Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
This work aims to analyze the financial, marketing and marketing areas of the company COMBOPLAY SAS, thus identifying the information found there, since it is of vital importance for the development and growth of the organization, it is important to clarify that in the management financial we will b...
- Autores:
-
Lemus Viña, Luisa Del Pilar
Quiñones Ortega, Fabián Andrés
Osorio Parra, Valentina
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2024
- Institución:
- Universidad Cooperativa de Colombia
- Repositorio:
- Repositorio UCC
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/55154
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154
- Palabra clave:
- Área de marketing
Área de mercadeo
Área financiera
Cuadro de mando integral
Informes financieros
Matriz DOFA
Plan de marketing
- Rights
- openAccess
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
id |
COOPER2_d1512a8b9af55973c6d1be44ba96bca7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/55154 |
network_acronym_str |
COOPER2 |
network_name_str |
Repositorio UCC |
repository_id_str |
|
dc.title.spa.fl_str_mv |
Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay |
title |
Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay |
spellingShingle |
Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay Área de marketing Área de mercadeo Área financiera Cuadro de mando integral Informes financieros Matriz DOFA Plan de marketing |
title_short |
Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay |
title_full |
Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay |
title_fullStr |
Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay |
title_full_unstemmed |
Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay |
title_sort |
Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay |
dc.creator.fl_str_mv |
Lemus Viña, Luisa Del Pilar Quiñones Ortega, Fabián Andrés Osorio Parra, Valentina |
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv |
Rodríguez Barrero,Mario Samuel Mejía Herrera,Edgardo |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Lemus Viña, Luisa Del Pilar Quiñones Ortega, Fabián Andrés Osorio Parra, Valentina |
dc.subject.proposal.none.fl_str_mv |
Área de marketing Área de mercadeo Área financiera Cuadro de mando integral Informes financieros Matriz DOFA Plan de marketing |
topic |
Área de marketing Área de mercadeo Área financiera Cuadro de mando integral Informes financieros Matriz DOFA Plan de marketing |
description |
This work aims to analyze the financial, marketing and marketing areas of the company COMBOPLAY SAS, thus identifying the information found there, since it is of vital importance for the development and growth of the organization, it is important to clarify that in the management financial we will be able to observe in more depth the management of resources, income, costs, expenses, liquidity, profitability, utility, etc., in the marketing area we present a plan that is aimed at a specific product so we can get a better idea specific about the needs that can be satisfied, and finally in the market area we make a scorecard in which each area is detailed and its strategies, description, actions and indicators will be identified. |
publishDate |
2024 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-03-08T15:48:46Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-03-08T15:48:46Z |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2024-03-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
Trabajo de grado - Pregrado |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
status_str |
acceptedVersion |
dc.identifier.citation.none.fl_str_mv |
Lemus viña, L. D. P., Quiñones Ortega, F.A. y Osorio Parra, V. (2023). Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay [Tesis de pregrado, Universidad Cooperativa de Colombia]. Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia. https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154 |
identifier_str_mv |
Lemus viña, L. D. P., Quiñones Ortega, F.A. y Osorio Parra, V. (2023). Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay [Tesis de pregrado, Universidad Cooperativa de Colombia]. Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia. https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154 |
url |
https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154 |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.references.none.fl_str_mv |
Angarita et al. (2022). Estrategias de marketing digital para la comercialización de la piña en Lebrija - Santander en M. S. Rodríguez-Barrero et al. (Ed.), Perspectivas Interdisciplinarias de la sostenibilidad (1 Ed., Vol. 2, pp. 329-349). Editorial CIDE Ecuador. http://repositorio.cidecuador.org/bitstream/123456789/2369/1/maqueta_final_libro_2.pdf Barney, J. B., & Hesterly, W. S (2014). Gestión estratégica y ventaja competitiva. Pearson/Education. Brigham, E. F., & Houston, J. F. (2016). Fundamentals of Financial Management. Cengage Learning. https://faculty.fiu.edu/~keysj/fin3403syl_S16.pdf Escribano Ruiz, G. (2011). Gestión financiera. Ediciones Paraninfo, SA. https://books.google.es/books?id=DWfiueP3ImsC&lpg=PP1&ots=H6JyC7DcP6&dq=gestion%20financiera&lr&hl=es&pg=PR4#v=onepage&q=gestion%20financiera&f=false Flórez, M. H., Rubio-Rodríguez, G. A., Rodríguez, M. S., Curvelo, J. O. (2017). Responsabilidad social universitaria “una aproximación desde la percepción de la colectividad académica”. Revista Científica Hermes, (17), 80-103. ISSN: 21750556 Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=477649811005 Gómez-Bayona, L., Orozco-Toro, J. A., Rojas Mora, J. M., & Moreno-López, G. (2022). Gestión del mercadeo y la reputación corporativa en universidades acreditadas, privadas y públicas: Una mirada a partir del docente. Revista Virtual Universidad Católica Del Norte, (67), 106–135. https://doi.org/10.35575/rvucn.n67a5 Huacchillo Pardo, L. A., Ramos Farroñan, E. V., & Pulache Lozada, J. L. (2020). La gestión financiera y su incidencia en la toma de decisiones financieras. Revista Universidad y Sociedad, 12(2), 356-362. Varón, N., Rodriguez, M. S., Buitrago, A. & Rubio-Rodríguez, G. A. (2017). Contabilidad y rentabilidad de las entidades financieras: Competitividad financiera de las empresas del sector salud en Colombia. En Morocho, A., Buitrago, A., Ramírez, C., y otros. Vivencias y retos contables. Editorial Centro de Investigación y Desarrollo Ecuador CIDE (pp. 99 – 112). Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Principios de Marketing. Pearson. http://197.156.112.159:80//handle/123456789/1590 Mesonero, M., & Alcaide, J. C. (2012). Marketing industrial: cómo orientar la gestión comercial a la relación rentable y duradera con el cliente. ESIC editorial. https://books.google.es/books?id=WLF5HFdPYt8C&lpg=PA4&ots=qLhNTKXF0D&dq=gestion%20de%20mercadeo%20y%20la%20construcci%C3%B3n%20de%20relaciones%20duraderas%20con%20los%20clientes&lr&hl=es&pg=PA4#v=onepage&q&f=false Porter, M. E. (2008). ¿Qué es la estrategia? Harvard Business Review. https://dspace.utpl.edu.ec/bitstream/20.500.11962/28281/1/2.%2BQue%CC%81%2Bes%2Bestrategia.pdf Ross, S. A., Westerfield, R. W., & Jaffe, J. (2019). Corporate Finance. McGraw-Hill Education. https://books.google.es/books?id=MMovEAAAQBAJ&lpg=PP1&ots=iQDw0MBXe3&dq=%20Corporate%20Finance.%20McGraw-Hill%20Education.&lr&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q=Corporate%20Finance.%20McGraw-Hill%20Education.&f=false Toro, D. B. (2014). Análisis financiero. Ecoe ediciones. https://books.google.es/books?id=1Xs5DwAAQBAJ&lpg=PP1&ots=w7yb7IQCT_&dq=Toro%2C%20D.%20B.%20(2014).%20An%C3%A1lisis%20financiero.%20Ecoe%20ediciones.&lr&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q&f=false Vásquez-Giler, M., Zambrano-Vera, T., & Muñoz-Menéndez, M. B. (2020). Responsabilidad Social Corporativa: Estrategia Empresarial Para El Desarrollo Sostenible: Artículo De Revisión. Revista Científica Multidisciplinaria Arbitrada Yachasun - ISSN: 2697-3456, 4(6), 1–7. https://doi.org/10.46296/yc.v4i6.0020 |
dc.rights.uri.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv |
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) |
dc.rights.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0) http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.extent.none.fl_str_mv |
24 p. |
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, Ibagué |
dc.publisher.department.none.fl_str_mv |
Tolima |
dc.publisher.program.none.fl_str_mv |
Administración de Empresas |
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv |
Ciencias Económicas, Administrativas y Contables |
dc.publisher.place.none.fl_str_mv |
Ibagué |
dc.publisher.branch.none.fl_str_mv |
Ibagué |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, Ibagué |
institution |
Universidad Cooperativa de Colombia |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/6026ba89-ff3b-4fbf-8220-8db5c0094411/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/0406c5bd-fc8b-4972-a23f-488ab959c702/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/7cbbc4a4-93a1-4229-803d-aa7b4fca295b/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/eab87ef7-aded-476d-8323-23a21bd9ce90/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/e15f2b97-4f03-4960-a5d0-eeb8f21dc85d/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/51dc3fa6-7e9a-4846-97be-39b7a8cd7d3f/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/a12341a2-e63b-4144-85b8-28b5727efd60/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/e986abe1-69fa-4051-b3be-2c41a71c6379/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/ca42d79b-222b-4bef-abe0-11babfd765f8/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/6231fd69-3c43-412e-ae65-a68a1c24f9c8/download https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/502291af-a740-4cc4-9d11-512b40c0db44/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 3bce4f7ab09dfc588f126e1e36e98a45 c3e0efa350be7bae6882f84e4f4665bc e7a2e86ce7ca5a9318efadfd3d6da974 bc8015480c19d385b215b7c7a9d05eaf dda0b0d53ff59fb3b1b0f1b460a6b6db b176a6eb9f3edb4ef7c65fafdba2499d 566d1fd20eb21460675c9d82f5681c26 fdfc2374d183be0f1637de7c9510d556 79fb5a862c2aa998ed50d01ec34543e9 80a9ae90e5cde2c86e9e0d02e6877e66 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1814246963316523008 |
spelling |
Rodríguez Barrero,Mario SamuelMejía Herrera,EdgardoLemus Viña, Luisa Del PilarQuiñones Ortega, Fabián AndrésOsorio Parra, Valentina2024-03-08T15:48:46Z2024-03-08T15:48:46Z2024-03-08Lemus viña, L. D. P., Quiñones Ortega, F.A. y Osorio Parra, V. (2023). Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay [Tesis de pregrado, Universidad Cooperativa de Colombia]. Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia. https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154 https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154This work aims to analyze the financial, marketing and marketing areas of the company COMBOPLAY SAS, thus identifying the information found there, since it is of vital importance for the development and growth of the organization, it is important to clarify that in the management financial we will be able to observe in more depth the management of resources, income, costs, expenses, liquidity, profitability, utility, etc., in the marketing area we present a plan that is aimed at a specific product so we can get a better idea specific about the needs that can be satisfied, and finally in the market area we make a scorecard in which each area is detailed and its strategies, description, actions and indicators will be identified.1. Introducción. -- 2. Justificación y planteamiento del problema. -- Marco conceptual. -- Objetivos. -- 4.1. Objetivo general. -- 4.2. Objetivos específicos. -- 5. Presentación y análisis de resultados. -- 5.1. Plan de marketing. -- 5.2. Cuadro de mando integral. -- 5.3. Análisis información financiera. -- 6. Conclusiones. -- 7. Recomendaciones. -- Referencias.Pregrado24 p.application/pdfspaUniversidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, IbaguéTolimaAdministración de EmpresasCiencias Económicas, Administrativas y ContablesIbaguéIbaguéhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa ComboplayTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAngarita et al. (2022). Estrategias de marketing digital para la comercialización de la piña en Lebrija - Santander en M. S. Rodríguez-Barrero et al. (Ed.), Perspectivas Interdisciplinarias de la sostenibilidad (1 Ed., Vol. 2, pp. 329-349). Editorial CIDE Ecuador. http://repositorio.cidecuador.org/bitstream/123456789/2369/1/maqueta_final_libro_2.pdfBarney, J. B., & Hesterly, W. S (2014). Gestión estratégica y ventaja competitiva. Pearson/Education.Brigham, E. F., & Houston, J. F. (2016). Fundamentals of Financial Management. Cengage Learning. https://faculty.fiu.edu/~keysj/fin3403syl_S16.pdfEscribano Ruiz, G. (2011). Gestión financiera. Ediciones Paraninfo, SA. https://books.google.es/books?id=DWfiueP3ImsC&lpg=PP1&ots=H6JyC7DcP6&dq=gestion%20financiera&lr&hl=es&pg=PR4#v=onepage&q=gestion%20financiera&f=falseFlórez, M. H., Rubio-Rodríguez, G. A., Rodríguez, M. S., Curvelo, J. O. (2017). Responsabilidad social universitaria “una aproximación desde la percepción de la colectividad académica”. Revista Científica Hermes, (17), 80-103. ISSN: 21750556 Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=477649811005Gómez-Bayona, L., Orozco-Toro, J. A., Rojas Mora, J. M., & Moreno-López, G. (2022). Gestión del mercadeo y la reputación corporativa en universidades acreditadas, privadas y públicas: Una mirada a partir del docente. Revista Virtual Universidad Católica Del Norte, (67), 106–135. https://doi.org/10.35575/rvucn.n67a5Huacchillo Pardo, L. A., Ramos Farroñan, E. V., & Pulache Lozada, J. L. (2020). La gestión financiera y su incidencia en la toma de decisiones financieras. Revista Universidad y Sociedad, 12(2), 356-362.Varón, N., Rodriguez, M. S., Buitrago, A. & Rubio-Rodríguez, G. A. (2017). Contabilidad y rentabilidad de las entidades financieras: Competitividad financiera de las empresas del sector salud en Colombia. En Morocho, A., Buitrago, A., Ramírez, C., y otros. Vivencias y retos contables. Editorial Centro de Investigación y Desarrollo Ecuador CIDE (pp. 99 – 112).Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Principios de Marketing. Pearson. http://197.156.112.159:80//handle/123456789/1590Mesonero, M., & Alcaide, J. C. (2012). Marketing industrial: cómo orientar la gestión comercial a la relación rentable y duradera con el cliente. ESIC editorial. https://books.google.es/books?id=WLF5HFdPYt8C&lpg=PA4&ots=qLhNTKXF0D&dq=gestion%20de%20mercadeo%20y%20la%20construcci%C3%B3n%20de%20relaciones%20duraderas%20con%20los%20clientes&lr&hl=es&pg=PA4#v=onepage&q&f=falsePorter, M. E. (2008). ¿Qué es la estrategia? Harvard Business Review. https://dspace.utpl.edu.ec/bitstream/20.500.11962/28281/1/2.%2BQue%CC%81%2Bes%2Bestrategia.pdfRoss, S. A., Westerfield, R. W., & Jaffe, J. (2019). Corporate Finance. McGraw-Hill Education. https://books.google.es/books?id=MMovEAAAQBAJ&lpg=PP1&ots=iQDw0MBXe3&dq=%20Corporate%20Finance.%20McGraw-Hill%20Education.&lr&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q=Corporate%20Finance.%20McGraw-Hill%20Education.&f=falseToro, D. B. (2014). Análisis financiero. Ecoe ediciones. https://books.google.es/books?id=1Xs5DwAAQBAJ&lpg=PP1&ots=w7yb7IQCT_&dq=Toro%2C%20D.%20B.%20(2014).%20An%C3%A1lisis%20financiero.%20Ecoe%20ediciones.&lr&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q&f=falseVásquez-Giler, M., Zambrano-Vera, T., & Muñoz-Menéndez, M. B. (2020). Responsabilidad Social Corporativa: Estrategia Empresarial Para El Desarrollo Sostenible: Artículo De Revisión. Revista Científica Multidisciplinaria Arbitrada Yachasun - ISSN: 2697-3456, 4(6), 1–7. https://doi.org/10.46296/yc.v4i6.0020Área de marketingÁrea de mercadeoÁrea financieraCuadro de mando integralInformes financierosMatriz DOFAPlan de marketingPublicationSeminario de profundizacíonCC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8805https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/6026ba89-ff3b-4fbf-8220-8db5c0094411/download4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-84334https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/0406c5bd-fc8b-4972-a23f-488ab959c702/download3bce4f7ab09dfc588f126e1e36e98a45MD52ORIGINAL2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdfapplication/pdf225259https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/7cbbc4a4-93a1-4229-803d-aa7b4fca295b/downloadc3e0efa350be7bae6882f84e4f4665bcMD532023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdfTrabajo de gradoapplication/pdf365762https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/eab87ef7-aded-476d-8323-23a21bd9ce90/downloade7a2e86ce7ca5a9318efadfd3d6da974MD542023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdfapplication/pdf55977https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/e15f2b97-4f03-4960-a5d0-eeb8f21dc85d/downloadbc8015480c19d385b215b7c7a9d05eafMD55TEXT2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf.txt2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf.txtExtracted texttext/plain5988https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/51dc3fa6-7e9a-4846-97be-39b7a8cd7d3f/downloaddda0b0d53ff59fb3b1b0f1b460a6b6dbMD562023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf.txt2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf.txtExtracted texttext/plain43796https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/a12341a2-e63b-4144-85b8-28b5727efd60/downloadb176a6eb9f3edb4ef7c65fafdba2499dMD582023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf.txt2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf.txtExtracted texttext/plain3481https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/e986abe1-69fa-4051-b3be-2c41a71c6379/download566d1fd20eb21460675c9d82f5681c26MD510THUMBNAIL2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf.jpg2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11971https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/ca42d79b-222b-4bef-abe0-11babfd765f8/downloadfdfc2374d183be0f1637de7c9510d556MD572023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf.jpg2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6237https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/6231fd69-3c43-412e-ae65-a68a1c24f9c8/download79fb5a862c2aa998ed50d01ec34543e9MD592023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf.jpg2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11752https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/502291af-a740-4cc4-9d11-512b40c0db44/download80a9ae90e5cde2c86e9e0d02e6877e66MD51120.500.12494/55154oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/551542024-08-10 19:26:21.601http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)restrictedhttps://repository.ucc.edu.coRepositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombiabdigital@metabiblioteca.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 |