Caracterización de flujos vehiculares en intersecciones viales de Bogotá, Colombia
The design of road intersections represents an important part of a city's public expenditure for new road infrastructure projects. Also, it is a step of the planning and land management processes. The objective of this document is to characterize the vehicle flow of road intersections in Bogotá...
- Autores:
-
Cuéllar Sarmiento, Miguel Ángel
Beltrán Vargas, Paula
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito
- Repositorio:
- Repositorio Institucional ECI
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.escuelaing.edu.co:001/1176
- Acceso en línea:
- https://catalogo.escuelaing.edu.co/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=22368
https://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/1176
- Palabra clave:
- Intersección vial - Bogotá- Colombia
Movimientos de giro
Tipos de intersecciones
Flujo vehicular
Bogotá- Colombia- Road intersections
Turn flow movements
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Traffic flow
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- openAccess
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The design of road intersections represents an important part of a city's public expenditure for new road infrastructure projects. Also, it is a step of the planning and land management processes. The objective of this document is to characterize the vehicle flow of road intersections in Bogotá, according to their turning behavior. Using Volume Vehicle reports available in open databases, 305 intersections distributed throughout the city were randomly selected. From these intersections, information about their identification, disaggregated vehicle flow and their physical and operational characteristics was extracted. As a result, the empirical probability functions were obtained for each type of intersection classified, according to the distribution of their accesses and their typology. Additionally, the heterogeneity of the average behavior of the vehicle flow in the periods of maximum demand in the morning and the afternoon was analyzed. The estimation of the a priori turn flow probabilities of the intersections is not only useful for their design, but it can also be used as an initial parameter of the different balancing algorithms for transport networks. |
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From these intersections, information about their identification, disaggregated vehicle flow and their physical and operational characteristics was extracted. As a result, the empirical probability functions were obtained for each type of intersection classified, according to the distribution of their accesses and their typology. Additionally, the heterogeneity of the average behavior of the vehicle flow in the periods of maximum demand in the morning and the afternoon was analyzed. The estimation of the a priori turn flow probabilities of the intersections is not only useful for their design, but it can also be used as an initial parameter of the different balancing algorithms for transport networks.El diseño de las intersecciones viales representa una parte importante del gasto público de una ciudad para los nuevos proyectos de infraestructura vial. Además, se encuentra dentro de los procesos de planificación y ordenamiento territorial. El objetivo de este documento es caracterizar el flujo vehicular de las intersecciones viales en Bogotá, de acuerdo con su comportamiento de giro. A partir de aforos vehiculares disponibles en bases de datos abiertas, se seleccionaron aleatoriamente 305 intersecciones distribuidas por toda ciudad, de las cuales se extrajo información referente a su identificación, flujo vehicular desagregado y sus características físicas y operativas. Como resultado, se obtuvo las funciones de probabilidad empíricas para cada tipo de intersección clasificadas en función de la distribución de sus accesos y su tipología. Adicionalmente, a partir de análisis estadísticos, se evalúa la heterogeneidad del comportamiento promedio del flujo vehicular en los periodos de máxima demanda en la mañana y en la tarde. La estimación de las probabilidades a priori de funcionamiento de las intersecciones, no solo sirve para su diseño, también puede ser utilizada como parámetro inicial de los diferentes algoritmos de balanceo de redes de transporte.PregradoIngeniero(a) Civilapplication/pdfspaEscuela Colombiana de Ingeniería Julio GaravitoIngeniería CivilDerechos Reservados - Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavitohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Intersección vial - Bogotá- ColombiaMovimientos de giroTipos de interseccionesFlujo vehicularBogotá- Colombia- Road intersectionsTurn flow movementsTypes of intersectTraffic flowCaracterización de flujos vehiculares en intersecciones viales de Bogotá, ColombiaInforme de investigacióninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fTextinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/redcol/resource_type/TPhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85ORIGINALCuéllar Sarmiento, Miguel Ángel-2020.pdfapplication/pdf2396892https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/1176/1/Cu%c3%a9llar%20Sarmiento%2c%20Miguel%20%c3%81ngel-2020.pdf2172bf43806742bdae5f76f5e7fff8bdMD51open accessAutorización.pdfapplication/pdf143938https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/1176/2/Autorizaci%c3%b3n.pdf1a1f4a645a7ee2c46db783e0fb8738d2MD52metadata only accessLICENSElicense.txttext/plain1881https://repositorio.escuelaing.edu.co/bitstream/001/1176/3/license.txt5a7ca94c2e5326ee169f979d71d0f06eMD53open accessTEXTCuéllar Sarmiento, Miguel Ángel-2020.pdf.txtCuéllar Sarmiento, Miguel Ángel-2020.pdf.txtExtracted 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