Análisis de la demanda de transporte no motorizado en estudiantes universitarios: caso Universidad de la Costa
Studies of transport demand are tools currently used to identify and characterize the choice of a way of transporting a given population or sample. First the population identifies itself to study, then a field study is done, then we characterize the social sphere (sex, income, place of residence, pl...
- Autores:
-
Guerrero Bohórquez, Kevin Daniel
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/1825
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/11323/1825
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Demanda
Transporte
Población
Estadística
Demand
Transport
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- Rights
- openAccess
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- Atribución – No comercial – Compartir igual
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Demanda Transporte Población Estadística Demand Transport Population Statistics |
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Demanda Transporte Población Estadística Demand Transport Population Statistics |
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Studies of transport demand are tools currently used to identify and characterize the choice of a way of transporting a given population or sample. First the population identifies itself to study, then a field study is done, then we characterize the social sphere (sex, income, place of residence, place of employment, reason for travel, etc.). and finally statistical data with their preferred modes are determined. In this work we study degree modes of transport used by students and / or employees of the University of the Coast. On the regional and local context of the city, transport modes to study are: bus (includes Transmetro and traditional) car, motorcycle, taxi, walk and as an aggregate study analyzed bicycle. The study of transport demand was made 240 people, of which 60.34% are male and 39.66% female. People ages ranging from 16 to 40 years. The 93.22% live in the city and 7.78% moves from out of town. The mode of transport is the most widely used bus with 82.40% followed by taxi to 9.60%, the car has a share of 5.20%, 1.60% hike one and finally with 1. 20% the bike. After a stated preference survey, ie, simulation of situations of choice, we proceeded to make a prediction models mode of transport, with the existing theory and based on previous studies for the veracity of the study. These models are then compared to what the person chosen and the percentage of assertiveness model was quantified. |
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The study of transport demand was made 240 people, of which 60.34% are male and 39.66% female. People ages ranging from 16 to 40 years. The 93.22% live in the city and 7.78% moves from out of town. The mode of transport is the most widely used bus with 82.40% followed by taxi to 9.60%, the car has a share of 5.20%, 1.60% hike one and finally with 1. 20% the bike. After a stated preference survey, ie, simulation of situations of choice, we proceeded to make a prediction models mode of transport, with the existing theory and based on previous studies for the veracity of the study. These models are then compared to what the person chosen and the percentage of assertiveness model was quantified.Los estudios de demanda de transporte son una herramienta usada actualmente para identificar y caracterizar la elección de un modo de transporte de una población o muestra determinada. Primero se identifica la población a estudiar, luego se realiza un estudio de campo, después caracterizamos el ámbito social (sexo, ingreso, lugar de residencia, lugar de destino, motivo de viaje, etc.). y por ultimo con datos estadístico se determinan sus modos de transporte de preferencia. En este trabajo de grado estudiamos los modos de transporte usados por los estudiantes y/o trabajadores de la Universidad de la Costa. Por el contexto regional y local de la ciudad, los modos de transporte a estudiar son: bus (incluye Transmetro y tradicional) automóvil, moto, taxi, caminata y como un estudio agregado se analizó la bicicleta. El estudio de demanda de transporte se realizó a 240 personas, de las cuales el 60.34 % es hombre y 39.66 % mujer. Las edades de las personas oscilan desde los 16 hasta los 40 años. El 93.22 % viven dentro de la ciudad y el 7.78 % se traslada desde fuera de la ciudad. El modo de transporte de mayor uso es el bus con 82.40 % seguido del taxi con el 9.60%, el automóvil tiene un porcentaje de 5.20 %, la caminata un 1.60 % y por ultimo con 1. 20 % la moto. Después con una encuesta de preferencias declaradas, es decir, simulación de situaciones de elección, procedimos a realizar unos modelos de predicción de modo de transporte, con la teoría existente y con base en estudios anteriores para la veracidad de este estudio. Dichos modelos luego lo comparamos con lo que la persona escogió y se cuantifico el porcentaje de asertividad del modelo.Guerrero Bohórquez, Kevin Daniel-9fbca1b1-c142-4325-a8c8-efad2875fc03-0spaAtribución – No comercial – Compartir igualinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2DemandaTransportePoblaciónEstadísticaDemandTransportPopulationStatisticsAnálisis de la demanda de transporte no motorizado en estudiantes universitarios: caso Universidad de la CostaTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTextinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TPinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionIngeniería CivilPublicationORIGINALPROYECTO DE GRADO Versión Final.pdfPROYECTO DE GRADO Versión Final.pdfapplication/pdf2904185https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/698aeb26-2819-4ca2-96eb-6232ef379ca0/download38f7d4591399ef75ddf2c555227b308cMD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/01c1f9f1-3f56-419a-81fe-8960cbdba1b7/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52THUMBNAILPROYECTO DE GRADO Versión Final.pdf.jpgPROYECTO DE GRADO Versión Final.pdf.jpgimage/jpeg23311https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/bedf8669-6c27-48a4-b51a-124951f3f788/download13adf4ff9e912cf38896e23c7ff52d7cMD54TEXTPROYECTO DE GRADO Versión Final.pdf.txtPROYECTO DE GRADO Versión Final.pdf.txttext/plain92762https://repositorio.cuc.edu.co/bitstreams/2e670d02-9c90-4eff-9fc7-5362ecdbac2c/download9ee211ba5b67e804b00358440118e7c6MD5511323/1825oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/18252024-09-16 16:39:09.622open.accesshttps://repositorio.cuc.edu.coRepositorio de la Universidad de la Costa CUCrepdigital@cuc.edu.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 |