The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia

El turismo es una de las herramientas más importantes para que los países ganen dinero e incluso más importante que eso, para crear desarrollo por sí mismos. Así es como comienza todo este viaje, el turismo ha sido una de las actividades más antiguas e interesantes para las personas de todo el mundo...

Full description

Autores:
Pinzón Godoy, Nicolás
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Colegio de Estudios Superiores de Administración
Repositorio:
Repositorio CESA
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repository.cesa.edu.co:10726/436
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10726/436
Palabra clave:
338.4791 Industria del turismo
Turismo – Francia
Turismo – Colombia
Administración de empresas
Promoción del turismo
Administración hotelera
Comercio turístico
Industrias de servicios
Análisis de mercadeo
Mercadeo - Investigaciones
Mercadeo de lugares
Rights
License
Acceso restringido
id CESA2_d869a85f073d61185b61c1e1c098649b
oai_identifier_str oai:repository.cesa.edu.co:10726/436
network_acronym_str CESA2
network_name_str Repositorio CESA
repository_id_str
dc.title.eng.fl_str_mv The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
title The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
spellingShingle The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
338.4791 Industria del turismo
Turismo – Francia
Turismo – Colombia
Administración de empresas
Promoción del turismo
Administración hotelera
Comercio turístico
Industrias de servicios
Análisis de mercadeo
Mercadeo - Investigaciones
Mercadeo de lugares
title_short The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
title_full The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
title_fullStr The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
title_full_unstemmed The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
title_sort The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
dc.creator.fl_str_mv Pinzón Godoy, Nicolás
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv Pinzón Godoy, Nicolás
dc.subject.ddc.spa.fl_str_mv 338.4791 Industria del turismo
topic 338.4791 Industria del turismo
Turismo – Francia
Turismo – Colombia
Administración de empresas
Promoción del turismo
Administración hotelera
Comercio turístico
Industrias de servicios
Análisis de mercadeo
Mercadeo - Investigaciones
Mercadeo de lugares
dc.subject.lemb.spa.fl_str_mv Turismo – Francia
Turismo – Colombia
Administración de empresas
Promoción del turismo
Administración hotelera
Comercio turístico
Industrias de servicios
Análisis de mercadeo
Mercadeo - Investigaciones
Mercadeo de lugares
description El turismo es una de las herramientas más importantes para que los países ganen dinero e incluso más importante que eso, para crear desarrollo por sí mismos. Así es como comienza todo este viaje, el turismo ha sido una de las actividades más antiguas e interesantes para las personas de todo el mundo, y lo creas o no, esta actividad también ha sido uno de los primeros instrumentos para el desarrollo de los países. y eso se mostrará en este proyecto en el que Francia, un país del primer mundo, será estudiado y, al mismo tiempo, Colombia, un país del tercer mundo o en desarrollo. Otro factor importante que también se analizará cuidadosamente es la diferencia entre estos dos países y por qué uno ha tenido tanto éxito en el sector turístico y el otro todavía está aprendiendo.
publishDate 2012
dc.date.created.none.fl_str_mv 2012
dc.date.issued.none.fl_str_mv 2012-06
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2014-04-25T04:50:55Z
2015-07-10T19:59:40Z
2017-02-10T16:34:41Z
2017-08-12T16:18:00Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2014-04-25T04:50:55Z
2015-07-10T19:59:40Z
2017-02-10T16:34:41Z
2017-08-12T16:18:00Z
dc.type.local.spa.fl_str_mv Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
dc.type.driver.*.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.redcol.none.fl_str_mv http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10726/436
dc.identifier.local.none.fl_str_mv ADM / P661d 2012
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv instname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital – CESA
dc.identifier.repourl.none.fl_str_mv repourl:https://repository.cesa.edu.co/
url http://hdl.handle.net/10726/436
identifier_str_mv ADM / P661d 2012
instname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA
reponame:Biblioteca Digital – CESA
repourl:https://repository.cesa.edu.co/
dc.language.iso.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.coar.fl_str_mv http://purl.org/coar/access_right/c_16ec
dc.rights.local.spa.fl_str_mv Acceso restringido
rights_invalid_str_mv Acceso restringido
http://purl.org/coar/access_right/c_16ec
dc.format.extent.spa.fl_str_mv 58 páginas
dc.format.mimetype.eng.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.spatial.spa.fl_str_mv Colombia
Francia
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv Pregrado en Administración de Empresas
dc.publisher.grantor.spa.fl_str_mv Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA
institution Colegio de Estudios Superiores de Administración
bitstream.url.fl_str_mv https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/2/license.txt
https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/3/TG00662.pdf.txt
https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/4/TG00662.pdf.jpg
https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/6/ADM2012-00662.pdf.jpg
https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/5/ADM2012-00662.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33
59957c58328c82275159a5b0207b72dd
90d0dde4fae1b2f2b5b6df5d26d9e5b0
79c970329eb28e7327b620df5b857db8
9fe44160c0400ca2eecfa4965a721d76
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital - CESA
repository.mail.fl_str_mv biblioteca@cesa.edu.co
_version_ 1793339985799151616
spelling Pinzón Godoy, Nicolás5667742c-f011-4392-a618-47db4e1a62b7300ColombiaFrancia2014-04-25T04:50:55Z2015-07-10T19:59:40Z2017-02-10T16:34:41Z2017-08-12T16:18:00Z2014-04-25T04:50:55Z2015-07-10T19:59:40Z2017-02-10T16:34:41Z2017-08-12T16:18:00Z20122012-06http://hdl.handle.net/10726/436ADM / P661d 2012instname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESAreponame:Biblioteca Digital – CESArepourl:https://repository.cesa.edu.co/El turismo es una de las herramientas más importantes para que los países ganen dinero e incluso más importante que eso, para crear desarrollo por sí mismos. Así es como comienza todo este viaje, el turismo ha sido una de las actividades más antiguas e interesantes para las personas de todo el mundo, y lo creas o no, esta actividad también ha sido uno de los primeros instrumentos para el desarrollo de los países. y eso se mostrará en este proyecto en el que Francia, un país del primer mundo, será estudiado y, al mismo tiempo, Colombia, un país del tercer mundo o en desarrollo. Otro factor importante que también se analizará cuidadosamente es la diferencia entre estos dos países y por qué uno ha tenido tanto éxito en el sector turístico y el otro todavía está aprendiendo.General context. History. Contextualization. Key numbers. Tourism since 1950 and projections. The creation of the Shengen Area (Europe). France case study. Introduction and History. Main institutions. Reasons. Tourists classification. Tourist destination number one. Colombia case study. Introduction. Main institutions. Reasons. Tourist classification. Comparison between Colombia and France. Conclusions and Recommendations. References and Bibliography.Administrador de EmpresasThe tourism is one of the most important tools for the countries to make money and even more important than that, to create development for their selves. This is how all this journey begins, the tourism has been one of the most ancient and interesting activities for the people all over the world, and believe it or not, this activity has been also one of the first instruments for the develop of the countries and that is going to be shown in this project in which France a first world country is going to be studied and at the same time Colombia a country of the third world or in developing. Another important factor that is also going to be analyzed carefully is the differences between these two countries and why one has been really successful on the tourism sector and the other is still learning.Pregrado58 páginasapplication/pdfeng338.4791 Industria del turismoTurismo – FranciaTurismo – ColombiaAdministración de empresasPromoción del turismoAdministración hoteleraComercio turísticoIndustrias de serviciosAnálisis de mercadeoMercadeo - InvestigacionesMercadeo de lugaresThe difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in ColombiaAcceso restringidohttp://purl.org/coar/access_right/c_16ecTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecPregrado en Administración de EmpresasColegio de Estudios Superiores de Administración - CESALICENSElicense.txttext/plain1748https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/2/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52open accessTEXTTG00662.pdf.txtExtracted texttext/plain103414https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/3/TG00662.pdf.txt59957c58328c82275159a5b0207b72ddMD53open accessTHUMBNAILTG00662.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2783https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/4/TG00662.pdf.jpg90d0dde4fae1b2f2b5b6df5d26d9e5b0MD54open accessADM2012-00662.pdf.jpgADM2012-00662.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg5683https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/6/ADM2012-00662.pdf.jpg79c970329eb28e7327b620df5b857db8MD56open accessORIGINALADM2012-00662.pdfADM2012-00662.pdfapplication/pdf1320614https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/5/ADM2012-00662.pdf9fe44160c0400ca2eecfa4965a721d76MD55restricted access10726/436oai:repository.cesa.edu.co:10726/4362023-10-06 16:59:56.053restricted accessBiblioteca Digital - CESAbiblioteca@cesa.edu.coTk9URTogUExBQ0UgWU9VUiBPV04gTElDRU5TRSBIRVJFClRoaXMgc2FtcGxlIGxpY2Vuc2UgaXMgcHJvdmlkZWQgZm9yIGluZm9ybWF0aW9uYWwgcHVycG9zZXMgb25seS4KCk5PTi1FWENMVVNJVkUgRElTVFJJQlVUSU9OIExJQ0VOU0UKCkJ5IHNpZ25pbmcgYW5kIHN1Ym1pdHRpbmcgdGhpcyBsaWNlbnNlLCB5b3UgKHRoZSBhdXRob3Iocykgb3IgY29weXJpZ2h0Cm93bmVyKSBncmFudHMgdG8gRFNwYWNlIFVuaXZlcnNpdHkgKERTVSkgdGhlIG5vbi1leGNsdXNpdmUgcmlnaHQgdG8gcmVwcm9kdWNlLAp0cmFuc2xhdGUgKGFzIGRlZmluZWQgYmVsb3cpLCBhbmQvb3IgZGlzdHJpYnV0ZSB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gKGluY2x1ZGluZwp0aGUgYWJzdHJhY3QpIHdvcmxkd2lkZSBpbiBwcmludCBhbmQgZWxlY3Ryb25pYyBmb3JtYXQgYW5kIGluIGFueSBtZWRpdW0sCmluY2x1ZGluZyBidXQgbm90IGxpbWl0ZWQgdG8gYXVkaW8gb3IgdmlkZW8uCgpZb3UgYWdyZWUgdGhhdCBEU1UgbWF5LCB3aXRob3V0IGNoYW5naW5nIHRoZSBjb250ZW50LCB0cmFuc2xhdGUgdGhlCnN1Ym1pc3Npb24gdG8gYW55IG1lZGl1bSBvciBmb3JtYXQgZm9yIHRoZSBwdXJwb3NlIG9mIHByZXNlcnZhdGlvbi4KCllvdSBhbHNvIGFncmVlIHRoYXQgRFNVIG1heSBrZWVwIG1vcmUgdGhhbiBvbmUgY29weSBvZiB0aGlzIHN1Ym1pc3Npb24gZm9yCnB1cnBvc2VzIG9mIHNlY3VyaXR5LCBiYWNrLXVwIGFuZCBwcmVzZXJ2YXRpb24uCgpZb3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgdGhlIHN1Ym1pc3Npb24gaXMgeW91ciBvcmlnaW5hbCB3b3JrLCBhbmQgdGhhdCB5b3UgaGF2ZQp0aGUgcmlnaHQgdG8gZ3JhbnQgdGhlIHJpZ2h0cyBjb250YWluZWQgaW4gdGhpcyBsaWNlbnNlLiBZb3UgYWxzbyByZXByZXNlbnQKdGhhdCB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gZG9lcyBub3QsIHRvIHRoZSBiZXN0IG9mIHlvdXIga25vd2xlZGdlLCBpbmZyaW5nZSB1cG9uCmFueW9uZSdzIGNvcHlyaWdodC4KCklmIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uIGNvbnRhaW5zIG1hdGVyaWFsIGZvciB3aGljaCB5b3UgZG8gbm90IGhvbGQgY29weXJpZ2h0LAp5b3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgeW91IGhhdmUgb2J0YWluZWQgdGhlIHVucmVzdHJpY3RlZCBwZXJtaXNzaW9uIG9mIHRoZQpjb3B5cmlnaHQgb3duZXIgdG8gZ3JhbnQgRFNVIHRoZSByaWdodHMgcmVxdWlyZWQgYnkgdGhpcyBsaWNlbnNlLCBhbmQgdGhhdApzdWNoIHRoaXJkLXBhcnR5IG93bmVkIG1hdGVyaWFsIGlzIGNsZWFybHkgaWRlbnRpZmllZCBhbmQgYWNrbm93bGVkZ2VkCndpdGhpbiB0aGUgdGV4dCBvciBjb250ZW50IG9mIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uLgoKSUYgVEhFIFNVQk1JU1NJT04gSVMgQkFTRUQgVVBPTiBXT1JLIFRIQVQgSEFTIEJFRU4gU1BPTlNPUkVEIE9SIFNVUFBPUlRFRApCWSBBTiBBR0VOQ1kgT1IgT1JHQU5JWkFUSU9OIE9USEVSIFRIQU4gRFNVLCBZT1UgUkVQUkVTRU5UIFRIQVQgWU9VIEhBVkUKRlVMRklMTEVEIEFOWSBSSUdIVCBPRiBSRVZJRVcgT1IgT1RIRVIgT0JMSUdBVElPTlMgUkVRVUlSRUQgQlkgU1VDSApDT05UUkFDVCBPUiBBR1JFRU1FTlQuCgpEU1Ugd2lsbCBjbGVhcmx5IGlkZW50aWZ5IHlvdXIgbmFtZShzKSBhcyB0aGUgYXV0aG9yKHMpIG9yIG93bmVyKHMpIG9mIHRoZQpzdWJtaXNzaW9uLCBhbmQgd2lsbCBub3QgbWFrZSBhbnkgYWx0ZXJhdGlvbiwgb3RoZXIgdGhhbiBhcyBhbGxvd2VkIGJ5IHRoaXMKbGljZW5zZSwgdG8geW91ciBzdWJtaXNzaW9uLgo=