Tecnología digital y cognición matemática: retos para la educación

Autores:
Tipo de recurso:
article
Fecha de publicación:
2014
Institución:
Corporación Universitaria Iberoamericana
Repositorio:
Repositorio Ibero
Idioma:
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OAI Identifier:
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Acceso en línea:
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Geometría dinámica (GD)
Cognición extendida
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Núm. 1 , Año 2012 : Revista Horizontes Pedagógicos
1
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(1996). A role for technology in Mathematics Education. Journal Education. V 178. No 2, 15-32Drijvers, P. (2002). Learning mathematics in a computer algebra environment: obstacles are opportunities. ZDM 34 (5) 221-229.Drijvers, P. & Trouche, L. (2008). A theorical framework behind the orchestra metaphor. Research on technology and the Teaching and the Learning of mathematics., Vol 2. Cases and Perspectives, 363-391English, L. (2008). Setting an agenda for international research in mathematics education. En Lyn English (Ed). Handbook of the InternationalResearch in Mathematics Education. Second edition. Lawrence Erlbaum, USA.Ertmer, P. (1999) Addressing first - and second- order barriers to change: Strategies for technology integration. Educational Technology Research and Development, 47 (4), 47-61.Ferrara, A; Pratt, D. & Robutti, O (2006). The role and uses of technologies for the teaching of Algebra and Calculus. In Gutierrez, P. 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Santillana. MéxicoSantillán, M. (2002). Mediación Instrumental con Calculadora. Tesis de Doctorado del Departamento de Matemática Educativa. Cinvestav-IPN.Verillon, P. & Rabardel, P. (1995). Cognition and Artefacts: a contribution to the study of thought in relation to instrumented activity, European Journal of Psychology of Education, 10 (1), 77-101.info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/2023-03-13T21:58:23Z