PLAN DE MERCADEO DE LA INSTITUCION EDUCATIVA TECNICO COMERCIAL DE SABANALARGA

The objective of this work is to develop a marketing plan for the Commercial Technical Educational Institution of Sabanalarga, to fulfill this objective conducted an analysis of the internal and external factor of the organization, in order to be able to determine the current situation of the compan...

Full description

Autores:
Espinosa C, Ofelia L
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Corporación Universidad de la Costa
Repositorio:
REDICUC - Repositorio CUC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/506
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/11323/506
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Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Atribución – No comercial – Compartir igual
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description The objective of this work is to develop a marketing plan for the Commercial Technical Educational Institution of Sabanalarga, to fulfill this objective conducted an analysis of the internal and external factor of the organization, in order to be able to determine the current situation of the company and how these factors affect positive or negative ways within the organization and the influence they have on the customer's decision. It was also evaluated the competence, its success factors, its work for innovate, and after-sales service, among other; studies were made with current and potential clients to determine the strengths and weaknesses of the service being provided and how the community views to the Educational Institution of Sabanalarga Technical Trade. It is also designed strategies, for the service to be differentiated and innovative and that the target population know the draft trainer of the institution.
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It was also evaluated the competence, its success factors, its work for innovate, and after-sales service, among other; studies were made with current and potential clients to determine the strengths and weaknesses of the service being provided and how the community views to the Educational Institution of Sabanalarga Technical Trade. It is also designed strategies, for the service to be differentiated and innovative and that the target population know the draft trainer of the institution.El objetivo de este trabajo es elaborar un plan de mercadeo para la Institución Educativa Técnico Comercial de Sabanalarga, para cumplir con este objetivo se realizó un análisis del factor interno y externo de la organización, para poder determinar la situación actual de la empresa y como estos factores inciden de manera positiva o negativa dentro de la organización y la influencia que tienen en la decisión del cliente. También se evaluó la competencia, sus factores de éxito, su trabajo por innovar, el servicio postventa, entre otro; se hicieron estudios con los clientes actuales y potenciales para determinar las fortalezas y debilidades del servicio que se presta y como la comunidad ve a la Institución Educativa Técnico Comercial de Sabanalarga. Así mismo se diseñaron estrategias, para que el servicio sea diferenciado e innovador y que la población objetivo conozca del proyecto formador de la Institución.spaCorporación Universidad de la CostaEspecialización en Gerencia de MercadeoAtribución – No comercial – Compartir igualinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2PLAN DE MERCADEO DE LA INSTITUCION EDUCATIVA TECNICO COMERCIAL DE SABANALARGATrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTextinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TPinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionCHUST, N. (2009): Marketing Educativo: una nueva manera de entender la comunicación en centros docentes. Artículo.EIGLIER, P. y Langeard, E. (1981): Servuccion: el Marketing de servicios. Editorial Mc Graw Hill.España.GRANDE, I. (2005): “Marketing de los Servicios”. Editorial ESIC, España, Cuarta edición.GRANDE, I. (2006): Conducta real del consumidor y marketing efectivo. Editorial ESIC. EspañaGRÖNROOS, C. (1994): “Marketing y gestión de Servicios”. Editorial Díaz de Santos. Madrid.HOFFMAN, K. Douglas. Fundamentos de Marketing de Servicios. 2° Edición. Thompson. 2002.HOWARD, J.A. (1994): El comportamiento del consumidor en la estrategia del marketing. Editorial Díaz Santos.KOTLER, P. (1985): Fundamentos de mercadotecnia. Editorial Prentice Hall. Sexta Edición. EEUUKOTLER, Philip. Dirección de Marketing. 12° Edición. Pearson Educación, Madrid. 2006.MALHOTRA, Naresh K. Investigación de Mercados. 4° Edición. Pearson Educación, México. 2004.MANES, Juan Manuel. 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Colombia. 2007.ORIGINALTRABAJO DE GRADO 32612949-32850005-22516206.pdfTRABAJO DE GRADO 32612949-32850005-22516206.pdfapplication/pdf2406352https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/506/1/TRABAJO%20DE%20GRADO%2032612949-32850005-22516206.pdf12dcdd823fb89e96516ed80294663534MD51open accessLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/506/2/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52open accessTHUMBNAILTRABAJO DE GRADO 32612949-32850005-22516206.pdf.jpgTRABAJO DE GRADO 32612949-32850005-22516206.pdf.jpgimage/jpeg24981https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/506/4/TRABAJO%20DE%20GRADO%2032612949-32850005-22516206.pdf.jpgf03181644d7e1e906fbe0ffce6855731MD54open accessTEXTTRABAJO DE GRADO 32612949-32850005-22516206.pdf.txtTRABAJO DE GRADO 32612949-32850005-22516206.pdf.txttext/plain120581https://repositorio.cuc.edu.co/bitstream/11323/506/5/TRABAJO%20DE%20GRADO%2032612949-32850005-22516206.pdf.txt5afcecedcf9e9f117c61bbceafcf8589MD55open access11323/506oai:repositorio.cuc.edu.co:11323/5062023-12-14 17:45:04.572open accessRepositorio Universidad de La Costabdigital@metabiblioteca.comTk9URTogUExBQ0UgWU9VUiBPV04gTElDRU5TRSBIRVJFClRoaXMgc2FtcGxlIGxpY2Vuc2UgaXMgcHJvdmlkZWQgZm9yIGluZm9ybWF0aW9uYWwgcHVycG9zZXMgb25seS4KCk5PTi1FWENMVVNJVkUgRElTVFJJQlVUSU9OIExJQ0VOU0UKCkJ5IHNpZ25pbmcgYW5kIHN1Ym1pdHRpbmcgdGhpcyBsaWNlbnNlLCB5b3UgKHRoZSBhdXRob3Iocykgb3IgY29weXJpZ2h0Cm93bmVyKSBncmFudHMgdG8gRFNwYWNlIFVuaXZlcnNpdHkgKERTVSkgdGhlIG5vbi1leGNsdXNpdmUgcmlnaHQgdG8gcmVwcm9kdWNlLAp0cmFuc2xhdGUgKGFzIGRlZmluZWQgYmVsb3cpLCBhbmQvb3IgZGlzdHJpYnV0ZSB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gKGluY2x1ZGluZwp0aGUgYWJzdHJhY3QpIHdvcmxkd2lkZSBpbiBwcmludCBhbmQgZWxlY3Ryb25pYyBmb3JtYXQgYW5kIGluIGFueSBtZWRpdW0sCmluY2x1ZGluZyBidXQgbm90IGxpbWl0ZWQgdG8gYXVkaW8gb3IgdmlkZW8uCgpZb3UgYWdyZWUgdGhhdCBEU1UgbWF5LCB3aXRob3V0IGNoYW5naW5nIHRoZSBjb250ZW50LCB0cmFuc2xhdGUgdGhlCnN1Ym1pc3Npb24gdG8gYW55IG1lZGl1bSBvciBmb3JtYXQgZm9yIHRoZSBwdXJwb3NlIG9mIHByZXNlcnZhdGlvbi4KCllvdSBhbHNvIGFncmVlIHRoYXQgRFNVIG1heSBrZWVwIG1vcmUgdGhhbiBvbmUgY29weSBvZiB0aGlzIHN1Ym1pc3Npb24gZm9yCnB1cnBvc2VzIG9mIHNlY3VyaXR5LCBiYWNrLXVwIGFuZCBwcmVzZXJ2YXRpb24uCgpZb3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgdGhlIHN1Ym1pc3Npb24gaXMgeW91ciBvcmlnaW5hbCB3b3JrLCBhbmQgdGhhdCB5b3UgaGF2ZQp0aGUgcmlnaHQgdG8gZ3JhbnQgdGhlIHJpZ2h0cyBjb250YWluZWQgaW4gdGhpcyBsaWNlbnNlLiBZb3UgYWxzbyByZXByZXNlbnQKdGhhdCB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gZG9lcyBub3QsIHRvIHRoZSBiZXN0IG9mIHlvdXIga25vd2xlZGdlLCBpbmZyaW5nZSB1cG9uCmFueW9uZSdzIGNvcHlyaWdodC4KCklmIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uIGNvbnRhaW5zIG1hdGVyaWFsIGZvciB3aGljaCB5b3UgZG8gbm90IGhvbGQgY29weXJpZ2h0LAp5b3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgeW91IGhhdmUgb2J0YWluZWQgdGhlIHVucmVzdHJpY3RlZCBwZXJtaXNzaW9uIG9mIHRoZQpjb3B5cmlnaHQgb3duZXIgdG8gZ3JhbnQgRFNVIHRoZSByaWdodHMgcmVxdWlyZWQgYnkgdGhpcyBsaWNlbnNlLCBhbmQgdGhhdApzdWNoIHRoaXJkLXBhcnR5IG93bmVkIG1hdGVyaWFsIGlzIGNsZWFybHkgaWRlbnRpZmllZCBhbmQgYWNrbm93bGVkZ2VkCndpdGhpbiB0aGUgdGV4dCBvciBjb250ZW50IG9mIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uLgoKSUYgVEhFIFNVQk1JU1NJT04gSVMgQkFTRUQgVVBPTiBXT1JLIFRIQVQgSEFTIEJFRU4gU1BPTlNPUkVEIE9SIFNVUFBPUlRFRApCWSBBTiBBR0VOQ1kgT1IgT1JHQU5JWkFUSU9OIE9USEVSIFRIQU4gRFNVLCBZT1UgUkVQUkVTRU5UIFRIQVQgWU9VIEhBVkUKRlVMRklMTEVEIEFOWSBSSUdIVCBPRiBSRVZJRVcgT1IgT1RIRVIgT0JMSUdBVElPTlMgUkVRVUlSRUQgQlkgU1VDSApDT05UUkFDVCBPUiBBR1JFRU1FTlQuCgpEU1Ugd2lsbCBjbGVhcmx5IGlkZW50aWZ5IHlvdXIgbmFtZShzKSBhcyB0aGUgYXV0aG9yKHMpIG9yIG93bmVyKHMpIG9mIHRoZQpzdWJtaXNzaW9uLCBhbmQgd2lsbCBub3QgbWFrZSBhbnkgYWx0ZXJhdGlvbiwgb3RoZXIgdGhhbiBhcyBhbGxvd2VkIGJ5IHRoaXMKbGljZW5zZSwgdG8geW91ciBzdWJtaXNzaW9uLgo=