Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay

This work aims to analyze the financial, marketing and marketing areas of the company COMBOPLAY SAS, thus identifying the information found there, since it is of vital importance for the development and growth of the organization, it is important to clarify that in the management financial we will b...

Full description

Autores:
Lemus Viña, Luisa Del Pilar
Quiñones Ortega, Fabián Andrés
Osorio Parra, Valentina
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2024
Institución:
Universidad Cooperativa de Colombia
Repositorio:
Repositorio UCC
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/55154
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154
Palabra clave:
Área de marketing
Área de mercadeo
Área financiera
Cuadro de mando integral
Informes financieros
Matriz DOFA
Plan de marketing
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
id COOPER2_d1512a8b9af55973c6d1be44ba96bca7
oai_identifier_str oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/55154
network_acronym_str COOPER2
network_name_str Repositorio UCC
repository_id_str
dc.title.spa.fl_str_mv Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
title Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
spellingShingle Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
Área de marketing
Área de mercadeo
Área financiera
Cuadro de mando integral
Informes financieros
Matriz DOFA
Plan de marketing
title_short Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
title_full Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
title_fullStr Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
title_full_unstemmed Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
title_sort Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay
dc.creator.fl_str_mv Lemus Viña, Luisa Del Pilar
Quiñones Ortega, Fabián Andrés
Osorio Parra, Valentina
dc.contributor.advisor.none.fl_str_mv Rodríguez Barrero,Mario Samuel
Mejía Herrera,Edgardo
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Lemus Viña, Luisa Del Pilar
Quiñones Ortega, Fabián Andrés
Osorio Parra, Valentina
dc.subject.proposal.none.fl_str_mv Área de marketing
Área de mercadeo
Área financiera
Cuadro de mando integral
Informes financieros
Matriz DOFA
Plan de marketing
topic Área de marketing
Área de mercadeo
Área financiera
Cuadro de mando integral
Informes financieros
Matriz DOFA
Plan de marketing
description This work aims to analyze the financial, marketing and marketing areas of the company COMBOPLAY SAS, thus identifying the information found there, since it is of vital importance for the development and growth of the organization, it is important to clarify that in the management financial we will be able to observe in more depth the management of resources, income, costs, expenses, liquidity, profitability, utility, etc., in the marketing area we present a plan that is aimed at a specific product so we can get a better idea specific about the needs that can be satisfied, and finally in the market area we make a scorecard in which each area is detailed and its strategies, description, actions and indicators will be identified.
publishDate 2024
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2024-03-08T15:48:46Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2024-03-08T15:48:46Z
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2024-03-08
dc.type.none.fl_str_mv Trabajo de grado - Pregrado
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
status_str acceptedVersion
dc.identifier.citation.none.fl_str_mv Lemus viña, L. D. P., Quiñones Ortega, F.A. y Osorio Parra, V. (2023). Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay [Tesis de pregrado, Universidad Cooperativa de Colombia]. Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia. https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154
identifier_str_mv Lemus viña, L. D. P., Quiñones Ortega, F.A. y Osorio Parra, V. (2023). Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay [Tesis de pregrado, Universidad Cooperativa de Colombia]. Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia. https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154
url https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154
dc.language.iso.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.references.none.fl_str_mv Angarita et al. (2022). Estrategias de marketing digital para la comercialización de la piña en Lebrija - Santander en M. S. Rodríguez-Barrero et al. (Ed.), Perspectivas Interdisciplinarias de la sostenibilidad (1 Ed., Vol. 2, pp. 329-349). Editorial CIDE Ecuador. http://repositorio.cidecuador.org/bitstream/123456789/2369/1/maqueta_final_libro_2.pdf
Barney, J. B., & Hesterly, W. S (2014). Gestión estratégica y ventaja competitiva. Pearson/Education.
Brigham, E. F., & Houston, J. F. (2016). Fundamentals of Financial Management. Cengage Learning. https://faculty.fiu.edu/~keysj/fin3403syl_S16.pdf
Escribano Ruiz, G. (2011). Gestión financiera. Ediciones Paraninfo, SA. https://books.google.es/books?id=DWfiueP3ImsC&lpg=PP1&ots=H6JyC7DcP6&dq=gestion%20financiera&lr&hl=es&pg=PR4#v=onepage&q=gestion%20financiera&f=false
Flórez, M. H., Rubio-Rodríguez, G. A., Rodríguez, M. S., Curvelo, J. O. (2017). Responsabilidad social universitaria “una aproximación desde la percepción de la colectividad académica”. Revista Científica Hermes, (17), 80-103. ISSN: 21750556 Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=477649811005
Gómez-Bayona, L., Orozco-Toro, J. A., Rojas Mora, J. M., & Moreno-López, G. (2022). Gestión del mercadeo y la reputación corporativa en universidades acreditadas, privadas y públicas: Una mirada a partir del docente. Revista Virtual Universidad Católica Del Norte, (67), 106–135. https://doi.org/10.35575/rvucn.n67a5
Huacchillo Pardo, L. A., Ramos Farroñan, E. V., & Pulache Lozada, J. L. (2020). La gestión financiera y su incidencia en la toma de decisiones financieras. Revista Universidad y Sociedad, 12(2), 356-362.
Varón, N., Rodriguez, M. S., Buitrago, A. & Rubio-Rodríguez, G. A. (2017). Contabilidad y rentabilidad de las entidades financieras: Competitividad financiera de las empresas del sector salud en Colombia. En Morocho, A., Buitrago, A., Ramírez, C., y otros. Vivencias y retos contables. Editorial Centro de Investigación y Desarrollo Ecuador CIDE (pp. 99 – 112).
Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Principios de Marketing. Pearson. http://197.156.112.159:80//handle/123456789/1590
Mesonero, M., & Alcaide, J. C. (2012). Marketing industrial: cómo orientar la gestión comercial a la relación rentable y duradera con el cliente. ESIC editorial. https://books.google.es/books?id=WLF5HFdPYt8C&lpg=PA4&ots=qLhNTKXF0D&dq=gestion%20de%20mercadeo%20y%20la%20construcci%C3%B3n%20de%20relaciones%20duraderas%20con%20los%20clientes&lr&hl=es&pg=PA4#v=onepage&q&f=false
Porter, M. E. (2008). ¿Qué es la estrategia? Harvard Business Review. https://dspace.utpl.edu.ec/bitstream/20.500.11962/28281/1/2.%2BQue%CC%81%2Bes%2Bestrategia.pdf
Ross, S. A., Westerfield, R. W., & Jaffe, J. (2019). Corporate Finance. McGraw-Hill Education. https://books.google.es/books?id=MMovEAAAQBAJ&lpg=PP1&ots=iQDw0MBXe3&dq=%20Corporate%20Finance.%20McGraw-Hill%20Education.&lr&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q=Corporate%20Finance.%20McGraw-Hill%20Education.&f=false
Toro, D. B. (2014). Análisis financiero. Ecoe ediciones. https://books.google.es/books?id=1Xs5DwAAQBAJ&lpg=PP1&ots=w7yb7IQCT_&dq=Toro%2C%20D.%20B.%20(2014).%20An%C3%A1lisis%20financiero.%20Ecoe%20ediciones.&lr&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q&f=false
Vásquez-Giler, M., Zambrano-Vera, T., & Muñoz-Menéndez, M. B. (2020). Responsabilidad Social Corporativa: Estrategia Empresarial Para El Desarrollo Sostenible: Artículo De Revisión. Revista Científica Multidisciplinaria Arbitrada Yachasun - ISSN: 2697-3456, 4(6), 1–7. https://doi.org/10.46296/yc.v4i6.0020
dc.rights.uri.none.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.creativecommons.none.fl_str_mv Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rights.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.extent.none.fl_str_mv 24 p.
dc.format.mimetype.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, Ibagué
dc.publisher.department.none.fl_str_mv Tolima
dc.publisher.program.none.fl_str_mv Administración de Empresas
dc.publisher.faculty.none.fl_str_mv Ciencias Económicas, Administrativas y Contables
dc.publisher.place.none.fl_str_mv Ibagué
dc.publisher.branch.none.fl_str_mv Ibagué
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, Ibagué
institution Universidad Cooperativa de Colombia
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/6026ba89-ff3b-4fbf-8220-8db5c0094411/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/0406c5bd-fc8b-4972-a23f-488ab959c702/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/7cbbc4a4-93a1-4229-803d-aa7b4fca295b/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/eab87ef7-aded-476d-8323-23a21bd9ce90/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/e15f2b97-4f03-4960-a5d0-eeb8f21dc85d/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/51dc3fa6-7e9a-4846-97be-39b7a8cd7d3f/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/a12341a2-e63b-4144-85b8-28b5727efd60/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/e986abe1-69fa-4051-b3be-2c41a71c6379/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/ca42d79b-222b-4bef-abe0-11babfd765f8/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/6231fd69-3c43-412e-ae65-a68a1c24f9c8/download
https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/502291af-a740-4cc4-9d11-512b40c0db44/download
bitstream.checksum.fl_str_mv 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347
3bce4f7ab09dfc588f126e1e36e98a45
c3e0efa350be7bae6882f84e4f4665bc
e7a2e86ce7ca5a9318efadfd3d6da974
bc8015480c19d385b215b7c7a9d05eaf
dda0b0d53ff59fb3b1b0f1b460a6b6db
b176a6eb9f3edb4ef7c65fafdba2499d
566d1fd20eb21460675c9d82f5681c26
fdfc2374d183be0f1637de7c9510d556
79fb5a862c2aa998ed50d01ec34543e9
80a9ae90e5cde2c86e9e0d02e6877e66
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1808789142334603264
spelling Rodríguez Barrero,Mario SamuelMejía Herrera,EdgardoLemus Viña, Luisa Del PilarQuiñones Ortega, Fabián AndrésOsorio Parra, Valentina2024-03-08T15:48:46Z2024-03-08T15:48:46Z2024-03-08Lemus viña, L. D. P., Quiñones Ortega, F.A. y Osorio Parra, V. (2023). Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa Comboplay [Tesis de pregrado, Universidad Cooperativa de Colombia]. Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia. https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154 https://hdl.handle.net/20.500.12494/55154This work aims to analyze the financial, marketing and marketing areas of the company COMBOPLAY SAS, thus identifying the information found there, since it is of vital importance for the development and growth of the organization, it is important to clarify that in the management financial we will be able to observe in more depth the management of resources, income, costs, expenses, liquidity, profitability, utility, etc., in the marketing area we present a plan that is aimed at a specific product so we can get a better idea specific about the needs that can be satisfied, and finally in the market area we make a scorecard in which each area is detailed and its strategies, description, actions and indicators will be identified.1. Introducción. -- 2. Justificación y planteamiento del problema. -- Marco conceptual. -- Objetivos. -- 4.1. Objetivo general. -- 4.2. Objetivos específicos. -- 5. Presentación y análisis de resultados. -- 5.1. Plan de marketing. -- 5.2. Cuadro de mando integral. -- 5.3. Análisis información financiera. -- 6. Conclusiones. -- 7. Recomendaciones. -- Referencias.Pregrado24 p.application/pdfspaUniversidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, IbaguéTolimaAdministración de EmpresasCiencias Económicas, Administrativas y ContablesIbaguéIbaguéhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)http://purl.org/coar/access_right/c_abf2Análisis de la gestión estratégica, financiera y de marketing de la empresa ComboplayTrabajo de grado - Pregradohttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1finfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionAngarita et al. (2022). Estrategias de marketing digital para la comercialización de la piña en Lebrija - Santander en M. S. Rodríguez-Barrero et al. (Ed.), Perspectivas Interdisciplinarias de la sostenibilidad (1 Ed., Vol. 2, pp. 329-349). Editorial CIDE Ecuador. http://repositorio.cidecuador.org/bitstream/123456789/2369/1/maqueta_final_libro_2.pdfBarney, J. B., & Hesterly, W. S (2014). Gestión estratégica y ventaja competitiva. Pearson/Education.Brigham, E. F., & Houston, J. F. (2016). Fundamentals of Financial Management. Cengage Learning. https://faculty.fiu.edu/~keysj/fin3403syl_S16.pdfEscribano Ruiz, G. (2011). Gestión financiera. Ediciones Paraninfo, SA. https://books.google.es/books?id=DWfiueP3ImsC&lpg=PP1&ots=H6JyC7DcP6&dq=gestion%20financiera&lr&hl=es&pg=PR4#v=onepage&q=gestion%20financiera&f=falseFlórez, M. H., Rubio-Rodríguez, G. A., Rodríguez, M. S., Curvelo, J. O. (2017). Responsabilidad social universitaria “una aproximación desde la percepción de la colectividad académica”. Revista Científica Hermes, (17), 80-103. ISSN: 21750556 Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=477649811005Gómez-Bayona, L., Orozco-Toro, J. A., Rojas Mora, J. M., & Moreno-López, G. (2022). Gestión del mercadeo y la reputación corporativa en universidades acreditadas, privadas y públicas: Una mirada a partir del docente. Revista Virtual Universidad Católica Del Norte, (67), 106–135. https://doi.org/10.35575/rvucn.n67a5Huacchillo Pardo, L. A., Ramos Farroñan, E. V., & Pulache Lozada, J. L. (2020). La gestión financiera y su incidencia en la toma de decisiones financieras. Revista Universidad y Sociedad, 12(2), 356-362.Varón, N., Rodriguez, M. S., Buitrago, A. & Rubio-Rodríguez, G. A. (2017). Contabilidad y rentabilidad de las entidades financieras: Competitividad financiera de las empresas del sector salud en Colombia. En Morocho, A., Buitrago, A., Ramírez, C., y otros. Vivencias y retos contables. Editorial Centro de Investigación y Desarrollo Ecuador CIDE (pp. 99 – 112).Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Principios de Marketing. Pearson. http://197.156.112.159:80//handle/123456789/1590Mesonero, M., & Alcaide, J. C. (2012). Marketing industrial: cómo orientar la gestión comercial a la relación rentable y duradera con el cliente. ESIC editorial. https://books.google.es/books?id=WLF5HFdPYt8C&lpg=PA4&ots=qLhNTKXF0D&dq=gestion%20de%20mercadeo%20y%20la%20construcci%C3%B3n%20de%20relaciones%20duraderas%20con%20los%20clientes&lr&hl=es&pg=PA4#v=onepage&q&f=falsePorter, M. E. (2008). ¿Qué es la estrategia? Harvard Business Review. https://dspace.utpl.edu.ec/bitstream/20.500.11962/28281/1/2.%2BQue%CC%81%2Bes%2Bestrategia.pdfRoss, S. A., Westerfield, R. W., & Jaffe, J. (2019). Corporate Finance. McGraw-Hill Education. https://books.google.es/books?id=MMovEAAAQBAJ&lpg=PP1&ots=iQDw0MBXe3&dq=%20Corporate%20Finance.%20McGraw-Hill%20Education.&lr&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q=Corporate%20Finance.%20McGraw-Hill%20Education.&f=falseToro, D. B. (2014). Análisis financiero. Ecoe ediciones. https://books.google.es/books?id=1Xs5DwAAQBAJ&lpg=PP1&ots=w7yb7IQCT_&dq=Toro%2C%20D.%20B.%20(2014).%20An%C3%A1lisis%20financiero.%20Ecoe%20ediciones.&lr&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q&f=falseVásquez-Giler, M., Zambrano-Vera, T., & Muñoz-Menéndez, M. B. (2020). Responsabilidad Social Corporativa: Estrategia Empresarial Para El Desarrollo Sostenible: Artículo De Revisión. Revista Científica Multidisciplinaria Arbitrada Yachasun - ISSN: 2697-3456, 4(6), 1–7. https://doi.org/10.46296/yc.v4i6.0020Área de marketingÁrea de mercadeoÁrea financieraCuadro de mando integralInformes financierosMatriz DOFAPlan de marketingPublicationSeminario de profundizacíonCC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8805https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/6026ba89-ff3b-4fbf-8220-8db5c0094411/download4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347MD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-84334https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/0406c5bd-fc8b-4972-a23f-488ab959c702/download3bce4f7ab09dfc588f126e1e36e98a45MD52ORIGINAL2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdfapplication/pdf225259https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/7cbbc4a4-93a1-4229-803d-aa7b4fca295b/downloadc3e0efa350be7bae6882f84e4f4665bcMD532023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdfTrabajo de gradoapplication/pdf365762https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/eab87ef7-aded-476d-8323-23a21bd9ce90/downloade7a2e86ce7ca5a9318efadfd3d6da974MD542023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdfapplication/pdf55977https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/e15f2b97-4f03-4960-a5d0-eeb8f21dc85d/downloadbc8015480c19d385b215b7c7a9d05eafMD55TEXT2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf.txt2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf.txtExtracted texttext/plain5988https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/51dc3fa6-7e9a-4846-97be-39b7a8cd7d3f/downloaddda0b0d53ff59fb3b1b0f1b460a6b6dbMD562023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf.txt2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf.txtExtracted texttext/plain43796https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/a12341a2-e63b-4144-85b8-28b5727efd60/downloadb176a6eb9f3edb4ef7c65fafdba2499dMD582023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf.txt2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf.txtExtracted texttext/plain3481https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/e986abe1-69fa-4051-b3be-2c41a71c6379/download566d1fd20eb21460675c9d82f5681c26MD510THUMBNAIL2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf.jpg2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-licencia.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11971https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/ca42d79b-222b-4bef-abe0-11babfd765f8/downloadfdfc2374d183be0f1637de7c9510d556MD572023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf.jpg2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg6237https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/6231fd69-3c43-412e-ae65-a68a1c24f9c8/download79fb5a862c2aa998ed50d01ec34543e9MD592023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf.jpg2023_Lemus,QuiñonesyOsorio_internet_potencia_marquking-acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11752https://repository.ucc.edu.co/bitstreams/502291af-a740-4cc4-9d11-512b40c0db44/download80a9ae90e5cde2c86e9e0d02e6877e66MD51120.500.12494/55154oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/551542024-08-10 19:26:21.601http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)restrictedhttps://repository.ucc.edu.coRepositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombiabdigital@metabiblioteca.comVU5JVkVSU0lEQUQgQ09PUEVSQVRJVkEgREUgQ09MT01CSUEKUkVQT1NJVE9SSU9TIElOU1RJVFVDSU9OQUxFUwpMSUNFTkNJQSBERSBVU08KClBvciBtZWRpbyBkZWwgcHJlc2VudGUgZG9jdW1lbnRvLCBlbCBBdXRvcihlcyksIG1heW9yIChlcykgZGUgZWRhZCwgcXVpZW4gZW4gYWRlbGFudGUgc2UgZGVub21pbmFyw6EgZWwgQVVUT1IsIGNvbmZpZXJlIGEgbGEgVU5JVkVSU0lEQUQgQ09PUEVSQVRJVkEgREUgQ09MT01CSUEsIGNvbiBOSVQuIDg2MC0wMjk5MjQtNywgdW5hIExJQ0VOQ0lBIERFIFVTTyBkZSBvYnJhLCBiYWpvIGxhcyBzaWd1aWVudGVzIGNvbmRpY2lvbmVzLgoKQ0zDgVVTVUxBUwoKUFJJTUVSQS4gT2JqZXRvLiBFTCBBVVRPUiBwb3IgZXN0ZSBhY3RvIGF1dG9yaXphIGxhIHV0aWxpemFjacOzbiBkZSBsYSBvYnJhLCBkZSBjb25mb3JtaWRhZCBjb24gbG8gZXN0aXB1bGFkbyBhIGNvbnRpbnVhY2nDs246IAoKKGEpIFBhcmEgZWZlY3RvcyBkZSBsYSBwcmVzZW50ZSBsaWNlbmNpYSBzZSBhdXRvcml6YSBsYSByZXByb2R1Y2Npw7NuIGRlIGxhIG9icmEgYW50ZXJpb3JtZW50ZSBjaXRhZGEsIGxhIGN1YWwgc2UgYWxvamFyw6EgZW4gZm9ybWF0byBkaWdpdGFsIGVuIGxhcyBwbGF0YWZvcm1hcyBvIHJlcG9zaXRvcmlvcyBhZG1pbmlzdHJhZG9zIHBvciBsYSBVTklWRVJTSURBRCBvIGVuIG90cm8gdGlwbyBkZSByZXBvc2l0b3Jpb3MgZXh0ZXJub3MgbyBww6FnaW5hcyB3ZWIgZXNjb2dpZG9zIHBvciBsYSBVTklWRVJTSURBRCwgcGFyYSBmaW5lcyBkZSBkaWZ1c2nDs24geSBkaXZ1bGdhY2nDs24uIEFkaWNpb25hbG1lbnRlLCBzZSBhdXRvcml6YSBhIHF1ZSBsb3MgdXN1YXJpb3MgaW50ZXJub3MgeSBleHRlcm5vcyBkZSBkaWNoYXMgcGxhdGFmb3JtYXMgbyByZXBvc2l0b3Jpb3MgcmVwcm9kdXpjYW4gbyBkZXNjYXJndWVuIGxhIG9icmEsIHNpbiDDoW5pbW8gZGUgbHVjcm8sIHBhcmEgZmluZXMgcHJpdmFkb3MsIGVkdWNhdGl2b3MgbyBhY2Fkw6ltaWNvczsgc2llbXByZSB5IGN1YW5kbyBubyBzZSB2aW9sZW4gYWN1ZXJkb3MgY29uIGVkaXRvcmVzLCBwZXJpb2RvcyBkZSBlbWJhcmdvIG8gYWN1ZXJkb3MgZGUgY29uZmlkZW5jaWFsaWRhZCBxdWUgYXBsaXF1ZW4uCgooYikgU2UgYXV0b3JpemEgbGEgY29tdW5pY2FjacOzbiBww7pibGljYSB5IGxhIHB1ZXN0YSBhIGRpc3Bvc2ljacOzbiBkZSBsYSBvYnJhIG1lbmNpb25hZGEsIGVuIGFjY2VzbyBhYmllcnRvLCBwYXJhIHN1IHV0aWxpemFjacOzbiBlbiBsYXMgcGxhdGFmb3JtYXMgbyByZXBvc2l0b3Jpb3MgYWRtaW5pc3RyYWRvcyBwb3IgbGEgVU5JVkVSU0lEQUQuCgooYykgTG8gYW50ZXJpb3IgZXN0YXLDoSBzdWpldG8gYSBsYXMgZGVmaW5pY2lvbmVzIGNvbnRlbmlkYXMgZW4gbGEgRGVjaXNpw7NuIEFuZGluYSAzNTEgZGUgMTk5MyB5IGxhIExleSAyMyBkZSAxOTgyLgoKClNFR1VOREEuIE9yaWdpbmFsaWRhZCB5IHJlY2xhbWFjaW9uZXMuIEVsIEFVVE9SIGRlY2xhcmEgcXVlIGxhIE9CUkEgZXMgb3JpZ2luYWwgeSBxdWUgZXMgZGUgc3UgY3JlYWNpw7NuIGV4Y2x1c2l2YSwgbm8gZXhpc3RpZW5kbyBpbXBlZGltZW50byBkZSBjdWFscXVpZXIgbmF0dXJhbGV6YSAoZW1iYXJnb3MsIHVzbyBkZSBtYXRlcmlhbCBwcm90ZWdpZG8gcG9yIGRlcmVjaG9zIGRlIGF1dG9yKSBwYXJhIGxhIGNvbmNlc2nDs24gZGUgbG9zIGRlcmVjaG9zIHByZXZpc3RvcyBlbiBlc3RlIGFjdWVyZG8uIEVsIEFVVE9SIHJlc3BvbmRlcsOhIHBvciBjdWFscXVpZXIgYWNjacOzbiBkZSByZWl2aW5kaWNhY2nDs24sIHBsYWdpbyB1IG90cmEgY2xhc2UgZGUgcmVjbGFtYWNpw7NuIHF1ZSBhbCByZXNwZWN0byBwdWRpZXJhIHNvYnJldmVuaXIuCgpURVJDRVJBLiBDb250cmFwcmVzdGFjacOzbi4gRWwgQVVUT1IgYXV0b3JpemEgYSBxdWUgc3Ugb2JyYSBzZWEgdXRpbGl6YWRhIGRlIGNvbmZvcm1pZGFkIGNvbiBsYSBjbMOhdXN1bGEgUFJJTUVSQSBkZSBmb3JtYSBncmF0dWl0YSwgZXMgZGVjaXIsIHF1ZSBsYSB1dGlsaXphY2nDs24gZGUgbGEgbWlzbWEgbm8gZ2VuZXJhIG5pbmfDum4gcGFnbyBvIHJlZ2Fsw61hcyBlbiBmYXZvciBkZSBlc3RlLgoKQ1VBUlRBLiBUaXR1bGFyaWRhZCBkZSBkZXJlY2hvcy4gRWwgcHJlc2VudGUgY29udHJhdG8gbm8gdHJhbnNmaWVyZSBsYSB0aXR1bGFyaWRhZCBkZSBsb3MgZGVyZWNob3MgcGF0cmltb25pYWxlcyBzb2JyZSBsYXMgb2JyYXMgYW50ZXJpb3JtZW50ZSBtZW5jaW9uYWRhcyBhIGxhIFVOSVZFUlNJREFELiDDmm5pY2FtZW50ZSBoYWNlIHJlbGFjacOzbiBhIHVuYSBsaWNlbmNpYSBubyBleGNsdXNpdmEgZW4gbG9zIHTDqXJtaW5vcyB5IGNvbmRpY2lvbmVzIGFudGVyaW9ybWVudGUgcGFjdGFkb3MuCgpRVUlOVEEuIENyw6lkaXRvcy4gTGEgVU5JVkVSU0lEQUQgc2UgY29tcHJvbWV0ZSBhIGRhciBhbCBBVVRPUiwgZWwgcmVjb25vY2ltaWVudG8gZGVudHJvIGNhZGEgZm9ybWEgZGUgdXRpbGl6YWNpw7NuIGVuIGxhIG9icmEuIExvcyBjcsOpZGl0b3MgZGViZW4gZmlndXJhciBlbiBjYWRhIHVubyBkZSBsb3MgZm9ybWF0b3MgbyByZWdpc3Ryb3MgZGUgcHVibGljYWNpw7NuLiBObyBjb25zdGl0dWlyw6EgdW5hIHZpb2xhY2nDs24gYSBsb3MgZGVyZWNob3MgbW9yYWxlcyBkZWwgYXV0b3IgbGEgbm8gcmVwcm9kdWNjacOzbiwgY29tdW5pY2FjacOzbiBvIGRlbcOhcyB1dGlsaXphY2lvbmVzIGRlIGxhIG9icmEuIExhIHV0aWxpemFjacOzbiBvIG5vIGRlIGxhIG9icmEsIGFzw60gY29tbyBzdSBmb3JtYSBkZSB1dGlsaXphY2nDs24gc2Vyw6EgZmFjdWx0YWQgZXhjbHVzaXZhIGRlIGxhIFVOSVZFUlNJREFELgogClNFWFRBLiBEdXJhY2nDs24geSB0ZXJyaXRvcmlvLiBMYSBwcmVzZW50ZSBsaWNlbmNpYSBkZSB1c28gcXVlIHNlIG90b3JnYSBhIGZhdm9yIGRlIGxhIFVOSVZFUlNJREFEIHRlbmRyw6EgdW5hIGR1cmFjacOzbiBlcXVpdmFsZW50ZSBhbCB0w6lybWlubyBkZSBwcm90ZWNjacOzbiBsZWdhbCBkZSBsYSBvYnJhIHkgcGFyYSB0b2RvcyBsb3MgcGHDrXNlcyBkZWwgbXVuZG8uCgpTw4lQVElNQS4gVXNvIGRlIENyZWF0aXZlIENvbW1vbnMuIEVsIEFVVE9SIGF1dG9yaXphcsOhIGxhIGRpZnVzacOzbiBkZSBzdSBjb250ZW5pZG8gYmFqbyB1bmEgbGljZW5jaWEgQ3JlYXRpdmUgQ29tbW9ucyBhdHJpYnVjacOzbiA0LjAgaW50ZXJuYWNpb25hbCwgcXVlIGRlYmVyw6EgaW5jbHVpcnNlIGVuIGVsIGNvbnRlbmlkby4gCgpPQ1RBVkEuIERlcmVjaG8gZGUgZXhjbHVzacOzbi4gQ2FkYSBhdXRvciBwdWVkZSBpbmRpY2FyIGVuIGVsIG1vbWVudG8gZGUgZGVww7NzaXRvIGRlbCBjb250ZW5pZG8gcXVlIGVsIHRleHRvIGNvbXBsZXRvIGRlIGxhIHByb2R1Y2Npw7NuIGFjYWTDqW1pY2EgbyBjaWVudMOtZmljYSBubyBlc3RlIGNvbiBhY2Nlc28gYWJpZXJ0byBlbiBlbCBSZXBvc2l0b3JpbyBJbnN0aXR1Y2lvbmFsIHBvciBtb3Rpdm9zIGRlIGNvbmZpZGVuY2lhbGlkYWQsIHBvcnF1ZSBzZSBlbmN1ZW50cmUgZW4gdsOtYXMgZGUgb2J0ZW5lciB1biBkZXJlY2hvIGRlIHByb3BpZWRhZCBpbmR1c3RyaWFsIG8gZXhpc3RpciBhY3VlcmRvcyBwcmV2aW9zIGNvbiB0ZXJjZXJvcyAoZWRpdG9yaWFsZXMsIHJldmlzdGFzIGNpZW50w61maWNhcywgb3RyYXMgaW5zdGl0dWNpb25lcykuIEVsIGF1dG9yIHNlIGNvbXByb21ldGUgYSBkZXBvc2l0YXIgbG9zIG1ldGFkYXRvcyBlIGluZm9ybWFyIGVsIHRpZW1wbyBkZSBlbWJhcmdvIGR1cmFudGUgZWwgY3VhbCBlbCB0ZXh0byBjb21wbGV0byB0ZW5kcsOhIGFjY2VzbyByZXN0cmluZ2lkby4gCgpOT1ZFTkEuIEVsIEFVVE9SIGFsIGFjZXB0YXIgZXN0YSBsaWNlbmNpYSBhZHVjZSBxdWUgZXN0YSBwcm9kdWNjacOzbiBzZSBkZXNhcnJvbGzDsyBlbiBlbCBwZXJpb2RvIGVuIHF1ZSBzZSBlbmN1ZW50cmEgY29uIHbDrW5jdWxvcyBjb24gTGEgVW5pdmVyc2lkYWQuCgpEw4lDSU1BLiBOb3JtYXMgYXBsaWNhYmxlcy4gUGFyYSBsYSBpbnRlcnByZXRhY2nDs24geSBjdW1wbGltaWVudG8gZGVsIHByZXNlbnRlIGFjdWVyZG8gbGFzIHBhcnRlcyBzZSBzb21ldGVuIGEgbGEgRGVjaXNpw7NuIEFuZGluYSAzNTEgZGUgMTk5MywgbGEgTGV5IDIzIGRlIDE5ODIgeSBkZW3DoXMgbm9ybWFzIGFwbGljYWJsZXMgZGUgQ29sb21iaWEuIEFkZW3DoXMsIGEgbGFzIG5vcm1hcyBJbnN0aXR1Y2lvbmFsZXMgcXVlIGFwbGlxdWVuLgoKTGEgcHJlc2VudGUgbGljZW5jaWEgc2UgYXV0b3JpemEgZW4gbGEgZmVjaGEgZGUgcHVibGljYWNpw7NuIGVuIGxvcyByZXBvc2l0b3Jpb3MgaW5zdGl0dWNpb25hbGVzLgo=