Percepción de una marca amor. Caso de la Universidad Nacional de Colombia
This document explores the possibilities of analyzing the valuation of a love mark®, defined as the emotional bond of the consumer with his brand, especially in the case of an institution very recognized in the field of Co-lombians as is the National University (Colombia), with more than 150 years o...
- Autores:
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Montoya Restrepo, Luz Alexandra
SANCHEZ TORRES, JAVIER A.
Rojas Berrio, Sandra Patricia
Castaño Molano, Juan Manuel
Montoya-Restrepo, Ivan A.
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Corporación Universidad de la Costa
- Repositorio:
- REDICUC - Repositorio CUC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
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- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/11323/6335
https://doi.org/10.17981/econcuc.40.2.2019.08
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- Palabra clave:
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This document explores the possibilities of analyzing the valuation of a love mark®, defined as the emotional bond of the consumer with his brand, especially in the case of an institution very recognized in the field of Co-lombians as is the National University (Colombia), with more than 150 years of tradition. The method used was the application of the index developed by Eunjoo Cho in 2011, who develops a methodology for the evaluation of love brands adapted to the educational context. It was carried out through an online survey to 267 people with mixed technique (qualitative-quantitative) by Likert scale valuation. The conclusions focus on the possibility of positioning a brand, despite being a public university, as a recognized brand, remembered, positioned and fi-nally as a love brand in Colombians. |
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Montoya Restrepo, Luz AlexandraSANCHEZ TORRES, JAVIER A.Rojas Berrio, Sandra PatriciaCastaño Molano, Juan ManuelMontoya-Restrepo, Ivan A.2020-06-03T20:28:58Z2020-06-03T20:28:58Z2019-08-19Montoya-Restrepo, L., Sanchez-Torres, J., Rojas-Berrio, S., Castaño-Molano, J., & Montoya-Restrepo, I. (2019). Percepción de una marca amor. Caso de la Universidad Nacional de Colombia. 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The conclusions focus on the possibility of positioning a brand, despite being a public university, as a recognized brand, remembered, positioned and fi-nally as a love brand in Colombians.El presente documento explora las posibilidades del análisis de la valoración de una love mark® o marca amor, definido como el vínculo emocional del consumidor con su marca, en especial, en el caso de una institución muy reconocida en el ámbito de los colombianos como es la Universidad Nacional (Colombia), con más de 150 años de tradición. El método utilizado fue la aplicación del índice desarrollado por Eunjoo Cho en 2011, quien desarrolla una metodología para la evaluación de marcas amor adaptada al contexto educativo. Se realizó mediante encuesta online a 267 personas con técnica mixta (cualitativa-cuantitativa) por valoración de escala de Likert. Las conclusiones se centran en la posibilidad de posicionar una marca, a pesar de ser una universidad pública, como una marca reconocida, recordada, posicionada y finalmente como marca amor en los colombianos.Montoya Restrepo, Luz Alexandra-will be generated-orcid-0000-0002-4896-1615-600SANCHEZ TORRES, JAVIER A.-will be generated-orcid-0000-0002-8217-2177-600Rojas-Berrio, Sandra Patricia-will be generated-orcid-0000-0002-1148-3779-600Castaño Molano, Juan Manuel-will be generated-orcid-0000-0001-9654-1597-600Montoya-Restrepo, Ivan A.-will be generated-orcid-0000-0003-0959-3466-600application/pdfspaCorporación Universidad de la CostaECONÓMICAS CUC; Vol. 40, Núm. 2 (2019)ECONÓMICAS CUCECONÓMICAS CUCAaker, D. A. (2007). Strategic market management. Hoboken: John Wiley.Aaker, D. A. (1996). Measuring brand equity across products and markets. California Management Review, 38(3), 102–120. http://dx.doi.org/10.4236/ jmf.2018.81016Aaker, D. A. (1992). 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