271-282. https://dx.doi.org/10.4067/S0718- 07052016000100017Amelia, R. (2014, octubre 2). Psychological Approaches to Language and Learning Stern 1983. Recuperado de https://es.slideshare.net/rizkyaaldiano/psychologicalapproaches-to-language-and-learning-stern-1983BBC News Mundo. (2018, noviembre 1). Los países que mejor y peor hablan inglés como lengua extranjera (y en qué lugar queda América Latina). BBC News Mundo. Recuperado de https://www.bbc.comBeltrán, J. (2002). Procesos, Estrategias y Técnicas de Aprendizaje. Recuperado de https://revistas.ucm.es/index.php/RCED/article/view/18543Blake, J. (2008). Creativity: Theory, History, Practice. English in Education, 42(1), 102-106. https://doi.org/10.1111/j.1754-8845.2007.00007_2.xBlanco, M. (s. f.). E learning Factores. Recuperado 27 de abril de 2020, de https://es.scribd.com/document/430808087/E-learning-FactoresCardozo Rusinque, A. A., Morales Cuadro, A. R., & Martínez Sande, P. A. (2020). 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