Tariff integration for public transportation in the metropolitan area of Bucaramanga

The sole implementation of a Bus Rapid Transit System -BRT parallel to the conventional is not enough to guarantee meeting users and operators’needs within the Metropolitan Area of Bucaramanga -MAB, Colombia. As time passed, these systems became inefficient; as a result, users started looking for al...

Full description

Autores:
Jiménez Serpa, José Carlos
Rojas Sánchez, Andrés Eduardo
Salas Rondón, Miller Humberto
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/1593
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/11323/1593
https://doi.org/10.17981/ingecuc.11.1.2015.02
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Palabra clave:
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Tariff Integration
Accessibility
Quality of Service
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As time passed, these systems became inefficient; as a result, users started looking for alternative non-formal transportation means and the State incurred in additional financing for the permanence of the system. This paper seeks to bolster the modes of public transportation through a fare strategy that agrees with the actual distances travelled by the user. In other words, the purpose of this work is to establish tariff zones for the AMB to differentiate between those users moving in short journeys and those who travel long distances to get to their destination in order to create a balance between the users’ benefit, the quality of the travel, and the operation costs of BRT.La implementación de un sistema de transporte público masivo paralelo al convencional no es garantía suficiente para satisfacer las necesidades de los usuarios y de los operadores dentro del Área Metropolitana de Bucaramanga -AMB-, los cuales a través del tiempo se van tornando ineficientes y conllevan a que los usuarios busquen alternativas de transporte no formales y el Estado incurra en financiamientos adicionales para la permanencia del sistema. Con este artículo se propone fortalecer los modos de trasporte público mediante una estrategia tarifaría que se ajuste a las distancias recorridas por el usuario. Es decir, establecer unas zonas o coronas tarifarías para el AMB que permitan diferenciar entre aquellos usuarios que se mueven en trayectos cortos y otros que recorren grandes distancias para llegar a su destino, generando así balance entre el bienestar de los usuarios, la calidad del viaje y los costos de operación del sistema de transporte público.Jiménez Serpa, José CarlosRojas Sánchez, Andrés EduardoSalas Rondón, Miller Humbertoapplication/pdfengCorporación Universidad de la CostaINGE CUC; Vol. 11, Núm. 1 (2015)INGE CUCINGE CUC[1] G. Giuliano, J. E. Moore II, and J. Golob, “Integrated Smart-Card Fare System: Results from Field Operational Test,” Transp. Res. Rec., vol. 1735, pp. 138–146, 2000. DOI:10.3141/1735-17[2] G. Hinterwälder, C. T. Zenger, F. Baldimtsi, A. Lysyanskaya, C. Paar, and W. P. Burleson, “Efficient e-cash in practice: NFC-based payments for public transportation systems,” Priv. Enhancing Technol., vol. 7981, pp. 40–59, 2013. DOI:10.1007/978-3-642-39077-7_3[3] J. 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