Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight
The present research project aims to measure the motivation level of a group of students from an English course at Icesi University by using a didactic sequence mediated by the use of a Metroidvania Video Game as the main engagement element for learning the second language. In order to do so, this p...
- Autores:
-
Roldán Caicedo, Juan Pablo
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad ICESI
- Repositorio:
- Repositorio ICESI
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.icesi.edu.co:10906/95590
- Acceso en línea:
- http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95590
http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329528
- Palabra clave:
- Enseñanza del inglés
Aprendizaje del inglés
Experiencias educativas
Aprendizaje significativo
Práctica educativa
Motivación
Videojuegos
Lúdica
Aprendizaje de idiomas
Idiomas extranjeros
Trabajos de grado
Departamento de Pedagogía
Licenciatura en Lenguas Extranjeras con énfasis en inglés
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
id |
ICESI2_8601f5171cd259f1f29922251d2f4f2b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.icesi.edu.co:10906/95590 |
network_acronym_str |
ICESI2 |
network_name_str |
Repositorio ICESI |
repository_id_str |
|
spelling |
Portilla Quintero, BrayanRoldán Caicedo, Juan PabloAsesor TesisCali de Lat: 03 24 00 N degrees minutes Lat: 3.4000 decimal degrees Long: 076 30 00 W degrees minutes Long: -76.5000 decimal degrees.2022-09-29T07:41:29Z2022-01-012022-09-29T07:41:29Z2022-01-01329528http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95590http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329528The present research project aims to measure the motivation level of a group of students from an English course at Icesi University by using a didactic sequence mediated by the use of a Metroidvania Video Game as the main engagement element for learning the second language. In order to do so, this paper recovers the different perspectives of the students and the researcher while teaching and learning to use a video game, analyzing how the motivation is promoted and making the comparison among other papers with similar objectives but using different tools and games. Among the findings, a description of the way in which motivation was positively influenced using a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania videogame Hollow Knight through their respective testimonies and information gathered by the researcher while applying the activities proposed for every stage of the experience.75 páginasDigitalapplication/pdfspaUniversidad IcesiEscuela de Ciencias de la EducaciónDepartamento de PedagogíaSantiago de CaliEL AUTOR, expresa que la obra objeto de la presente autorización es original y la elaboró sin quebrantar ni suplantar los derechos de autor de terceros, y de tal forma, la obra es de su exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre éste. PARÁGRAFO: en caso de queja o acción por parte de un tercero referente a los derechos de autor sobre el artículo, folleto o libro en cuestión, EL AUTOR, asumirá la responsabilidad total, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos, la Universidad Icesi actúa como un tercero de buena fe. Esta autorización, permite a la Universidad Icesi, de forma indefinida, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, la Ley 44 de 1993, leyes y jurisprudencia vigente al respecto, haga publicación de este con fines educativos Todo persona que consulte ya sea la biblioteca o en medio electrónico podrá copiar apartes del texto citando siempre la fuentes, es decir el título del trabajo y el autor.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Enseñanza del inglésAprendizaje del inglésExperiencias educativasAprendizaje significativoPráctica educativaMotivaciónVideojuegosLúdicaAprendizaje de idiomasIdiomas extranjerosTrabajos de gradoDepartamento de PedagogíaLicenciatura en Lenguas Extranjeras con énfasis en inglésMotivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knightinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTrabajo de gradohttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85ORIGINALTG03567.pdfapplication/pdf1912759http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/bitstream/10906/95590/1/TG03567.pdfea0a9e0fd4e527c3d6bdcaa4f2be358eMD5110906/95590oai:repository.icesi.edu.co:10906/955902022-09-29 02:41:30.361Biblioteca Digital - Universidad icesicdcriollo@icesi.edu.co |
dc.title.none.fl_str_mv |
Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight |
title |
Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight |
spellingShingle |
Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight Enseñanza del inglés Aprendizaje del inglés Experiencias educativas Aprendizaje significativo Práctica educativa Motivación Videojuegos Lúdica Aprendizaje de idiomas Idiomas extranjeros Trabajos de grado Departamento de Pedagogía Licenciatura en Lenguas Extranjeras con énfasis en inglés |
title_short |
Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight |
title_full |
Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight |
title_fullStr |
Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight |
title_full_unstemmed |
Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight |
title_sort |
Motivation towards learning english fostered by the implementation of a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania Video Game Hollow Knight |
dc.creator.fl_str_mv |
Roldán Caicedo, Juan Pablo |
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv |
Portilla Quintero, Brayan |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Roldán Caicedo, Juan Pablo |
dc.contributor.role.none.fl_str_mv |
Asesor Tesis |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Enseñanza del inglés Aprendizaje del inglés Experiencias educativas Aprendizaje significativo Práctica educativa Motivación Videojuegos Lúdica Aprendizaje de idiomas Idiomas extranjeros Trabajos de grado Departamento de Pedagogía Licenciatura en Lenguas Extranjeras con énfasis en inglés |
topic |
Enseñanza del inglés Aprendizaje del inglés Experiencias educativas Aprendizaje significativo Práctica educativa Motivación Videojuegos Lúdica Aprendizaje de idiomas Idiomas extranjeros Trabajos de grado Departamento de Pedagogía Licenciatura en Lenguas Extranjeras con énfasis en inglés |
description |
The present research project aims to measure the motivation level of a group of students from an English course at Icesi University by using a didactic sequence mediated by the use of a Metroidvania Video Game as the main engagement element for learning the second language. In order to do so, this paper recovers the different perspectives of the students and the researcher while teaching and learning to use a video game, analyzing how the motivation is promoted and making the comparison among other papers with similar objectives but using different tools and games. Among the findings, a description of the way in which motivation was positively influenced using a didactic sequence mediated by the use of the Metroidvania videogame Hollow Knight through their respective testimonies and information gathered by the researcher while applying the activities proposed for every stage of the experience. |
publishDate |
2022 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2022-09-29T07:41:29Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2022-01-01 2022-09-29T07:41:29Z |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2022-01-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.local.none.fl_str_mv |
Trabajo de grado |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.other.none.fl_str_mv |
329528 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95590 |
dc.identifier.OLIB.none.fl_str_mv |
http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329528 |
identifier_str_mv |
329528 |
url |
http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/handle/10906/95590 http://biblioteca2.icesi.edu.co/cgi-olib?oid=329528 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.license.none.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.format.extent.none.fl_str_mv |
75 páginas |
dc.format.medium.none.fl_str_mv |
Digital |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.spatial.none.fl_str_mv |
Cali de Lat: 03 24 00 N degrees minutes Lat: 3.4000 decimal degrees Long: 076 30 00 W degrees minutes Long: -76.5000 decimal degrees. |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Icesi |
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv |
Escuela de Ciencias de la Educación |
dc.publisher.department.none.fl_str_mv |
Departamento de Pedagogía |
dc.publisher.place.none.fl_str_mv |
Santiago de Cali |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Icesi |
institution |
Universidad ICESI |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://repository.icesi.edu.co/biblioteca_digital/bitstream/10906/95590/1/TG03567.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
ea0a9e0fd4e527c3d6bdcaa4f2be358e |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital - Universidad icesi |
repository.mail.fl_str_mv |
cdcriollo@icesi.edu.co |
_version_ |
1814094940724002816 |