Indicador multidimensional de medición de la calidad educativa
This work presents a multidimensional indicator for measuring the educational quality of public secondary schools in the department of Atlántico. As an initial step, the factors that directly affect educational quality were identified through databases and a survey of educators. Subsequently, the st...
- Autores:
-
Velásquez Rodríguez, Javier De Jesús
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/7066
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/7066
https://repositorio.cuc.edu.co/
- Palabra clave:
- Educational quality
Multidimensional indicator
Quality factor
Multiple regression
Educational institutions
Calidad educativa
Indicador multidimensional
Factor de calidad
Regresión múltiple
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- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
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Educational quality Multidimensional indicator Quality factor Multiple regression Educational institutions Calidad educativa Indicador multidimensional Factor de calidad Regresión múltiple Instituciones educativas |
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This work presents a multidimensional indicator for measuring the educational quality of public secondary schools in the department of Atlántico. As an initial step, the factors that directly affect educational quality were identified through databases and a survey of educators. Subsequently, the statistical analysis was carried out using the multiple regression technique, the equation of weighted factors was proposed from the quantification of the importance of each factor that influences the measurement of educational quality, and it was possible to identify the most relevant factors . The results of this study offer a framework for future research in terms of analyzing the behavior of different subregions versus metropolitan area, identifying the relationship of curricular activities with the cognitive development of students, studying the relationship of educational quality management with indicators such with the GDP, poverty indicators or indicators of basic needs and carry out studies on the resilience of educational institutions towards extraordinary events such as natural disasters. |
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Neira Rodado, DionicioTurizo Martínez, Luis GabrielVelásquez Rodríguez, Javier De Jesús2020-09-04T20:49:38Z2020-09-04T20:49:38Z2020Velásquez, J. (2020). Indicador multidimensional de medición de la calidad educativa. Trabajo de Maestría. Recuperado de https://hdl.handle.net/11323/7066https://hdl.handle.net/11323/7066Corporación Universidad de la CostaREDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/This work presents a multidimensional indicator for measuring the educational quality of public secondary schools in the department of Atlántico. As an initial step, the factors that directly affect educational quality were identified through databases and a survey of educators. Subsequently, the statistical analysis was carried out using the multiple regression technique, the equation of weighted factors was proposed from the quantification of the importance of each factor that influences the measurement of educational quality, and it was possible to identify the most relevant factors . The results of this study offer a framework for future research in terms of analyzing the behavior of different subregions versus metropolitan area, identifying the relationship of curricular activities with the cognitive development of students, studying the relationship of educational quality management with indicators such with the GDP, poverty indicators or indicators of basic needs and carry out studies on the resilience of educational institutions towards extraordinary events such as natural disasters.En este trabajo se presenta un indicador multidimensional de medición de la calidad educativa de las escuelas públicas de educación secundarias del departamento del Atlántico. Como paso inicial, se identificó mediante bases de datos y encuesta a educadores, los factores que inciden directamente en la calidad educativa. Posteriormente se realizó el análisis estadístico mediante la técnica de regresión múltiple, se planteó la ecuación de factores ponderados a partir de la cuantificación de la importancia de cada factor que influye en la medición de la calidad educativa, y se logró identificar los factores de mayor relevancia. Los resultados de este estudio ofrecen un marco para futuras investigaciones en cuanto a analizar el comportamiento diferentes subregiones versus área metropolitana, identificar la relación de las actividades curriculares con el desarrollo cognitivo de los estudiantes, estudiar la relación de la gestión de la calidad educativa con indicadores tales con el PIB, indicadores de pobreza o indicadores de necesidades básicas y realizar estudios sobre la resiliencia de las instituciones educativas hacia los eventos extraordinarios como desastres naturales.Velásquez Rodríguez, Javier De JesússpaCorporación Universidad de la CostaMaestría en IngenieríaAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Educational qualityMultidimensional indicatorQuality factorMultiple regressionEducational institutionsCalidad educativaIndicador multidimensionalFactor de calidadRegresión múltipleInstituciones educativasIndicador multidimensional de medición de la calidad educativaTrabajo de grado - MaestríaTextinfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TMinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAhmad, S. 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