The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia
El turismo es una de las herramientas más importantes para que los países ganen dinero e incluso más importante que eso, para crear desarrollo por sí mismos. Así es como comienza todo este viaje, el turismo ha sido una de las actividades más antiguas e interesantes para las personas de todo el mundo...
- Autores:
-
Pinzón Godoy, Nicolás
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Colegio de Estudios Superiores de Administración
- Repositorio:
- Repositorio CESA
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repository.cesa.edu.co:10726/436
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10726/436
- Palabra clave:
- 338.4791 Industria del turismo
Turismo – Francia
Turismo – Colombia
Administración de empresas
Promoción del turismo
Administración hotelera
Comercio turístico
Industrias de servicios
Análisis de mercadeo
Mercadeo - Investigaciones
Mercadeo de lugares
- Rights
- License
- Acceso restringido
id |
CESA2_d869a85f073d61185b61c1e1c098649b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repository.cesa.edu.co:10726/436 |
network_acronym_str |
CESA2 |
network_name_str |
Repositorio CESA |
repository_id_str |
|
dc.title.eng.fl_str_mv |
The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia |
title |
The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia |
spellingShingle |
The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia 338.4791 Industria del turismo Turismo – Francia Turismo – Colombia Administración de empresas Promoción del turismo Administración hotelera Comercio turístico Industrias de servicios Análisis de mercadeo Mercadeo - Investigaciones Mercadeo de lugares |
title_short |
The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia |
title_full |
The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia |
title_fullStr |
The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia |
title_full_unstemmed |
The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia |
title_sort |
The difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in Colombia |
dc.creator.fl_str_mv |
Pinzón Godoy, Nicolás |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Pinzón Godoy, Nicolás |
dc.subject.ddc.spa.fl_str_mv |
338.4791 Industria del turismo |
topic |
338.4791 Industria del turismo Turismo – Francia Turismo – Colombia Administración de empresas Promoción del turismo Administración hotelera Comercio turístico Industrias de servicios Análisis de mercadeo Mercadeo - Investigaciones Mercadeo de lugares |
dc.subject.lemb.spa.fl_str_mv |
Turismo – Francia Turismo – Colombia Administración de empresas Promoción del turismo Administración hotelera Comercio turístico Industrias de servicios Análisis de mercadeo Mercadeo - Investigaciones Mercadeo de lugares |
description |
El turismo es una de las herramientas más importantes para que los países ganen dinero e incluso más importante que eso, para crear desarrollo por sí mismos. Así es como comienza todo este viaje, el turismo ha sido una de las actividades más antiguas e interesantes para las personas de todo el mundo, y lo creas o no, esta actividad también ha sido uno de los primeros instrumentos para el desarrollo de los países. y eso se mostrará en este proyecto en el que Francia, un país del primer mundo, será estudiado y, al mismo tiempo, Colombia, un país del tercer mundo o en desarrollo. Otro factor importante que también se analizará cuidadosamente es la diferencia entre estos dos países y por qué uno ha tenido tanto éxito en el sector turístico y el otro todavía está aprendiendo. |
publishDate |
2012 |
dc.date.created.none.fl_str_mv |
2012 |
dc.date.issued.none.fl_str_mv |
2012-06 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2014-04-25T04:50:55Z 2015-07-10T19:59:40Z 2017-02-10T16:34:41Z 2017-08-12T16:18:00Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2014-04-25T04:50:55Z 2015-07-10T19:59:40Z 2017-02-10T16:34:41Z 2017-08-12T16:18:00Z |
dc.type.local.spa.fl_str_mv |
Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
dc.type.driver.*.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.type.redcol.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10726/436 |
dc.identifier.local.none.fl_str_mv |
ADM / P661d 2012 |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital – CESA |
dc.identifier.repourl.none.fl_str_mv |
repourl:https://repository.cesa.edu.co/ |
url |
http://hdl.handle.net/10726/436 |
identifier_str_mv |
ADM / P661d 2012 instname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA reponame:Biblioteca Digital – CESA repourl:https://repository.cesa.edu.co/ |
dc.language.iso.none.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.coar.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_16ec |
dc.rights.local.spa.fl_str_mv |
Acceso restringido |
rights_invalid_str_mv |
Acceso restringido http://purl.org/coar/access_right/c_16ec |
dc.format.extent.spa.fl_str_mv |
58 páginas |
dc.format.mimetype.eng.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.spatial.spa.fl_str_mv |
Colombia Francia |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Pregrado en Administración de Empresas |
dc.publisher.grantor.spa.fl_str_mv |
Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESA |
institution |
Colegio de Estudios Superiores de Administración |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/2/license.txt https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/3/TG00662.pdf.txt https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/4/TG00662.pdf.jpg https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/6/ADM2012-00662.pdf.jpg https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/5/ADM2012-00662.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 59957c58328c82275159a5b0207b72dd 90d0dde4fae1b2f2b5b6df5d26d9e5b0 79c970329eb28e7327b620df5b857db8 9fe44160c0400ca2eecfa4965a721d76 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital - CESA |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@cesa.edu.co |
_version_ |
1793339985799151616 |
spelling |
Pinzón Godoy, Nicolás5667742c-f011-4392-a618-47db4e1a62b7300ColombiaFrancia2014-04-25T04:50:55Z2015-07-10T19:59:40Z2017-02-10T16:34:41Z2017-08-12T16:18:00Z2014-04-25T04:50:55Z2015-07-10T19:59:40Z2017-02-10T16:34:41Z2017-08-12T16:18:00Z20122012-06http://hdl.handle.net/10726/436ADM / P661d 2012instname:Colegio de Estudios Superiores de Administración - CESAreponame:Biblioteca Digital – CESArepourl:https://repository.cesa.edu.co/El turismo es una de las herramientas más importantes para que los países ganen dinero e incluso más importante que eso, para crear desarrollo por sí mismos. Así es como comienza todo este viaje, el turismo ha sido una de las actividades más antiguas e interesantes para las personas de todo el mundo, y lo creas o no, esta actividad también ha sido uno de los primeros instrumentos para el desarrollo de los países. y eso se mostrará en este proyecto en el que Francia, un país del primer mundo, será estudiado y, al mismo tiempo, Colombia, un país del tercer mundo o en desarrollo. Otro factor importante que también se analizará cuidadosamente es la diferencia entre estos dos países y por qué uno ha tenido tanto éxito en el sector turístico y el otro todavía está aprendiendo.General context. History. Contextualization. Key numbers. Tourism since 1950 and projections. The creation of the Shengen Area (Europe). France case study. Introduction and History. Main institutions. Reasons. Tourists classification. Tourist destination number one. Colombia case study. Introduction. Main institutions. Reasons. Tourist classification. Comparison between Colombia and France. Conclusions and Recommendations. References and Bibliography.Administrador de EmpresasThe tourism is one of the most important tools for the countries to make money and even more important than that, to create development for their selves. This is how all this journey begins, the tourism has been one of the most ancient and interesting activities for the people all over the world, and believe it or not, this activity has been also one of the first instruments for the develop of the countries and that is going to be shown in this project in which France a first world country is going to be studied and at the same time Colombia a country of the third world or in developing. Another important factor that is also going to be analyzed carefully is the differences between these two countries and why one has been really successful on the tourism sector and the other is still learning.Pregrado58 páginasapplication/pdfeng338.4791 Industria del turismoTurismo – FranciaTurismo – ColombiaAdministración de empresasPromoción del turismoAdministración hoteleraComercio turísticoIndustrias de serviciosAnálisis de mercadeoMercadeo - InvestigacionesMercadeo de lugaresThe difference and comparison of the French tourism sector and the Colombian tourism sector, analyzing the advantages of the tourism in France and why the tourism has been growing over the years, giving recommendations to improve tourism in ColombiaAcceso restringidohttp://purl.org/coar/access_right/c_16ecTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradoinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesishttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecPregrado en Administración de EmpresasColegio de Estudios Superiores de Administración - CESALICENSElicense.txttext/plain1748https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/2/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD52open accessTEXTTG00662.pdf.txtExtracted texttext/plain103414https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/3/TG00662.pdf.txt59957c58328c82275159a5b0207b72ddMD53open accessTHUMBNAILTG00662.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2783https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/4/TG00662.pdf.jpg90d0dde4fae1b2f2b5b6df5d26d9e5b0MD54open accessADM2012-00662.pdf.jpgADM2012-00662.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg5683https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/6/ADM2012-00662.pdf.jpg79c970329eb28e7327b620df5b857db8MD56open accessORIGINALADM2012-00662.pdfADM2012-00662.pdfapplication/pdf1320614https://repository.cesa.edu.co/bitstream/10726/436/5/ADM2012-00662.pdf9fe44160c0400ca2eecfa4965a721d76MD55restricted access10726/436oai:repository.cesa.edu.co:10726/4362023-10-06 16:59:56.053restricted accessBiblioteca Digital - CESAbiblioteca@cesa.edu.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 |