Análisis bibliométrico de la investigación sobre innovación empresarial

Introduction: Business innovation is a determining factor to achieve success in the market, it is a key element to remain competitive or disappear, this allows to improve processes in production, create new products or services. Objective: The purpose of this research was to conduct a bibliometric a...

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Autores:
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Corporación Universitaria Americana
Repositorio:
Repositorio Corporación Universitaria Americana
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Palabra clave:
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description Introduction: Business innovation is a determining factor to achieve success in the market, it is a key element to remain competitive or disappear, this allows to improve processes in production, create new products or services. Objective: The purpose of this research was to conduct a bibliometric analysis of the scientific production related to business innovation. Methodology: This study was descriptive in scope and used the bibliometric technique to analyze the scientific production related to business innovation in the Scopus database. Boolean operators and a search equation were applied to improve the precision of the results obtained. Results: It is evidenced that, the subject of study in the course of time presents a moderate growth trend between the years 2019-2020, being the United Kingdom the country with the highest scientific production, the most cited and relevant article is the authorship; Noordhoff C.S., Kyriakopoulos K., Moorman C., Pauwels P. and Dellaert B.G.C, likewise the most prolific journal according to Bradford's analysis is the Journal Of Technology Management And Innovation. Conclusion: It is concluded that business innovation is a topic of great relevance in management disciplines for both academia and organizations since it is a crucial element for business success in an increasingly competitive environment.
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Results: It is evidenced that, the subject of study in the course of time presents a moderate growth trend between the years 2019-2020, being the United Kingdom the country with the highest scientific production, the most cited and relevant article is the authorship; Noordhoff C.S., Kyriakopoulos K., Moorman C., Pauwels P. and Dellaert B.G.C, likewise the most prolific journal according to Bradford's analysis is the Journal Of Technology Management And Innovation. Conclusion: It is concluded that business innovation is a topic of great relevance in management disciplines for both academia and organizations since it is a crucial element for business success in an increasingly competitive environment.Introducción: La innovación empresarial es un factor determinante para alcanzar el éxito en el mercado, es un elemento clave para mantenerse competitivo o desaparecer, esta permite mejorar los procesos en la producción, crear nuevos productos o servicios. Objetivo: El propósito de esta investigación fue llevar a cabo un análisis bibliométrico de la producción científica relacionada con la innovación empresarial. Metodología: Este estudio tuvo un alcance descriptivo y utilizó la técnica de la bibliometría para analizar la producción científica relacionada con la innovación empresarial en la base de datos de Scopus. Se aplicaron operadores booleanos y una ecuación de búsqueda con el objetivo de mejorar la precisión de los resultados obtenidos. Resultados: Se evidencia que, el tema de estudio en el transcurso del tiempo presenta una tendencia moderada de crecimiento entre los años 2019-2020, siendo el Reino Unido el país con mayor producción científica, el articulo más citado y relevante es la autoría; Noordhoff C.S., Kyriakopoulos K., Moorman C., Pauwels P. y Dellaert B.G.C, asimismo la revista más prolífera según el análisis de Bradford es la Journal Of Technology Management And Innovation. Conclusión: Se concluye que la innovación empresarial es un tema de gran relevancia en las disciplinas administrativas tanto para la academia como para las organizaciones, ya que se trata de un elemento crucial para el éxito empresarial en un entorno cada vez más competitivo.Ad-GnosisBarranquilla, ColombiaSello editorial CoruniamericanaAcosta-Tzin, Jose ValdoRaudales-Garcia, Eli VicenteAguilar-Hernández, Pablo Alcides2023-08-02T21:38:00Z2023-08-02T21:38:00Z2023-07-25Artículo de revistahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85Textinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb114 p.application/pdfapplication/pdfAcosta-Tzin , J. V., Raudales-Garcia , E. V., & Aguilar-Hernández, P. A. (2023). Análisis bibliométrico de la investigación sobre innovación empresarial . Ad-Gnosis, 12(12), 1–14. https://doi.org/10.21803/adgnosis.12.12.614https://doi.org/10.21803/adgnosis.12.12.6142745-1364Corporación Universitaria Américana2344-7516RIA - Repositorio Institucional Américanahttps://repositorio.americana.edu.co/https://repositorio.americana.edu.co/handle/001/589https://publicaciones.americana.edu.co/index.php/adgnosis/article/view/614spa1412112Ad-GnosisApanasovich, N., Alcalde Heras, H., & Parrilli, M. D. (2016). The impact of business innovation modes on SME innovation performance in post-Soviet transition economies: The case of Belarus. Technovation, 57-58, 30-40. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2016.05.001Arzola, M., & Mejías, A. (2007). Modelo conceptual para gestionar la innovación en las empresas del sector servicios. Revista venezolana de Gerencia, 12(37), 66-79. https://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1315-99842007000100005Canizales Muñoz, L. D. (2020). Elementos clave de la innovación empresarial. 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