Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica

The new era of knowledge, globality and innovation have led organizations to seek competitiveness to increase profitability and stay in the market, devising ways of doing things to adapt to dynamic changes in the environment. This research aims to describe business strategies in the value chain with...

Full description

Autores:
Ramírez Molina, Reynier Israel
Ríos-Pérez, Juan David
Lay Raby, Nelson David
Ramírez Molina, Ramineth Joselin
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8929
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/8929
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Business strategies
Value chain
Sustainable markets
Sustainability
Sustainable business strategies
Estrategias empresariales
Cadena de valor
Mercados sostenibles
Sostenibilidad
Estrategias empresariales sostenibles
Rights
openAccess
License
CC0 1.0 Universal
id RCUC2_4d52e0ed0d67f5e5ca10655a293b3d3b
oai_identifier_str oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8929
network_acronym_str RCUC2
network_name_str REDICUC - Repositorio CUC
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica
dc.title.translated.spa.fl_str_mv Business strategies and value chain in sustainable markets: a theoretical review
title Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica
spellingShingle Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica
Business strategies
Value chain
Sustainable markets
Sustainability
Sustainable business strategies
Estrategias empresariales
Cadena de valor
Mercados sostenibles
Sostenibilidad
Estrategias empresariales sostenibles
title_short Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica
title_full Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica
title_fullStr Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica
title_full_unstemmed Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica
title_sort Estrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teórica
dc.creator.fl_str_mv Ramírez Molina, Reynier Israel
Ríos-Pérez, Juan David
Lay Raby, Nelson David
Ramírez Molina, Ramineth Joselin
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Ramírez Molina, Reynier Israel
Ríos-Pérez, Juan David
Lay Raby, Nelson David
Ramírez Molina, Ramineth Joselin
dc.subject.spa.fl_str_mv Business strategies
Value chain
Sustainable markets
Sustainability
Sustainable business strategies
Estrategias empresariales
Cadena de valor
Mercados sostenibles
Sostenibilidad
Estrategias empresariales sostenibles
topic Business strategies
Value chain
Sustainable markets
Sustainability
Sustainable business strategies
Estrategias empresariales
Cadena de valor
Mercados sostenibles
Sostenibilidad
Estrategias empresariales sostenibles
description The new era of knowledge, globality and innovation have led organizations to seek competitiveness to increase profitability and stay in the market, devising ways of doing things to adapt to dynamic changes in the environment. This research aims to describe business strategies in the value chain within sustainable markets, using hermeneutics, a constructionist perspective as a method; and as a technique of data collection and procedure analysis, interpretation, based on the postpositivist approach, to understand the knowledge and the systemic-holistic reality of the study variable, from the analytical-reflective-descriptive approach of classic and current disciplinary theories. The results show that business strategies in the value chain are described by the identification of opportunities and threats, knowledge of the elements and resources, as well as by the reinforcement of capacities, the characterization of the interest groups and the establishment of strategic alliances. It is concluded, that it is coherent to contemplate the interaction of strategies in the value chains, even when they can be worked isolated or articulated as processes, their correspondence will vary depending on the execution time, identification of the actors with the strategy, the commitment of the organization in its application and the evaluation-control parameters implemented, where resources and capacities are optimized.
publishDate 2021
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-11-26T14:11:36Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-11-26T14:11:36Z
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2021
dc.type.spa.fl_str_mv Artículo de revista
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.content.spa.fl_str_mv Text
dc.type.driver.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
dc.type.version.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str acceptedVersion
dc.identifier.issn.spa.fl_str_mv 1315-9518
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv https://hdl.handle.net/11323/8929
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv Corporación Universidad de la Costa
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv REDICUC - Repositorio CUC
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv https://repositorio.cuc.edu.co/
identifier_str_mv 1315-9518
Corporación Universidad de la Costa
REDICUC - Repositorio CUC
url https://hdl.handle.net/11323/8929
https://repositorio.cuc.edu.co/
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.references.spa.fl_str_mv Aguirre, M. C., Romero, O. M., Jaramillo, M. F., y Ruiz, J. A. (2021). Situación de la mediana empresa ecuatoriana: Rasgos distintivos de sus prácticas gerenciales. Revista de Ciencias Sociales (Ve), XXVII(2), 352-366. https://doi. org/10.31876/rcs.v27i2.35929
Altman, P. S. (2019). Co-creating value with suppliers: A conceptualframework. International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, 13(2), 213-227. https://doi. org/10.1108/IJPHM-09-2017-0055
Banco de la República (2020). Boletín Económico Regional. Costa Caribe. I trimestre 2020. Banco de la República. https://repositorio.banrep.gov.co/bitstream/handle/20.500.12134/9857/BER%20Costa%20Caribe_I%20Trim_2020.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Cervilla, M. A. (2007). Estrategias para el desarrollo empresarial: Asociatividad en el sector plástico venezolano. Revista de Ciencias Sociales (Ve), XIII(2), 230-248.
David, F. R. (2008). Conceptos de administración estratégica. Pearson Educación.
Dess, G. G., Lumpkin, T. G., y Eisner, A. B. (2011). Administración estratégica: Textos y casos. McGraw-Hill/Interamericana Editores.
Hill, C. W. L., y Jones, G. R. (2011). Administración estratégica: Un enfoque integral. Cengage Learning Editores.
Indacochea, A. (2016). Estrategia para el éxito en los negocios. La prospectiva empresarial: Más allá del planeamiento estratégico. Cengage Learning.
Khademi, B. (2020). Ecosystem value creation and capture: A systematic review of literature and potential research opportunities. Technology Innovation Management Review, 10(1), 16-34. https://doi.org/10.22215/timreview/1311
Márquez, L. E., Viteri, M. J., Useche, L. M., y Cuétara, L. M. (2021). Proceso administrativo y sostenibilidad empresarial del sector hotelero de la parroquia Crucita, Manabí-Ecuador. Revista de Ciencias Sociales (Ve), XXVII(2), 367-385. https://doi. org/10.31876/rcs.v27i2.35931
Martínez, M. (2015). Epistemología y metodología cualitativa en las ciencias sociales. Trillas, S.A de C. V.
Melamed-Varela, E., Navarro-Vargas, L., Blanco, A. B., y Olivero, E. (2019). Vínculo Universidad-Empresa-Estado para el fomento de la innovación en sistemas regionales: Estudio documental. Revista de Estudios Regionales, (114), 147-169.
Narváez, M., y Villalobos, K. (2020). Perfil social business para el marketing de empresas turísticas de Paraguaná, Venezuela. Revista de Ciencias Sociales (Ve), XXVI(1), 287-299. https://doi.org/10.31876/rcs.v26i1.31325
Porter, M. E. (1985). Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. Free Press.
Ramírez, R. I., Lay, N. D., y Sukier, H. B. (2020). Gerencia estratégica para la gestión de personas del sector minero de Venezuela, Colombia y Chile. Información Tecnológica, 31(1), 133- 140. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642020000100133
Ramírez, R. I., y Ríos, J. D. (2020). Estrategia empresarial en la cadena de valor desde las unidades de producción agrícola: Reflexiones teóricas. En Corporación Centro Internacional de Marketing Territorial para la Educación y el Desarrollo (Ed.), Investigación, docencia y bienestar (pp. 290-303). Editorial CIMTED.
Ríos, J. D., Crissien, T. J., Ramírez, R. I., Villalobos, J. V., Lay, N. D., y Ramos, Y. M. (2020). Current state of agricultural units: As a phenomenon and complexity. Utopía y Praxis Latinoamericana, 25(E-2), 452-468.
Ríos, J. D., Ramírez, R. I., Villalobos, J. V., Ruíz, G. I., y Ramos, Y. R. (2019). Elements, resources and capacities of agricultural production units: From a thoughtful analytical approach. Utopía y Praxis Latinoamericana, 24(E-6), 407-419.
Rondinelli, D. A., y London, T. (2003). How corporations and environmental groups cooperate: Assesing crosssector alliances and collaborations. Academy of Management Executive, 17(1), 61-76. https://doi.org/10.5465/ame.2003.9474812
Sandín, M. P. (2003). Investigación cualitativa en educación: Fundamentos y tradiciones. McGraw-Hill/ Interamericana de España, S.A.U.
Senge, P. M. (1996). Leading learning organizations: The bold, the powerful, and the insivible. In F. Hesselbein, M. Goldsmith y R. Beckhard (Eds.), The leader of the future: New visions, strategies and practices for the next era (pp. 41-58). Jossey-Bass.
Sukier, H. B., Ramírez, R. J., Ramírez, R. I., y Lay, N. D. (2020). Administración estratégica en el sector salud desde el enfoque organizacional. Revista Venezolana de Gerencia (RVG), 25(4), 206-221.
Thompson, A. A., Strickland, A. J., Janes, A., Sutton, C., Peteraf, M. A., y Gamble, J. E. (2018). Administración estratégica: Teoría y casos. McGraw-Hill.
Van Beuren, M. E., y Safferstone, T. (2009). The quick win’s paradox. Harvard Business Review, 67(1), 54-61.
Wahren, P. (10 de octubre de 2018). Las cadenas regionales de valor en América Latina. Celag.org. https://www.celag.org/lascadenas-regionales-de-valor-americalatina/
Wheelen, T. L., y Hunger, J. D. (2013). Administración estratégica y política de negocios: Conceptos y casos. Pearson Educación.
dc.rights.spa.fl_str_mv CC0 1.0 Universal
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv CC0 1.0 Universal
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.spa.fl_str_mv Corporación Universidad de la Costa
dc.source.spa.fl_str_mv Revista de Ciencias Sociales
institution Corporación Universidad de la Costa
dc.source.url.spa.fl_str_mv https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8145514
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/60df95af-d56a-4fc1-8f08-0f2a65351d31/download
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/724cb0c4-4452-4bba-96cf-24881f8991a0/download
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/7ca2540a-7004-4823-900b-d6f58bc2dd6d/download
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/d078d604-1225-44a0-ad40-66abf8dae30b/download
https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/7e53806c-6981-4e42-af15-69532e7d759a/download
bitstream.checksum.fl_str_mv a6f47518109e5f94224f4f22a2960dbc
42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c
e30e9215131d99561d40d6b0abbe9bad
f5a83ba34034bfbe80d6bb1006b23366
14c8cfe793b4396bce36dbbec98bfd2c
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio de la Universidad de la Costa CUC
repository.mail.fl_str_mv repdigital@cuc.edu.co
_version_ 1811760773057216512
spelling Ramírez Molina, Reynier IsraelRíos-Pérez, Juan DavidLay Raby, Nelson DavidRamírez Molina, Ramineth Joselin2021-11-26T14:11:36Z2021-11-26T14:11:36Z20211315-9518https://hdl.handle.net/11323/8929Corporación Universidad de la CostaREDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/The new era of knowledge, globality and innovation have led organizations to seek competitiveness to increase profitability and stay in the market, devising ways of doing things to adapt to dynamic changes in the environment. This research aims to describe business strategies in the value chain within sustainable markets, using hermeneutics, a constructionist perspective as a method; and as a technique of data collection and procedure analysis, interpretation, based on the postpositivist approach, to understand the knowledge and the systemic-holistic reality of the study variable, from the analytical-reflective-descriptive approach of classic and current disciplinary theories. The results show that business strategies in the value chain are described by the identification of opportunities and threats, knowledge of the elements and resources, as well as by the reinforcement of capacities, the characterization of the interest groups and the establishment of strategic alliances. It is concluded, that it is coherent to contemplate the interaction of strategies in the value chains, even when they can be worked isolated or articulated as processes, their correspondence will vary depending on the execution time, identification of the actors with the strategy, the commitment of the organization in its application and the evaluation-control parameters implemented, where resources and capacities are optimized.La nueva era del conocimiento, la globalidad y la innovación, han estimulado la búsqueda de competitividad y sostenibilidad de las organizaciones. Por tanto, este artículo busca describir estrategias empresariales en la cadena de valor, para adquirir capacidades conjuntas que permitan la sostenibilidad a lo largo del tiempo. Se utilizó como método la hermenéutica de perspectiva construccionista y, como técnica para recoger y analizar datos, la interpretación con base en el enfoque post positivista que permite comprender el conocimiento y la realidad sistémica-holística de la variable de estudio, a partir del enfoque analíticoreflexivo-descriptivo de teorías disciplinares clásicas y actuales. Los resultados evidencian que las estrategias empresariales en la cadena de valor buscan la identificación de oportunidades y amenazas, el conocimiento de los elementos y recursos, así como el fortalecimiento de las capacidades, la caracterización de los grupos de interés y el establecimiento de alianzas estratégicas. Se concluye, que es coherente contemplar la interacción de estrategias en las cadenas de valor, aun cuando puedan trabajarse aisladas o articuladas como procesos y, su correspondencia, variará dependiendo del tiempo de ejecución, la identificación de los actores con la estrategia, el compromiso de la organización en su aplicación y los parámetros de evaluación-control implementados.Ramírez Molina, Reynier Israel-will be generated-orcid-0000-0002-5073-5158-600Ríos-Pérez, Juan DavidLay Raby, Nelson DavidRamírez Molina, Ramineth Joselin-will be generated-orcid-0000-0003-4531-0873-600application/pdfspaCorporación Universidad de la CostaCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Revista de Ciencias Socialeshttps://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8145514Business strategiesValue chainSustainable marketsSustainabilitySustainable business strategiesEstrategias empresarialesCadena de valorMercados sosteniblesSostenibilidadEstrategias empresariales sosteniblesEstrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles: una revisión teóricaBusiness strategies and value chain in sustainable markets: a theoretical reviewArtículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1Textinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAguirre, M. C., Romero, O. M., Jaramillo, M. F., y Ruiz, J. A. (2021). Situación de la mediana empresa ecuatoriana: Rasgos distintivos de sus prácticas gerenciales. Revista de Ciencias Sociales (Ve), XXVII(2), 352-366. https://doi. org/10.31876/rcs.v27i2.35929Altman, P. S. (2019). Co-creating value with suppliers: A conceptualframework. International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, 13(2), 213-227. https://doi. org/10.1108/IJPHM-09-2017-0055Banco de la República (2020). Boletín Económico Regional. Costa Caribe. I trimestre 2020. Banco de la República. https://repositorio.banrep.gov.co/bitstream/handle/20.500.12134/9857/BER%20Costa%20Caribe_I%20Trim_2020.pdf?sequence=1&isAllowed=yCervilla, M. A. (2007). Estrategias para el desarrollo empresarial: Asociatividad en el sector plástico venezolano. Revista de Ciencias Sociales (Ve), XIII(2), 230-248.David, F. R. (2008). Conceptos de administración estratégica. Pearson Educación.Dess, G. G., Lumpkin, T. G., y Eisner, A. B. (2011). Administración estratégica: Textos y casos. McGraw-Hill/Interamericana Editores.Hill, C. W. L., y Jones, G. R. (2011). Administración estratégica: Un enfoque integral. Cengage Learning Editores.Indacochea, A. (2016). Estrategia para el éxito en los negocios. La prospectiva empresarial: Más allá del planeamiento estratégico. Cengage Learning.Khademi, B. (2020). Ecosystem value creation and capture: A systematic review of literature and potential research opportunities. Technology Innovation Management Review, 10(1), 16-34. https://doi.org/10.22215/timreview/1311Márquez, L. E., Viteri, M. J., Useche, L. M., y Cuétara, L. M. (2021). Proceso administrativo y sostenibilidad empresarial del sector hotelero de la parroquia Crucita, Manabí-Ecuador. Revista de Ciencias Sociales (Ve), XXVII(2), 367-385. https://doi. org/10.31876/rcs.v27i2.35931Martínez, M. (2015). Epistemología y metodología cualitativa en las ciencias sociales. Trillas, S.A de C. V.Melamed-Varela, E., Navarro-Vargas, L., Blanco, A. B., y Olivero, E. (2019). Vínculo Universidad-Empresa-Estado para el fomento de la innovación en sistemas regionales: Estudio documental. Revista de Estudios Regionales, (114), 147-169.Narváez, M., y Villalobos, K. (2020). Perfil social business para el marketing de empresas turísticas de Paraguaná, Venezuela. Revista de Ciencias Sociales (Ve), XXVI(1), 287-299. https://doi.org/10.31876/rcs.v26i1.31325Porter, M. E. (1985). Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. Free Press.Ramírez, R. I., Lay, N. D., y Sukier, H. B. (2020). Gerencia estratégica para la gestión de personas del sector minero de Venezuela, Colombia y Chile. Información Tecnológica, 31(1), 133- 140. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642020000100133Ramírez, R. I., y Ríos, J. D. (2020). Estrategia empresarial en la cadena de valor desde las unidades de producción agrícola: Reflexiones teóricas. En Corporación Centro Internacional de Marketing Territorial para la Educación y el Desarrollo (Ed.), Investigación, docencia y bienestar (pp. 290-303). Editorial CIMTED.Ríos, J. D., Crissien, T. J., Ramírez, R. I., Villalobos, J. V., Lay, N. D., y Ramos, Y. M. (2020). Current state of agricultural units: As a phenomenon and complexity. Utopía y Praxis Latinoamericana, 25(E-2), 452-468.Ríos, J. D., Ramírez, R. I., Villalobos, J. V., Ruíz, G. I., y Ramos, Y. R. (2019). Elements, resources and capacities of agricultural production units: From a thoughtful analytical approach. Utopía y Praxis Latinoamericana, 24(E-6), 407-419.Rondinelli, D. A., y London, T. (2003). How corporations and environmental groups cooperate: Assesing crosssector alliances and collaborations. Academy of Management Executive, 17(1), 61-76. https://doi.org/10.5465/ame.2003.9474812Sandín, M. P. (2003). Investigación cualitativa en educación: Fundamentos y tradiciones. McGraw-Hill/ Interamericana de España, S.A.U.Senge, P. M. (1996). Leading learning organizations: The bold, the powerful, and the insivible. In F. Hesselbein, M. Goldsmith y R. Beckhard (Eds.), The leader of the future: New visions, strategies and practices for the next era (pp. 41-58). Jossey-Bass.Sukier, H. B., Ramírez, R. J., Ramírez, R. I., y Lay, N. D. (2020). Administración estratégica en el sector salud desde el enfoque organizacional. Revista Venezolana de Gerencia (RVG), 25(4), 206-221.Thompson, A. A., Strickland, A. J., Janes, A., Sutton, C., Peteraf, M. A., y Gamble, J. E. (2018). Administración estratégica: Teoría y casos. McGraw-Hill.Van Beuren, M. E., y Safferstone, T. (2009). The quick win’s paradox. Harvard Business Review, 67(1), 54-61.Wahren, P. (10 de octubre de 2018). Las cadenas regionales de valor en América Latina. Celag.org. https://www.celag.org/lascadenas-regionales-de-valor-americalatina/Wheelen, T. L., y Hunger, J. D. (2013). Administración estratégica y política de negocios: Conceptos y casos. Pearson Educación.PublicationORIGINALEstrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles_Una revisión teórica.pdfEstrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles_Una revisión teórica.pdfapplication/pdf543170https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/60df95af-d56a-4fc1-8f08-0f2a65351d31/downloada6f47518109e5f94224f4f22a2960dbcMD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8701https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/724cb0c4-4452-4bba-96cf-24881f8991a0/download42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708cMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-83196https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/7ca2540a-7004-4823-900b-d6f58bc2dd6d/downloade30e9215131d99561d40d6b0abbe9badMD53THUMBNAILEstrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles_Una revisión teórica.pdf.jpgEstrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles_Una revisión teórica.pdf.jpgimage/jpeg27045https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/d078d604-1225-44a0-ad40-66abf8dae30b/downloadf5a83ba34034bfbe80d6bb1006b23366MD54TEXTEstrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles_Una revisión teórica.pdf.txtEstrategias empresariales y cadena de valor en mercados sostenibles_Una revisión teórica.pdf.txttext/plain55815https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/7e53806c-6981-4e42-af15-69532e7d759a/download14c8cfe793b4396bce36dbbec98bfd2cMD5511323/8929oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/89292024-09-17 11:05:11.732http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/CC0 1.0 Universalopen.accesshttps://repositorio.cuc.edu.coRepositorio de la Universidad de la Costa CUCrepdigital@cuc.edu.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