Metodología para la evaluación de impacto de la extensión en la educación superior
Higher Education Institutions (HEIs) play a fundamental role in the development of strategies aimed at social transformation. The objective of this research is to propose a methodology to evaluate the externalities of HEIs as an effect of interventions in their interest groups from the extension and...
- Autores:
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Rincón Zapata, Carolina
Perez Cadavid, Adriana
- Tipo de recurso:
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- Fecha de publicación:
- 2018
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- Corporación Universidad de la Costa
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- Acceso en línea:
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Higher Education Institutions (HEIs) play a fundamental role in the development of strategies aimed at social transformation. The objective of this research is to propose a methodology to evaluate the externalities of HEIs as an effect of interventions in their interest groups from the extension and social projection. The methodology was descriptive-documentary; based on the categories that determine social transformation, variables were considered that will be part of the regression econometric model for these categories, which determines an impact index. The result is the four (4) moments of the proposed methodology. Each variable can be assessed to determine the real impact of a project. |
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Rincón Zapata, CarolinaPerez Cadavid, Adriana2020-06-25T17:59:30Z2020-06-25T17:59:30Z2018-06-29Rincón Zapata, C., & Pérez Cadavid, A. (2018). Metodología para la evaluación de impacto de la extensión en la educación superior. ECONÓMICAS CUC, 39(1), 137-152. https://doi.org/10.17981/econcuc.39.1.2018.090120-3932, 2382-3860 electrónicohttps://hdl.handle.net/11323/6407https://doi.org/10.17981/econcuc.39.1.2018.0910.17981/econcuc.39.1.2018.092382-3860Corporación Universidad de la Costa0120-3932REDICUC - Repositorio CUChttps://repositorio.cuc.edu.co/Higher Education Institutions (HEIs) play a fundamental role in the development of strategies aimed at social transformation. The objective of this research is to propose a methodology to evaluate the externalities of HEIs as an effect of interventions in their interest groups from the extension and social projection. The methodology was descriptive-documentary; based on the categories that determine social transformation, variables were considered that will be part of the regression econometric model for these categories, which determines an impact index. The result is the four (4) moments of the proposed methodology. Each variable can be assessed to determine the real impact of a project.Las instituciones de Educación Superior (IES) desempeñan un papel fundamental en el desarrollo de estrategias orientadas a la trasformación social. El objetivo de esta investigación es proponer una metodología para evaluar las externalidades de las IES como efecto de intervenciones en sus grupos de interés desde la extensión y proyección social. La metodología fue descriptiva-documental; a partir de las categorías que determinan la transformación social, se plantearon variables que harán parte del modelo econométrico de regresión para dichas categorías, que determina un índice de impacto. El resultado son los cuatro (4) momentos de la metodología propuesta. Cada variable podrá valorarse para determinar el impacto real de un proyecto.Rincón Zapata, Carolina-will be generated-orcid-0000-0003-3846-2449-600Perez Cadavid, Adriana-will be generated-orcid-0000-0002-1929-4200-600application/pdfspaCorporación Universidad de la CostaECONÓMICAS CUC; Vol. 39, Núm. 1 (2018)ECONÓMICAS CUCECONÓMICAS CUCAlvarado, L., Hernández, J. y Chumaceiro, A. (2010). Calidad de servicio en universidades públicas venezolanas. Revista TEAC´S, 4(2), 45-58. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/ articulo?codigo=3991416Aponte, C. (2007). Conceptos básicos para el análisis y la evaluación de impacto en la Universidad de la Sabana. Chía: Universidad de la Sabana.Arcos, C., Suárez, M., y Zambrano, S. (2015). Procesos de innovación social (IS) como fuente de transformación social de comunidades rurales. Revista Academia y Virtualidad, 8 (2), 85- 99. https://doi.org/10.18359/ravi.1425ASCUN. 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