“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil
This work analyzes how the expansive learning cycle is covered by a work group, from the intervention of a Change Laboratory, held in a waste management activity at a university hospital. The theoretical basis is derived from the Cultural-Historical Activity Theory and documentary research was used...
- Autores:
-
Rodrigues Paniza, Maurício Donavan
Cassandre, Marcio Pascoal
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Pontificia Universidad Javeriana
- Repositorio:
- Repositorio Universidad Javeriana
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repository.javeriana.edu.co:10554/41975
- Acceso en línea:
- http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22392
http://hdl.handle.net/10554/41975
- Palabra clave:
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
id |
JAVERIANA2_5e878eb712d8b55208638754c82ad6e0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.javeriana.edu.co:10554/41975 |
network_acronym_str |
JAVERIANA2 |
network_name_str |
Repositorio Universidad Javeriana |
repository_id_str |
|
spelling |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 InternacionalDerechos de autor 2018 Maurício Donavan Rodrigues Paniza, Marcio Pascoal Cassandrehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Rodrigues Paniza, Maurício DonavanCassandre, Marcio Pascoal2019-03-26T20:55:14Z2020-04-15T18:02:57Z2019-03-26T20:55:14Z2020-04-15T18:02:57Z2019-01-10http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/2239210.11144/Javeriana.cao31-57.tcrhe1900-72050120-3592http://hdl.handle.net/10554/41975PDFapplication/pdfengPontificia Universidad Javerianahttp://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22392/21449Cuadernos de Administración; Vol 31 No 57 (2018); 45 - 77Cuadernos de Administración; Vol. 31 Núm. 57 (2018); 45 - 77Cuadernos de Administración; v. 31 n. 57 (2018); 45 - 77“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil“Esta não é uma receita de bolo”: a historicidade como elemento para a compreensão e a transformação de uma atividade de gestão de lixo em um hospital universitário do Brasil“This is not a cake recipe”: Historicity as an element for the understanding and transformation of a waste management activity at a university hospital in Brazilhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1info:eu-repo/semantics/articleArtículo revisado por paresThis work analyzes how the expansive learning cycle is covered by a work group, from the intervention of a Change Laboratory, held in a waste management activity at a university hospital. The theoretical basis is derived from the Cultural-Historical Activity Theory and documentary research was used as methodology. In the learning movement, the workers realized that the organization of activity was and still is insufficient to meet the demands of the hospital and society. The intervention did not provoke structural transformation in the activity. But the historicity present in the learning experience allowed the apprentices to be aware of themselves and the importance of waste management, either from a functional or a social viewpoint.10554/41975oai:repository.javeriana.edu.co:10554/419752023-03-29 12:48:36.476Repositorio Institucional - Pontificia Universidad Javerianarepositorio@javeriana.edu.co |
dc.title.spa.fl_str_mv |
“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil |
dc.title.por.fl_str_mv |
“Esta não é uma receita de bolo”: a historicidade como elemento para a compreensão e a transformação de uma atividade de gestão de lixo em um hospital universitário do Brasil |
dc.title.english.eng.fl_str_mv |
“This is not a cake recipe”: Historicity as an element for the understanding and transformation of a waste management activity at a university hospital in Brazil |
title |
“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil |
spellingShingle |
“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil |
title_short |
“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil |
title_full |
“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil |
title_fullStr |
“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil |
title_full_unstemmed |
“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil |
title_sort |
“Esta no es una receta de tarta”: la historicidad como elemento para la comprensión y la transformación de una actividad de gestión de residuos en un hospital universitario de Brasil |
dc.creator.fl_str_mv |
Rodrigues Paniza, Maurício Donavan Cassandre, Marcio Pascoal |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Rodrigues Paniza, Maurício Donavan Cassandre, Marcio Pascoal |
description |
This work analyzes how the expansive learning cycle is covered by a work group, from the intervention of a Change Laboratory, held in a waste management activity at a university hospital. The theoretical basis is derived from the Cultural-Historical Activity Theory and documentary research was used as methodology. In the learning movement, the workers realized that the organization of activity was and still is insufficient to meet the demands of the hospital and society. The intervention did not provoke structural transformation in the activity. But the historicity present in the learning experience allowed the apprentices to be aware of themselves and the importance of waste management, either from a functional or a social viewpoint. |
publishDate |
2019 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2019-03-26T20:55:14Z 2020-04-15T18:02:57Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2019-03-26T20:55:14Z 2020-04-15T18:02:57Z |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2019-01-10 |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.hasversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Artículo de revista |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.other.none.fl_str_mv |
Artículo revisado por pares |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22392 10.11144/Javeriana.cao31-57.tcrhe |
dc.identifier.issn.none.fl_str_mv |
1900-7205 0120-3592 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10554/41975 |
url |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22392 http://hdl.handle.net/10554/41975 |
identifier_str_mv |
10.11144/Javeriana.cao31-57.tcrhe 1900-7205 0120-3592 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.uri.none.fl_str_mv |
http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuadernos_admon/article/view/22392/21449 |
dc.relation.citationissue.eng.fl_str_mv |
Cuadernos de Administración; Vol 31 No 57 (2018); 45 - 77 |
dc.relation.citationissue.spa.fl_str_mv |
Cuadernos de Administración; Vol. 31 Núm. 57 (2018); 45 - 77 |
dc.relation.citationissue.por.fl_str_mv |
Cuadernos de Administración; v. 31 n. 57 (2018); 45 - 77 |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Maurício Donavan Rodrigues Paniza, Marcio Pascoal Cassandre |
dc.rights.licence.*.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional Derechos de autor 2018 Maurício Donavan Rodrigues Paniza, Marcio Pascoal Cassandre http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.spa.fl_str_mv |
PDF |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Javeriana |
institution |
Pontificia Universidad Javeriana |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional - Pontificia Universidad Javeriana |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@javeriana.edu.co |
_version_ |
1811671028970029056 |