Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S.
"There are processes in different private and public entities that involve a great effort and investment in information gathering, implementation of solutions, maintenance and management of operational resources, which when compared to the mission of these entities are not very related to your...
- Autores:
-
Villamarín Gil, William Ancízar
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito
- Repositorio:
- Repositorio Institucional ECI
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.escuelaing.edu.co:001/326
- Acceso en línea:
- http://catalogo.escuelaing.edu.co/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=17927
https://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/326
- Palabra clave:
- Inteligencia en los negocios
Empresas
Intelligence in business
Company
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito
id |
ESCUELAIG2_92f8612525e2e74c44db2c391eca7cfc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.escuelaing.edu.co:001/326 |
network_acronym_str |
ESCUELAIG2 |
network_name_str |
Repositorio Institucional ECI |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S. |
title |
Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S. |
spellingShingle |
Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S. Inteligencia en los negocios Empresas Intelligence in business Company |
title_short |
Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S. |
title_full |
Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S. |
title_fullStr |
Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S. |
title_full_unstemmed |
Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S. |
title_sort |
Conceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S. |
dc.creator.fl_str_mv |
Villamarín Gil, William Ancízar |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Castillo Navetty, Oswaldo (dir) |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Villamarín Gil, William Ancízar |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Inteligencia en los negocios Empresas |
topic |
Inteligencia en los negocios Empresas Intelligence in business Company |
dc.subject.keywords.spa.fl_str_mv |
Intelligence in business Company |
description |
"There are processes in different private and public entities that involve a great effort and investment in information gathering, implementation of solutions, maintenance and management of operational resources, which when compared to the mission of these entities are not very related to your business. On the other hand, the time required to carry out an initiative depends on these processes insofar as they are given attention and allocation of resources. Some of these processes are known, in the financial and services sector, as back office (business support activities, which are not visible to the client or end user) transactional responsible for carrying out tasks of document management, call center (telephone call management center), information analysis among other more specialized ones; that ultimately do not represent profits but are understood as expenses and are not taken into account as part of the solutions or market strategies that they offer their clients. To help these entities, there are external service companies that assume to some extent these tasks, from the transfer of activities to another company that is responsible for carrying out the execution of the same, to alliances with companies that are not only limited to comply with service agreements, but advise and help evolve entities towards new and better ways to provide their services ... "- Extract of the document |
publishDate |
2015 |
dc.date.accessioned.spa.fl_str_mv |
2015-11-09T20:08:48Z |
dc.date.available.spa.fl_str_mv |
2015-11-09T20:08:48Z |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2015 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-10-01T16:08:38Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-10-01T16:08:38Z |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado - Maestría |
dc.type.coarversion.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.version.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.content.spa.fl_str_mv |
Text |
dc.type.driver.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.type.redcol.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/TM |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.spa.fl_str_mv |
http://catalogo.escuelaing.edu.co/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=17927 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/326 |
url |
http://catalogo.escuelaing.edu.co/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=17927 https://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/326 |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.spa.fl_str_mv |
Derechos Reservados - Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.creativecommons.spa.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) |
rights_invalid_str_mv |
Derechos Reservados - Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.mimetype.spa.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Maestría en Gestión de Información |
institution |
Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/1/Villamar%c3%adn%20Gil%2c%20William%20Anc%c3%adzar%20-%202015.pdf https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/2/Presentaci%c3%b3n.pdf https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/3/license.txt https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/4/FC-Maestria%20en%20Gesti%c3%b3n%20de%20la%20Informaci%c3%b3n-79838659.pdf.txt https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/5/FC-Maestria%20en%20Gesti%c3%b3n%20de%20la%20Informaci%c3%b3n-79838659-Presentaci%c3%b3n.pdf.txt https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/12/Villamar%c3%adn%20Gil%2c%20William%20Anc%c3%adzar%20-%202015.pdf.txt https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/14/Presentaci%c3%b3n.pdf.txt https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/8/FC-Maestria%20en%20Gesti%c3%b3n%20de%20la%20Informaci%c3%b3n-79838659.pdf.jpg https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/9/FC-Maestria%20en%20Gesti%c3%b3n%20de%20la%20Informaci%c3%b3n-79838659-Presentaci%c3%b3n.pdf.jpg https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/13/Villamar%c3%adn%20Gil%2c%20William%20Anc%c3%adzar%20-%202015.pdf.jpg https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/15/Presentaci%c3%b3n.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
9b1a152dca72333be178067cee48d687 36ccdae00bd592da09234d92a0cc7a49 9480849945fd70c1da11fa639db5a11c 525cdcb7929f35f70eabd38a58a87bbe 9c8290da0b34d3214b132223f9d18d22 59aa408ddfe4164f8de8145b316cbd03 9eb18f258c99709fe89bde83d962af97 590bc07985239c29c25fc5f585f9c2eb 2e95339ce3ae1f82f626d69578f4e7f7 df21550898bbcb93d7e77f0020b93b23 b8c39070e9ca0a71099270171c7f5e3d |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.eci@escuelaing.edu.co |
_version_ |
1814355586104426496 |
spelling |
Castillo Navetty, Oswaldo (dir)40cf3b80d2cf9f09f0c2928e359a4358500Villamarín Gil, William Ancízarc1e2d2b034a33d72df38ef15ed7f07f06002015-11-09T20:08:48Z2021-10-01T16:08:38Z2015-11-09T20:08:48Z2021-10-01T16:08:38Z2015http://catalogo.escuelaing.edu.co/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=17927https://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/326"There are processes in different private and public entities that involve a great effort and investment in information gathering, implementation of solutions, maintenance and management of operational resources, which when compared to the mission of these entities are not very related to your business. On the other hand, the time required to carry out an initiative depends on these processes insofar as they are given attention and allocation of resources. Some of these processes are known, in the financial and services sector, as back office (business support activities, which are not visible to the client or end user) transactional responsible for carrying out tasks of document management, call center (telephone call management center), information analysis among other more specialized ones; that ultimately do not represent profits but are understood as expenses and are not taken into account as part of the solutions or market strategies that they offer their clients. To help these entities, there are external service companies that assume to some extent these tasks, from the transfer of activities to another company that is responsible for carrying out the execution of the same, to alliances with companies that are not only limited to comply with service agreements, but advise and help evolve entities towards new and better ways to provide their services ... "- Extract of the document"Existen procesos en diferentes entidades privadas y públicas que implican un gran esfuerzo e inversión en levantamiento de información, implementación de soluciones, mantenimientos y gestión de recursos operativos, que al compararse con la misión de estas entidades no están muy relacionados con su negocio. Por otra parte, el tiempo requerido para llevar a cabo una iniciativa, depende de estos procesos en la medida en que se les presta atención y asignación de recursos. Algunos de estos procesos son conocidos, en el sector financiero y de servicios, como el back office (actividades de apoyo al negocio, que no son visibles para el cliente o usuario final) transaccional encargado de llevar a cabo tareas de gestión documental, call center (centro de gestión de llamadas telefónicas), análisis de información entre otros más especializados; que finalmente no representan ganancias sino que se entienden como gastos y no se tienen en cuenta como parte de las soluciones o estrategias de mercado que ofrecen a sus clientes. Para ayudar a estas entidades, existen empresas de servicios externos que asumen en alguna medida estas tareas, desde el traslado de las actividades hacia otra empresa que se responsabiliza por cumplir con la ejecución de las mismas, hasta alianzas con compañías que no sólo se limitan a cumplir con acuerdos de servicio, sino que asesoran y ayudan a evolucionar a las entidades hacia nuevas y mejores maneras de prestar sus servicios..." -- Extracto del documentoMaestríaMagíster en Gestión de Informaciónapplication/pdfspaEscuela Colombiana de Ingeniería Julio GaravitoMaestría en Gestión de InformaciónDerechos Reservados - Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavitohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Inteligencia en los negociosEmpresasIntelligence in businessCompanyConceptualización de una unidad de inteligencia de negocios en una empresa de tercerización de servicios : Caso IQ Outsourcing S.A.S.Trabajo de grado - Maestríainfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextinfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TMhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85ORIGINALVillamarín Gil, William Ancízar - 2015.pdfPDFapplication/pdf3234091https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/1/Villamar%c3%adn%20Gil%2c%20William%20Anc%c3%adzar%20-%202015.pdf9b1a152dca72333be178067cee48d687MD51open accessPresentación.pdfPresentaciónapplication/pdf1711499https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/2/Presentaci%c3%b3n.pdf36ccdae00bd592da09234d92a0cc7a49MD52open accessLICENSElicense.txttext/plain1762https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/3/license.txt9480849945fd70c1da11fa639db5a11cMD53open accessTEXTFC-Maestria en Gestión de la Información-79838659.pdf.txtExtracted texttext/plain174514https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/4/FC-Maestria%20en%20Gesti%c3%b3n%20de%20la%20Informaci%c3%b3n-79838659.pdf.txt525cdcb7929f35f70eabd38a58a87bbeMD54open accessFC-Maestria en Gestión de la Información-79838659-Presentación.pdf.txtExtracted texttext/plain20449https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/5/FC-Maestria%20en%20Gesti%c3%b3n%20de%20la%20Informaci%c3%b3n-79838659-Presentaci%c3%b3n.pdf.txt9c8290da0b34d3214b132223f9d18d22MD55open accessVillamarín Gil, William Ancízar - 2015.pdf.txtVillamarín Gil, William Ancízar - 2015.pdf.txtExtracted texttext/plain174078https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/12/Villamar%c3%adn%20Gil%2c%20William%20Anc%c3%adzar%20-%202015.pdf.txt59aa408ddfe4164f8de8145b316cbd03MD512open accessPresentación.pdf.txtPresentación.pdf.txtExtracted texttext/plain20436https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/14/Presentaci%c3%b3n.pdf.txt9eb18f258c99709fe89bde83d962af97MD514open accessTHUMBNAILFC-Maestria en Gestión de la Información-79838659.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg3508https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/8/FC-Maestria%20en%20Gesti%c3%b3n%20de%20la%20Informaci%c3%b3n-79838659.pdf.jpg590bc07985239c29c25fc5f585f9c2ebMD58open accessFC-Maestria en Gestión de la Información-79838659-Presentación.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg4206https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/9/FC-Maestria%20en%20Gesti%c3%b3n%20de%20la%20Informaci%c3%b3n-79838659-Presentaci%c3%b3n.pdf.jpg2e95339ce3ae1f82f626d69578f4e7f7MD59open accessVillamarín Gil, William Ancízar - 2015.pdf.jpgVillamarín Gil, William Ancízar - 2015.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5937https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/13/Villamar%c3%adn%20Gil%2c%20William%20Anc%c3%adzar%20-%202015.pdf.jpgdf21550898bbcb93d7e77f0020b93b23MD513open accessPresentación.pdf.jpgPresentación.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6638https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/326/15/Presentaci%c3%b3n.pdf.jpgb8c39070e9ca0a71099270171c7f5e3dMD515open access001/326oai:repositorio.escuelaing.edu.co:001/3262021-10-01 16:17:17.508open accessRepositorio Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavitorepositorio.eci@escuelaing.edu.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 |