Estrategias de convivencia y promoción de cultura de paz en la Institución Educativa Técnica Agropecuaria de Palmar de Varela

The strengthening of coexistence and peace in educational institutions have acquired a very significant importance in the school environment, therefore, institutions have been called to meet the need to create and implement didactic strategies to build a pleasant and harmonious school environment. T...

Full description

Autores:
Cortes Sequeda, Henna
Ariza Guerrero, Alexander
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/8241
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/8241
https://repositorio.cuc.edu.co/
Palabra clave:
Teaching strategies
School coexistence
Culture of peace
Values
Education for peace
Estrategias didácticas
Convivencia escolar
Cultura de paz
Valores
Educación para la paz
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description The strengthening of coexistence and peace in educational institutions have acquired a very significant importance in the school environment, therefore, institutions have been called to meet the need to create and implement didactic strategies to build a pleasant and harmonious school environment. This research proposes to design strategies for the improvement of coexistence and promotion of a culture of peace in students. It also aims to answer the question: What strategies should be implemented to improve coexistence and the promotion of a culture of peace in the classroom? Within Educational Institutions it is necessary and pertinent to create spaces to promote healthy school coexistence, as well as to establish the considerations that are necessary to implement pedagogical coexistence strategies that are viable to achieve this purpose, not only for an area of ??the know if they should not be implemented throughout the curriculum; in such a way that educational institutions have the foundations to build healthy and stable human relationships that positively influence school performance and the quality of student learning.
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Within Educational Institutions it is necessary and pertinent to create spaces to promote healthy school coexistence, as well as to establish the considerations that are necessary to implement pedagogical coexistence strategies that are viable to achieve this purpose, not only for an area of ??the know if they should not be implemented throughout the curriculum; in such a way that educational institutions have the foundations to build healthy and stable human relationships that positively influence school performance and the quality of student learning.El fortalecimiento de la convivencia y la paz en las instituciones educativas han cobrado una importancia muy significativa en el ámbito escolar, por ello, las instituciones han sido llamadas para suplir la necesidad de crear e implementar estrategias didácticas para construir un ambiente escolar agradable y armonioso. La presente investigación propone diseñar estrategias para el mejoramiento de la convivencia y promoción de cultura de paz en estudiantes. Pretende además dar respuesta a la pregunta ¿Qué estrategias se deben implementar para mejorar la convivencia y la promoción de la cultura de paz en el aula de clase?. Dentro de las Instituciones Educativa se hace necesario y pertinente que se generen espacios para fomentar la sana convivencia escolar, al igual que establecer las consideraciones que sean necesarias para implementar estrategias pedagógicas de convivencia que sean viables para alcanzar este propósito, no solamente para un área del saber sino deben de implementarse desde todo el currículo; de tal forma que las instituciones educativas tengan las bases para construir las relaciones humanas sanas y estables y que influyan de manera positiva en el rendimiento escolar y en la calidad de los aprendizajes de los estudiantes.Cortes Sequeda, HennaAriza Guerrero, Alexanderapplication/pdfspaCorporación Universidad de la CostaMaestría en EducaciónAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Teaching strategiesSchool coexistenceCulture of peaceValuesEducation for peaceEstrategias didácticasConvivencia escolarCultura de pazValoresEducación para la pazEstrategias de convivencia y promoción de cultura de paz en la Institución Educativa Técnica Agropecuaria de Palmar de VarelaTrabajo de grado - MaestríaTextinfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TMinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionBazurdo González, D. 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