Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia

The traditional management educational methods like in class group activities derive from Western democratic principles and work well in tolerant and pluralistic climate. However, in dogmatic and oppressive social environment, they just reinforce the dominant culture and create obstacles to develop...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
article
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Pontificia Universidad Javeriana
Repositorio:
Repositorio Universidad Javeriana
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repository.javeriana.edu.co:10554/41976
Acceso en línea:
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395
http://hdl.handle.net/10554/41976
Palabra clave:
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2018 Polina Kalnitskaya
id JAVERIANA_5c61c346a2df90ac93e0be48eb43f239
oai_identifier_str oai:repository.javeriana.edu.co:10554/41976
network_acronym_str JAVERIANA
network_name_str Repositorio Universidad Javeriana
repository_id_str
spelling Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en RusiaDesafiar o contexto social opressivo redesenhando o espaço de aprendizagem. O caso de uma classe de ética empresarial em RússiaChallenging the oppressive social context by redesigning learning space. The case of a business ethics class in RussiaKalnitskaya, PolinaThe traditional management educational methods like in class group activities derive from Western democratic principles and work well in tolerant and pluralistic climate. However, in dogmatic and oppressive social environment, they just reinforce the dominant culture and create obstacles to develop students' critical reflexive thinking. Learning space becomes constrained by different overwhelming contextual factors: from group pressure to an authoritarian political background. On the case of the Russian business ethics classroom, this paper examines the influence of an oppressive context on the learning space and offers an approach to weakening this influence by intensifying students' critical reflexivity using writing assignments and supportive teacher's feedback based on a narrative therapy approach. Pontificia Universidad Javeriana2019-03-26T20:55:14Z2020-04-15T18:02:57Z2019-03-26T20:55:14Z2020-04-15T18:02:57Z2019-01-10http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501info:eu-repo/semantics/articleArtículo revisado por paresinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPDFapplication/pdfhttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/2239510.11144/Javeriana.cao31-57.cosc1900-72050120-3592http://hdl.handle.net/10554/41976enghttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395/21450Cuadernos de Administración; Vol 31 No 57 (2018); 79 - 103Cuadernos de Administración; Vol. 31 Núm. 57 (2018); 79 - 103Cuadernos de Administración; v. 31 n. 57 (2018); 79 - 103Derechos de autor 2018 Polina KalnitskayaAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2reponame:Repositorio Universidad Javerianainstname:Pontificia Universidad Javerianainstacron:Pontificia Universidad Javeriana2023-03-29T17:48:44Z
dc.title.none.fl_str_mv Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
Desafiar o contexto social opressivo redesenhando o espaço de aprendizagem. O caso de uma classe de ética empresarial em Rússia
Challenging the oppressive social context by redesigning learning space. The case of a business ethics class in Russia
title Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
spellingShingle Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
Kalnitskaya, Polina
title_short Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_full Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_fullStr Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_full_unstemmed Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
title_sort Desafiar el contexto social opresivo rediseñando el espacio de aprendizaje. El caso de una clase de ética empresarial en Rusia
dc.creator.none.fl_str_mv Kalnitskaya, Polina
author Kalnitskaya, Polina
author_facet Kalnitskaya, Polina
author_role author
description The traditional management educational methods like in class group activities derive from Western democratic principles and work well in tolerant and pluralistic climate. However, in dogmatic and oppressive social environment, they just reinforce the dominant culture and create obstacles to develop students' critical reflexive thinking. Learning space becomes constrained by different overwhelming contextual factors: from group pressure to an authoritarian political background. On the case of the Russian business ethics classroom, this paper examines the influence of an oppressive context on the learning space and offers an approach to weakening this influence by intensifying students' critical reflexivity using writing assignments and supportive teacher's feedback based on a narrative therapy approach. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-03-26T20:55:14Z
2019-03-26T20:55:14Z
2019-01-10
2020-04-15T18:02:57Z
2020-04-15T18:02:57Z
dc.type.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
Artículo de revista
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
info:eu-repo/semantics/article
Artículo revisado por pares
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395
10.11144/Javeriana.cao31-57.cosc
1900-7205
0120-3592
http://hdl.handle.net/10554/41976
url http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395
http://hdl.handle.net/10554/41976
identifier_str_mv 10.11144/Javeriana.cao31-57.cosc
1900-7205
0120-3592
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22395/21450
Cuadernos de Administración; Vol 31 No 57 (2018); 79 - 103
Cuadernos de Administración; Vol. 31 Núm. 57 (2018); 79 - 103
Cuadernos de Administración; v. 31 n. 57 (2018); 79 - 103
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Polina Kalnitskaya
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Polina Kalnitskaya
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv PDF
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Javeriana
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Javeriana
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositorio Universidad Javeriana
instname:Pontificia Universidad Javeriana
instacron:Pontificia Universidad Javeriana
instname_str Pontificia Universidad Javeriana
instacron_str Pontificia Universidad Javeriana
institution Pontificia Universidad Javeriana
reponame_str Repositorio Universidad Javeriana
collection Repositorio Universidad Javeriana
_version_ 1803712882648547328