First approach to the modeling process of the sensor base on fiber optic for the detection of vehicular overload

In this article we explain the progress made in the theoretical modeling process of the fiber-based sensor of the detection of vehicular overload. The methodological design covers the first phase of revision of the state of art, and the second, of experimentation of laboratory and simulation to obta...

Full description

Autores:
Paz Penagos, Hernán
Campagnoli Martínez, Sandra Ximena
Gómez Rubiano, Juan Camilo
Currea Botero, Juan Sebastián
Martin Alfonso, Juan Felipe
Tipo de recurso:
Conferencia (Ponencia)
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito
Repositorio:
Repositorio Institucional ECI
Idioma:
eng
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
https://repositorio.escuelaing.edu.co/handle/001/1432
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Palabra clave:
Pavimentos de asfalto
Pavements, Asphalt
Fiber optic
Theoretical model
Asphalt pavement
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Sensor
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Fibra óptica
Modelo teórico
Pavimento asfáltico
Propagación
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Sobrecarga
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description In this article we explain the progress made in the theoretical modeling process of the fiber-based sensor of the detection of vehicular overload. The methodological design covers the first phase of revision of the state of art, and the second, of experimentation of laboratory and simulation to obtain a first approach to the model of the sensor. The investigation will be carried out for static loads corresponding to vehicles C2 of maximum vehicular weight of 17 Tons, distributed on the simple directional axis and on a simple non-directional axis. The selection of the type of signal and its most suitable parameters are presented as partial results; so, like the behavior of the fiber optic against efforts.
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The investigation will be carried out for static loads corresponding to vehicles C2 of maximum vehicular weight of 17 Tons, distributed on the simple directional axis and on a simple non-directional axis. The selection of the type of signal and its most suitable parameters are presented as partial results; so, like the behavior of the fiber optic against efforts.En este artículo se explican los avances logrados en el proceso de modelamiento teórico del sensor basado en fibra para detección de sobrecarga vehicular. El diseño metodológico cubre la primera fase de revisión del estado de arte, y la segunda, de experimentación de laboratorio y simulación para obtener una primera aproximación al modelo del sensor. La investigación se hará para cargas estáticas correspondientes a vehículos C2 de peso vehicular bruto máximo de 17 Toneladas, distribuido en el eje simple direccional y en un eje simple no direccional. Como resultados parciales se presentan la selección del tipo de señal y sus parámetros más adecuados; así, como el comportamiento de la fibra óptica frente a esfuerzos.1-5 Escuela colombiana de Ingeniería JULIO GARAVITO, Colombia, hernan.paz@escuelaing.edu.co, sandra.campagnoli@escuelaing.edu.co, leidy.gonzalez-c@mail.escuelaing.edu.co, juan.martin@mail.escuelaing.edu.co, juan.gomezru@mail.escuelaing.edu.co8 páginasapplication/pdfengLACCEI Latin American and Caribbean Consortium of Engineering InstitutionsLima, Perú.http://laccei.org/LACCEI2018-Lima/meta/FP208.htmlFirst approach to the modeling process of the sensor base on fiber optic for the detection of vehicular overloadDocumento de Conferenciainfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_8544http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/resource_type/c_c94fTextinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecthttp://purl.org/redcol/resource_type/ARThttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a8519-21 July 2018Lima, Peru.N/AInnovation in Education and Inclusion : Proceedings of the 16th LACCEI International Multi-Conference for Engineering, Education and TechnologyCastellanos, A.P. & Rojas, J.P. 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