Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia

This qualitative- oriented exploratory-descriptive research focused on the teaching-learning processes of the epistemological fundamentals of the relation structure - strategy in business management. It was based on the comparative analysis of the information compiled through the implementation of i...

Full description

Autores:
Arias Londoño Ó.
Vahos Correa J.E.
Uribe Acosta A.F.
Montenegro Velandia, Wilson
Tamayo Bustamante J.A.
Noreña Betancur H.E.
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Cooperativa de Colombia
Repositorio:
Repositorio UCC
Idioma:
OAI Identifier:
oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/42146
Acceso en línea:
https://doi.org/10.22335/rlct.v9i1.370
https://hdl.handle.net/20.500.12494/42146
Palabra clave:
Education
Epistemological fundamentals
Strategy
Structure
Teaching
Rights
closedAccess
License
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
id COOPER2_80b0c9b9e2fc4c2edfd15cf91a0b47c4
oai_identifier_str oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/42146
network_acronym_str COOPER2
network_name_str Repositorio UCC
repository_id_str
spelling Arias Londoño Ó.Vahos Correa J.E.Uribe Acosta A.F.Montenegro Velandia, WilsonTamayo Bustamante J.A.Noreña Betancur H.E.2021-12-16T22:16:03Z2021-12-16T22:16:03Z2017https://doi.org/10.22335/rlct.v9i1.37007981015https://hdl.handle.net/20.500.12494/42146Arias Ó,Vahos JE,Uribe AF,Montenegro W,Tamayo JA,Noreña HE. Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia. Espacios. 2017. 38. (10):p. 1-11. .This qualitative- oriented exploratory-descriptive research focused on the teaching-learning processes of the epistemological fundamentals of the relation structure - strategy in business management. It was based on the comparative analysis of the information compiled through the implementation of in-depth interviews to university teachers and curriculum analysis. A high index of curriculum disarticulation during the teaching process was found. Besides, it was also found that the main authors and epistemic principles were underutilized during the teaching-learning process.wilson.montenegro@campusucc.edu.co11-1Revista EspaciosEducationEpistemological fundamentalsStrategyStructureTeachingFundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, ColombiaArtículohttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEspaciosinfo:eu-repo/semantics/closedAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbPublication20.500.12494/42146oai:repository.ucc.edu.co:20.500.12494/421462024-08-20 16:16:35.592metadata.onlyhttps://repository.ucc.edu.coRepositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombiabdigital@metabiblioteca.com
dc.title.spa.fl_str_mv Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
title Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
spellingShingle Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
Education
Epistemological fundamentals
Strategy
Structure
Teaching
title_short Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
title_full Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
title_fullStr Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
title_full_unstemmed Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
title_sort Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia
dc.creator.fl_str_mv Arias Londoño Ó.
Vahos Correa J.E.
Uribe Acosta A.F.
Montenegro Velandia, Wilson
Tamayo Bustamante J.A.
Noreña Betancur H.E.
dc.contributor.author.none.fl_str_mv Arias Londoño Ó.
Vahos Correa J.E.
Uribe Acosta A.F.
Montenegro Velandia, Wilson
Tamayo Bustamante J.A.
Noreña Betancur H.E.
dc.subject.spa.fl_str_mv Education
Epistemological fundamentals
Strategy
Structure
Teaching
topic Education
Epistemological fundamentals
Strategy
Structure
Teaching
description This qualitative- oriented exploratory-descriptive research focused on the teaching-learning processes of the epistemological fundamentals of the relation structure - strategy in business management. It was based on the comparative analysis of the information compiled through the implementation of in-depth interviews to university teachers and curriculum analysis. A high index of curriculum disarticulation during the teaching process was found. Besides, it was also found that the main authors and epistemic principles were underutilized during the teaching-learning process.
publishDate 2017
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2017
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-12-16T22:16:03Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-12-16T22:16:03Z
dc.type.none.fl_str_mv Artículo
dc.type.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.type.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
dc.type.driver.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.redcol.none.fl_str_mv http://purl.org/redcol/resource_type/ART
dc.type.version.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://doi.org/10.22335/rlct.v9i1.370
dc.identifier.issn.spa.fl_str_mv 07981015
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://hdl.handle.net/20.500.12494/42146
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv Arias Ó,Vahos JE,Uribe AF,Montenegro W,Tamayo JA,Noreña HE. Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia. Espacios. 2017. 38. (10):p. 1-11. .
url https://doi.org/10.22335/rlct.v9i1.370
https://hdl.handle.net/20.500.12494/42146
identifier_str_mv 07981015
Arias Ó,Vahos JE,Uribe AF,Montenegro W,Tamayo JA,Noreña HE. Fundamentos epistemológicos que se articulan en la enseñanza de las temáticas estructura - Estrategia en Programas Universitarios de Administración en Medellín, Colombia. Espacios. 2017. 38. (10):p. 1-11. .
dc.relation.ispartofjournal.spa.fl_str_mv Espacios
dc.rights.accessrights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.rights.coar.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
eu_rights_str_mv closedAccess
rights_invalid_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 11-1
dc.publisher.spa.fl_str_mv Revista Espacios
institution Universidad Cooperativa de Colombia
repository.name.fl_str_mv Repositorio Institucional Universidad Cooperativa de Colombia
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1814246648261378048