Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
This qualitative- oriented exploratory-descriptive research focused on the teaching-learning processes of the epistemological fundamentals of the relation structure - strategy in business management. It was based on the comparative analysis of the information compiled through the implementation of i...
- Autores:
-
Arias Londoño Ó.
Vahos Correa J.E.
Uribe Acosta A.F.
Montenegro Velandia, Wilson
Tamayo Bustamante J.A.
Noreña Betancur H.E.
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad Cooperativa de Colombia
- Repositorio:
- Repositorio UCC
- Idioma:
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/42146
- Palabra clave:
- Education
Epistemological fundamentals
Strategy
Structure
Teaching
- Rights
- closedAccess
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
id |
COOPER2_80b0c9b9e2fc4c2edfd15cf91a0b47c4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/42146 |
network_acronym_str |
COOPER2 |
network_name_str |
Repositorio UCC |
repository_id_str |
|
spelling |
Arias Londoño Ó.Vahos Correa J.E.Uribe Acosta A.F.Montenegro Velandia, WilsonTamayo Bustamante J.A.Noreña Betancur H.E.2021-12-16T22:16:03Z2021-12-16T22:16:03Z2017https://doi.org/10.22335/rlct.v9i1.37007981015https://hdl.handle.net/20.500.12494/42146Arias Ó,Vahos JE,Uribe AF,Montenegro W,Tamayo JA,Noreña HE. Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia. Espacios. 2017. 38. (10):p. 1-11. .This qualitative- oriented exploratory-descriptive research focused on the teaching-learning processes of the epistemological fundamentals of the relation structure - strategy in business management. It was based on the comparative analysis of the information compiled through the implementation of in-depth interviews to university teachers and curriculum analysis. A high index of curriculum disarticulation during the teaching process was found. Besides, it was also found that the main authors and epistemic principles were underutilized during the teaching-learning process.wilson.montenegro@campusucc.edu.co11-1Revista EspaciosEducationEpistemological fundamentalsStrategyStructureTeachingFundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, ColombiaArtículohttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEspaciosinfo:eu-repo/semantics/closedAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbPublication20.500.12494/42146oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/421462024-08-20 16:16:35.592metadata.onlyhttps://repository.ucc.edu.coRepositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombiabdigital@metabiblioteca.com |
dc.title.spa.fl_str_mv |
Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia |
title |
Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia |
spellingShingle |
Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia Education Epistemological fundamentals Strategy Structure Teaching |
title_short |
Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia |
title_full |
Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia |
title_fullStr |
Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia |
title_full_unstemmed |
Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia |
title_sort |
Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia |
dc.creator.fl_str_mv |
Arias Londoño Ó. Vahos Correa J.E. Uribe Acosta A.F. Montenegro Velandia, Wilson Tamayo Bustamante J.A. Noreña Betancur H.E. |
dc.contributor.author.none.fl_str_mv |
Arias Londoño Ó. Vahos Correa J.E. Uribe Acosta A.F. Montenegro Velandia, Wilson Tamayo Bustamante J.A. Noreña Betancur H.E. |
dc.subject.spa.fl_str_mv |
Education Epistemological fundamentals Strategy Structure Teaching |
topic |
Education Epistemological fundamentals Strategy Structure Teaching |
description |
This qualitative- oriented exploratory-descriptive research focused on the teaching-learning processes of the epistemological fundamentals of the relation structure - strategy in business management. It was based on the comparative analysis of the information compiled through the implementation of in-depth interviews to university teachers and curriculum analysis. A high index of curriculum disarticulation during the teaching process was found. Besides, it was also found that the main authors and epistemic principles were underutilized during the teaching-learning process. |
publishDate |
2017 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2017 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2021-12-16T22:16:03Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2021-12-16T22:16:03Z |
dc.type.none.fl_str_mv |
Artículo |
dc.type.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 |
dc.type.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
dc.type.driver.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.redcol.none.fl_str_mv |
http://purl.org/redcol/resource_type/ART |
dc.type.version.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://doi.org/10.22335/rlct.v9i1.370 |
dc.identifier.issn.spa.fl_str_mv |
07981015 |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12494/42146 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
Arias Ó,Vahos JE,Uribe AF,Montenegro W,Tamayo JA,Noreña HE. Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia. Espacios. 2017. 38. (10):p. 1-11. . |
url |
https://doi.org/10.22335/rlct.v9i1.370 https://hdl.handle.net/20.500.12494/42146 |
identifier_str_mv |
07981015 Arias Ó,Vahos JE,Uribe AF,Montenegro W,Tamayo JA,Noreña HE. Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia. Espacios. 2017. 38. (10):p. 1-11. . |
dc.relation.ispartofjournal.spa.fl_str_mv |
Espacios |
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
dc.rights.coar.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
eu_rights_str_mv |
closedAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
11-1 |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Revista Espacios |
institution |
Universidad Cooperativa de Colombia |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia |
repository.mail.fl_str_mv |
bdigital@metabiblioteca.com |
_version_ |
1814246648261378048 |